- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- DIGI kábel TV
- ASUS routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
Új hozzászólás Aktív témák
-
_drk
őstag
Én eléggé le vagyok maradva, de mi van most az Intel tarsolyában, hogy be akar szállni erre a piacra?
Amd jó pár éve folyamatosan szenved, egyszerűen esélytelen versenyképes kártyát kiadni az Nvidia ellen.
Max a Polarisok voltak valamennyire versenyképesek, bár ezt a bányászat miatt sajnos sose tudjuk meg milyen harc lett volna. (Szerintem a 3gb-os 1060-as eléggé elvérzett volna a 470 miatt, de a 6gb-os a konkurencia miatti versennyel olcsóbban egy nagyon best buy kártya lett volna)Maximum arra tudok gondolni hogy ha már normális VGA-t vagyis IGP-t akarnak fejleszteni a proci mellé, ahhoz elengedhetetlen hogy mélyebben bele ássák magukat a dvga piacba? Ha már egyszer beleásták magukat akkor már ki is adnak gondolom valami használható kártyát.
De pont most mikor a Ryzen-nel még jól is meg szorongatja őket az Intel? Bár az elmúlt 5 évben volt idejük megszedni magukat, meg új távlatokat nyitni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nagyrészt a kényszer szüli.
Az Intelt a hagyományos GPU-piac annál jobban nem nagyon érdekli, ahogy most vannak. Gyakorlatilag 70%-ban uralják az egészet. Ha ennél jobban megérné, akkor már beleöltek volna egy rakás pénzt, de nem tették, mert jelentősen növekedtek volna a kiadások, miközben a részesedés arányaiban nem nőtt volna annyit, hogy ez megérje.
Ami itt tényleg számít az a szerver és a professzionális terület. Ezt nagyrészt ma még uralják a CPU-kkal, de azt már nem lehet elvitatni, hogy a GPU-k egyre több helyre törnek be, és persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy megjelent a GPU, és akkor mindenki azt vesz CPU helyett, hanem elkezdődik egy folyamat, aminek a vége mindenképpen az lesz, hogy a GPU nagyjából tudni fogja a CPU-vel elérhető szoftveres hátteret. Nem ma, nem holnap, leginkább csak pár év múlva, de oda fog érni. És itt kezdődik a para az Intelnek, mert eddig hiába jöttek GPU-k egy csomó szerver/professzionális területre, a szoftveres háttért tekintve a fejlesztések elsőként nagyrészt CPU-ra érkeznek meg, ehhez építhető ki rengeteg, TB-os szintű memória, tehát egy csomó olyan tényező volt és még van ma is, amiért a GPU, jó-jó sok TFLOPS, de mégsem jó máshol. Például a render egy elég nagy piac, és ott önmagában a TFLOPS eléggé számít, a GPU-k jók is itt, de mégis nagyon sok cég, köztük a legnagyobbak CPU-s renderfarmot építenek ki, mert a szoftverek ehhez fejlődnek a leggyorsabban, meg ugye a memória is TB-os magasságokig bővíthető, akár fölé is. De a fenyegetés ott van, mert a GPU-knál a Vegából van 2 TB memóriával szerelt változat, illetve a szoftveres háttér is egyre inkább tartja a lépést a CPU-s fejlesztésekkel. Tehát technikailag már nincs messze az, hogy a GPU-k igazi fenyegetéssé váljanak itt, mert ha valaki mondjuk csinál egy olyan rendszert, aminél a CPU-t és a GPU-t egy tokozásra teszi, a GPU-nak lesz egy gyors HBM-je vagy HMC-je, és a CPU-n keresztül még eléri a 2-4-8 TB-nyi rendszermemóriát is, akkor ezzel csúnyán be tudja darálni a renderfarmokat. És ez a valaki nyilván az Intel akar lenni, meg persze a többiek, de az Intel szemszögéből ők problémaforrások.
És ez a példa egy csomó dologra kiterjeszthető, mert ahol megjelentek a GPU-k, ott a szoftveres háttérnél elkezdődött valami, és a szoftverfejlesztések egyre inkább közelítik a CPU-s kódokat, tehát a GPU-k nem csak tessék-lássék, hanem egyenesen reális alternatívává válnak, és a Vega megmutatta, hogy a memóriaprobléma is kezelhető, vagyis a legnagyobbnak tartott hardveres hátrány is lekezelhető. Persze az Intel anno azon az állásponton volt, hogy jó ide a Larrabee... akarom mondani Xeon Phi, de hát egyem a szívüket, az sosem működött igazán. Szóval nagyjából ezért csinálják.A hagyományos GPU-piac annyira nem fontos, de mivel lesz hardver, vagyis úgymond a fejlesztés igazán komoly költségét a szerver- és a professzionális piac miatt úgyis be kell ölni az egészbe, így a terméket lehozni a consumer rétegnek már "csak" maximum 1-2 millió dolláros költség, ami az egészet figyelembe véve nem nagy, így innen már megéri menni a 70%-nál is nagyobb részesedésre, mert arányaiban kifizetődővé vált. Ezt tehetik pGPU-val, vagy dedikálttal is, számukra előbbi a kedvezőbb, mert ott szépen csomagban árulhatják a hardvert a CPU-val, tehát mindenkit rákényszerítenek, hogy megvegye. IGP-re sincs ugye mindenkinek szüksége, de nem tudja nem megvenni. Nem mellesleg azért abban eléggé igazuk van, hogy értelmes gaming notebookokat csak ilyen Kaby Lake-G-hez hasonló koncepciókkal lehet csinálni, mert így igen kicsi lesz a platformdizájn, és mehet a nagyobb akkumulátor arra a helyre, amit normális esetben egy GPU foglalna el. Tehát itt is van azért alapja annak, amit csinálnak. A többi terület pedig annyira nem érdekli őket, ezek túl picit ahhoz, hogy egy Intel kaliberű cégnek fontosak legyenek, de ha ide is venni fogja a nép, hát akkor szállítják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#59036672
törölt tag
AMD nem ad ki semmit Nvidia meg újra kettéhugyozza őket.
[ Szerkesztve ]
-
válasz ->Raizen<- #34607 üzenetére
Biztos van rá valami magyarázat.
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
TTomax
nagyúr
válasz Dtomka #34611 üzenetére
Ugye azt realizáltad,hogy a verseny nem az nVidian múlik?Talán ki kellene tolni valamit az AMDnek is radeon név alatt,igény nincs rá,csak hatalmas.Több ezer ember van a twitchen 9 órával a bejelentés előtt,és nem feltétlen van mindenkin zöld szemüveg....dehát AMDnek nem kell a lové,nyugodtan osztogathatják ezt vörösben...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
#45997568
törölt tag
válasz cyberkind #34614 üzenetére
Most hogy Raja atment oda meglatjuk mi kerekedik ki a dologbol. Aztan lehet az is hasonlo sorsra jut mit a Fiji-Vega vonal... Azt is erdekes lesz latni mire jut AMD most hogy van penz is meg egy halom director az RTG-nel.
Meantime NV meg szorja ki a kis jatekait a nepeknek.
-
-
cyberkind
félisten
válasz Petykemano #34617 üzenetére
Ez a grafikon tökéletesen bemutatja mi is történt az 5k széria után, én 6990-ről mentem a jóval gyengébb 580-ra, azóta eszembe se jut az Amd mint videokártya, felém mindenképp rosszul csinálnak valamit jó régóta.
Paranormal Cocktivity
-
Petykemano
veterán
válasz #45997568 #34615 üzenetére
A több hónapra előre hájpolást egynehányan nem raja, hanem chris hook nevéhez kötik. Nehéz megmondani, vajon melyikük stílusa lehet ez, mert mindketten ugyanoda mentek az amdtől.
Az első, amit megértettek szerintem az volt, hogy a márka milyen mértékben erodálódott. És ez nem csak annak köszönhető, hogy nem tudták a legfelsőbb szegmensben befogni az nvidiát, hanem azért is, mert a csillagokat is leígérték és ezt követően teljesítettek középszerűen. Túl nagy elvárások övezték a divíziót és ennek csak tízerekben tudtak megfelelni. Ez persze lehetett stratégia is: ha a termék maga nem is olyan kiváló, h magának csibáljon reklámot, legalább reklámokkal tartsuk a fejekben, növeljük a márka ismertségét. Csak ez bizonyára nem jött be, sőt a fentebb látható utálatot,megvetést váltotta ki.
Azt gondolom, azt be kellett, hogy lássák, hogy az underpromise&overdeliver elv mellett jobban építhetik a márka értékét, mint fordítva.Ha pl most szép csendben tényleg kiadnának valami polaris refresh refresht és vega refresht, akkor amikor senki nem számít semmilyen előrelépésre, semmilyen új, világmegváltó termékre, annak sokkal jobb lenne a dogadtatása, mint ha már év elején bejelentették volna óriási csinnadrattával, hogy namost. ..most aztán lenyomjuk a pascalt.
Aztán persze lehet, hogy még erre se jut. Hanem mindent, ami és aki rendelkezésre állt, a Rome-má és a vega20-ban tették. (Mindkettő 7nm, amire azt mondják, brutál drága rá tervezni)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#59036672
törölt tag
válasz Petykemano #34617 üzenetére
Sapphire 5870 Toxic
-
Csupingo
veterán
Az lenne még nagy pofon az AMD-nek, hogy az Intel Raja vezetésével lelépné őket 2-3 éven belül a dvga piacon.
Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)
-
Petykemano
veterán
válasz Csupingo #34622 üzenetére
Hát az nagy loot lenne, de tényleg.
Egyébként nyilván ez a cél. Abu mondta, hogy az fpga.igem az intel a gpukat is szeretné integrálni a szerverpiaci megoldásaiba. Elsősorban szerverpiaci megoldásokba nagy számítási teljesítményű gput. És várhatóan ez lecsorogni technológia vonatkozásában elsősorban pGPU formájában és gyorsítókból eredeztethetően a diszkrét gpu piacra is.
Eközben az iparági pletykák szerint az intel a szerverpiaci szegmensben kevés előrelépést fog tudni nyújtani es az AMD a jól sikerült zen2-re épülő Rome kódnevű termékkel igyekszik kihasználni a nyíló lehetőséget.
Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy jövőre az AMD előzi az nvidiát bevételben. Nyilván a.piac minden szereplője igyekszik majd megragadni a lehetőségeket (nvidia, IBM, arm) és nyilván az intel is meg fog tenni mindent, hogy minél kisebb legyen az elvesztett piaci részesedés. Krzanich kirúgása ezért történt, nagy kérdés, mennyire időben.Szóval a várakozás, a magyarázat, a narratíva arra, hogy az AMD látszólag veszni hagyja a (gamer) gpu piacot (amiből az nvidia brutálisan nagyokat kaszál!) Az, hogy mist a szerverpiacra fókuszál és majd ha oda berobbant, akkor újult erővel tér vissza a gpukra.
De lehet, hogy robbanás helyett majd csak egy kis csillagszóró lesz és vegetál tovább.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #34623 üzenetére
Nem időben. Akkor kellett volna, amikor Justin Rattner helyére magát jelölte. Ott rombolta le az Intel következő 5-6 évét.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
#45997568
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
válasz FollowTheORI #34625 üzenetére
Gyakorlatilag a Ti akkor az új Titán a többi meg feljebb megy egy kategóriával (legalábbis ami az árazást illeti...). Kíváncsi vagyok a 2070 mennyire lesz jó, 1080 Ti/Vega64-et azért illene hozni "normál" játékokban, még ha Ray tracingben sokkal gyorsabb is lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
válasz FollowTheORI #34625 üzenetére
Egy dolog nem igazán hangzott el, mégpedig az, hogy a meglévő, raytrace nélküli játékokban mit mutat az új kártyák teljesítménye...
Egyfolytában csak ebben az RTX-OPS terminusban határoztak meg mindent, amivel viszont nem igazán összehasonlítható a jelenlegi dolgokkal.
Hiába gyorsabb a 2070 a jelenlegi titánnál, ha ezt is csak ebben a "versenyszámban" határozták meg.
Igazából annyit lehet csak biztosan tudni, hogy RTX=ON mellett el fognak vérezni a jelenlegi geforce gtx-ek a jövőben érkező játékokban. Semmi más konkrétum nincs.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #34628 üzenetére
Azt jelenti, hogy a 2022-ben érkező Sapphire Rapidsban sem lesz gyorsabb p2p interconnect, mint 2019-ben érkező Rome-ban. És ez Krzanich döntése volt, elvégre ő felelt ezekért a tervekért Ruttner helyén. Ez pedig alapvetően meghatározza a skálázhatóságot. Most már ezzel nincs mit tenni, nem lehet csak úgy leállítani a fejlesztéseket. A Sapphire Rapids után lesz esélyük, addig a Rome is nagy falat lesz, hát még a következő Milan.
(#34629) Locutus: A 2070 játéktól függően úgy 15-25%-kal jobb az 1080-nál (legtöbb helyen inkább 15, de ha nagyon sávszéligényes a játék, akkor többel). A 2080 kb. hasonló az 1080 Ti-hez, hol gyorsabb, hol lassabb, attól függ, hogy mennyire terheli a ROP-ot és a memóriát a játék, mert ezekből sokkal kevesebb van a 2080-ban. A 2080 Ti pedig gyorsabb az 1080 Ti-nél úgy nagyjából 10-20%-kal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Locutus #34629 üzenetére
Persze, mert azzal nem lehet eladni új vasat... ilyen marketinget ne is várj... ez nem arról szólt most hogy összehasonlítsák az előzővel...
Hanem hogy mi az amiért sorban fogsz toporzékolni a boltban mert kell...
Ebben mindig erős az NV.
Amúgy meg szvsz lényegtelen... a 4K játék annyira kis piac még, alatta meg a mostani kínálat is "elég" a jelenlegi játékokhoz...
Persze nyilván gyorsabbak lesznek, de a népnek úgyis az kell hogy az RTX fícsörrel hogy fut majd a közeljövő húzócímeivel a van.Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Locutus
veterán
Tehát FHD@60-ra, némi AA-val továbbra sem kell jobb kártya 2070-nél. Kérdés, hogy igaz-e ez az új játékokra is, RTX=ON, és egyéb maximális beállítások mellett?
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #34635 üzenetére
A SIGGRAPH-on volt erről szó. Azt kell nézni, hogy maga a program mennyire tudja átlapolni az RT-t és a rasztert. Egy jól megírt DX12-es leképező nem igazán, mert az már eleve sok aszinkron compute-ot futtat. Innentől kezdve az RT egy extra számítás lesz az ezredmásodpercekben is. Na most egy 8xATAA-t a csúcs-turing 6 ms körül számol Full HD-ben, ami az egyik legkíméletesebb RT effekt. Persze lehet ezernyi dologgal játszani, például a sugarak távolságával, azok pixelenkénti számával, stb. De jelenleg annyira korlátozott a teljesítmény, hogy egy sugár/pixel a realitás, illetve nem lehet ezeket sokáig kilőni. Az árnyék a legkevésbé teljesítménygyilkos, de csak akkor, ha kicsi távolságra lövöd a sugarakat, kis térben viszont elég jól működik. Ezt egy csúcs-turing 3-4 ms között is megoldja Full HD-ben, hacsak nem trükköz valamit a program. A legnagyobb tempógyilkos a visszaverődés. Az 10 ms alatt nincs még a leggyorsabb hardverrel sem. Ez azt jelenti, hogy ha 60 fps a célod, akkor egy ilyen effektet úgy tudsz bekapcsolni, ha a játék amúgy 170 fps-sel megy nélküle. Nem véletlen, hogy a Frostbite egy SSR hibridet használ, ami nem teljesen sugárkövetés, ezzel legyűrték 7 ms alá az igényeit egy Quadro RTX 8000-en. A 2070-re nincsenek adatok, de ha a Quadro RTX 8000-n ezek vannak, akkor sok jóra nem számíthat. Kb. a shadow és az AO menni fog rajta Full HD-ben, de erősebb grafika mellett 30 fps-sel leginkább, vagy áldozol másból, hogy sugárkövetést futtass. Azt tudni kell, hogy a sugárkövetés eléggé sávszéligényes, tehát ez jobban számít itt, mint a TFLOPS-Gigarays.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Maradjunk annyiban,hogy ezt majd játékonként fog változni annak függvényében ki mennyi implementál,és hogyan.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz snecy20 #34640 üzenetére
Sokat zabál nagyon. Laikusoknak az jöhet le, hogy ezt külön hardver számolja, de ez nem igaz. A DXR futószalagnak csak az egyes lépcsőin belül az egyes elemei gyorsíthatók. De a teljesítményt akkor is nagyban meghatározza a szimpla pontosság melletti számítási tempó, illetve a memória-sávszélesség. Az RT mag csak a gyorsítóstruktúrára, illetve a sugár-háromszög intersectionre kínál hardveres megoldást, míg a tensor a denoisingra, de ez nem a teljes számítás. A DXR shaderek a hagyományos feldolgozókon futnak.
(#34641) TTomax: A legtöbben szerintem nem mennek tovább az árnyékoknál, mert azt lehet úgy implementálni, hogy majdnem minden leképezővel megfelel. Az AO is nagyjából oké, míg az ATAA önmagában bonyolultabb, de kompatibilitási szempontból eléggé általános. A visszaverődés, ami nehezebb, nem csak a teljesítményigény miatt. Ami itt problémás lesz a legtöbbeknek, hogy előbb írniuk kell egy DX12 leképezőt is, hogy ez az egész működjön. Aztán a shadereiket le kell konvertálniuk az új specifikációhoz, hogy DXIL-ben is tudják szállítani őket. Ez a support költséget durván az egekbe küldi, ha nem vállnak meg a régi kódtól. Itt a PUBG-ra leszek kíváncsi, hogy miképpen bírják rá a kínai játékosokat a Windows 10-re váltásra, mert így is kész káosz a support, hát még ha dupla annyi kódot kell karbantartani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Azért ha nézted a BF prezit,ott elég durván nézett ki az reflection.Az az egy ficsör az egész RTben ami tetszik se az árnyékok,se az ATAA nem mozgat... az árnyékok nekem életszerütlennek tűntek és mosottá is tette a képet,az ATAA eröforrásigénye meg kb az SSAAval vetekszik...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
guftabi96
addikt
válasz Crytek #34636 üzenetére
Ne haragudj, de nem értelek.
Állandóan csak vársz és vársz és vársz. Mindig jönni fog egy erősebb, jobb hardver. Ilyen alapon kb el is adhatod az egész gépet, mert neked sose lesz igazán jó semmit.
Abba pedig senki nem halt még bele, hogy 1-2 effektet nem tudott ultrára rakni XY játékban...
Venni kell valamit, használni, amíg úgy érzed, hogy elég, aztán venni egy újat. Ez olyan hobbi, mint bármelyik másik: lapátolod bele a pénzt, aminek a fele se jön a végén vissza. Ezt el kell fogadni.#KeepFightingMichael
-
Crytek
veterán
válasz guftabi96 #34647 üzenetére
Számomra érdemes várni, mert:
- 4k ra szeretnék majd váltani és ez a 2080Ti = 1080Ti+20% dupla olyan áron amennyiért hozzá lehet jutni kösz de nem
- 1080Ti már olcsó viszont ki tudja mennyire lesz a jövőben erőltetve a ray tracing amibe kb nullát ér majd.
- nagyon kevés időm van játszaniSzóval ez az 1.5-2 év mire jön az intel vagy amd vagy az új nv csak úgy eltelik majd.. Ez semmi ahhoz képest amit anno a gtx 460al lehuztam
Next PC Upgrade: 2022
-
#59036672
törölt tag
€ 1.369,99
EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA GAMING, 11G-P4-2383-KR, 11GB GDDR6, Dual HDB Fans & RGB LED
EU EVGA [link]Ui: köszi f@szkalap AMD a semmit ez is miattatok lett ilyen kib@szott drága.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen