-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaga1
tag
-
nagyúr
7 genesek figyelmébe ajánlom:
Van egy ismerősöm akinek 7g coupeja van, használtan vette, az előző tulaj cserélt benne vezérlést, így ő nem cserélte le. Na igen, csak hogy utángyártott görgő került bele, amitől Tóth Imi is próbált eltántorítani. Egy szép délután autópálya tempóban a görgő feladta a harcot (kiszakadt a görgő alaplapjából a rugó), így megugrott a vezérlés, a többit pedig hozzá tudjátok képzelni. Ha tehetitek fogadjátok meg a tanácsot, vegyetek gyári feszítőgörgőt, azzal nincs ilyen probléma.
-
>>>W!nman*
tag
válasz tboy93 #34302 üzenetére
Szia!
Márka!???
"kiszakadt a görgő alaplapjából a rugó)" -kiszakadt, v kiakadt? Kép esetleg? Mennyi km-t futhatott? Tuti jól volt beépítve? Stb...Ne általánostsunk szerintem... Én is utángyártottat vettem és mákomra ugyanolyan Koyo volt, mint a gyári..." - kiszakadt, v kiakadt? Kép nincs esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
Stehe
aktív tag
válasz >>>W!nman* #34304 üzenetére
Sziasztok!
Sajnos én is megerősíti tudom a görgős történetet... Velem tavaly esett meg vezérléscsere után kb. 1,5 évvel (~20.000 km), hogy az utángyártott görgő rugója felmondta a szolgálatot... Sajnos márkát nem tudok, viszont én megúsztam komolyabb gond nélkül, mert az autó leállt az út közepén, és utána el sem indult. Utólag derült ki, hogy a görgő volt a ludas... Az autó egy 7g4d Sedan, 1.6-os motorral...
-
!Overdose!
őstag
A Honda szerint hideg motornál kell olajszintet ellenőrizni. Ha neked 7-8mm-rel a max jelzés felett van a szint, akkor sokkal több olaj van benne, mint kéne. Ez több szempontból is problémás. Haladéktalanul leszívnám a felesleget.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
nagyúr
válasz >>>W!nman* #34304 üzenetére
Kiszakadt, kép sajnos nincs. Márkát kérdeztem te de nem tudta megmondani. A koyo jó lenne, de általában nem azt csomagolnak utángyártott címen, illetve az utángyártott koyo nem lesz olyan minőségű mint a gyári koyo (ha egyáltalán a gyári az koyo, ezt nem tudom biztosan), ezt nem kiszoptam a kisujjamból, hanem szintén Imi mondta. A gyári fékbetétek is jobbak, mint az azonos márkájú utángyártottak, sőt az a fékbetét amivel a gyártósorról gurul le az autó, az jobb mint amit gyáriként szállítanak a honda szervizbe.
-
g4bb3r
tag
válasz tboy93 #34307 üzenetére
Hali,
Autóvadászatban vagyok, most néztem meg egy Honda Accord Tourer-t 2003-as benzines.
Pár dologra kérdeznék rá , kibukott pár hiba és szeretném tudni mennyibe fájhat ezeknek a javítása (jó alkualap). A kocsi egyébként egyben van, értelmes áron a lentiek fényében elhoznám.
1. Hideginditásnál van egy kis csettegő hang ami a motor bemelegedése után elmulik, kereskedo szerint "lehet hogy hidrotőke".
2. Jobb hátsó lámpabúra repedt, neten horror áron láttam újat min. 40+ eFT... van esetleg olcsobb forrás?
3. Csomagtartó motoros nyitás zárás nem működik, (kereskedő szerint csak ki kell tisztítani) ha ezt javitani kell..?
Ezen kívül apróságok csak.
A szakikat kérdem a fentiek mennyibe fájhatnak ha mindent javitani/cserélni kell? kb.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
gaga1
tag
-
tonyi
tag
válasz tboy93 #34307 üzenetére
Nekem utángyártott görgő a jelenlegi(nsk- japán) és már az előző(ntn- japán) is az volt. Ezért nem nagyon lehet általánosítani.
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." - Ayrton Senna (Honda Civic EU8 facelift, Honda Civic FK2 facelift, Huawei P20 Pro, Huawei MediaPad M5 Lite 10, Asus K53TA, HP 15-)
-
>>>W!nman*
tag
válasz tboy93 #34307 üzenetére
A Honda gyári féke pont rossz példa szerintem a Nissim betét és tárcsa néptélet szerint is foscsi, illetve én is láttam, éreztem, h a betét túl kemény és nem igen fog...
Akkuk terén viszont sok tapasztalat mondatja azt velem, h csomagolásra, kinézetre, paraméterekre is tök ugyanaz az akku tovább bírja, ha autógyártótól van, mintha külön vennéd. Illetve ismerve a gyártók érdekeit és a világban dominán tervezett avultatás elvét, hihető... De a jobb márkájú utángyártott alkatrészek nem akarom elhinni h a tervezett futás ötödénél bekrepálnának... Az h egy LPR alkatrész hamar kinyuvvad, oké... Olaszok és olcsó alkatrész... De egy japán Koyo pl...
-
nagyúr
válasz !Overdose! #34314 üzenetére
Hat igen, de ott van pl. az SKF amit tok dragan adnak, aztan nem tudni milyen gorgo van benne
-
g4bb3r
tag
Hali,
Tudtok e mondani egy megbízható Honda szervízt (vagy Honda szakit?).Akarnék kérni egy ajánlatot egy átvizsgálásra ill. egy esetlegese vásárlás utáni szervizre (olajcsere, vizpumpa, görgök szijak, etc ami ilyenkor kell): Legjobb lenne Pest-en de akarhol jó Bp területén ha jó.
Köszi.
-
honda23
aktív tag
válasz g4bb3r #34308 üzenetére
Csak nem azt az olcsó 1,3 millást?
Csettegő hang lehet vezérlés, vagyis nyúlott lánc, főleg ha 320e km felett van a verda. De lehet szelephézag is. Ha indítás után azonnal elmúlik a hang, akkor önindító, vagyis bendix hiba, k20 motoroknál gyakori hiba.
Kereskedő egy balfax, hidrotőke nincs a hondába, himba van, és szelephézagot is szoktak állítani, lehet, nagy a távolság hidegen.
Csomagtartó motor valszeg meghalt, lámpát kedvezménnyel utángyártottat lehet venni, de akkor már inkább bontott csepelről Endrétől egy db-ot.
Attól függ, mi a baja a motornak... Ezek lehetnek százezrek...
Olajak, víz rendben egyáltalán?
Fék, futómű, váltó, kuplung?nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
honda23
aktív tag
Abba pedig pont négy liter megy olajszűrőcserével együtt, szűrőcsere nélkül mínusz két deci.
Vtivel is jártam én is így, teljesen leengedtem, és mégis 4l után feljebb volt a szintem...Ma megnézem én is a szintet, ha nem változott, lehet leengedek én is, úgyis meg kuplungcserére a verda.
Akkor gáz, ha nagyon túl van töltve, akkor beleér a főtengely és habosítja, szar lesz a kenése, de akkor már nagyon túl kell tölteni.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
honda23
aktív tag
válasz demars #34324 üzenetére
Nem fogja kisebb túltöltésnél(pár deci), annyival nem fog nőni a nyomás. Ott már minimum egy literrel kell többet önteni bele, vagy még többet.
Vtim is túl volt töltve, ott a helyszínen jó volt a szint, utána meg másnap feljebb. Pedig teljesen le lett engedve és a max 4 litert kapta meg, ctr-nél mindig jó volt, abba 4,7 liter kellett, accordba ment 4,2 liter, szinte ugyanaz a motor, és egy kicsit feljebb volt.... Pedig mindig lecsöpögtetjük...Mondjuk ma megnézem, mennyi az olajszintem a sustinával, kíváncsi vagyok.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
nagyúr
LógaGéza & zolynet
Ma vettem ultrát, hogy szoktátok vele mosni a felniket? Mennyire tömény oldat kell neki? Kezemet bántja vagy kesztyű javallott?
-
demars
addikt
válasz tboy93 #34326 üzenetére
basszus nem használtál még ultrát...???
Önts ki egy tálkába, vagy virágtartó aljába belőle, aztán mártogasd bele a szivacsot amivel mosod a felnit!
Nem kell sajnálni, a kezednek sem lesz baja... legalább is én nem vettem észre.
Csinálhatsz oldatot is, ha az neked jobban fekszik![ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
g4bb3r
tag
válasz honda23 #34321 üzenetére
Először is köszi hogy válaszoltál!
nem 1.3, 1.6-ra tartja a kereskedő.
Csettegő hang = Inditás után pár percel elmúlt.
Csomi motor: igen én is néztem már bontott alkatrészt 15k körül ebayen szerezni gondolom kis kereséssel itthon is.
Azért nem eszik olyan forrón a kását nem veszem meg látatlanba. Egyenlőre csak körbenéztük, beindit meghallgat hibákat felderít kis alkudozás. Szerencsére volt velem egy srác aki régebben szintén nepperkedett szóval ismeri a legtöbb trükköt, kiszúrja a hibákat.
Fékek jónak tüntek, hátsó lengéscsillapitók cserélve lettek
Még gondolkodom hogy elvigyem e szerelőhöz alaposan átnézetni nyilván anélkül semmiképp nem venném meg.
Próbakört nem mentünk mert először az árban szeretett volna megegyezni a kereskedő amit én furcsállok. Mivel az árban nem találkoztunk és zárórán jóval túlmentünk igy annyiban maradtunk hogy alszom egyet az árra újratárgyaljuk és ha találkozik a két fél akkor próbakör/szerelő/diagnosztika etc.
Persze ez nem jelenti azt (számomra) hogy ha a szerelő talál még tréfát akkor nem alkuszunk tovább.
Kissé kacifántos de ha jó a verda talán megéri a körülményeskedést. Gondolom én..
[ Szerkesztve ]
-
g4bb3r
tag
senki nem tud Honda spec szerelőt? Maszek Józsi is jó ha ért hozzá, nekem 0 kontaktom van Bp-en..
-
LógaGéza
addikt
Ide is bedobom, hátha:
D16V1hez keresek komplett váltót!"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
gaga1
tag
Fogyasztasom 8.95l
Ez zomeben nagyon rovid utak(600m) es neha 10-20km-es tav,de akkor kapja a 8000-et.
1.6 vtiSzelvedojavitas,lampapolirozas,autoalkatreszek
-
gaga1
tag
Majd megyek hosszabb utra akkor is kivancsi vagyok az eredmenyre.
Szerintem max. 8 lesz.Szelvedojavitas,lampapolirozas,autoalkatreszek
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #34306 üzenetére
Nekem az a bajom, hogy ha kivesszük azt, hogy az ember rendszeresen ellenőrzi a szintet, és utántölt ha kell, mondjuk valaki ritkán nézi, és hideg motornál azt látja, hogy még a minimum fölött van. Elindul, megy vele 200 km-t, majd leállítja, és megnézi, azt látja, hogy jóval a minimum alatt van.
És mivel az olajszintnek a járó motornál kell megfelelőnek lennie, ezért ahhoz kéne mérni. Persze, ha a Honda kifejezetten úgy tervezte meg az olajrendszert, hogy még a hidegen is minimum alatt lévő szint esetén is bőven megfelelő a kenés, akkor elvileg nem gond.Nálam sajnos fordult elő, hogy 2-3 héttel korábban nézve, még a minimum környékén volt, melegen. Egyszer meg egy dombra felmenetnél kigyulladt az olajszint lámpa. Megállás után nívópálcát letörölve bedugva száraz volt a vége. Nyilván ez extrém eset, de nem lehetetlen.
gaga1 #34266: Arra azért figyelj, hogy ha rendszeresen nagyon rövid távokon megy az autó, akkor az induláskor hideg felületeken lecsapódó nedvesség, vízpára benne marad a rendszerben, olajban, kipufogóban, egyfelől korrodálja, másfelől a kenő és üzemanyagból származó anyagokkal savas kémhatású vegyületeket képez, amelyek rontják a kenőanyag hatásfokát és agresszívabban támadja az alkatrészeket. Szóval ha álló helyzetben melegíted, majd mész 600 métert.. akkor nagy valószínűséggel nem távozik el minden olyan anyag, ami nem kéne hogy megmaradjon. Mindaddig amíg a kipufogóból érezhetően párás levegő jön, illetve látszik a víz, addig ezek a károsító folyamatok működnek.
A 600 méter amúgy tényleg nagyon extrém, még a tág tűrésű kézikönyv is azt írja, hogy a 10 km-nél rövidebb utak extrém igénybevételnek számítanak, és a sűrűbb szervizperiódusok vonatkoznak rá.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
!Overdose!
őstag
válasz BlacKSouL #34337 üzenetére
Ahogy mondod. A Honda úgy tervezte meg az olajrendszert, hogy ellenőrzéskor hideg motornál kell a szintnek a nívó két jelzése között lennie. Úgy is lehetne, hogy meleg motornál kell ellenőrizni, de akkor értelemszerűen a nívó jelzéseinek is lejjebb kellene legyenek a pálcán. Mindenesetre, ha meleg motornál állítjuk be a szintet a nívó maximumára, akkor többé vagy kevésbé, de túl lesz töltve a motor.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
gaga1
tag
válasz BlacKSouL #34337 üzenetére
Ezert is megyek hetente 2-3 alkalommal kb. 15 km-es tavot. Ha kell cserelek olajat 5000 km utan. Eg fogom adni az autonak ami kell,hogy jo maradjon. Tehat akkor hiaba melegitem be minden alkalommal uzemi homersekletre. Majd megyek tobbszor hosszabb etapot.
Szelvedojavitas,lampapolirozas,autoalkatreszek
-
!Overdose!
őstag
Tekintve, hogy a gépkönyv 5000km-es olajcsere periódust ír elő extrém igénybevétel esetén (ami valójában sokkal kevésbé extrém, mint a te esetedben) én nem húznám tovább a cserét. Mondjuk 600m-re autót sem használnék.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
gaga1
tag
válasz !Overdose! #34340 üzenetére
Olaj hetvegen lett lecserelve. Mint mar irtam az auto nelkulozhetetlen a melomhoz.
Szelvedojavitas,lampapolirozas,autoalkatreszek
-
gaga1
tag
-
senior tag
válasz tboy93 #34334 üzenetére
A duplájával eszik nekem 1-1.5 literrel többet, igaz ha rövid útra van beindítva akkor +2 liter, de arra nem igazán kell használnom, úgyhogy hihetetlen, de a turbosok ha jól van megírva a progi akkor alig esznek többet. Most viszont úgy néz ki a múltkori Nippon weekenden kinyírtam a gyújtást a rajtprogramokkal (de legalább második lettem), legalábbis kezd rohamosan tönkre menni, 2 hét múlva kiderül.
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
senior tag
válasz EQMontoya #34345 üzenetére
Az oké, csak mindenki jön azzal, hogy 300 paci nehogy már 10-et egyen vegyesben, pedig de. Meg persze kinek mi a vegyes, nem állok padlógázon órákig, de a fordulat ritkán van 4000 alatt és gyári korában ugyanígy vezetve megette a 8.5-9-et is, csak most VTEC után jobban megy sokkal.
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #34337 üzenetére
A klíma kompresszorról van infód? Sajnos nekem nem megy az angol...
Jó lenne egy robbantott rajz, esetleg van e neki külön biztije, reléje..??
Egy cikkszám is jöhet, hátha rendelnem kell....
A kompresszor "kuplungja" állítólag egy egyszerű behúzó tekercs... Az is érdekelne!
Minden infot köszönök!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #34348 üzenetére
Én csak ezt találtam most. Ha ez segít valamit. Szerelésekről, cserékről, állításokról meg itt vannak infók, de sajnos csak angolul.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fogyjunk le!
- Aliexpress tapasztalatok
- Fallout 76
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Tudományos Pandémia Klub
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs