- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Jahno #107543 üzenetére
Ezt gyakorlatilag csak akarat kérdése. Például ha SRS jel aktív (ütközés után légzsák eldurrantva), akkor ICE gépeken illene az üzemanyag modulban az alacsony nyomású punepát lecsukni. Akkor ami még van a csövekben nyál azt ki tudja nyomni a magasnyomámsú punepa, aztán falsot szív és a motor megáll.
Sőt, lehet fokozni azzal is, hogy ha az SRS aktív lett, akkor fuel cut és ráfog minden fékre. Akkor az nem megy sehova már. Ilyen módon meg lehet előzni, hogy a légzsák által kiütött és "kinyújtózott" kedves kuncsaft hiába áll a gázon teljes súlyával, a gép már nem ad le nyomatékot, de még a lendület miatt sem gurul el 100 métert buszmegállón, meg sültkolbászos standon keresztül, miközben a fülkéből szivárog a fehér füstöt por, a "sofőr" pedig a csillagokat számolja az égen.
Meg azt is lehet, hogy a kocsit lefejezte a tréler (minden oszlop és tető levágva), de az autopilot tartja a tempót a mezőn és a pajtán keresztül is.
-
npera
újonc
válasz Samott #107544 üzenetére
Nem akarok nagyon belemenni részletekbe, de elég sok órát el szoktak tölteni akár HW-, akár SW-oldalon azzal, hogy amit a SW detektál és logol az mennyire is van kapcsolatban a valósággal. Mert a diagnosztika egy külön tudomány és abszolút nem egyértelmű, hogy amit hiszel jól logolsz az tényleg a valóságos fizikai állapota a diagnosztikált komponensnek.
Ha Murphy arra jár és nincs jól lekezelve mindenfajta use case, exception és lehetséges hiba, akkor a diagnosztika teljesen mást logol, mint ami a valóságban történik. Ha valami másik node meg erre a hibás jelre reagálva szabályoz, akkor egész mókás (vagy fatális) dolgok is történhetnek.
-
Jahno
őstag
válasz npera #107551 üzenetére
" akkor ICE gépeken illene az üzemanyag modulban az alacsony nyomású punepát lecsukni."
Elég soknál így lehet. Abból tudom, hogy átlag júzer aki nem olvassa a leírást, vagy napelenzőn sem érti a matricát, egy minimál ütközés után ott fogja a fejét, mert nem indul az autó, külön kézzel kell visszabillenteni.
Aztán nyomhatja a gázt, mint süket az ólajtót, kb. annyit ért, mint mikor én még a menet végén brümmögök tovább a dodgemben :-D Teslánál meg a sokadik, hogy megy ész nélkül és még a lendület sem fogja úgy meg, mint orosz negyed éves best of anyagoknál a manuális vasakat.
-
-NoVa-
addikt
válasz Jahno #107550 üzenetére
Azért ne csak a marketingből ítélj, egészen jó mérnöki gárdát rángattak össze mindenfelől, csak a PR tolja kissé túl a kokaint. A Toyotás ügyben is volt pedálinfo log blackboxból, amiből látszott, hogy a rendőr minden rutinja ellenére egy hirtelen kattanás miatt a gázra lépett a fék helyett, majd nem bírálta felül magát, hanem pánikból még erősebben taposta gázt, újra és újra. Pszichológiai magyarázat is akad mögötte, miért és hogyan blokkol le az agy ilyenkor, bárkinél véletlenszerűen előfordulhat hasonló.
Két következménye lett. Az egyik a PR, a Toyota úgy döntött, hogy valamit kell csináljanak, hogy a vásárlói bizalom helyreálljon, mert amúgy igen erős érzelmi hatása van a weben elérhető hangfelvételnek, és egy multi arroganciájának tűnne, ha ezután előállnának, hogy az autó márpedig jó volt, azt csinálta, amire a sofőr utasította. Na ebből lett a szőnyegvisszahívás.A másik következménye az USA rendőrségi vezetéstechnikai oktatás módosítása lett, ahol kifejezetten felvették ezt az önellenőrzést is a beépített rutinba, tanítják már őket erre, mert belátták, hogy ha ritka is, de megeshet.
Sokan hajlamosak a bal/jobb oldalt összekeverni pánikban. Sima ráfutásos koccanás után többször nagy gázzal újra ütközés, amikor erőből újra és újra beletapos a "fékbe", és hasonlók leginkább, de sógornőt is láttam már hirtelen padlógázt nyomni, mikor egy kutya kiugrott az útra.
-
-NoVa-
addikt
válasz npera #107552 üzenetére
"Ha Murphy arra jár és nincs jól lekezelve mindenfajta use case, exception és lehetséges hiba, akkor a diagnosztika teljesen mást logol, mint ami a valóságban történik. Ha valami másik node meg erre a hibás jelre reagálva szabályoz, akkor egész mókás (vagy fatális) dolgok is történhetnek."
Valami ilyesmi volt, amikor falun a szomszéd utcában megnyertem a bringagurító versenyt. Mindenki szépen nyeregnél fogva meglökte társadalmi rangsor szerint lépdelve az Orosz Campingjét, vagy Csepel Campingjét, az elit meg a BMX-ét, aztán kié megy a legmesszebb. 1-10 méter közötti szórásban jól eljátszottunk, aztán véletlenül sikerült egy tökéletes instabil egyensúlyhelyzetet elérnem, és nyertem 3 utcányi futást, ahol egy tüskebokor fogta meg végül az autopilotot. 5 foltot ragaszthattam fel aznap, de mégis magabiztos fölényes mosollyal toltam el a vasat az amatőr lúzerek mellett, akik még a szomszéd utcáig sem tudták a vackaikat ellökni
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #107555 üzenetére
Mondom en, ha nem a Teslaval tortenik nincs ekkora habveres korulotte. Neha kigyullad egy villanyauto az hirerteku, hogy a hasonlo darabszamban eladott dizel bmw-kbol joval tobb kieg az mar senkit nem erdekel.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #107558 üzenetére
Mondjuk én a dízelekre is felhúztam a szemöldököm, csak ugye ott rá lehet fogni a karbantartás hiányára. Túlpörgő turbónál a lefullasztást nekem még tanították is, bár könnyű volt mert akkor vezettem olyan csotrogányt is, amit másképp nem lehetett leállítani :-D Valahogy ezeket is be kellene szenzorozni, mert felhasználói oldalról biztos nem lesz rendes megoldása, akkor marad a gyártói oldal. Mire elkészülnének vele, arra a dízel technológia ki is hal :-D
-
Bujdy81
csendes tag
Na, regisztráltam a lurkókat, hogy kapjanak oltást. Már csak azt nem értem, hogy az EESZT-n miért nem tudok időpontot foglalni. Nem jogosult elvileg a kölök...
Vagy kell pár nap, amíg átmegy az adat egyik adatbázisból a másikba?
-
eattila
csendes tag
válasz Bujdy81 #107560 üzenetére
Mert újra kell vésni a réztáblába az adatbázist. Én sem értem. Azt sem, hogy mailt miért nem tudnak küldeni. Engedd el. Regisztrálsz, másik lapon ellenőrzöl, harmadikon időt foglalsz. MadeInHungerály
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Samott
addikt
válasz eattila #107564 üzenetére
Es ez meg csak az otthoni resze. Mikor mentunk a harmadikat felvenni, beirtak a portan (tajkartya, szemelyi), aztan meg egyszer egy masik asztalnal. Egy doki is atnezte a papirt (ez mondjuk jogos), aztan az oltas utan is volt egy kor adminisztracio. Nem kicsit burokratikus az egesz.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #107559 üzenetére
Félek, hogy a dízel cuccok még hosszú ideig velünk lesznek.
Az összes komolyabb teherautó (ja, van benzines V8as is, de az ritka és gazdaságtalan igazság szerint), vonat, kisebb-nagyobb hajók, harci járművek jelentős része dízel üzemű. Illetve az agregátorok, amikor nincs áram.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
#vicces videó:
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #107572 üzenetére
Szokott jahh, aztán mégis túlpörgött még 1-2 újabb dízel, legfeljebb nem mindig tudjuk, hogy levette-e a gyújtást.
Ezért sem emlegettem, hogy sok országban arányaiban megnőttek a Tesla balesetes számok, de valószínű a kocsinak annyi köze lesz hozzá, hogy jobban gyorsul és nem szokta meg a paraszt. Majd kiderül. De ez, hogy átrongyol egy platós teher alatt, az lekapja a tetejét és még ha a júzer eszméletlenül is nyomja a gázt, annak rég satu féket kellett volna nyomni.
Addig meg max. figyelem, hogy a vezérük év vége felé bekólázik-e rendesen, mert szerintem dec 30-31re kiemelt "hahahaha, nagy a pöcsöm" típusú posztok várhatók Esetleg karácsonykor kibassza a család a kutya mellé fagyoskodni, mert már ott is mindenkinek az agyára ment és két gyagya poszttal felborítja a részvény/kripto piacokat.
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, nyomtam ebédszünetben egy 25 mW-os stressz tesztet. Szemüveget leraktam a nappaliban az asztalra, aztán a kwadot kézben körbevittem a kis "háromszögben" a ház mögött. Legalább egy fal volt a vevő és az adó között, de amikor visszafelé mentem (le a dombról), akkor egyre inkább kimentem a patch antenna kónuszán túlra. Aztán a háromszög sarkában gyakorlatilag 4 háznyi falon kellett átvilágítania a VTX-nek, az omninak meg fogni a jelet. Ott a patch kábé semmit nem fogott, csak az omni vett, amit tudott.
Holnap elvileg lesz napsütés, akkor délelőtt töltöm az akksikat, aztán ebédszünetben megpróbálok repülni. A leszállás érdekes lesz, mert elolvadt a hó és szügyig ér a sár mindenhol.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #107577 üzenetére
Ebédszünetben voltam kinn repülni (ténylegesen repülni). Iszonyatos sár volt, így kivittem magammal egy nagy komposztálós papírzsákot, hogy majd arról szállok fel és le rá. Persze a szél felhajtotta leszállás előtt, így egy lejtőre szálltam le
Nincs semmiféle látható fekete-fehér villódzás, rádiós zavar is minimális. Van valami halvány lefelé futó sáv, ami asszem a Crossfire 866 Mhz-es telemetriájából egy "harmónikus" jel, amit a kábelek felszednek.
A színek nem esnek szét állandóan, egyszerűen csak működik. Kipróbáltam berepülni a garázs mögé, közvetlenül a Napba nézve és 25 mW-on volt zizegés, de nem indult meg a kép oldalra.
Még tesztelem sokat, de egyelőre igen tetszik. Este lehet lesz kis videó....
-
npera
újonc
Motor forgási irány tesztelés KISS GUI alatt.
Volt egy kis zavarodás, mert nem jó csatiba dugtam az RX két drautját, így sehogy nem akart menni a rádió. De ma rájöttem, egyből ment is. A KISS FW nagyon szépen finoman indítja be a motort, nem dirac delta nyomja ki rá a PWM-et izomból. Így armoláskor is szépen folyamatosan felpörög a prop, nem rádurrantja a fordulatot.
A motortesztelést a rádióval hajtva kell csinálni, lehet finoman adagolni. Betaflight alatt egérrel kell húzni egy rohadt rövid kis slidert, olyankor nem érdemes tüsszenteni vagy köhögni, mert 100% lesz azonnal.
-
npera
újonc
-
veterán
-
Jahno
őstag
Ehh. asszem Aliexpressnek nálam tényleg reszeltek.
Régebben voltak mindenféle seftesek, akik igazából onnan rendeltek és idehaza itt-ott árulták jó zsebpénzt keresve vele, de mostanában nem futottam bele egybe sem. Léteznek még, vagy kihaltak?
Szoptam a rendelésekkel, de már nincs sok hátra. Utóbb most próbáltam kisakkozni, hogy ne ExpressOne hozza a csomagokat és ha úgy adja ki, akkor a posta +800 pénze is megéri, de megint összeraktak egy nagy pakkba pár dolgot és ez nem tetszetős.
Néha úgy látszik, hogy meg akarták oldani a problémát, depóban átvehetem, aztán mégsem jött össze. Amelyik csomagnál láttam, hogy érkezik arról előre érdeklődtem, de még nem találták a rendszerben, amikor reggel azt láttam, hogy futárnál van és lepattant az ajtóról, akkor meg már késő volt.
Ezt a választ kaptam:
"A 158271900013492873601211 fuvarlevélszámú csomag kétszer volt futárnál szállítás alatt, azonban a kézbesítés sikertelen volt, így visszafordításra került a feladó részére. Ezt a feladó „megsemmisítendő” jelzéssel látta el, így nem tudjuk újabb szállításra, vagy személyes átvételre előkészíteni."
Értem én, hogy az én anyámat, mert nem vagyok idehaza egész nap munkaidőben a futárnak meg az a munkaideje, de ez akkor sem ennyire egyszerű.
Pár dolog még azért kellene amit idehaza nem találtam, vagy csal aránytalanul drágán, esetleg 1-2 hónap után igazolták vissza, hogy mégsem tudják szállítani.
-
Jahno
őstag
-
veterán
válasz Grillo #107587 üzenetére
biztos jó, de a helyszínen nincs akkora, odavinni meg nem tudok. mindenesetre gondolkozom, ma egyszerűen az odahelyezésen kívül egyáltalán nem volt időm az üggyel foglalkozni, cserébe budaörsön van. de egy félreeső iroda előtt, tehát úgy döntöttem, hogy holnapig nem viszi el senki, meg nem is igazán látszik lentről.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-NoVa-
addikt
-
npera
újonc
Ma voltam kinn repülni ebédszünetben, nem csak kézben vittem a gépet. Sütött a Nap is (!!!), ami ritkaság ilyenkor. Iszonyatos sár volt, de sikerült vinni magammal egy nagy komposztzsákot, amire le tudtam szállni.
Új hozzászólás Aktív témák
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest