-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Eagl3
veterán
válasz Melorin #18560 üzenetére
Kamu... ahova ezt vagy nagyon hasonló szöveget látsz kiírva, azzal nem érdemes foglalkozni:
"Várom konstruktív hozzászólásaitokat, közérdekű kérdéseiteket, vagy javaslataitokat!
Igyekszem a lehető leggyorsabban megválaszolni a kérdéseiteket.
A hozzászólásaitokról e-mail értesítést is kapok.üdv: pombair"
Egy telót azért eressz meg...
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Melorin #18854 üzenetére
Sloping a neve a csökkentett méretű nyeregvázcsőnek, és a hátra fele lejtő felső csőről felismerhető bringáknak.
Van egy pár előny amit fel szoktak sorolni, igazából mindegyik fenntartásokkal értendő..
A hátsó háromszög kisebb, ezáltal merevebbnek kéne lennie. Merevség nem csak ettől függ, és ez nem hoz ez annyit a latban szerintem, szóval..
Rövidebbek tőle a váz csövei, ezáltal könnyebbnek kéne lennie ezeknek a vázaknak..
Mivelhogy hosszabb nyeregcső kell bele, ezért főleg egy titán vagy karbon nyeregcső a nagyobb hossza miatt több rezgést tud elnyelni. Szóval jobban nyeklik benne a nyeregcső. (Titán nyeregcső ritka már mint a fehér holló, karbon drága, aluval én ezt meg nem tapasztalom.)
Ezeknél a vázaknál egyébként érdemes a váz hosszát mérni. Szóval hogy a felső cső mekkora távolságot köt össze vízszintesen nézve, a homlokcső tetejétől, és ezt összehasonlítani normál méretű vázakkal, amik neked bejöttek.
Pl nekem a 2007 es Merida 905 ös vázam fizikailag 52.5cm, a rárakott matricára az volt írva hogy ez 57-59 centinek felel meg. Viszont az előbb amit említettem váz hosszúság meg azt mondja hogy egy normál országúti verseny geometriás váznál ez egy 56 os váznak felel meg, ami nekem pont jó a 180 centimhez.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Melorin #20863 üzenetére
Ezeken kívül kell még 1db pótbelső, 1 db minipumpa, állópumpa, gumileszedő, imbuszkulcskészlet és akkor már az alapvető hibákat tudod javítani.
* * *
Megint a szél..
Na eldöntöttem, ha szél akkor mászás edzés lesz, ha nincs szél akkor megyek távra.
Tegnap egyik outis barátom ajánlott egy utat Pomáz felől van egy út ami totál kikerüli Szentendrét! lyen utat kerestem.Úgyhogy most egész fasza lesz, hazafelé meg Visegrádra átgurulok és 11-es út jó lesz levezetésre, Szentendre előtt viszont Pomáz felé fogok ismét lefordulni.
Mondjuk ha a csúcshőmérséklet 11 fok, akkor sztem Dobogókőn 5-6 fok lesz, le fogok fagyni, úgyh feltöltöm vízzel a kulacsom és nem állok meg.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
venember83
nagyúr
válasz Melorin #21271 üzenetére
173 centihez jobb lett volna a 17-es, de a 18-as is vállalható. Mondjuk, nem tudom fejből, hogy a Polarisból van-e 17-es. Esetleg rövidebb stucnival vagy egyenes (nem hátranyúló) nyeregcsővel kompenzálhatod a minimálisan hosszabb felsőcsövet.
A 68 kilóhoz nem kell semmilyen előfeszítés, teljesen tekerd el az előfeszítés gombot negatív irányba. Az előfeszítés arra való, hogy bizonyos keretek között személyre lehessen szabni a rugó keménységét. Minél nehezebb vagy, annál inkább nagyobb előfeszítést kell beállítani.
-
venember83
nagyúr
válasz Melorin #21289 üzenetére
Egyenes nyeregcső - hátrahajló nyeregcső. Ha egyenes, akkor marad a rövidebb stucni.
-
tzimash
őstag
válasz Melorin #21414 üzenetére
Bikepistivel
Tavaly nekem is rövidebbet kellett vennem, egy 60mm-est találtam, újat kb ennyiért akciósan. Azért odaírhatta volna az eladó a hosszát, befogó méretét, bár ránézésre 60-70/25,4-nek néz ki. Van rövidebb, de ennél drágább lesz. Pl BBB BHS-30 50mm.[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
válasz Melorin #21418 üzenetére
Tudni kellene a kormányod átmérőjét vagy a mostani kormányszárad befogójának méretét, valamint a villanyak átmérőjét, ez utóbbi ha csak nem valami nagyon régi a bringa akkor nagy valószínűséggel 1 1/8 coll. De szerintem ez a 40mm már extrém rövid. A mostani milyen hosszú?
SuperecneB:
Ha a hajtókart a nyeregvázcsővel egy vonalba állítva a sarkaddal pont eléred a pedált, akkor kb jó lesz. Lehet először magasnak tűnik és nem fog leérni a földre a lábad, de hidd el így a leghatékonyabb a pedálozás. Nyeregcsövön a jelzést figyeld, nehogy a megengedettnél tovább húzd ki, ha nincs jelzés, akkor legalább 10cm maradjon a vázban.[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
válasz Melorin #21427 üzenetére
Idegesebb lesz a bringa minél rövidebb a stucni annál érzékenyebb a kormányzás. Legalábbis ezt olvastam valamikor régen. Bár szerintem ez az érzékenység függ a kerékmérettől és a kormányhossztól is meg talán a fejcsőszögtől is, de ez a terep már magas nekem kicsit
De józan ésszel elég nyilvánvalónak tűnik, hogy rövidebb erőkarral nehezebb megtartani ugyanazt a bringát és nehezebb precízebb mozdulatokat végrehajtani, mint egy hosszabbal.superecneB
Igen, jól érted. Ha a felső ponton van nyújtva, akkor valszeg túl magasra állítottad a nyerget -
Cathfaern
nagyúr
válasz Melorin #38903 üzenetére
Így hogy hasból fogyni nem lehet Olyat lehet, hogy súlyt vesztesz, ha szerencséd van akkor a hasadról megy le, ha nincs (mint pl. nekem), akkor onnan megy le utoljára. Hiába végzel pl. hasizom gyakorlatokat, nem fog a hasadról lemenni a zsír.
Fogyni pedig (hagyományos értelemben vett) konditermezéssel nem lehet, ahhoz kardiogyakorlatok kellenek (illetve azzal lehet a leghatékonyabban). Kardiogyakorlatra pedig az egyik legjobb a bicikli
De egyébként fogyni csak attól fogsz, ha több kalóriát elégetsz naponta, mint amennyit megeszel (iszol), szóval erre is mindenképp oda kell majd figyelni (legalább olyan szinten, hogy ne egyél többet, mint jelenleg). -
Cathfaern
nagyúr
válasz Melorin #38905 üzenetére
Első körben ami fontos az az eddzés idő, ez legalább 1 óra legyen, de 2 óránál kevesebb (nekem kb. a 1,5 óra jött be legjobban)
1. Legjobb ha be tudsz szerezni pulzusmérőt, akkor nyugalmi pulzus, életkor, testsúly kombináció alapján be lehet lőni a megfelelő eddzési pulzustartományt.
2. Ha ez nem járható út, de van a bicikliden km óra, akkor ha olyan 20-25km/h felett tekersz átlagban, akkor nagyon nem lőttél mellé Persze ez nagyon függ eddzettségtől, testsúlytól, életkortól, szóval lehet valakinek kezdésnek a 20 is sok, másnak meg a 25 is pihenés. (persze ha előre eltervezett útvonalon mész, akkor ehhez km óra se szükséges, google mapson meg tudod nézni, hogy az adott táv hány km, és azt mennyi idő alatt kéne teljesíteni ahhoz, hogy meglegyen a megfelelő átlag)
3. Ha ez sem járható, akkor meg úgy tekerj, hogy az eddzés végére (ami legalább legyen 60 perc szerintem) érezz fáradtságot (szóval ne olyan legyen, mint ha csak egy jót sétáltál volna), de ne is érezd úgy, hogy most meg se tudsz mozdulni (akkor túleddzed magad, és vagy sérülés lesz a vége, vagy csak nem fogod bírni az eddzést és abbahagyod).
4. Illetve még egy módszer is eszembe jutott: ha van GPS képes telefonod (oprendszer kb. mindegy), akkor vannak programok, amik képesek trackelni a megtett eddzést. Ezek általában adnak egy hozzávetőleges elfogyasztott kalóriát, az alapján is be lehet lőni nagyjából, hogy tekertél-e rendesen.Amúgy szerintem ha nem nagyon tekertél mostanában, akkor első pár tekerésnél mindenképp a 3. pontot válaszd, aztán majd utána lehet kicsit jobban odafigyelni a tempóra
-
Peet210
őstag
válasz Melorin #38909 üzenetére
Ha aszfalton tekersz, akkor jobb egy országúti bringa, de ettől függetlenül lehet MTB-vel is haladni.
Egy felnőtt férfi naponta átlagosan 2500-2800 (de ez akár lehet több is egyénenként). A zsír és kalória égetés valahogy úgy működik, hogy a kettőt egyszerre égeti. Ezért kell nagyobb tempó az átlagnál így tudod elérni, hogy több zsírt égess. Viszont ehhez kell a megfelelő oxigén mennyiség. Az edzések során érezni fogod, hogy mi az a tempó ami neked megfelel és ezt idővel lehet növelni fokozatosan (és ez fontos).
Az 1 óra pedig tisztán az edzés időtartama legyen, a levezetés vagy amíg pl. kijutsz a városból azt nem szoktam beleszámolni.[ Szerkesztve ]
Today's record, is tomorrow's motivation
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Melorin #38909 üzenetére
Nem is annyira a bicikli típusa számít, hanem hogy hol tekersz, illetve milyen gumival. Amit írtam az aszfaltra vonatkozik (nekem abban van tapasztalatom), illetve nem traktor kerekekkel
Visszanéztem a tavalyi tekeréseimet, akkor még trekkinggel mentem, vastag gumival, amikor kb. 1 hónapja bicikliztem (előtte hosszú évekig 0 sport), akkor mentem 2 órát 20 km/h-s átlaggal. Szóval azért MTB-n a 20 reális szerintem (25 az vastagabb gumival valószínűleg azért necces). Amúgy akkor én 1370 kalóriát égettem, igaz akkor 95 kg voltam, szóval kisebb súllyal (80kg környékén) ennel azért 100-150-el kevesebb a reális.
Én 1,5 órára olyan 1000 - 1200 kalóriát lőnék be (de itt mindenképp hozzá kell hogy tegyem, hogy csak lelkes biciklista vagyok, sem eddző, sem orvos, szóval ezt semmiképp se vedd Szentírásnak, mindenképp magadhoz kell igazítani).Peet210:
"A zsír és kalória égetés valahogy úgy működik, hogy a kettőt egyszerre égeti"
Inkább úgy fogalmaznék, hogy a kalória fogyasztás és a zsír fogyasztás összefügg Rövidtávú eddzésnél (kevesebb, mint 3-4 óra) gyakorlatilag 0 zsír ég el, mert a zsírből való energianyerés lassú folyamat. Viszont. Az itt elhasznált energiát a szervezet a zsírraktárából pótolja (feltéve hogy nem kap a megszokottnál, illetve szükségesnél nagyobb plusz táplálékot a nap folyamán... mivel akkor egyszerűen pótolja abból és nem nyúl a zsírszövetekhez), tehát végeredményben az eddzés alatt elégetett kalória végülis átmegy zsírégetésbe (ennél az egész sokkal összetettebb persze, de nagyon leegyszerűsítve erről van szó). Emellett azért kell figyelni mégis arra, hogy ne tekerjünk túl nagy tempóban, mert akkor a szervezet érzi a nagy terhelést, és elkezd izmot növeszteni (illetve ilyenkor nagyobb az esélye, hogy eddzés utáni időben, utáni napon túlegyük magunkat). Ami persze ugyancsak lehet cél, illetve a zsírszövet ekkor is fogyni fog a szervezetben. De tartósan fogyni sokkal hatékonyabban lehet a gyakori, de nem túl megerőltető eddzésekkel (jobb naponta tekerni normális pulzuszónában, mint heti 1x széthajtani magunkat). -
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen