Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mepet

    addikt

    válasz nexplo #42 üzenetére

    Az autoiparban? A vasarlok szempontjai? Pl, hogy maradjon eletben a vasarlo? Jo vicc.

    Az egyetemen mernoki etika eloadason hallottam eloszor az igaz tanmeset: a Ford gyartott egy olyan modellt, aminek konnyen megserult az uzemanyagtankja es konnyen bent egtek az emberek. Tudtak a hibat, de szandekosan gyartottak tovabb, hiszen minden vallalat celja a magasabb profit, nem mas. Sok szaz ember halt langok kozott kinhalalt emiatt. A Ford tudta, csak leszarta, tovabbra is ugyanugy gyartotta tovabb az eletveszelyes kocsikat sok-sok evig. Hirtelen ezt az angol nyelvu cikket talaltam errol: [link] Csak, hogy legyen bizonyitek is a hsz-emben! :K

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz nexplo #42 üzenetére

    A gyártó helyében egy pillanatig sem költenék az AI-re, ha veszteséget okozna nekem. Esetleg úgy lehetséges, hogy akkora embertömegtől szabadítja meg a céget, mondjuk a tervezőrészleg feleslegessé válásában, hogy meglódul a haszna, és egy adott gazdasági évben szem elől téveszti, hogy az AI egy rossz tréning következtében túl jó minőséget produkál. Vagy valami hasonló anomália, jellege természetesen ideiglenes lesz.
    Esetleg lehet olyan, hogy az AI rájön valami sosem látott anyagkombinációra, amire kevésbé lesz hatással az elhasználódás, viszont egy idő mondjuk 3 év elteltével, egyszerűen szétporlad.
    Erre viszont tudja figyelmeztetni a felhasználóját, amennyiben a konkurencia is ezen az úton jár, de ha az autópályán 130al suhanó vevő alatt porlad szét az autó, és meglepetten csapódik a szalagkorlátba, és ez a kultúránk része lesz, hogy pop-songok éneklik meg, akkor gyanítható, hogy a sofőrt az autópályáról eltakarító cégnek, átfedésben vannak a részvényesei az autógyáréval. Természetesen ha ez fél cent hasznot produkál egy gazdasági évben, akkor az növekedésnek számít.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz nexplo #42 üzenetére

    Az AI leginkább ott fog tudni fejleszteni, ha a big datából értelmes kivonatot tud hozni.
    Az pl. komoly gond, hogy valami probléma detektálása akár csak gyáregységek között mennyire hatékony, mennyire tudják összekapcsolni a problémákat. Vagy az, hogy ha egy ECU generál egy hibát, akkor az milyen más hibákat fog generálni, a komplexitás miatt elég nehézzé átlátható, nyomon követhetö. S így hogy a hibakód valódi probléma, vagy csak valami bug, nehezen kideríthető. Ugyanígy ha a szervizekben összegyűjtött adatokra ráengednek egy Big Dana Analysert, az talán ki tud dobni bizonyos potenciális összefüggéseket. Ezeket manuálisan marha sokáig tart megcsinálni, általában nincs kapacitás és idö sem. Már csak a gyárban végzett ellenőrzése során ha 150 autó adatait kell összefésülni, hibakódokat kielemezve, az egy átláthatatlan Excell File lesz méretéből kifolyólag. És jobb eszköz, mint az Excel sehol nem áll rendelkezésre. A Power Bi is csak részlegesen tud segíteni.

    #43 mepet: Ez a történet annyi, hogy akkoriban az összes USA gyártó ezt alkalmazta, csak egy ügyvéd a Fordot pécézte ki, és támadta be. Akkoriban az volt az elfogadott megoldás.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák