-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
paprobert
senior tag
"A részecske effekteken kívül tényleg nem lehet jót mondani róla"
Arról a részecske effektről, amit amúgy az FSR2.1 sz*rrá mos konzolon és PC-n egyaránt.
Alex Battaglia a videójában a lobogó tűznél mutatta meg hogy mi történik, és az összes játékbeli effektre igaz a szétmosottság FSR-ral.
Biztos megérte erre költeni a grafikai büdzsét...Nem érdemel ez a játék túl sok szót.
Ez nem egy "meg nem értett" játék, mint az AC: Unity volt az előző generációban.
De mintha kötelező lenne kapaszkodni bele.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
X2N
senior tag
válasz paprobert #60051 üzenetére
Már ott gyanús volt ez a játék hogy egy japán stúdió készítette akinek ez a 2. játéka...előtte meg Final Fantasy játékot csináltak.
De a Hogwarts legacy is hasonló kaliberű fejlesztőtől lesz, alig várom a sírást amit majd lerendeznek az emberek. Steamen ez most a top eladott játék.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
Jobban néz ki? Minél? Crysis 1 szebb. Ha így valaki rákérdezne grafika alapján amit eddig láttunk, meg nem mondanám hogy ez egy 2023-as játék. Forspoken-ben a karakterek ennél sokkal élethűbben megvannak csinálva, még ha furcsák is. Így ránézésre hoz egy Mass Effect 2 szintet de semmi több. Az biztos hogy a Cyberpunk köröket ver mindkettőre.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
PuMbA
titán
Igazad van, hogy nem egy grafikai csúcs, de a környezet jobban néz ki a Forspoken-nél. A karakterek tényleg gyengébbek. Ami viszont lényeges, hogy simán fut még nagy csata közben is, ahogy a videó végén látszik. Ez a legfontosabb, hogy legyen egy konzisztens, akadozásmentes játékélmény.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
senior tag
Meg így elnézve a videókat olyan üres az egész játéktér, egészen minimalista, értem én h open world játék a menő mostanában de látszik hogy túlvállalták magukat a készítők ezzel a koncepcióval, wikin valami 120fős fejlesztő stúdiót írnak, ez kva kevés egy ilyen játékra. Esetleg valami Control stílusú lineáris játékot kellett volna erőltetni ahogy a remedy is tette. Így viszont még ha le is generálod a játékteret akkor is szörnyen sivár lesz. Legjobban talán a Death Strandinggal sikerült kis csapattal ezt az open world játékvilágot megcsinálni de ott a koncepció is illett hozzá.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
T.Peter
őstag
Ezt a hsz-t kar volt megirni igy, hogy ennyi hulyeseget tartalmaz. Ertem en, hogy neked nem tetszik, de eleg lett volna ennyit irni ahelyett, hogy UE4 jatekot hasonlitasz UE3 jatekhoz.
A studioban meg nem tudom hany embert alkalmaznak, de teljesen mindegy, mert ahogy masok, ok is kiszerveznek nagyon sok munkat mas, kulsos studionak.
-
fLeSs
nagyúr
válasz Raymond #60043 üzenetére
Arra jó lesz ez az A750, hogy az AMD talán észbekapjon, van egy harmadik versenyző. Ha továbbra is tökölődnek, akkor az Intellel is küzdeniük kell majd a kis maradék 20%-os piaci részesedésért.
Persze ehhez az kéne, hogy az Intel majd kijöjjön a Battlemage-dzsel meg a későbbi kártyáival."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Alogonomus
őstag
Na és még csak nem is lesznek elszállva árban a 3D V-Cache CPU-k. Kijöttek a hivatalos árak.
7800X3D $450
7900X3D $600
7950X3D $700 -
Busterftw
veterán
válasz Hellwhatever #60052 üzenetére
Arrol is szuletett vagy 5 megmagyarazo hir, hogy aztan az mekkora uberalles AMD tech lett.
Oscar bacsi meg nem gyutt.fLeSs
Majd megnezzuk hogy alakul a Q4, de a 20% egyelore 8%.[ Szerkesztve ]
-
-
S_x96x_S
őstag
válasz Yutani #60064 üzenetére
> Éppen most derült ki, hogy az AMD (is) visszatartotta a szállításokat,
> így tartva magasan a termék árakat, saz "undershipping" -nek több jelentése és oka is lehet.
"In terms of the under shipment, I mean, I think we’re — we undershipped in Q3, we undershipped in Q4." ( via videocardz )pl.
- az egyik, hogy nem foglalt le elég kapacitást a TSMC-nél,
- és az hogy a kevés legyártott prociből - annak adnak akik rögtön fizet. ( pl. Cloud )A COVID-ot és a termékeinek a sikerességét például eléggé alulbecsülete
az AMD, mivel elég konzervativan foglalt gyártókapacitást a TSMC-nél.Amúgy se lenne értelme visszatartani a már legyártott CPU/GPU-kat mivel csak annál több Intel és nVidia fogy ( hatalmas raktárkészlettel mindig tudnak szállítani )
"And so, AMD has the design wins and Intel has the supply wins when it comes to CPUs. "
"We are inventing a new term here: “Supply win.” This is distinct from a “design win.” We have been dancing around this idea since the pandemic started, joking that if AMD had believed more in its own Epyc CPU business it could have sold even more processors than it has in the past several years. And because AMD did conservative forecasts – and honestly, who can blame them because it overshot its forecasts with Opterons and Athlons in a bygone era – Intel could sell relatively ancient “Skylake” and “Cascade Lake” Xeon SPs based on 14 nanometer technologies, and now “Ice Lake” Xeon SPs based on a very cranky 10 nanometer process, against “Rome” Epyc 7002 and “Milan” Epyc 7003 chips based on 7 nanometer cores, and soon the 5 nanometer cores used in “Genoa” and “Bergamo” Epyc 9000 series chips. (The Epyc processors have a chiplet design that has 14 nanometer and 12 nanometer I/O and memory controllers linking the cores together into what amounts to a distributed CPU.)"
( via )[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #60066 üzenetére
Különös...
Persze tudom, hogy ez csak egy szűk aspektus. A nagyvilág nagyobb ennél.
Azt akartam mondani, hogy 100e-ért én is vettem volna RX 6600-at.
Matek alapon érthető, hogy ha olcsóbban adják a kártyákat, akkor lehet, hogy több fogy, de közben kisebb a margó.Az a különös, hogy közben meg Abu azt mondja, hogy az Navi23-mal dugig van a raktár, közben meg jön a Navi33. Persze valószínűleg valami olyasmi lehet a magyarázat, hogy azt talán még nem is gyártják nagy volumenben és amíg a konkurens termékek árai nem csökkennek olyan mértékben, hogy elvigye ennek a terméknek az eladásait, addig csorog a pénz, nem szorít annyira a cipő, minek sietni a kiárusítással.
Talán úgy vannak vele, hogy semmi gond, ha az ilyen magamfajta spúrok nem vették meg 280euróért, akkor majd ha valaki behoz egy új terméket és ár-feszültséget alakít ki, ráérünk akkor lejjebb vinni a megmaradt termékek árát és/vagy behozni a saját új termékünket és SpúrManók majd megveszik akkor.
Ami a 8-20%-ot illeti. Gondolom az AMD-nek lehet egy olyan mára kiakalult hozzáállása, hogy az Nvidia mindshare-t (vélt vagy valós alapokon nyugvó driverstibilitás, feature-set, fogyasztási vagy teljesístményelőnyök, stb) képtelenség volna az árcédulával kompenzálni.
Teljesen mindegy, hogy 5, vagy 10%-kal ajánlana az Nvidia alá. Ez nem döntő mértékű.
És az is mindegy, hogy 15 vagy 25%-kal ajánlana alá, mert olyan mértékben nem tud, ami ha már döntő mértékű lenne, akkor arra az Nvidia ne reagálna a piacivesztés ellen árcsökkentéssel.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yany
addikt
Most hogy a Samsung ejtette az Exynost és ezzel együtt az AMD vezérlőjét, mi lehet vajon az AMD terve a nem túl jól elsült kooperáció után? Lesz még próbálkozás az ultramobil fronton?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
S_x96x_S
őstag
> az AMD terve a nem túl jól elsült kooperáció után?
Az előző generációs procikat és GPU-kat gyárthatják ott ..
( ~ 6 January 2023 )
"Samsung Foundry will produce AMD's processors based on older Zen and Zen+ microarchitectures as well as previous-generation GPUs using SF 14LPP and GF 12LP production nodes. "
https://www.tomshardware.com/news/amd-outsouces-older-chips-to-globalfoundries-samsung> Lesz még próbálkozás az ultramobil fronton?
szerintem igen .. ( legalábbis a következő 10 éves távlatban )
Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
Szerk: Már vót (AMD undershipped)
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Petykemano #59874 üzenetére
Ennek a posztomnak a folyományaként írom.
MLiD prezentálta az AD106 és AD107 lapkákat: [link] (by VCZ)
Ez alapján:
AD106: 180-190mm2 és kb adatok alapján kb 2/3-t tudhatja annak, amit az AD104-re épülő 4070Ti
Picit necces, mert a shader szám kevesebb, mint 2/3, viszont a kisebb kártyákat általában magasabb frekvenciára szokták állítaniAD107: 150-160mm2 és úgy ránézésre az előzőnek akár a 3/4-ét is hozhatja, hiszen elvileg nem változik az L2$ és a memória busz szélessége. Ez egyébként a 4070Ti teljesítményének a fele volna.
Tételezzük fel, hogy a 4070 a várakozásoknak megfelelően AD104 vágott lapka lesz
Akkor a 4060Ti fog épülni a - nagyjából - vágatlan AD106-ra.
A TPU adatbázis szerint a A 4070Ti 2/3-a pont a 3070-nél van. Persze lehet, hogy elérheti a 3070Ti-t is. Az előző posztban linkelt grafikonon rendre 70 és 77 fps-t jelent. Én a 4060Ti-t sacc/kb alapon 75fps-re lőttem be, amit a most napvilágra került specifikációk visszaigazolnak.A 4060Ti TDP értékét a pletykák szerint 160W-ra csökkentették [link]
Emiatt szerintem inkább a 3070-hez lehet majd közelebb a teljesítmény.
Természetesen az árazásról nincs információ. De most nem is ezt akartam górcső alá venni.Itt van egy kis video a Navi33 várható teljesítményéről. Semmi extra, semmi új, csak vizualizáció. A 6700XT alá várható, ami az előző techspotos grafikon alapján 60 fps-t jelenthet. Ez alatta van az AD106 várható teljesítményének. Tehát az AMD a legjobb Navi33-mal is legfeljebb csak a 4060-nal versenghet. ami vélhetően egy vágott AD106 lesz.
De ez akkor is egész jó helyzet. Az AD106 elvileg nem lesz jelentősen gyorsabb a Navi33-nél.
AD106-ból legjobb esetben is 300 felhasználható lapka jöhet ki egy waferből, míg a Navi33-ból mondjuk csak 250.
Ha Abu számaival ($35000/$5000) számolunk, akkor egy AD106 $116-ba, míg egy NAvi33 lapka csak $20-ba kerül
Ha más számokkal ($17000%$6000), akkor $57, és $24Abu számaival brutális, de még így se se elhanyagolható különbség, főleg ha rászámoljuk a marzsot is.
Itt az AMD jelentős árelőnyhöz juthat.
Most már persze csak az a kérdés, hogy vajon hogy alakulnak a fogyaztások. A Navi33-at mondjuk fel kell húzni 200-225W-ig, hogy elérje ezt a teljesítményt? Mert akkor a hűtő drága és hangos lesz. És még így is csak a vágott AD106-tal fog tudni versenyezni, amihez nem is biztos, hogy kell 160W TDP, lehet, hogy elég 140W is, ami ebből a szempontból szintén jelentős különbség.
Ez talán egy olyan terület, ahol az AMD bátorkodhat belemenni árversenybe, mert talán bővebb a waferkapacitás háttér, tud nőni és elvileg valamivel olcsóbb is a termék előállítási költsége, tehát van tere az árral való játéknak.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #60074 üzenetére
Nem néztem meg a cikket és a videót de ezek az Ada-k laptop verziók nem?
A 4070 től függ majd az egész , hova esik be. Ha a 4070 valahova a 3080 és a Ti közé érkezik akkor nagyon egyszerű a matek mert Nvidia az előző genhez képest 1 vagy fél( Ti) SKu lépcsőnkként lépked lefele.
Azaz ha a 4070 ≈3080 lesz akkor a 4060Ti ≈3070 Ti a 4060≈ 3070.Ha a 4070 eléri a 3080 Ti-t néhol akkor 4060Ti ≈ 3080 10 GB, 4060≈3070Ti
A 4050 elkülönül teljesítményben ezektől. mert a fő lapos GPu lesz, olyan 3060 max.
Tehát a navi 33 megítélése majd a 4070 teljesítményétől is függhet.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
> de ezek az Ada-k laptop verziók nem?
A VCZ táblázatban szerepel az AD102, úgyhogy szerintem a táblázat a adatai nem az adott lapkák laptop verziójára vonatkozó adatokat sorolja fel.
Amikor a techspot grafikonjából tippelgettem, akkor én sem laptop verziókra gondoltam.
> Azaz ha a 4070 ≈3080 lesz akkor a 4060Ti ≈3070 Ti a 4060≈ 3070.
Ezzel, ahogy mondtam nagyjából egyetértek.
Annyi, hogy elképzelhetőnek tartanám, hogy a 4060Ti, mivel állítólag/elvileg levitték a TDP-t 160W-ra, ezért talán talán alulról fogja kapargatni a 3070Ti-t, a 4060 pedig a 3070-t.> Tehát a navi 33 megítélése majd a 4070 teljesítményétől is függhet.
Ez nem tudom, hogy érted.
Szerintem a Navi33 elég messze elmarad majd a 4070-től.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #60076 üzenetére
A levezetésben írtam hogy szerintem a kisebb SKu-k árazása és teljesítménye függ a 4070 teljesítményétől így függ össze a navi 33 ezzel.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Petykemano #60074 üzenetére
A fő kérdés még mindig az, hogy mi lesz a memória alrendszerrel. A GPU erősebb lesz oké, de már most látjuk, hogy az RTX3060 128bit 8GB-os GDDR6 változata 25-30%-kal kikap a RTX3060 192bit 12GB GDDR6 változattól memória sávszélesség igényes játékoknál. Az új kártyák pedig nem fognak fejlődni a mostani generációhoz képest, mert marad a 128bit 8GB GDDR6. Így nagyon érdekes lesz a sebesség különbség az előző szériás kártyákhoz képest
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Azért ne felejtsd el az L2 méretét, plusz a végső specifikációk is kérdésesek. nem vagyok biztos ebben , hogy az asztali verziókban mi lesz, még ha MLID ezt is írja,de egyébként én is várom mi lesz ebből. A 4060 ha ez alapján nem éri el a 3070 sebességét vicces lesz összenézni egy 3060 Ti vel, ami 399$
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Szerintem is vicces lesz a helyzet A 4070 Ti L2-je ugye 48MB, akkor szerintem a 4060-é 32MB-ra várható, ahogy az AMD Infinity Cache-e is jelenleg ennyi a 6600XT-nél. Még mindig ott vagyunk, hogy erősebb GPU-val, de azonos memória sávszélességgel memória sávszélesség limitált játékokban nem fogja elérni a Navi 33 a 6700XT sebességét. A 3060 8GB is a 3050 8GB sebességét hozza memória sávszélesség limitált játékokban, hiába az erősebb GPU. A lényeg, hogy itt nem a GPU lesz a lényeg, mert az elég erős lesz. A kérdés, hogy a memória sávszélesség mennyire "hajtja ki" a GPU-t.
"Az előző genben a csúcs GA102 ben is csak 6 MB volt itt meg 32 MB lesz a legkisebben is."
32MB tudod mennyit ér...semmit. Az Xbox One-ban is a 32MB ESRAM annyit ért, hogy a PS4 is így agyonpüfölte.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Az I.C. az L3 ha jól tudom, más szerepe van .
A nagy L2 direkt a sávszélesség növelésében játszik szerepet.
Az előző genben a csúcs GA102 ben is csak 6 MB volt itt meg 32 MB lesz a legkisebben is. Itt lesz szerepe ennek a legjobban elméletileg, de a gyakorlatban azért vannak kétségeim.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
PS ben GDDR5 volt ami overkill volt az Xbox-hoz nézve. Az DDR3 ramot használt és ezt (majdnem 3x akkora sávszél)próbálta ellensúlyozni meg kompenzálni 32MB ESRAM -mal,lehetetlen küldetés volt.( Xbox 68 GB/s vs Ps4 176 GB/s)
Itt a kb 20 % eltérést kell pótolnia annak a 32 MB L2 nek a 3060 hoz nézve, ami nem biztos, hogy lehetetlen feladat lesz.ha viszont 3070 hez nézzük, akkor már 50% lemaradás tehát abszolút igazad van, azt nem gondolom reálisnak hogy behozza.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Xbox One-ban az ESRAM-nak teljesen más szerepe volt.
Értem, hogy látszatra mindegyik gyorsítótár gyorsítótárnak tűnik, de valójában nem feltétlenül ugyanarra jók ezek. Az ESRAM az egy konkrétan elérhető memóriaszelet volt, amit a fejlesztők úgy használtak fel, ahogy akartak. PC-n az ilyen nem működne, mert direkt támogatást igényelne a programokon belül.
Egyébként az Infinity Cache sem ugyanarra jó, mint az L2 az Adákban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Petykemano #60074 üzenetére
szokásos teóriám.. Kartel. Nvidia ezért veszi vissza 160 W ra.
Minden SKU párban a másik gyártó kártyáival. . érdekes fejlesztések ezek....
Ofc...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Devid_81
nagyúr
Nah ha eddig az Nvidiat birizgaltuk, hogy wtf ez az uj generacio a 4090-at kiveve, akkor most lehet nezni nagyokat.
7800XT vagy akarminek hivjak majd talan felveszi a versenyt a regi gen csucs kartyajaval 280Wattal
Orulok neki, hogy kiszalltam az asztalibol egy idore komolyan...
-
Petykemano
veterán
Valóban fura.
Tényleg ennyire ugyanazt lehet kihozni nagyjából ugyanabból a gyártástechnológiából még olyan nagyon eltérő megközelítésekkel is?Mondjuk ha ránézünk Chips&cheese elemzéseire, azt látjuk, hogy a mikrobenchmarkokban sincs olyan nagy különbség.
Ezzel együtt igazából nem annyira az Nvidia piaci viselkedése szokatlan. Piacvezetőként azért teheti meg, hogy felüláraz, mert már így is az övé a piaci részesedés meghatározó része. Persze az igaz, hogy az árszabásával nem csak a piaci részesedésére, hanem a piac egészének volumenére hatással van. Az áremelés szűkíti a piacot, hiszen a kisebb jövedelműek kiszorulnak.
Piacszerzésre akkor van érdemi lehetőség, ha valaki technológiai és/vagy költségelőnyt tud elérni. Az nvidia piacvezetőként érthető,.hogy ha ilyen előnyt ér el,.akkor azt kevésbé tudja piacszerzésre fordítani.
Ezért gondolom,.azt, hogy az AMD részéről szokatlan az a magatartás, hogy kooperál. Persze érthető volt, amíg a csőd szélén álltak, hogy a megmaradt piaci részesedésükön kapaszkodva ragaszkodnak az azon elért haszonhoz, különben annyit se tudnak fejleszteni, mint előtte.
De ez valóban összetett kérdés, nem biztos,.hogy kizárólag $50-100-on múlik. Mindenesetre valóban úgy tűnik, az AMD megelégszik a piaci követő pozícióval és se hardver, se szoftveres fejlesztést nem kíván többet belerakni a pozíciója megőrzéséhez szükséges minimumnál.Viszont mit mivel látsz párban?
A 7900XT valamivel erősebb a 4070Ti-nál, de drágább is. Ők egy pár.
7800XT - 4070
7700XT - 4060Ti
7600XT - 4060
7600 - 4050
Így?$599
$449
$349
$279
Így?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #60087 üzenetére
Igen ilyesmi kb 5 % teljesítmény különbségen lesznek egymáshoz nézve Anélkül hogy ismernéd elméletileg a másik gyártó SKu-it órajeleit, fogyasztását , más architektúrát és felépítést használsz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És beszéljük ki, hogy mi mire jó?
Ugye az ESRAM leginkább akkor volt hatékony, ha különböző puffereket nem a RAM-ba mentettél, hanem direkten az ESRAM-ba. A tipikusan memória-intenzív effekteknél ennek nagy haszna van, mert közelebb van, mint a RAM. És akkor tulajdonképpen a 100%-os cache hit mellett az olyan effektek, mint például az SSAO marhára felgyorsultak. Akár alkalmazhattál elborult regiszter- és/vagy LDS-nyomást is, mert nem kellett a tipikus RAM elérési időhöz szabni a konkurens wave-ek számát, hanem lehetett az ESRAM-hoz, és ott már a memóriaelérés átlapolásához elég volt két-három wave is. Ez azért nagyon komoly előny az adott shaderre.
De ez PC-n nem működne, mert per alkalmazás szinten kell optimalizálni. Erre volt is egy saját SDK az Xboxban, amivel tök jó volt, de PC-n senki sem foglalkozna vele.Az L2 cache szimpla növelése igazából egyszerű. Semmi komolyabb indok nincs mögötte a cache hit növelésén kívül. És GPU-król lévén szó az L2 cache hit eléggé fos. Jellemzően 5% alatti, és ha mondjuk sokszorosára növeled az L2-t, akkor is 10-15% alatt marad, mert a GPU egy gyorsítótárakat nagyon szemetelő "állatfaj" a több ezer konkurensen futó szálcsoportjával. De ugye a 10-15% az a duplája-triplája az 5%-nak, tehát ha úgy sem lehet mire költeni a tranyót, akkor miért is ne? Még akkor is, ha nem éppen hatékony ez a fajta brute force koncepció.
Az Infinity Cache az igazából egy másfajta koncepció. Az egy úgynevezett victim cache, aminek a GPU-kban jelenleg semmi más célja nincs, minthogy a tile-alapú leképezést segítette abban, hogy ne kelljen egy csomó esetben elmenni a VRAM-ig. Emiatt az Infinity Cache nem is alapértelmezett része teljes GPU-s cache-rendszernek, és ez azért van így, mert pont az a cél, hogy a GPU ne szemetelje össze.
Ugye egy mai GPU-nál az L2 gyorsítótárak jellemzően a ROP blokkok kliensei. Ez az NV-nél Maxwell óta van így, az AMD-nél a Vega óta, mert a tile-alapú leképezéshez ez az optimális. Ugyanakkor a ROP blokkok úgy kliensei az L2 gyorsítótáraknak, hogy közben a GPU ezt a gyorsítótárat egy rakás más dologra is használja/használhatja. Tehát nem uralkodnak felette a ROP blokkok teljesen, és emiatt az ott tárolt adatok bármikor átdobhatók a VRAM-ba, és ez eléggé tipikus helyzet is. A ROP blokknak sokszor nagyon hasznos lenne, ha a kívánt gyorsítótársort megtalálná az L2-ben, de mivel egy rakás adat cserélődik ott folyamatosan, így elég sokszor kell menni érte a VRAM-ig, és akkor újra behúzza gyorsítótársort az L2-be, amit aztán újra kidob a rendszer, majd ha kellene megint, akkor megint kell menni az adatért a VRAM-ba. És ez úgy nagyjából egy tipikus helyzet, amivel a kívánt adat csak 5-15%-ban van ott az L2-ben, a többi elérés az miss lesz, vagyis menni kell a VRAM-ig.
Az Infinity Cache specifikusan erre a problémára reagál, ugyanis nem része szokásos gyorsítótár-hierarchiának, hanem egy védőhálót képez az L2-ból kidobott, ROP blokkoknak fontos gyorsítótársorok összegyűjtsére. Ezzel tulajdonképpen megelőzi azt a problémát, hogy a GPU-nak a VRAM-ig kelljen menni, ha a ROP blokk által keresett gyorsítótársor hiányozna az L2-ből. És ugye a tipikus nyüzsgés miatt nem is célszerű az L2 kapacitását nagyon növelni, mert a nyüzsgés attól még ott lesz, hogy a gyorsítótár sokkal nagyobb. Szinte minden részegység ír oda valamit, és sok ezer párhuzamosan futó lane mellett ez nem kevés adat ám. Ellenben az Infinity Cache-be a lane-ek nem írnak. Tilos nekik, így nem tudják azt szemetelni. Ez a gyorsítótár csak azt teszi, hogy "felfogja" az L2-ből a nyüzsgés miatt kidobott, de fontos adatokat. És pont azért ér el az AMD pixelszámtól függően 40-70% közötti cache hitet az Infinity Cache-ben, mert magát a nyüzsgést irtotta ki belőle. Nem a kapacitás itt a fontos, hanem a victim cache-sé szeparálás, elvágva a gyorsítótárat attól a több tízezer lane-től, ami alig várja, hogy szétszemetelje az L2-t minden egyes ciklusban.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Éértem Mindenesetre a lényeg, hogy a memória alrendszer nem változik az előző generációhoz képest, tehát ne várjunk akkora előrelépést. AMD-nél csontra ugyanaz marad a Navi 33-nál, mint ami a 6600-nál volt, NVIDIA-nál a 4060 meg megkapja az RTX3050-ét nagyobb L2-vel.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"És beszéljük ki, hogy mi mire jó?"
Az ESRAM és az L2 működése amúgy nálam megvolt (de szuper, hogy így egy posztban ott van az is ), az IC egy érdekesebb darab. Köszönöm a részletes leírást, így már van egy elképzelésem, miért más/hatékonyabb az IC, mint a megnövelt L2.
Azt amúgy hozzáfűzném, hogy egyszerű esetben az L2 növelése elég hasonló, mintha van mögötte egy victim cache, hiszen igazából nagyjából mindegy, hogy a nagyobb L2-ben van meg a cache-sor, vagy a kis L2-ből időközben átcsorgott a nagy victim L3-ba. A leírásod szerint a "secret sauce", hogy ez nem egy egyszerű victim cache jellegű L3, hanem csak az L2 túlcsordulások egy specifikus részét kapja el, így lényegesen hatékonyabb működést érve el. Ügyes. Ez részben magyarázhatja azt is, miért olyan gyorsak raszter grafikával a Radeonok.
[ Szerkesztve ]
-
-
Petykemano
veterán
Felbukkant némi információ PCIE csatornákról.
Kissé zavaros, mert RX 7600 és 7700-at említ.
Viszont ha itt Xt és non-XT lesz, akkor lényegében semmi értelme nem volt a 7900-asoknál az XTX és XT használatának. Én legalábbis semmilyen többlet-exkluzitivást nem érzek az XTX-ben, ennek megfelelően azt is gondolom, hogy csak a 7900/X CPU-tól akarták megkülönbztetni, hogy ne 7900/XT legyen a GPUMindenesetre itt most sima RX 7600 és 7700 series van említve. Ami persze jelentheti azt is, hogy pont ezzel a névvel nem kerül piacra termék, de legalább nem lett megnevezve sem.
De más szempontból is érdekes
Amióta kiderült, hogy a Navi31 nem nyújtózkodott olyan magasra, mint a közönség és feltehetőleg az AMD is várta, és amióta a NAvi33 mobil változat eredményeit az AMD prezentálta, azóta a Navi33-mal kapcsolatos várakozások is egy kicsit visszafogottabbak lettek: Most már csak egy szolíd 6700XT szintet várunk. Ezt bizonyos leakerek megnyilatkozásai is követték.Továbbá ezt a nevezéktanbeli várakozások is lekövették, magyarul a NAvi33-at mindenki 7600 néven várja.
Vajon mi lehet az oka, hogy a 7700 series is 8x PCIe4 busszal szerepel?
1) A Navi32 is 8x széles buszt kap?
2) A Navi33 mégiscsak 7700 néven indul (azaz valahogy - valamilyen TDP szinten - mégiscsak csapkodja a NAvi21 hátát)
3) Az RX 7700 series valójában csupán a mobil felhozatalban elfoglalt helye (7700S) miatt került megnevezésre?
4) Egyéb tévedés/hiba(Számomra a 3.) tűnik valószínűnek)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A navi23-mal kapcsolatban 2021 május közepén kezdett hasonló információ szivárogni.
És másfél hónappal később, Július 30-én volt bejelentés, és augusztus 11-én rajtolt az RX 6600/XT kártya.Ez azt jelenti, hogy várhatóan a Navi33 - valamilyen formában - 2-3 hónap múlva elrajtolhat.
Legkésőbb a május végi Computexen.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Asshur
tag
válasz Petykemano #60095 üzenetére
Eszerint akkor jól tettem, hogy nem vártam, ma megyek a 6700XT-t átvenni.
Ugyanaz a gpu erő, de kevesebb VRAM a Navi33-nál. És ha X8 a PCI-E, 3.0-ás deszkánál-procinál még szépen vissza is fogná...
Nem túl fényes.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Asshur #60096 üzenetére
Hát ezt nem tudom.
Az AMD (és az NVidia) nagy készleteket halmozott fel (ki -miből, de Abu szerint a Navi23 készletei magasak és az AMD tovább fogja árusítani)
Ennek ellenére - hogy a partnereket megkímélje a raktárkészlet felhalmozódástól, vagy hogy kiürüljön az ellátási lánc - 2 negyedéve a piaci igények alatt szállítanak.Ezzel stabilizálták az árakat.
Azt gondolnám, hogy a Navi33-at, ami rádásul még kisebb is mint a Navi23, valahol a Navi23 piaci árai alatt, legfeljebb megegyező szinten illene bevezetni. Ha nem így történne, hanem a Navi33 a NAvi22 teljesítményével és kurrens piaci árával érkezik, akkor lehetne azt mondani, hogy helyesen tetted, hogy nem vártál.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Asshur
tag
válasz Petykemano #60097 üzenetére
Logikus. Ha a Navi23 alatt érkezne árban, az elég ütős lenne.
Akkor csak az 50%-al több VRAM maradna, mint előny, de borsos felárral...
TPU-n nézegettem a chartot, ott Navi23 szintre teszik, bár mi alapján?
Na, majd kiderül.[ Szerkesztve ]
-
Raggie
őstag
válasz Asshur #60096 üzenetére
Ez szerintem kizárt.
Ahogyan Petyke is írta valósztínűleg ezek mobil GPU-kat takarnak és ennyi.
A desktop VGA-k között a 7700-as nem fog x8-as PCIE csatlakozóval jönni, mert azt nem venné be senkinek a gyomra és nem vennék. Már a 6600-asokat is lehúzták emiatt mindenhol a médiában, pedig azokat nem is igazán fogja vissza.
Ettől függetlenül most eléggé sweet-spot a 6700XT a relatíve jó teljesítményével és árával, tehát nem rossz cuccot veszel.Clint Eastwood FTW
-
S_x96x_S
őstag
válasz Petykemano #60095 üzenetére
> Vajon mi lehet az oka, hogy a 7700 series is 8x PCIe4 busszal szerepel?
a szokásos:
- költségcsökkentés .. [ minden cent/penny/fillér számít .. ]
- hosszú távon szeretnék gyártani, amikor is már a Gen3 kevésbé számít.
- a célcsoport nagy részének ( ~ játék) az x8 is elég.
Aki meg munka/AI/Rendering célra használná és az x8 levesz 10-20% teljesítményt az vegyen egy drágább kártyát ..amúgy meg kell várni majd a benchmarkokat ...
// persze ha mobil célpiacra is megy .. akkor oda elég az x8 is...
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen