-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz Nyugdíjas #22617 üzenetére
A pedálon a rugóerő beállításával játszottál már? A leggyengébbre állítva egy leheletfinom bokamozdulat elég az oldáshoz, a legerősebben tényleg tépni kell (PD-M540-nél legalábbis). Aztán az erős állásból a leggyengébb felé tekerve félúton lerobban a fél pedál, mint nálam Bár ez valószínűleg anyaghiba volt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Nyugdíjas #22620 üzenetére
Aki Time pedállal különcködik, így jár Az M540-nél határozott érezhető az oldásban a rugóerő állításának hatása, de nemcsak ez számít, hanem a stopli is.
A Shimano kétféle stoplit készít, egy hagyományos kioldásút (SM-SH51), amelynél a lábadat kifelé kell fordítani - úgy rémlik 6 fokos szögben - (ilyet használok), és egy úgynevezett multi-release stoplit (SM-SH56), aminél a bokát bármerre fordítva oldani fog. A téli cipőmön BBB BPD-01 SPD stopli van, annál határozottan keményebben dokkolásérzet és kicsit nehezebben old, pedig elég neki a 4 fokos elmozdulás (cserébe a Shimano acéljához képest CroMo alapanyagú).
A Time ATAC pedálokhoz csak egyféle stoplit találtam, ez 13 fokban old, elképzelhető, hogy a nagy szög miatt érezheted úgy, hogy szinte tépni kell (bár az eltérő konstrukció miatt az sem biztos, hogy a szögek összehasonlíthatóak).
Time Roc Atac-om van, elvileg ez gyárilag az 1-esre van állítva (leggyengébb),de lehet nem kellene nekik hinnem
Elvileg az enyém is gyárilag oda lett volna állítva, aztán mégsem, szóval elképzelhető, hogy itt van a probléma.Végül egy tanács: piros lámpához érve azután kezdd csak el nézni a lenge ruhás csajokat, hogy oldottad a lábadat, mert a figyelemelterelés veszélyes lehet (2 napos SPD-vel szerzett tapasztalat, szerencsére eldőlés nélkül megúsztam)
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #22665 üzenetére
Szerintem a SRAM maga sem tudja, hogyan szeretné elnevezni a hajtóműveit. 2 évvel ezelőtt az összes integrált hajtómű Xx elnevezéssel SRAM (a Noir nem tudom, hogy létezett-e már akkor), míg a többi Truvativ néven futott, de azóta sikerült összekeverniük az egészet, mert az X5 és X7 hajtómű SRAM néven fut, míg az X9, X0 és XX Truvativon
A merevség egy könnyebb embernél sprintnél jön ki főleg, egy nehezebbnél/nagy nyomatékkal/kiállva tekerőnél bármikor, a nem integrált hajtóműveket szépen az első váltó keretébe lehet hajtogatni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Spam123 #22667 üzenetére
Még jóval a bolognai rendszer előttről tapasztalatok:
1. a BME infó simán elvégezhető nemhogy vizsga-, hanem ZH-bukás nélkül is, meglehetősen sokunknak sikerült
2. egy átlagos villanykaros a megadott heti 2-3 óránál jóval többet tölt kijózanodással, és ez a vizsgaidőszakra is áll
3. ha nem buliról bulira esel, akkor szorgalmi időszakban heti 3-4 nap is el tudsz menni hosszabb túrára, és vizsgaidőszakban is simán tudsz rá időt keríteni 2 vizsga között, elég ehhez a kockulás egy részéről lemondani (például nuku játék, csak szakmai cuccok olvasgatása)
4. első évben is lesz szabadidőd, maximum az első 2-3 hét akklimatizációs időszakát kell túlélnedDe nehogy egyszer is eszedbe jusson ezzel a bringával bemenni az egyetemre, akármilyen lakatod van. Arra szerezz be egy olcsó eldobható valamit.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tvamos #22780 üzenetére
A Merida Juliet, Scott Contessa, Specialized Myka, Cube WLS és Ghost Miss elnevezések mind egy adott bringa női változatát takarják.
Az arányok alapján nekem ez egy kis méretű bringának tűnik, nem 19"-esnek, hogy 180 cm magasnak is jó legyen. Nem tudom, hogy mennyit futott, de ezzel a(z amúgy egyáltalán nem rossz, a korábban linkelt újakhoz képest határozottan jobb) felszereltséggel egy 2007-es modell magyar viszonyok között nem számít olcsónak.
salieri.: igen, minőségre jó, a teleszkóp elmegy benne, egyedül az árával van problémám. Ha levonná belőle a hirdetésben emlegetett 500 koronás szervizelést, akkor az ára is jó lenne.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #22792 üzenetére
10-ig nem volt szél, de aztán megérkezett a nemkívánatos fajtája.
És mit szóljon az, aki a tervnek megfelelően felkel korán és elindul bringázni, csak a korán szó értelmezésébe kis hiba csúszik, és 11 óra lesz belőle? Sikerült magam úgy bekenni naptejjel, hogy 42 km és 550 méternyi szint után is látszott még rajtam a fehérség (na meg minden kosz, ami beleragadt)A szelet megkaptam, a Thököly úton muszáj volt 20 km/h-ra lassítani és folyamatosan a kormányba kapaszkodni, különben az egyik széllökés kitett volna az autók közé. Aki arrafelé jár a napokban, vigyen magával pótbelsőt, végig sercegett-ropogott a kerék alatt a szél által letépett és odahordott szemét (nem megoldás a bringasáv helyett az úttest, az se volt jobb állapotban), valamint a kisebb homokszemekből és kődarabokból én is kaptam, eléggé sokáig fájt az arcbőröm ezután a szakasz után. Klasszikus és nagyon durva szembeszél csak egyetlen szakaszon volt, a Folyondár utcában, ami 6,5%-os emelkedőnek indul és a végére 8,9%-os lesz ... Nem sokkal Fenyőgyöngye előtt egy karvastagságú ág éppen akkor dőlt rá az útra, amikor én a túloldalon elmentem. Pár magasságinfó:
* a Zsigmond-tér - Folyondár utca - Fenyőgyöngye 6-8%-os emelkedő végig, kivéve a Folyondár utca végét, az szadistább
* a Fenyőgyöngye - Guckler vége rész 9-11%-os emelkedő, kivéve az elején, ott 13-16%-os rész is van benne, és inkább a 11% jellemző rá
* a Guckler vége - HHH rész 7-8%-os emelkedő, de itt is becsúsznak hosszabb 11-12%-os részek
* a Margit híd Budáról Pestre 3,2-3,9%-os emelkedőA Virágos-nyereg és a Vitorlázó közötti single track részen mit nem adtam volna egy össztelósért Tavaly még csak az út eleje romlott le nagyon, de most a kőkemény földben annyi nyomvályú van, hogy vagy megvezeti a kereket, vagy szétráz, de általában a kettőt egyszerre. Amilyen jó volt 1-2 éve végigmenni ezen a szakaszon, most annyira szenvedtem, és vártam a végét
Aki megy a Buda Maratonra, az ne egy, hanem inkább kettő pótbelsőt vigyen magával. Ha van tartalék váltótartó fül, az sem árt, és én a meleg ellenére lábszárközépig érő zoknit vennék fel. Rengeteg kisebb-nagyobb méretű ág letört a nagy szél miatt, a sípcsontomat alapos kezelésbe vették a menetközben felkapott darabok, de ütötte meg nagyobb darab a bokámat is, és volt, amit a hátsó váltó környéke roppantott szét. Ha ilyen marad holnap is a szél, akkor szinte lehetetlen lesz a szervezőknek jól kitisztítani a pályát keddre. És defektveszély ide vagy oda, a kőkemény talaj miatt hardtail bringánál minimumnyomás környékét érdemes választani (én a pályatérképen a pirossal jelzett kör egy részét érintettem).
tvamos: csak szóltam, hogy ezek női bringák, de láttam már nem olyan darabot, amit simán bevállaltam volna (konkrétan egy Ghost Miss-ről volt szó, ha letakartad volna a feliratot, akkor meg nem mondtad volna a bringáról a festése alapján sem, hogy női). Nem babarózsaszín festésre kell gondolni a komoly gyártóknál, hanem alacsonyabban induló méretezésre, női anatómiájú nyeregre és minimálisan női anatómiához igazított vázra. Amúgy az a bringa pofátlan 500 koronás alkuval jó vétel lenne szerintem.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Peet210 #22808 üzenetére
A GPS-szel valló sebességmérés elméletileg (és gyakorlatilag is) sokkal pontatlanabb, mint amit te biciklis órával mérsz
Állítsd be milliméter pontosan a kerékátmérőt (különböző mérési módszerekre lásd a keresőt), és tényleg annyit fogsz kapni eredményként, amennyit mentél.
Ha az órád pontosan be van állítva, akkor másik lehetőség az átlagsebességben való eltérésre, hogy az egyik tényleg átlagsebességet mér (azaz megtett út/teljes idő), míg a másik átlagos mozgási sebességet (azaz megtett út/mozgással töltött idő, a piros lámpás várakozást például nem veszi figyelembe).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz A_ScHuLcZ #22927 üzenetére
A Harsányi Kálmán utca vége némi magyarázatra szolgál: ott nincsen rendes út, ami összeköti a Felsőkert utcával, csak egy pár méter hosszú ösvény a bokrok között, szóval ne lepődj meg, ha elfogy az út Dunakeszi határáig a Felsőkert utcát kell használni, ez a legforgalmasabb útszakasz az egész trackben, de ez sem vészes, a többi érintett budapesti utcában szinte forgalom sincsen. Onnantól Vácig végig van bringaút (vagy bringaútnak kinevezett kis utca, azért olyan "szép" egyenes a track, mert azt követtem).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tvamos #23000 üzenetére
Otthon is hianyoznak a full telosak a 100-150 ezres kategoriaban?
Ennyiért használt vázat szokás venni, cserébe ennyiért tényleg már jó vázat lehet venni. Újonnan egy fully 350 ezertől indul (arra gondolok, ami tényleg fullynak nevezhető, nem csak fullynak látszó valami), de 500 ezer környékéig még "kompromisszumokat kell kötni" a felszereltség terén.Senki sem bringázik? Elmegyek egy körre, erre beugrik 50 hozzászólás. Ma ismételten sikerült jól időzítenem a tekerést, pont délben fordultam be a Zugligeti útra Ha valaki szereti az emelkedőket, akkor a György Aladár utcát ajánlanám a figyelmébe. A Béla király út felé tartva véletlenül a Cinege útról eggyel előbb fordultam be, ezért gondoltam, sebaj, majd a következő utca felfelé. Elkezdtem tekerni, olyan félúton jártam, 11%-os emelkedő óra szerint, és azt látom, hogy ennél még jóval meredekebb lesz a végére Ezért visszafordultam, majd felmásztam a Cinege úton, a 8-9% mégiscsak barátságosabb.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tomyka74 #23163 üzenetére
nélküle feltekerek rajta! sokszor agyilag visszafogod magad ahol kicsit jobban erőlteteve fölmásznál ott pulzusmérővel tuti nem fogsz
Nálam pont az ellenkezője igaz. A pulzusmérőre pillantva látom, hogy van még tartalék, hiába érzem azt lábban, hogy nem megy tovább, mégis továbbtolom, és megy.tzimash: a száguldozásról jutott eszembe, hogy mai tracklog alapján hiába másztam fel a János-hegyre és jöttem le a Budakeszi úton, a maximális pulzust és sebességet a Margit híd-Nyugati útvonalon hoztam össze, mert adott volt a jó aszfalt és 42-43 km/h kellett a zöldhullámhoz
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DonThomasino #23289 üzenetére
Nem értem a macskakőre minek verseny bringa?
Egész pálya ilyen volt?
Azért, amiért Monaco belvárosába Forma-1-es autó: hagyomány A Paris–Roubaix versenyt 116 éve rendezik meg, és ez a macskakőről szól.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #23349 üzenetére
Amennyi Specialized van itt a topikban és ismeretségi körben, az alapján azt is a kommersz és hétköznapi kategóriába kell sorolnom
A tejesasszony még mindig szép, és még ezen a béna renderelésen is jól néz ki, pedig messze nem adja azt vissza, hogy élőben mennyire egyedi és összeillő volt az a két szín
Biztos, hogy jó ötlet publikusan leírni az eladni kívánt bringád hibáit?
#23352: Azonban engem nem is igazán érdekel, hogy kiemelkedjek a tömegből a bringámmal, a lényeg, hogy nekem megfeleljen kinézetben és tudásban.
Na ezzel tökéletesen egyetértek Ha érdekelt volna, hogy egy átlagember mit szól a vázra ránézve, akkor nem vettem volna egy "szart" magamnak[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #23396 üzenetére
Nem dörzsölődik ki a belső a szelepnél?
#23393: majd amikor veled ellentétben a puhányok a téli álmukat alusszák, te behozod a most kényszerből elvesztegetett időt És persze jó szokás szerint szidod hozzá a szelet
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #23420 üzenetére
Fent volt a bringákon a GSC-10 érzékelő, vagy kizárólag GPS-szel mértétek a sebességet? Ha az utóbbi, akkor a fantommozgás simán vételi problémából is adódhatott. Ha az előbbi, akkor nem értem.
ludsimon: garmin connectel nem igazán részletes, eléggé el van nagyolva az egész ami nekem nem tetszik.
Arra ott van a Training Center desktop alkalmazás, vagy egyéb független cuccok, mint amit a ROX-hoz ajánlottam neked (és ismét elfelejtettem a nevét, és lusta vagyok megkeresni ).tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz lorcsi #23438 üzenetére
Pontosan Télen a sisak alá való sapka hangszigetelése is határozottan zavart, nemhogy még aktív zajjal elnyomjam városban. Erdőben pedig ott van a csend, minek oda is zajt vinni.
Ariadne: akkor tényleg ennyi volt az oka, valószínűleg egy trackingre belőtt telefon hasonlót művelt volna.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tvamos #23506 üzenetére
Ez nem olyan típusú útvonalrögzítésre való, mint az Endomondo vagy a Sportypal, hanem virtuális pórázként lehet felfogni gyerekek és háziállatok követésére, és a működéséhez szükség van egy GTU 10 jeladóra.
A linkelt Polar jeladó előnye, hogy Bluetooth kimenettel rendelkezik, így egy ilyen periféria fogadására képes Androidos tracker programmal (a Sports Tracker úgy rémlik, hogy ilyen) képes vagy az útvonal mellett a pulzusodat is rögzíteni (valamint persze az aktuális értéket kijelezni). A Garmin hasonló öve, ami ANT+ protokollt beszél, is hasonló árban van.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #23518 üzenetére
ehhez a szelephez meg nincs átalakítóm az itthoni kompresszorhoz
2-300 forintos tétel bringaboltban a Presta −> autószelep átalakító.így 'keményre' fújom haver pumpájával
Simán lehet, hogy nem elég a nyomás, hiába érzed már a külsőt keménynek. Saját tapasztalat, hogy fogásra a 1,5 és 2,5 bar között semmi érezhető különbség nincsen, csak míg az utóbbi az ajánlott nyomástartomány közepén van, az előbbi jóval alatta.De, hát a 6cm-es gumi így is terül a 100kg-m alatt. Lehet nehéz vagyok én ehhez?
Simán lehet. 2,25"-ös Nobby Nic esetén 110 kg a Schwalbe által megadott maximális terhelés, te és a bringa meghaladjátok ezt a súlyt. Ha mindehhez nincsen eléggé felfújva a belső, akkor adja magát a felütéses defekt.Nekem eddig 2700+ km van a 2,25"-ös Nobby Nic Evolution külsőkben defekt nélkül (kopp-kopp-kopp). Manitou "meg kéne tanulni kerékpározni"
mondatábanbeszólásában is van valami, próbálj meg kevésbé agresszíven és sokkal gumikímélőbben menni, a keményebb landolásokat ne csak a hátsó rugóstagra bízd, a nyergen való üldögélés helyett lábból is mozogd ki, de a legfontosabb: nyomásmérős pumpával fújd fel rendesen a kerekeket.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #23528 üzenetére
Ez ráaádsul egy 2,4"-os Nobby Nic, így tényleg elképzelhető, h alacsony a nyomás. Hány BAR lenne az ideális ezekbe alám?
Ennél a szélességnél 120 kg a maximális terhelés, az ajánlott nyomás 1,6-3,5 bar. Szélesebb gumit alacsonyabb nyomáson kell használni. Amúgy a 2012-es Schwalbe katalógus, 23. oldaláról vannak az infók.Egyébként tegnap vettem észre, h az alig 1000 km alatt, már a külső megkoptatta hátul, a felső 'vllarész' belső falát. Gondolom akkor kezdte el koptatni, amikor sárban tekertünk, mert alapesetben ott pláne nem ér hozzá - annak, ellenére sem, h baromi vastag a gumi.
Biztosan a sár lesz az, és a sár sajnos smirglipapírként viselkedve nagyon jó hatásfokkal képes a festéket lekoptatni A megoldást illetően nincsen ötletem.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #23550 üzenetére
Szarvval igen, szarv nélkül nem.
De arra készüljél fel, hogy nagyon széles, egy hagyományos 580 mm-es XC kormánynál 12 cm-rel szélesebb, lehet, hogy emiatt vágni kell belőle. Én egy hasonló riser stílusú, de "csak" 640 mm széles kormányt használok, tetszik.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #68216320 #23713 üzenetére
Valószínűleg igen, de gyártótól függ, hogy ez mennyire egyszerű. Azt tudom például, hogy Cateye-nál a korrekt terméktámogatás és felhasználói leírások miatt egyszerű a helyzet, ott a bringaboltba pontos cikkszámmal tudsz bemenni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #23715 üzenetére
A súly csak egy dolog (az UCI limitet már nagyon régen elérték, kereskedelmi forgalomban kapható nem kevés annál könnyebb bringa), a geometria és az adott alkatrész viselkedése egy másik. Persze ezek a versenyzők körülbelül bármin, amin van pedál és két kerék, jól mennek, de ott, ahol a minimális különbségek is különösen fontosak, mint például az időfutam, előfordulnak érdekességek: nem ritka, hogy A csapatot B bringagyártó szponzorálja, de az ő időfutamváza nem egy túl jól sikerült darab, ezért C bringagyártó matrica nélküli vagy B bringagyártóra átmatricázott vázával mennek.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Thulcandra #23856 üzenetére
küllőtörés: gyengébb minőségű küllő vagy anyaghiba, és nagyobb súly vagy nagyobb terhelés találkozása
láncszakadás: gyengébb minőségű/rosszul összeillesztett lánc vagy szimplán anyaghiba (a 9 és 10 sebességesek amúgy is sokkal keskenyebbek) és az arra hajlamosabb lábúak simán elszakítják
váltószakadás: felkapott egy fadarabot az útról, és az beakadva letörte a váltót (vagy a váltótartó fület)A fentiek előfordulása esetén nem kell lepusztult bringára gondolni, volt régebben itt a topikban pár km után elszakadt XTR lánc, küllőtörést tegnap láttam egy frissen szervizelt és tökéletes állapotú bringán (terepezést során előfordulhat), egy hete szerencsére száraz volt az a 2 cm átmérőjű fadarab, amit az első kerék felkapott és bedobott a racsni-váltó-sor háromszögbe, és így az roppant szét.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gooool #23991 üzenetére
Jól, csak annyi bonyolítás még bejön a képbe, hogy kétféle kormányátmérő létezik: 25,4 mm és 31,8 mm (OS változat, ahol a kormányszár csatlakozásánál vastagabb a kormány). Ezért aztán megfelelő kormányszár-kormány párost kell venned.
Kormánycsapágyból is van többféle változat (hagyományos, félintegrált és integrált), a megfelelő típus a váztól függ.
Ha vázat cserélsz, akkor elképzelhető, hogy nyeregcsövet is kell, mert ebből is többféle átmérő terjedt el (27,2 mm, 30,9 mm és 31,6 mm). Az első váltóval is lehet adott esetben probléma, hogy tovább lelkesítselek
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gooool #24005 üzenetére
A saját kezűleg összerakott bringa mindig drágább, mint az ugyanolyan alkatrészekből álló gyári darab.
Ha nem zavar, akkor jó állapotú használtat vegyél (de ez nem biztos, hogy gyors megoldás, ha nem jön szembe megfelelő méretű ajánlat), vagy részben új, részben alig használt/új bringából bontott alkatrészekből építkezzél (a váz, teleszkóp és kerék esetén könnyen lehet bontott, de új darabokra bukkanni).
Sajnos új bringában nehéz mostanában kiegyensúlyozott felszereltségűt kapni, például muszáj feldobniuk hátsó váltónak valami drágább darabot, hogy aztán a hajtáson-kerékagyon spóroljanak.
Ha nincsen meg minden szerszámod, és szervizben rakatnád össze, akkor arra is számoljál legalább 5000 forintot, a kerékfűzés szintén plusz kiadás.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ha tárcsafékes a bringád, akkor ez vagy ez, ha V-fékes, akkor némi alkuval és a villanyak hosszának ellenőrzésével ez sokkal jobb válasz lenne.
gooool: jók lehetnek, bár a Scottot kissé nehéznek találom (a Meridánál nincsen súly, az is hasonló tömegű lehet). Hol szeretnéd használni? Azért kérdezem, mert az átlag magyar utak merev villával (ami ráadásul alumínium és nem karbon) nagyon szépen szét tudják rázni a csuklódat.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Az a távtartó alul a kormánycsapágy lesz, és azt is bele kell számítani, az A-head kupakot pedig le kell vonni (gondolom azt értetted kormány teteje alatt). Igazából kiszerelt állapotban lenne jól lemérni.
A Bikemag Aprón nézzél hirdetéseket, simán lehet újat is venni hasonló áron (lásd első kettő hirdetés), csak most "jó" szokás szerint olyan lassú a site, hogy csak az első két oldalt bírtam végignézni. Egy Dart 3-ért a 40 ezer eszméletlenül sok, nem ér annyit az a villa.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #24038 üzenetére
Ha egyszer ráveszem magam, hogy felrakjam a szekrényben várakozó külsőket-belsőket*, akkor bőven befigyel 11 kg alá
Amúgy szép dolog az almát körtével hasonlítani, hardtailt fullyval, aztán jön rétisün, és mindenkit lever
* a Nobby Nic túl jól bírja a vegyes terepes-aszfaltos felhasználást ahhoz, hogy a lassan 3000 km-es külsőket csak úgy leszedjem és újakat rakjak fel helyettük
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #24053 üzenetére
Kell a fenének új XTR/XX/X0 felszerelés két-három vagyonért. És kell a fenének használt XTR/XX/X0 olcsón, de széthajtva
Most nézem, hogy a Kona a vázam köré épített bringán micsoda spórolást hajtott végre: full XTR hajtás-váltás-fék mellé felháborító módon képes volt holmi vacak XT láncot adni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tzimash #24063 üzenetére
Az SH+ RG Ultra a 3 cserélhető lencséjével szerintem eléggé az. Saját tapasztalat lencsékkel:
* a színezetlen télen és éjszaka jó
* a sárga színű szintén kevés fényben jó (akár éjszaka is), mindent enyhén besárgít, kissé torzítja a színeket (hupikék zöld lámpa)
* a piros színű a legjobb lencse terepre, eszméletlenül jól kihozza a kontrasztokat, nyáron nagyon durván köves terepen is az erdő közepén simán meg tudom benne különböztetni a követ és a fák között áttűző napot, de kora ősztől késő tavaszig nem jó árnyékos területen
* a füstszínűt sohasem használom, erdőben nem igazán látok vele, ott túl sötét, de neked országúton a nyár közepén jó lehetÉn egy sárga és egy piros lencsével egész évben elvagyok.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Spam123 #24175 üzenetére
Azért csilingel, mert 203 mm-es tárcsád van, bár egy kisebb is képes rá. Eléggé ki vannak könnyítve a féktárcsák, és egy akkora szimplán könnyebben berezonál a méreténél fogva. Nekem a hátsó képes rá egy bizonyos tempó felett(185 mm-es tárcsa van elöl-hátul). Van akinek kanyarodás közben rezonál az első. Ha ennyire zavar, akkor king size pizza helyett váltság kisebbre, az is bőven elég szinte mindenhová, és még a teleszkópot sem gyilkolja annyira.
belaazallat: Shimano HG50 2400-2500 kilométer után csere, most SRAM PC971 van fent 600-700 km óta, takarítani kellene már, a wet lube kenés és poros erdő párosa eléggé meglátszik szegényen
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ilyen mértékű GPS hibát az Endomondónak illett volna szűrnie vagy a telefonon, vagy a feltöltés folyamán. Poénnak tökéletes, de ez a hiba nem vet túlzottan jó fényt az adattisztításhoz használt algoritmusra (már nem rémlik a pontos érték, de korábbi egy fejlesztésnél rendszeresen kaptam 2036-os, 2136-os vagy valami hasonló dátumot a GPS által validnak címkézve, persze az ilyen adatok azonnal mentek a kukába a túlzottan nagymértékű elmozdulást jelzők mellett).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #24270 üzenetére
Ha így van, és számomra is ez derült ki, akkor az nagyon szomorú. A tracking rendszerekben két igazán alapvető algoritmus van, ami az adott rendszer értékének a jelentős részét adja:
1. jeltisztító algoritmus, ami a kapott GPS jel hibáit képes kiküszöbölni (a GPS vevőtől érkező NMEA streamben a protokoll megadja minden mezőre, hogy valid-e vagy sem, ha nem valid, akkor az adott értékkel nem kell foglalkozni, ha valid, akkor is fenntartásokkal kell kezelni, nem vakon hinni neki)
2. jelrögzítő algoritmus, ami a lehető legkevesebb adatból a lehető legpontosabban rögzíti a megtett utatHiba volt Motorex Wet Lube-ot fújni a láncra (mert az volt kéznél) és kimenni vele a poros erdei utakra. Szegény lánc, ahogyan kinéz ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz sghc_toma #24275 üzenetére
magaban az alkalmazasban nem tudom, de a feltoltesnel tuti nincs ilyen algo.. egyszer csak egy track fele toltodott fel, akkor kicsit megneztem az app-ot, es kiderult, hogy egy sqlite adatbazisban tarolja a trackeket.. na, akkor probaltam mindenfele extrem adatokkal feltoltott adatbazisokat feltolteni, es egyiken sem modositott semmit..
Köszi a kiegészítést, ez eléggé elszomorító, több intelligenciát vártam a rendszertől.mas: tobbszor szoba jott itt a topicban a deuter trans alpine hatizsak.. szeretnek en is egyet, de azert vasarlas elott jo lenne eloben is megnezni.. tudtok esetleg olyan boltot Budapesten, ahol meg lehet nezni?
TengerszemtAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz tvamos #24336 üzenetére
Hosszan: kell egy ANT+ protokollos pedálfordulatszám-mérő (Garmin GSC-10 ilyen), ANT+ vevő a telefonra (van ahol ez beépített, de általában külön vas, iPhone-hoz például tudom, hogy létezik) és olyan tracker program, ami elbánik az ANT+ protokollos érzékelőkkel.
Röviden: körülbelül esélytelen.
Programok: próbáld ki az összeset, aztán használd azt, ami a legjobban beválik (vagy a legkevésbé bugos). Ez függhet magától a vastól és függhet az operációs rendszer konkrét verziójától is.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #24345 üzenetére
Hmm, ez jól hangzik.
Akkor ebben az esetben ANT+ érzékelős Xperia + Endomondo + Garmin GSC10* esetén lesz pedálfordulatszám-mérés (ha képes a sebességmérő részt is átvenni a GSC10-től, akkor a GPS-nél pontosabb sebesség és megtett út), valamint Garmin HRM pánttal a pulzusmérés is menni fog
* Garmin helyett természetesen más gyártó ANT+ protokollos mérője is jó lehet, csak az említettekről tudom, hogy megfelelőek.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
holnap BP már reggeltől sz*r idő lesz, vagy csak déltől?
Azt írják, hogy kora délután jön be az országba és kora estére ér Budapestre, szóval megúszhatod.régen jártam arra ... asszem nem lehet a kocsik közt menni, (meg asszem magán a lánchídon sem) mert keskeny
A Lánchídon időlimitesen lehet (7-20 közötti idősáv rémlik), de az Alagútban még a gyalogos közlekedés is tilos. A híd hibája, hogy nem eléggé széles, a szélső 30 cm-en pedig az aszfalt bringával járhatatlan, így akaratlanul is feltartasz mindenkit.a járdán "lehet" menni, de az meg ugye a gyalogosoké, szóval vigyázósba a járdán
Reggel még oké, de amint megjelennek a turisták, még átgurulni se egyszerű ott.ludsimon: ha nem akarsz kerülni, akkor az Alagút előtt jobbra elmész a Hunyadi János úton, és a Dísz téren keresztül lejössz a Palota úton. Emlékeim szerint csak 50 méternyi szint, és maga az emelkedő is bőven középtányéros.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gabor85 #24412 üzenetére
Megéri e a tárcsafék a felárat?
Egy jó hidraulikus tárcsafék vagy bovdenesek közül az Avid BB5/7 szerintem igen, de ez határozottan nem. Egy rossz tárcsaféknél sokkal rosszabb, mint egy közepes V-fék.Ha tárcsafék nélkülit vennék, utólag meggondolva magam fel lehet szerelni?
A villán látszik a PM konzol, a vázon az IS konzol helye, szóval elvileg igen.Manitou: nem vagy ezzel a gondolattal egyedül, elég például ehhez, ehhez vagy kifutó 2011-es Kellysekhez viszonyítani.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bandi18 #24403 üzenetére
Tárcsaféked van? Ha igen, akkor a féktárcsa lesz az, nekem a hátsó zörög 25+ km/h felett.
Használat közben a mai agyonkönnyített és -lyuggatott tárcsákat a menetszél hűti, kivéve a fékpofák alatt. Ha úgy állsz meg, hogy nem tudott a tárcsa teljes egész lehűlni (és úgy állsz meg, hiszen fékezel, hogy meg tudj állni ), akkor minimális nyolcasokat keletkeznek benne, amelyek a fék használati értékét nem csökkentik, nem rontják a fékerőt (nem a tárcsa rezeg/mozog alapvetően, hanem a rajta átfújó menetszelet hallod), mert nem ér hozzá tárcsa egy része sem a fékpofákhoz, cserébe bizonyos sebesség felett hallod őket.
Ha megbarátkozni nem is tudsz a hanggal, próbáld meg elviselni. Vagy ne menj gyorsan
GeneraL_XTX: részvétem. Rakd fel minél előbb a képet a Testbike és a Bikemag lopott bringás részébe (ha van vázszámod, külön jó), bár ez valószínűleg nem fog semmit sem segíteni. Esetleg nézegesd a szokásos hirdetési oldalakat egy ideig, hátha viszontlátod a bringádat (a festése eléggé feltűnő).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #24433 üzenetére
Ha el tudod vinni a kikiáltási áron, akkor főnyeremény. A teleszkóp az egyetlen gyengének tűnő láncszem, de mivel csak városban használod, ezért az sem problémás.
18"-as méret, azaz elvileg 175-180 cm-es magassághoz jó.
Tamoo hol vagy, a Magellan Polaris ajánlása a te reszortod
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #24458 üzenetére
Nem is tudom milyen ruhában kellene nekem 30 fok felett menni.
Ahogyan Cathfaern is írta: bringás ruha. Ha utálod a tapadós cuccokat (én igen), akkor felülre megfelelő* focimez vagy túrázó póló, hasonló anyagból készülnek, és olcsóbbak is a bringás meznél. Alulra csak drága megoldás van, vagy egy jobb minőségű térdnadrág vagy kimondottan freeride nadrág kell.Lefelé meg nem tudtam felváltani, mert lecsúszott a kezem a váltóról.
Kesztyű a lesz a megoldás (vagy a markolatváltó cseréje). Nekem megéri a csuklónál húzódó "szép" csík azt, hogy a kezem szinte hozzáragad a kormányhoz.* Alapvetően kétféle meztípussal találkoztam: fényes-sima-csúszós vékony és matt-textúrázott-vastagabb (vagy enyhén fényes, de akkor sem csúszós). Textúrázott alatt azt értem, ahol az anyag felülete nem teljesen sima, hanem enyhén 3D-s, tipikusan csíkozott (egy vastagabb és egy vékonyabb réteg váltogatja egymást) vagy lyuggatott (kör alakú bemélyedések vannak, ott vékonyabb az anyag). Az utóbbi tökéletes középső-alsó rétegnek, az előző kerülendő. Javasolt beszerzési forrás a Háda Kft. angol használtruha-turkálója, 7-800 forintért lehet tényleg jó anyagminőségű mezeket venni, nekem így vásárolva annyiféle bringázáshoz használt mezem van (bármikor elő tudok kapni komplett garnitúrát), amit ha újonnan és kimondottan bringás változatban vettem volna meg, akkor a nyilvánvaló anyagi csőd mellett egy komplett középkategóriás bringa kijött volna az árából.
GeneraL_XTX: Ha jól értem ezt a váz aljától(ahol a monoblokk van) a nyeregcsőtartóig mérik, de a nyeregcsővel ezt végül is bármeddig ki lehet tolni nem?
Nem lehet. Minden nyeregcsőnél megadják, hogy mennyinek kell belőle a vázban lennie, különben eltörhet/elrepesztheti a nyeregvázcsövet. Másik probléma, hogy nem túl egészséges a hátsó tengely mögött ülni, ahová egy extrém hosszú 40 cm feletti nyeregcsővel kerülnél.Ezt a webshopot szerintem még senki sem linkelte be a topikban, de a bringaválasztásod határozottan jó, ennyiért csak rosszabbat tudnál venni. Arra készül fel, hogy a teleszkóp hidegben be fog állni. Azt sem árt tudni, hogy a hidraulikus tárcsafékben évente olajat kell cserélni, és a betétet is jóval drágábban mérik hozzá, mint V-fékhez.
JHONNY 79: ma délelőtt több Magellan Polaris összeállítás lett linkelve, ezeket árban-felszereltségben valószínűleg egyetlen bringa sem fogja megverni 160-180e forint alatt (elvileg beragadt készletekről van szó). Ha van a méretedben, én ezek között nézelődnék a helyedben.
Cathfaern: egyetlen helyen sajnos nem elérhető az óhajod, pedig igencsak lenne értelme. A grafikonos megjelenítést a Garmin Connect webes felülete tudja lejátszás üzemmódban. Meredekséget a Garmin BaseCamp program tud megjeleníteni (ingyenes + hozzá az ugyancsak ingyenes turistautak.hu térkép). Alapszintű trackinget tényleg nem nehéz írni, de a legjobban akkor jársz szerintem, ha egy jól bevált alkalmazással rögzítesz, és a saját felületedbe GPX fájlt importálsz. Szint- és meredekségszámításhoz ajánlanám valamilyen magasságtérkép használatát (és interpolálást a rács alapján) a GPS által rögzített koordináták helyett. Ha rákeresel a topikban a NASA szóra, akkor írtam ilyen megoldásról korábban.
Ma Budapest-Vác-Budapest 68 km ajtótól ajtóig 2:42 alatt, 25,2 km/h-s átlaggal 2,25"-ös Nobby Nic-eken, U lakattal és szokás szerint telepakolt hátizsákkal Odafelé igyekeztem 145-160 között tartani a pulzusomat, visszafelé megkaptam én is a szelet és haza akartam érni gyorsan, így csak arra törekedtem, hogy 175 alatt maradjon.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen