-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Driver téren abban járnak jól ezzel, hogy sokkal hatékonyabban fejlesztik magát a drivert az explicit API-kra. De ez nem csak ebből ered, hanem abból is, hogy az Intellel és az NV-vel ellentétben az AMD teljesen másképp írja meg a D3D12 és a Vulkan implementációt.
Például elég nagy különbség, hogy az Intelnek és az NV-nek külön rétege van mindegyik explicit API-ra. Tehát 100%-ban külön kódbázis a D3D12 és a Vulkan. Az AMD-nél nem így van. Ott egy közös réteg van, ami a PAL. Minden egyes explicit API erre a rétegre van húzva egy ICD-vel. Tehát a közös PAL-on fut a D3D12, a Vulkan és a Mantle ICD is. Emiatt az AMD nagyjából feleakkora erőforrás befektetésével is gyorsabban fejleszt, mint az NV és az Intel az explicit API-k támogatása kapcsán. Ezért van az, hogy nemhogy szűkülne az olló például az overhead kapcsán, hanem egyre csak nyílik szét.
Az Intelnél valószínűleg erre látunk majd megoldást a Battlemage bemutatkozásával, mert ők már javában dolgoznak azon, hogy összevonják az explicit API-s fejlesztési modellt úgy, ahogy az AMD csinálja. Raja kardoskodott nagyon, hogy inkább most kell váltani, mint később, mert soha az életben nem érik utol a Radeon meghajtók teljesítményét, ha nem térnek át ugyanarra a fejlesztési modellre. Most ugye ez az iparági mérce.
Ez az oka annak, hogy amíg az Intel és az NV az erőforrásaik közel 100%-át belenyomja a D3D12/Vulkan implementációkba (sőt, az Intel a D3D9-től konkrétan meg is vonta az erőforrást), addig az AMD annyi szabad kapacitása van, hogy újraírták mára a D3D11 és az OpenGL implementációjukat. Nem tudják hova rakni a szabad programozóikat, mert alig kell dolgozniuk az explicit API-s meghajtókon, miközben azok overheadben kb. utolérhetetlennek tűnnek.Nézd meg például a Plague Tale: Requiem esetében a meghajtók többletterhelését. [link] - És az AMD ezt a játékot nem is profilozta fel. Sose jött hozzá profilváltás, az egész az általános profilról megy. Mindez nagyrészt annak köszönhető, hogy a fejlesztők D3D12MA-t használnak, illetve az Asobo használta először az RPS-t, igaz nem a publikus verziót, hanem egy nagyon előzetes kiadást, amihez nyilván fejlesztőként hozzá tudtak férni. És ilyen körülmények mellett az Unreal Engine 4 működése annyira megváltozott, hogy az AMD-nek nem is kell rá dolgoznia a driver oldaláról, ami persze nagyrészt annak köszönhető, hogy a menedzsment kód, amit a játék használ 100%-ban az AMD-től származik. Gyakorlatilag ez felfogható úgy, hogy az AMD írta meg a játék teljesítménykritikus részeit, csak nem specifikusan, hanem egy általánosra fejlesztett kóddal.
Ezért akarta az AMD ezt az explicit API-ra való átállást, mert ők nagyon berendezkedtek erre. Tudják, hogy itt nem igazán a driveren múlik az egész, felesleges azt olyan extrém bonyolultra fejleszteni, amilyen bonyolultra csinálja például az NV a nagy overheadet adó emulációs rétegeivel. Csak a humánerőforrást viszi, és hozzáadott sebességet alig kínál, miközben lesz egy nagyon komplex kódod, amit aztán extrém drága fenntartani.
És ugye még reagálni kell arra is, hogy például egy 250 fős Asobo, amelyik nem kis fejlesztő, bár nyilván nem is übernagy, jobbnak érzi azt, hogy másfél év munka helyett egyszerűen elkérje az AMD menedzsment kódjait (vagy letöltse a GitHubról, ha már elérhetők), és azt beépítse a játékba, megspórolva ezzel másfél év optimalizálást, és minimum 10 programozó teljes másfél éves fizetését. Nem véletlen, hogy az Intel is elkezdte a saját dizájnjaira optimalizálni a D3D12MA/VMA kódokat a GitHubon, mert rájöttek, hogy ez olyan spórolást jelent kb. mindenkinek, hogy a jövőben a stúdiók 99%-a így fog dolgozni. Innentől kezdve pedig nekik is arra kell gyúrniuk, hogy a D3D12MA/VMA kódok out-of-box menjenek az Arcokon az általános meghajtóprofillal.Egyébként már programozói szemléletben is nagyon durván eltérnek a cégek explicit API implementációi. Amíg a hagyományos API-k kapcsán ez megegyező volt, addig az explicit API-k esetében az AMD a KISS szemlélettel dolgozik egy jó ideje, míg az NV és az Intel BDUF koncepcióval. Ez is mutatja, hogy mennyire nem volt egyértelmű, hogy mi lesz a jó. Egyébként első nekifutásra a "Big Design Up Front" nagyon is jónak tűnik az explicit API-kra. Olyannyira, hogy az AMD az első Mantle implementációnál is így dolgozott, csak a gyakorlatban rájöttek, hogy mennyire sok bajt okoz, amikor a tervek szintjén pöpecre megdizájnolt koncepciód elkezded leprogramozni, és bezuhan vele egy rakás desing flaw, amire rá kell rakni az erőforrást, hogy javítsd. Lásd az NVIDIA 384.76-os eszközillesztője, ami durván módosult, amikor egy korábban istenkirálynak tűnő rendszerről kiderült, hogy egyben egy durva desing flaw is, és hát utólag rendesen meg kellett kalapálni, hogy relatíve jó legyen. Az ilyen jellegű over-engineeringek jól működtek DirectX 11-gyel, de ritka rosszak explicit API-val. Ide úgy néz ki, hogy a Keep It Simple Stupid az optimális, annak ellenére, hogy szigorúan elméletben tényleg a BDUF tűnik jónak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
> Ez tényleg egy olyan szitu, ami hosszútávon pénzt hoz a konyhára.
> Már ha igaz az, hogy az Intel is bele akar ugrani a konzolbizniszbe,
> én erről még nem láttam sehol szivárogtatást.
> Sztem előbb kéne írniuk egy normális drivert.elfogult vagy ..
és szerintem erről nem kell szivárogtatás .. ( ez B2B )Az Intelnek van egy csomó gyára és jelenleg is próbálják nyomni a bérgyártást.
Nekem teljesen logikus, hogy az Intel Sales-ek megkeresik a Sony-t és a Microsoftot, hogy a következő konzolbiznisz felől érdeklődjenek és a sajt minél nagyobb darabkáját megszerezzék. ( gyártás, cpu, gpu )
Intel egyedüliként is indulhat, vagy az nVidiával ( gpu chipletével) együtt.És a Sony/Microsoftnak is érdeke, hogy legyen rivális az AMD mellett, hogy az AMD árait le tudják törni.
És még ha az Intel és az nVidia esélyei gyengék is, ők is felismerik azt, hogy csak úgy - küzdés nélkül - nem érdemes átadni a sajtot..
és a minimális stratégiai cél, hogy az AMD profit marzsát a lehető legkisebbre kell csökkenteni.. ( vagyis ne nagyon legyen tejszin és zsiradék abban a sajtban )meg amúgy is:
Intel CEO Says Open To Manufacturer AMD Chips At Their Fabs, Aim To Build The Fastest CPUs, GPUs & Discrete GPUs In The World
https://wccftech.com/intel-ceo-open-to-manufacturer-amd-apple-nvidia-qualcomm-chips-at-their-fabs-make-fastest-cpus-gpus-in-the-world/https://www.theverge.com/2022/10/4/23385652/pat-gelsinger-intel-chips-act-ohio-manufacturing-chip-shortage
The Verge:
"The flip side of this is not just in Nvidia but AMD as well. It’s in the two major consoles and the Steam Deck — basically, it is in everything except the Switch. Ryzen chips per dollar seem to be offering more performance, and there is a lot of back and forth between Intel and AMD. Is that just a crown you can take? Or are you saying, “At the end of the day, we are going to do Foundry Services, get that Intel logo on the side of the fab in Ohio, and it’ll be fine”?"Intel CEO, Pat Gelsinger:
"Hey, we are here to win in this space. Make no mistake about it. We are going to build the fastest high-performance computers in the world, the fastest GPUs in the world, and the fastest discrete GPUs in the world. We will have continuity to our integrated graphics as well. With increasingly integrated graphics in a heterogeneous architecture where you have multiple chiplets, just wait until you see Meteor Lake next year. These become quite interesting products, somewhat as Apple has shown. I see that continuity, and we are going to be very competitive.
At the same time, I’m going to be the foundry for Nvidia. By the way, they need a more resilient supply chain. They need these technologies that we are working on. I don’t know how much of it will win, but I want to win their business. I want to win Qualcomm’s business, and I want to win Apple’s business. We want to be that provider of a choice.
...."> szóval ez sztem nem az AMD melósairól szól, hanem ezekről a cégekről:
persze arról is szól,
de az AMD menedzsereinek és a melósainak is ...
pl. "AMD 2022 U.S. BENEFITS AT-A-GLANCE" -ben azért nevesítve van:
Employee Stock Purchase Plan (ESPP)
• Contributions up to 15% of salary for regular employees with at least one month of
service
• Six-month Offering Periods beginning May 9th and November 9th
• Purchase Price of 85%, the lower of closing price at beginning or end of Offering Period.az ESPP egy alternativ nyugdíjmegtakarítás is
és ilyen célból a belső dolgozói morálnak is jót tesz az emelkedő részvény árfolyam.[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
válasz S_x96x_S #59753 üzenetére
Több forgatókönyvet el tudnék képzelni.
1, Marad minden így AMD vel, amúgy meg logikailag ez lenne szerintem ezt ideális. Van náluk GPU van CPU, mindegyik gyors ,jól fogyaszt stb. Rugalmasak.2, Valamelyik cég vált. Microsoft ajánlásait Nvidia és Intel alapból követi, az exkluzív játékaik Windows kompatibilisek, azaz nem lenne nekik semmi munka megoldani azt hogy megmaradjon a kompatibilitás.
Sony viszont elkülönült a Windowstól, akár megtehetné egy fejlett felhős szolgáltatás kíséretében , ami biztosítja a visszafele kompatibilitást, hogy teljes platformot vált.( Gf Now fúzió a Sony Cloud),de szerintem nekik ez nagyobb lépést jelentene, mint Micronak. ( bár a remake-k újra eladások korát éljük teljes áron, lehet még örülnének is neki)3, Mindkét cég vált.
Amúgy a Nintendo megint rekord eladással legyőzte a Ps5 és Xbox -ot és megnövelik a gyártást ami hihetetlen.[link]
Hatalmas piaca Nintendo Ha behoznának Nvidiával valami brutál vasat ARM alapon amit pedzegetnek mostanában, akkor igazából a a második legnagyobb konzol játék platform is elérhető lenne számukra .
De a kompatibilitás azért nagyon fontos tényező, kérdés melyik verzió éri meg anyagilag és a másik hogy Intelnek saját gyárai vannak, azaz nem igen fut bele majd Chiphiányban a két nagy ,mint volt most erre példa. Ráadásul árban szerintem alá tudnának menni az Amd TSMC kombónak. AZ mellett nem feltétlenül kellene mellé Nvidia hardver mert mire jön az új konzol gen Intel már eléggé előre fog tartani a GPU-k terén.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok kapcsán a kérdés most a visszafelé kompatibilitás megtartása lesz. Ha ezt elengedik, akkor lehet váltani. Ha meg akarják tartani, akkor az AMD-től nem tudnak szabadulni. Szóval ez az, amit először tisztázni kell, mert az NV és az Intel nem tud olyan ISA-t tervezni, amin a már lefordított binárisok jól futhatnak, míg az AMD tud.
Ha a visszafelé kompatibilitást elengedik, akkor szabad a váltás.
#59754 b. : A felhőben nem olyan jó a visszafelé kompatibilitásra építeni, mert akkor két felhőt is kell használni párhuzamosan. Egyet a régi AMD-s rendszerrel, egyet pedig egy új platformmal. Például a Microsoft a saját Xbox Cloudjában is úgy csinálja, hogy a régi AMD rendszerchipeket teljesen kicserélik az újra, mert nagyon nagy költség csak a régi játékokért üzemeltetni egy rakás szervert régi chipekkel. Inkább az új gépeken emulálják azokat is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
( next-gen konzol )
> Több forgatókönyvet el tudnék képzelni.ez akkora üzlet,
hogy az Intel és az nVidia csak küzdés nélkül nem fogja átengedni az AMD-nek.Bár az AMD-nek nagy esélye van, semmi se garantált.
Ha az Intel CEO, Pat Gelsinger mégis valami eredményt fel tudna mutatni,
akkor az eléggé megnyugtatná az Intel részvényeseket is, hogy jó kezekben van a cég.Mottó: "A verseny jó!"
-
HSM
félisten
"Instabil alatt nemtom mire gondolsz"
Pl. 280X-ből volt jópár AIB típus, aminél a GPU alatti ramcsipre nem került hűtés, és rendszerint el is melegedett, ami miatt sok szemetelt ezek közül. 290-ekből is volt ramhűtés nélküli AIB, ott is a felhasználónak volt érdemes kicsit besegíteni a kártyának nem túlmelegedni... 5700-nál is volt pár 'érdekes' modell. Ezek nem segítenek építeni a bizalmat."Inkább a driverekkel volt/(van?) probléma."
Voltak bizonyos alaplapok, amiknél a zerocore módjuk után fekete képernyő jött, nem tért magához a GPU (volt aki írt is rá kis appot, ami meg tudta akadályozni ezt a módot). Na, aztán már mindenféle hibát ennek a számlájára írtak a fórumban, azt is, amiről ordított, hogy kártyahiba, de ugye a "fekete képernyős hiba" villant be..."2. átlag vásárló ha ilyet lát ... akkor kétségbeesettséget sejt emögött"
Nem tudom, én valószínűleg nem ilyen vagyok. Számomra a pl. zárt middleware-ek vagy zárt megoldások erőltetése a szabványok helyett, amire mint a versenyt potenciálisan csökkentő, a vásárlónak hátrányos dologként tekintek. -
bjasq99
kezdő
Bocsánat csak az ezt megelőző hozzászólásához szeretném azt a megjegyzést tenni, hogy szerintem elég nagy balgaság a hardvereket belső részleteik alapján megítélni és ezen ítélettől elköteleződve vásárolni, ugyanis annyira komplex rendszerekről van szó, hogy még hozzáértő emberek csoportjai sem tudnák megmondani, hogy melyik problémára melyik megvalósítás a jobb. Vegyük a Vegát: hány beharangozott jónak ígérkező feature volt, de ki tudta volna megmondani, hogy nem válik be illetve, hogy hibáztak valamit. És a félreértés elkerülése miatt én nem a Vegára akarok itt mutogatni mint valami Amd ellenes csak egy szembeötlő példát hoztam fel. Épp igy nem tudhatjuk, hogy az Nvidia, Intel vagy Amd mely újításai válnak be. Ez is szerintem csak a marketing része, hogy ne a termék nyújtott szolgáltatásait, képességeit nézzed hanem, hogy az apró technikai részletek "logikája" felülírja a megítélését. Félre ne értsen senki szerintem is egy remek téma a hardverek mélylélektanának az elemzése, fejtegetése, hogy mi lett volna ha, de adott termékek esetén nem ez kell hogy meghatározza döntéseinket hanem a nyújtott szolgáltatás.
-
bjasq99
kezdő
válasz bjasq99 #59759 üzenetére
Akit érdekel annak kicsit még jobban kifejtve nézeteimet:
Tudok mondani olyan részleteket amik alapján tényleg az amd hardverek a fejlettebbek, de ugyanakkor tudok ennyi dolgot mondani ami miatt a Geforce -ok lehetnek a jobbak és persze végtelen számú info van amit egyikünk sem fog megtudni. Ezen sok érv és ellenérv tömkelegéből sosem fogjuk tudni kibogozni, hogy akár adott folyamatra melyik hardver a jobb elméletben. Az a fő mit látunk gyakorlatban. Azt inkább le se írom mindenki megtudja ítélni saját magának, hogy ki mit lát az Amd és az Nvidia termékeiben úgymond szolgáltatásaiban. -
bjasq99
kezdő
Mikor még a triviális sem biztos:
Mondok egy példát ami egy tanulmányban volt és a gpuk register file teljesítményét vizsgálták (bank conflict szempontjából) és azt is megvizsgálták, hogy mi történik ha a registerfile méretét megnövelik.
Mint mindenki tudja ezen az oldalon, hogy több register több futtatható wavet jelent ami hatékonyabb memória átlapolást eredményez triviális szóval, hogy a teljesítmény növekszik (de legalábbis nem csökken), ennek ellenére a tanulmányban a register növekedésével több munkafolyamat sebessége csökkent. Ha érdekelnek a részletek akkor szívesen válaszolok és szívesen osztom meg a tanulmányt, de addig is had gondolkozzatok azon, hogy több register, hogy okozhat kisebb teljesítményt. Jó töprengést! -
félisten
ide is bedobom:
Egy kis nanite@unreal 5.1 demo teszt ha valaki ki szeretné próbálnia kártyáját
Unreal Engine 5.1 Nanite | Dune Desert Landscape Demo [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Akkor a Render - very high a TSR- Quality? Nekem 1440P-70 FPS 3080 12 GB szintén 70 fölött .
A régi RTX 2070 25 FPS körül ugyan ezen. Mediumra levéve a rendert és balancedre a TSR-t akkor 60-70 között.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
válasz bjasq99 #59759 üzenetére
"de adott termékek esetén nem ez kell hogy meghatározza döntéseinket hanem a nyújtott szolgáltatás"
Az egyik nagy probléma ezzel, hogy ha most veszel egy VGA-t, akkor annak csak a múltbeli játékok teljesítményéről, és a jelenleg elérhető szolgáltatásaival fogsz tudni tapasztalatokat szerezni. Nem tudhatjuk pl., hogy az Nv beharangozott RT-s fejlesztései mennyire fognak bejönni [link] ahogy az AMD-é sem [link] . Ugyanakkor arról lehet némi fogalmunk, hogy melyik mennyire széleskörűen alkalmazható, gondolok pl. az Nv-féle újítások egy részének szoftver oldali támogatás-igényére. Ugyanakkor vélhetőleg ha ma veszel egy 1-2000 $/€ értékű VGA-t, akkor az elkövetkező években megjelenő címekhez is veszed, nem csak az aktuálisan elérhetőkhöz... Ezt pedig a technikai leírásoknak kellene bizonyítania, hogy jó helyre teszed a pénzed, és nem lesz egy év múlva papírnehezék a kártya.Egyébként egyik implementációval sem vagyok maradéktalanul elégedett. Az Nv-é szvsz túl kötött, az AMD-é nem mindig elég gyors.
-
Petykemano
veterán
"All RDNA3 refresh cancel.
All RDNA3 SKU miss perform & efficient target.
RDNA3 bad all platform.
Jensen win."
[link]Maid az RDNA4....
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #32839680 #59770 üzenetére
Soha nem mondta az AMD, meg senki sem. Egyedül azon a Twitter fiókon jelent meg, amit ő vezet. Gondolom szóltak neki, hogy kapitális faszságokat beszélt, így most gyorsan kitáncol egy másik tweettel, hogy biztos az AMD törölte, ami sosem létezett. De ő jól tudta természetesen. Ilyen ez a twitter, minden elmebetegnek felületet ad, lásd Musk.
#59773 Petykemano : Ami nem azt jelenti, hogy RDNA3+-t kap, hanem azt, hogy a GFXIP verziója nagyobb, mint az asztali RDNA3-é. Ugye ez kell amiatt, hogy ez egy IGP lesz megosztott memóriával, így pár utasítás nem úgy fog működni, mint egy VGA-n. Ezért volt a korábbi IGP-knek is más a GFXIP verziója.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Valószínűleg nem az, vagy nem csupán az a magyarázata, amit Te mondtál. Ha ugyanis az RDNA3+ jelzés csupán egy APU integráltsághoz való módosítást jelentene, akkor a szintén RDNA3-mal jövő Phoenix pointnak is már RDNA3+ néven és olyan mértékben változtatott.GFXIP-vel kéne érkeznie.
A VCZ információi alapján viszont a GFX1100-1102 után rögtön GFX1103 kódnéven jön a Phoenix point.
Hírtelen az jutott eszembe, hogy ami lényeges különbség lehetne a Phoenix és Strix között az végre valami.V-cache használat.
Ha az RDNA3+ az, ami v-cache-t használ, akkor az egybevágna azzal, amit te is mondtál, hogy az eltűnt a roadmapről[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
félisten
válasz Petykemano #59769 üzenetére
Mondjuk ehhez képest az RDNA3 több mint 40% eladásokat produkál, az nvidia 55% körüli eladásaival szemben, szóval az hogy most itt megfeszül ez a valaki elég vicces mert piacilag az Nvidia horror árazása és az RDNA3 megfelelő teljesítménye így egyben vonzóvá teszi a vásárlók felé.
Ami gáz, hogy alig van AIB kártya választék. Míg egyes Nvidia modellekből van vagy 30-40 féle egy helyen addig AMD ből választhatsz 4-5 ből.
A 4070Ti jelenleg hasít a zöldeknél, ami sajnos a 7900XT és a 4080 árazása miatt érthető annak aki új genes kártyát akar venni.
A 7900XT-t le kellene dobnia AMD-nek 599 re a 7900XTX-et 899 re, simán hoznám is el az XTX karit,de a jóslatokkal ellentétben úgy néz sokkal több helyen még elérhető a teljes előző genes készlet az AMD től míg Nvidia alig van már, gondolom addig ők sem tudnak lépni, tekintettel az AIB gyártókra.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
"Mondjuk ehhez képest az RDNA3 több mint 40% eladásokat produkál, az nvidia 55% körüli eladásaival szemben, szóval az hogy most itt megfeszül ez a valaki elég vicces mert piacilag az Nvidia horror árazása és az RDNA3 megfelelő teljesítménye így egyben vonzóvá teszi a vásárlók felé."
Ha a Mindfactory adatokra célzol, akkor ugye érdekes adalék, hogy a MF heti GPU értékesíti adataiból az derül ki, hogy 2022 elején kevesebb eladásuk volt, mint a crypto crash / ETH merge után. Tehát miközben a JPR jelentésekből Q3-ban már zuhanást mutattak ki, a retail jellegű MF eladásai inkább növekedtek.
Ennek persze sok tényezője lehet. Lehet, hogy pl az egyik az, hogy a cryptovaluta bányászat idején a kártyák szinte el se jutottak a retail üzletekig, de legalábbis sokkal gyakrabban volt minden "out of stock".
A korábban általam vizsgált 2022-es adatokhoz képest egy 2020-as MF adatot találtam: [link] Ez 1 hétre szintén ~4000 körüli eladást mutat.
Ebben is az az "érdekes", de ez nem új info, hogy a retail az általad is említett 40-60 piaci részesedést mutatja, nem pedig a JPR jelentésből ismert 10-20 / 90-80 arányt. Ezt csak azért mondom, hogy azt már korábban is megállapítottam, hogy nem a (német Mindfactory) retail szegmensben valósul meg a JPR által jelentett piaci részarány, amiből következtethetnk arra, hogy a hozzánk hasonlók körében sokkal kiegyenlítettebb a mindshare, mint amire a tényleges piaci részesedésből következtetni lehet és a tényleges piaci részesedés inkább az OEM gyártóknál dől el.De erről is sokszor volt már szó, hogy vajon miért. És általában az a magyarázat, hogy
1) A belépőszintű Nvidia kártyák fogyasztása jobb, mert az olcsóbb szegmenseket általában valamilyen továbbvitt átnevezetet lapkával
2) vagy az AMD valamilyen nagyon kiherélt megoldással valósítja meg
3) Vagy az AMD képtelen olyan mennyiségben szállítani, mint amennyire igény lenne.Részleges lefedettség, double-sourcing esetén viszont az OEM-ek valószínűleg buknak bizonyos mennyiségi, vagy termék-portfólió arányhoz kötött kedvezményeket az NVidiánál, amivel végül bukóra jönne ki az ugrálás.
Kompletten AMD-re váltani pedig nyilván kockázatos.NA mindegy, elnézést, ez messzire vitt.
A másik dolog pedig az eladásokra az az, amit szoktam mondogatni, hogy az egyenlőtlenség növekedésével mindig lesz egy egyre szűkülő csoport, akik számára még az egyre dráguló GPU-k is megfizethetők lesznek. Soha nem lesz az, hogy egy bizonyos termék, vagy egy termékszegmens-t egyáltalán senki sem vásárol, mert az túl drága.
"Ami gáz, hogy alig van AIB kártya választék. Míg egyes Nvidia modellekből van vagy 30-40 féle egy helyen addig AMD ből választhatsz 4-5 ből."
Nem tudom, hogy ez mennyire számít. Én nem is nézegetem annyira sűrűn, hogy melyik partner milyen kártyákat készít, egymáshoz képest melyik mennnyire jó. Számomra inkább zavaró lenne, ha egy lapkából 30-40 féle körítés közül kellene választanom. Tényleg van olyan szignifikáns különbség a modellek között, amiért érdemes 30-40-nek léteznie?
Engem az zavar, amikor egy gyártó 100 és 200W-os kártyák esetén is ugyanazt a hűtőt teszi rá kártyára (bizonyára más komponensek újrahasznosítása mellett) és akkor csodálkozunk, hogy a kis prüntyögő kártyák alig olcsóbbak a komolyabb társaiknál.
"A 7900XT-t le kellene dobnia AMD-nek 599 re a 7900XTX-et 899 re."
899 helyett jó lenne az 749-799-nek is.
De én egyre kevésbé bízok abban, hogy az Ada és RDNA3 árazása csak olyan készletkisöprő célú lett volna. Mármint hogy abban, hogy nagyobb mértékű árcsökkentés következne be akárhogyan is állnak az Ampere és RDNA2 készletek.
Lehet, hogy idővel a 4070Ti-t ejtik $100-ral, a 4080-at $200-zal.
Elképzelhető, hogy a Navi31 árazása is csökken $100-ral.Az elmúlt hetek híreiből (Nvidiánál respin, TDP csökkentés, TSMC és más gyártóknál utilizációs mutató csökkenése, stb) mintha azért kiolvasható lenne egyfajta törekedés az költségcsökkentésre, fogyasztói ár mérséklésére. De egyelőre a fenti összegeknél többet nem olvasok ki belőle.
És ez még mindig az az szint lenne, ami alá simán befér a $400-500-os Navi33 és 4060/TI
Persze ha majd ránézünk a Q4-es eladási adatokra, akkor feltehetjük majd a kérdést, hogy miért lenne annyi, hát nem akarnak ezek eladni?
Hm, majd meglátjuk.Sajnos nem hiszem el Abunak, hogy pl a Navi33-mal a AMD piacszerzésre készül, meg hogy azért N6-on gyártják, hogy olcsó tudjon lenni.
A "megfeszülés" jelentőségét én csak abban látom, hogy ha létezne egy rövid határidőn belül ledobható RDNA3+ vagy refresh, vagy v-cache, vagy akármi, akkor az katalizálhatná ezt a lassú egymás alá licitálásos árversenyt. Ha nem nőnek égig a fák, akkor nem lehet egy új valamivel gyorsabb terméket az előzőeknél még drágábban kínálni, hanem lefelé kell tolni a stacket.
10-15 éve legalábbis úgy emlékszem, hogy kb félévente trompfoltak egymásra a gyártók egy-egy új kártyával és az jellemzően árcsökkenést indukált a meglevő portfólión.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
veterán
válasz Petykemano #59779 üzenetére
"Tényleg van olyan szignifikáns különbség a modellek között, amiért érdemes 30-40-nek léteznie?"
AMD-rol nem tudok nyilatkozni, de Nvidianal peldaul a 3000 szeriaban azert megkellett nezni melyik gyarto melyik modelljet veszi az user, mert hatalmas elteresek voltak hofokokban/zajszintben peldaul.Mostani gennel viszont pont az ellenkezoje latszik, a jo fogyasztas es hutes merete miatt konkretan tokmindegy melyik tipust veszed. (legalabbis a 4090/4080 eseteben)
-
Petykemano
veterán
Visszakerestem, milyen Navi33-at illető "leak"-ek voltak.
Itt van egy MLiD-től: [link]Nagyon különös.
~6900XT raster teljesítmény, 128MB Infinity cache, 360-460mm2 lapkaméret N6-on, $399-499 tervezett msrp. A részletekre, különösen a lapkaméretre már nem emlékeztem.
Mindenesetre a lapkaméret egészen úgy hangzik, mint egy N6-ra portolt Navi21, nagyjából annyit nyernek a lapkaméreten, mint amennyivel kisebb lett a megvalósult Navi33 a Navi23-hoz képest.Komplett hülyeségnek hangzik. Főleg miután a bemutatott slide-ok az SkyJuice féle 200mm2-es verziót igazolták vissza.
De nem áll össze.
Ha nem tudnám, hogy Abu épp pont Navi21 teljesítményt várt $400-500 szintre, akkor biztos azt is mondanám, hogy komplett hülyeség, amit MLID összedelírál, de így pont olyan, mintha Abu és MLiD ugyanarról a lapkáról, teljesítmény és árszintről beszéltek volna Navi33 név alatt és SkyJuice egy teljesen más - ~200mm2-es - lapkát nevezett Navi33-nak.És az a fura, hogy itt is 440mm2-es Navi33 lapkáról írtak: [link]
Persze azóta ez utóbbi infomációból valójában semmi sem vált valóra.Az információknak jellemezően van valami valóságalapja, főleg ha ennyi különböző irányból befut.
Vajon mi lehet a magyarázat?Amit ma Navi33 néven ismerünk, Navi 34 lett volna, de a a ~440mm2-es lapkát elvetették?
Vagy Lesz még egy navi34 ~440mm2-es lapkamérettel? Háát az eléggé üti a jelenleg ismert Navi32 méreteit....
A 440mm2-es lapka egy vészforgatókönyv lett volna? Ha a chipletezés balul sül el? (Balul sült el.)Vagy a VCZ linken található információk egy esetleges RDNA3+/refresh vagy valójában RDNA4 speficikációról szólnának?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59781 üzenetére
"Ha a chipletezés balul sül el? (Balul sült el.)"
Az elérhető információk alapján az a rész pedig elég jól sikerült. Ami a pletykák szerint nem sikerült jól, az az elért GCD órajel (a tervezett fogyasztási kereten belül), és elvileg jelentősebb bugok vannak a lapkában, amik hatnak a teljesítményre (túl sok mindenbe nyúltak bele rövid időn belül). Nem tudom, mi és mennyire igaz ebből.
Érdekes lehet majd ebből a szempontból a Navi32, azt mondják, ott a bugok már elképzelhető, hogy javítva lesznek. -
fLeSs
nagyúr
Minden maxon 55 fps RX 580-nal? Az kicsit hihetetlen.
Nekem RX 470-nel kb. 7 fps minden maxon a vízparton, az RX 580 annyival nem jobb.[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez az Unreal Engine 5-ben nem jelent semmit, hiszen a Turingnak minden leíróhalmazban lévő erőforrás betöltése előtt register flush kell, ami azért szépen eszi a hardver teljesítményét (szar a motor kódja ilyen szempontból, nem jól kezeli a direkten regiszterbe dolgozó dizájnokat). A GCN-nek nem kell egyszer sem register flush. De persze az 55 fps így is sok az 580-nak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fLeSs
nagyúr
válasz Alogonomus #59788 üzenetére
Nem volt ultrára állítva a tsr és a quality.
Abszolút maxon 2 fps."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
félisten
Szerintem a linket megnézve ironizált csak
De persze a "register flush" nélkülözése miatt gyakorlatilag 200 FPS lenne a normális.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
bjasq99
kezdő
Bocsánat Abu ez a kérdésem hozzád szólna: Szerinted lehetséges hogy a Gpu ban lévő fixfunkciós lehetőségeket az Amd a Xilinx technológiával átteszi a fixfunkciós egységről fpga ra. Pl raytracingbe nagyon sokféle hardveres futószalag implementálható de szerintem mindbe van elég közös, hogy esetleg egy fpga -ba egybe lehessen gyúrni. Az amd a fpga kódolását meg a driverbe rakhatná és a kód specialitása alapján rakná össze az fpga -ben a fixfunkciós futószalagot.
-
Petykemano
veterán
Elnézést, pongyola megfogalmazás volt.
A chipletes megoldás látszólag balül sült el, nem lett olyan jó a végeredmény, mint szerették volna, de ebből legfeljebb csak az róható fel a chipletnek, amit ezt megelőzően pedzegettem, hogy vajon nem az 5.3TB/s átvitelre képes chiplet bandwidth nem kevés-e, nem ez korlátozza-e valójában a v-cache alkalmazhatóságát?
(Korábbi infókban a GCD és az IC is nagyobb volt. Mi van, ha hozzá kellett méretezni a lapka és az IC maximális méretét a chiplet átvitelhez?)
Persze ez legfeljebb egy összítevő, mert kényszerűen kisebb lapkából csodálatos fogyasztásnak is kéne kijönnie. De nem.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bjasq99 #59793 üzenetére
Nem. A sugárkövetésre valójában nagyon szarok a hardveres megvalósítások. Azért szenved ez a terület, mert egy csomó dolog nem programozható a futószalagon, így nem lehet optimalizálni, hogy gyorsan fusson.
A DXR ugyanazon a fejlődésen fog átesni, mint anno a hardver T&L. Először fixfunkciós volt, aztán jötte a programozhatóság. Sőt, Xbox Series S/X konzolon már át is esett ezen az elmúlt évben.
#59794 Petykemano : Azért van így felosztva a lapka chipletben, hogy elég legyen az 5,3 TB/s.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bjasq99
kezdő
Bocsi Abu még tovább a kérdés:
Igazából a bejárás sebessége nem is korlátozó? Mert azért van pár számítás amit le kell művelnie a Gpu -nak és nyilván sokat segít a beépített hardveres intersection piplenok, de értem azt is hogy ez az egész nagyon kötött egy rendszer mert a használt intersection ból is nagyon specifikus a gyorsító hardver, de mondjuk ezek elég jó algoritmusok ( főleg a 3szög metszés vizsgálatáé) de persze itt is sok mindent lehetne általánosabban csinálni, de a legnagyobb gondját az RT core -oknak a gyenge memória kezelésében látom,
de ezt nem lehetne úgy megoldani, hogy az rt core aluit a subcore -on belül egy új portra beteszűk?
(Port alatt itt a subcore -ok részegységeire gondolok tehát az Int32 & Fp32 port, Fp32 port, Tensor core port) Ezen portok mellé? -
Petykemano
veterán
Világos, hogy most pont optimális, de úgy tűnik, hogy tartalék sincs. Hiába tennék rá a v-cache-t, azzal ugyan a hitrate nőne és meg lehetne úszni vram felé nyúlást, de gyorsulás a chiplet kapcsolat áteresztő képességének korlátja miatt nem volna különösebben érezhető.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Hellwhatever #59799 üzenetére
Ez lesz talán a legelső példa a feláras tuningolhatóságra GPU-knál.
Egyébként üzleti szempontból érthető, CPU-knál régóta bevett szokás, de ezt most szokni kell. És ha az AMD bevezeti, akkor az NV is be fogja, főleg, hogy ő a piacvezető.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Óra topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Yettel topik
- Gyúrósok ide!
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen