- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
De ha belegondolsz, az egyetlen valódi kompromisszum a többségnek, hogy a gyorstöltő hálózat még foghíjas, főleg kelet felé.
Jobb elektromos autó elmegy 300km-t autópályán, akkor mi a kompromisszum? Ha lemész nyaralni a horvátokhoz, akkor 10 helyett 12 óra az út?
Szóval ez nem az a horderejű probléma, ami miatt feltétlenül tartani kell egy második autót a garázsban.Oké, tudom, van, aki hetente ingázik Németországba. Nekik rossz lesz az elektromos átállás. Az emberek maradék 98%-ának meg igazából nem fog akkora kompromisszumot jelenteni, ami miatt jajveszékel mindenki.
[ Szerkesztve ]
-
kriszpontaz
veterán
válasz Shadowbull #50 üzenetére
Miért lenne halott? Ez lenne az egyetlen értelmes út, hogy ne kelljen fél órákat vagy órákat rostokolni töltéssel, hanem kikapod és kész. Nem lenne alap akku a kocsiban csak az ami az alap rendszereket ellátja (így lehetne olcsóbb), hanem tegyem fel bérelni lehetne, vagy betétdíjas lenne. Cserekor fizetnél a töltésért. Van elektromos motorom, kikapom az akkut, belerakok egy másikat és húzok tovább. Ennél egyszerűbb nincs. Szabvány rendszert kell kidolgozni és kész.
[ Szerkesztve ]
-
Armandus
junior tag
válasz Shadowbull #49 üzenetére
Pedig egy jó kis elektromos hatchback nekem nagyon adná. Amivel valószínű a földön egyedül vagyok.
"A világ olyanná alakul, amilyenné a fiatalságot nevelik." Jókai Mór
-
Shadowbull
addikt
válasz kriszpontaz #52 üzenetére
A következők miatt:
- az autó gyártása sokkal drágább, a cserélhető akku műszaki követelményei miatt.
- kisebb energiaaűrűséget lehet elérni, ez még most nem látszik annyira, de ha elterjednek a cell to pack rendszerek meg a strukturális akkuk akkor látványos lesz.
- alapból több akku kell, hiszen egy állomásban van 10-12 pakk, ami töltődik + ami éppen az autókban van.
- a csereállomások gyártása, telepítése és üzemeltetése meglehetősen drága.
- a 800V-os rendszerek terjedésével gyakorlatilag nem lesz jelentős időbeli előnye a cserének.Ez most ami hirtelen így az eszembe jutott.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Geller72
veterán
"Oké, tudom, van, aki hetente ingázik Németországba. Nekik rossz lesz az elektromos átállás."
-Ne hogy azt hidd. Mi már mentük ki Rotterdamba is ilyennel. Az átlag ember 2-400 kilométerenként megáll cigizni, wc-re, enni, mozogni, akármi. 20 perc alatt egy gyorstöltő feltolja 80%-ra az autót. Láttam. 20 percig amúgy is szuttyogsz egy ilyen helyen/kúton, kajáldában..akárhol. A GPS szoftveremben már most ki lehet választani, hogy neked elektromos autód van, ennek megfelelően tervezi meg az útvonalad. Simán el lehet jutni A-ból B-be Európán belül. Az északiakat ne is nézzük, mert ott a pályák mellett focipálya méretű, mondjuk csak Tesla töltőparkok vannak. (Norvég, Svéd..etc.) És persze ne kis hazánkból indulj ki, ahol még tavaly is pl Tolna megyében (akkor még ez volt a neve .) volt vagy 4 (!!) töltő. (Ok, mára ez már sokat fejlődött, de még kb. a vicc kategória). Ami van, az sem mind gyorstöltő, vagy kevés a hely. Azért most komolyan, egy 10k-s városban van két töltőfej? -
Geller72
veterán
válasz GhanBuri Ghan #44 üzenetére
rv=Részvény.
-
Myers
senior tag
válasz kriszpontaz #52 üzenetére
Pont ez az, hogy nem akarnak szabványosat. Minden gyártónak más formájú akksi kell, ami ráadásul teherviselő elem is lesz.
Valamint az ilyen új, cserélhető akksis autónál üresen, vagy akksi nélkül kapnám az autót? Mert nem örülnék, ha az új akksimat kivennék, és kapnék helyette valami elhasználtat.http://www.muszaj.hu/
-
Shadowbull
addikt
A NIOnál két konstrukció van. Vagy havidíjat fizetsz az akkuért, és akkor cserélheted (nyilván akkor neked az nincs a tulajdonodban) vagy kifizeted az árát, de akkor nem cserélheted.
Konkrétan ez azt jelenti, hogy például egy NIO ET5 ára 75ös akku esetén 47.500 EUR + 169 EUR havonta ha bérled, ha meg akarod venni akkor az + 12.000
100as akkuval havi 289 EUR vagy +21e.
Ez egy Tesla Model 3 nagyságú autó. Szerintem nem túl vonzó ajánlat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
GhanBuri Ghan
őstag
"Musk szerint már annyira nehéz időket él a Tesla, hogy a korábbi elveket felrúgva reklámozni kezdik az autóikat – erre eddig nem volt példa."
Ez tényleg érdekes, eddig nem volt szükségük reklámokra.
Igaz, amikor egyedüli szereplők voltak a piacon, akkor nem is volt rá szükségük - mára azért kezd kinőni a konkurencia is. -
cucka
addikt
válasz Shadowbull #61 üzenetére
Mondjuk az ET5 elképesztően jól néz ki, szerintem külső-belső dizájnban odaver mindenkinek. De ez az ár abszolut nem versenyképes, Model 3 performance fölé van árazva.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz #56573440 #32 üzenetére
Úgy, hogy az embereknek egy autó kell, nem akarnak kettőt, hármat, akármennyit minden feladatra külön. A svájci bicska is univerzális, mégsem használod minden funkcióját minden héten. Az univerzális távirányítót sem minden eszközhöz.
#34 Hieronymus: Nem csak a csökkenő eladás fogja növelni az árat, hanem a jogszabályok is tolják felfele, a mindenféle vacakkal felcicomázott motorok miatt, a komplikáltabb hajtásokon keresztül.
#52 kriszpontaz: Plusz a logisztika, az elhasználódás mértéke, a különböző autókba való pakkok egymáshoz igazítása, a különböző gyártók pakkjainak összehangolása, ehhez megfelelő szoftver autó oldalon stb. stb. A Renault esetében meg már kiderült, hogy a bérelt/lízingelt akku nem igazán jött be a népnek.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Shadowbull #54 üzenetére
" - az autó gyártása sokkal drágább, a cserélhető akku műszaki követelményei miatt.
- kisebb energiaaűrűséget lehet elérni, ez még most nem látszik annyira, de ha elterjednek"
Önmagában a cserélhetőség nem befolyásolja az akkumulátorok védelmi szintjét.
A BMW üzemlátogatáson láttam a fém védőpajzs teknőt, amibe az akkupakk van csomagolva. Csak sínrendszerre és optimális csatlakozóra van szükség. Legfeljebb a hozzáférés kialakítása tűnik problémásnak."- a 800V-os rendszerek terjedésével gyakorlatilag nem lesz jelentős időbeli előnye a cserének. "
Az autónak képesnek kell lennie az egyenáram áramerősségének kihasználására. Az e-Up 4 óra helyett 2 alatt töltődik fel üres cellákból. Hiába 300KW-os a töltőoszlop. Ráadásul az egyeáramért több helyen felárat kérnek.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
cucka
addikt
válasz Hieronymus #66 üzenetére
A cserélhetőség azt befolyásolja, hogy
1. Kell egy olyan rögzítési megoldás, ami könnyen-gyorsan oldható, és legalább annyira stabil, mint a jelenlegi rögzítési mód, ami nagyon sok csavart jelent. És a századik ki-be szerelésnél sem fog benne semmi lötyögni meg kiszopósodni. A fő oka ennek az, hogy balesetnél az akkupakk ne repülhessen ki az autóból.
2. Kell egy csatlakoztatási megoldás a nagy feszültségű vezetékekhez. Ami most ilyen víz por és balesetálló, hüvelykujj vastagságú kábelekkel, stb. Ja és amikor felrakod-leveszed akkor jó lenne ha nem szikrázna.
3. A strukturális akkupakk gondolatát el lehet felejteni.
4. Jelentős infrastruktúra beruházás, jelentős mennyiségű extra akkumulátort kell legyártani hozzá. (Ami jelenleg az iparág szűk keresztmetszete, ki lesz olyan hülye, hogy az akku csere állomásra gyártson akksit, amikor berakhatja egy autóba és eladhatja haszonnal?)Elektromos autóknál 20%-80% töltés idejét szokták megadni, ez nagy feszültségű DC töltés esetén jelenleg 20-30 perc.
Szóval bevezetnél egy csomó műszaki komplexitást + szuboptimális autóépítési megoldást + infrastruktúra költséget + forgóeszköz költséget azért, hogy praktikusan egy autópálya pihenőben megspórolj monjduk 10 percet.Szóval ez az ötlet egyszerűen nem éri meg. Ázsiában, a cserélhető akkus robogók esetében megéri, mert ott kb. annyi az akkucsere, mint amikor elemet cserélsz a távirányítóban. Egy kézzel megemelhető, kis feszültségű akkuk, kb. annyi, mint ha a robogó csomagtartójába kivennél-beraknál egy táskát.
Amúgy az elektromos autó alapvetően arra van kitalálva, hogy normál hétköznapi használatban lassú töltéssel töltöd, jó esetben napelemről. És hosszú utaknál használod a gyorstöltést. Mert akárhogy nézzük, az autó az ideje nagy részében áll, szóval bőséges idő van feltölteni, kivéve amikor messzebb akarsz menni, mint a hatótáv - de ez meg az átlag felhasználóknál ritkábban fordul elő.
[ Szerkesztve ]
-
Sanya
nagyúr
Most a benzinesek mesterségesen vannak drágán tartva, mert meghatározott mennyiségű elektronyos/hyvrid kocsit is el kell adjanak. Ez persze nem megy úgy, hogy 20-30 millió egy elektromos, 6-8millió a benzines. Éljen a piac, éljen a tervgazdálkodás!
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Geller72
veterán
Az is érdekes lesz, amikor Kína megtámadja a szigetet. Mert megfogja, ez tuti. Az lesz még cudar a piacra nézve. (Is). Dél-Korea ide, vagy oda..nagy szarban lesz a világ. .
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
"Musk szerint már annyira nehéz időket él a Tesla, hogy a korábbi elveket felrúgva reklámozni kezdik az autóikat – erre eddig nem volt példa."
Szokásos Hargitai csúsztatás.
Szerencsére van egy szupertitkos felvétel az elő közvetítésről, amiből a kiválasztottak megtudhatják valójában mi történt [link]Kevin: van egy csomó fejlesztés, amiről az emberek többsége nem is hallott, pedig remek dolgok. Egyik tesla ellenes befektető is még 2016-os dolgokkat kampányol.
Musk: hm, hát ja. Azt terjesztik, hogy szuper drága a tesla. Pedig tesla olcsóbb, mint az amcsi átlag autó ár.... valóban van sok képesség, amiről nem tudnak az emberek...bár sokan követik a fiókokat és tájékozódnak... a reklámozás olyan, mintha annak prédikálnának, akik már megtértek... van abban valami, hogy terjesszék az ismereteket... de tudod mit? Csinálunk egy kis reklámot és meglátjuk mi lesz.[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #49 üzenetére
"Nem béreltél még autót ugye"
Legutóbbi vitos 9 fős volt asszem móka egy hétre 140 kra jött ki. Igen?"Egyébként meg igen, az emberek szeretik ha az autójuk lefedi az igényeiket."
Tehát azt mondod hogy ha az év 99%-ban szar arra amire használod, a maradekban kompromisszumos, akkor végülis tök jól döntöttél.
Értem. Nincs több kérdésem
Tudom miért halt meg a kisautó piac, nem volt kérdés szerintem.
-
Geller72
veterán
válasz #56573440 #74 üzenetére
Az a része nekem pl. abszolút nem lenne overkill, hogy van egy bazi nagy hatótávom. Ok, tudom, tölthetem minden este akár, de mennyivel jobb ha hetente csak egyszer, vagy még ritkábban. Franciában, amikor az egyik atomerőműben melóztam, egy i3-al jártunk be. Az erőműnek külön volt elektromos autóparkolója. Reggel begurultál, rádugtad és sanyi. Ezt könnyen meg tudnám szokni. . Kint elég olcsón lehet kapni a Leaf-eket, használtan. Sokan járnak is velük, mert bár a hatótávja nem valami acélos, bőven elég kétnaponta tölteni, ha ingázol napi max 50-100 km-t.
-
Shadowbull
addikt
válasz Hieronymus #66 üzenetére
"Önmagában a cserélhetőség nem befolyásolja az akkumulátorok védelmi szintjét."
Teljesen mas konstrukcio kell a cserelheto akkuhoz.
" Csak sínrendszerre és optimális csatlakozóra van szükség. "
Meg ezer masra.
"Az e-Up 4 óra helyett 2 alatt töltődik fel üres cellákból."
Az eUp semmikeppen sem merce a modern technologia szempontjabol.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #56573440 #74 üzenetére
"Legutóbbi vitos 9 fős volt asszem móka egy hétre 140 kra jött ki. "
Majd legkozelebb probald meg foszezonban ket het nyaralasra, es nezd meg mennyibe kerul es hol talalsz autot.
" az év 99%-ban szar arra amire használod, a maradekban kompromisszumos, akkor végülis tök jól döntöttél."
Nem, ezt te mondod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
"1. Kell egy olyan rögzítési megoldás, ami könnyen-gyorsan oldható, és legalább annyira stabil, mint a jelenlegi rögzítési mód, ami nagyon sok csavart jelent."
Miért jelentene sok csavart?
Fiókos megoldást lehet használni, csavarmentes rögzítéssel. Már 100 éve sem jelentett volna gondot egy ilyen mechanika megtervezése."2. Kell egy csatlakoztatási megoldás a nagy feszültségű vezetékekhez. Ami most ilyen víz por és balesetálló, hüvelykujj vastagságú kábelekkel, stb. Ja és amikor felrakod-leveszed akkor jó lenne ha nem szikrázna."
Mintha ezt a problémát már megoldották volna a kocsikhoz használt töltőkábel csatlakozókkal. 300KW -ig standard megoldás használható. Ez nem gond.
"3. A strukturális akkupakk gondolatát el lehet felejteni."
Most is van szerkezete/struktúrája az akkupakkoknak
"Amúgy az elektromos autó alapvetően arra van kitalálva, hogy normál hétköznapi használatban lassú töltéssel töltöd, jó esetben napelemről. És hosszú utaknál használod a gyorstöltést."
Ennek azért nincs köze a csereakkumulátoros megoldáshoz. Meg ahhoz sincs, a 30-80% töltése félóra. BYD esetében ennyi, de kivárok. Nem éri meg cserélni a mostani autómat.
És ez a vita súrolja az értelmetlenség határát. Nem vagyunk az ügyben döntéshelyzetben. Döntéshelyzetben a vásárlók lesznek, hogy akarják vagy sem ezt a megoldást. Mondjuk a tizediken lakó, garázs nélküli autó tulajdonosnak csábítóbb mint elővárosi házban lakónak. A tizedikre roppant nehéz lenne felvinni egy töltésre az autót.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Sinesol
veterán
Hát még akkor az EU-s autóipar milyen kemény idők elé néz az megkésett, elmaradott elektromos platformok miatt. Lassan az utolsó dolgot is elveszti az EU, ami miatt még gazdasági/politikai tényező volt, mindehhez pedig lelkesen asszisztált is.
Több év fejlesztés után sincs igazán európai versenytársa a Tesla-nak, csak ázsiai fronton van komolyan vehető konkurrens.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Hieronymus #78 üzenetére
Egy autón nem véletlenül rögzítik csavarral, ragasztóval vagy hegesztéssel az alkatrészeket. Nem pedig fiókos megoldással. Én értem, hogy a gyárban az akkupakk külső héjába a beltartalmat úgy tolják be, mint a fiókot. De utána azt rögzítik mondjuk csavarokkal, esetleg kiöntik valami habbal, műgyantával. Tudod gyártási pontosság, hőtágulás stb.
A strukturális akkupakk azt jelenti, hogy az akku az önhordó karosszéria része. Nem az autó padlólemezéhez van rögzítve, hanem maga az akku a padlólemez. Szóval ebben az esetben amint kiveszed onnan, deformálódni fog a karosszéria a saját súlya alatt.
Az elektromos autó jellemző használati módja (értsd: legtöbbször lassú töltőn töltik) meg azért fontos, mert ezért nincs létjogosultsága a cserélhető akkunak.
Egyszerűen nem akkora probléma nagy tömegeknek, ami miatt megérné egy műszakilag komplexebb, hátrányokkal járó, költséges csereakkus megoldást kifejleszteni és piacra dobni. A megoldás műszaki és pénzben kifejezett költsége nagyobb, mint amit a piaci igény indokol.Ami várható az elektromos autózás elterjedésével, hogy egyre több töltőpont lesz. Például a tízemeletes panel előtt a parkolóban. Mert igény lesz rá. (Pontosabban az igényt mesterségesen megteremtik és lenyomják mindenkinek a torkán, de most ez egy másik sztori )
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
a befektetői meeting után egy részletes interjút is adott a cnbc-nek [link]
-
Dr. Akula
félisten
Nem hasít a szekér, de azért csodálkozik hogy Gyuribá kiszórta a részvényeit...
#12Shadowbull: 2 madzag + 1 tekercs? Ha 2x annyiba mint egy benzinmotor, akkor ott valaki nagyon jól kaszál. És csodálkozik hogy nem rohannak az emberek kitömni a zsebét a semmire.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #77 üzenetére
"Majd legkozelebb probald meg foszezonban ket het nyaralasra, "
Mivel repülünk nyaralni általában de ott is kéne közlekedni... Igen? Most akkor az jön hogy monaco alsón hajnal 3-kor ha nincs hitelkártyám?
"Nem, ezt te mondod."
[ Szerkesztve ]
-
Johnny001
senior tag
Már ideértem!
[ Szerkesztve ]
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
"Egy autón nem véletlenül rögzítik csavarral, ragasztóval vagy hegesztéssel az alkatrészeket. Nem pedig fiókos megoldással."
Nyilván ezen esetben fixen akarják rögzíteni az alkatrészt. De csavart csak a legvégső esetben használnak csavart. A sárvédőket műanyag szegeccsel/rögzítő patenttel rögzítik.
Az akkupakk nem része a karosszériának. Nem tervezhetnek stabilitás növelést vagy energia elnyelést vele. A akkumulátor burkolatának egyetlen feladata lehet az akkumulátorok védelme. A sérülés megelőzés. Mint ahogyan a hagyományos motornak sincs szerepe az alváz stabilitásában.
Ha téged megnyugtat, szólok a tervezőknek, hogy ne tervezzenek ilyen megoldásokat. Biztosan fognak rád hallgatni.
Ez így rendben van neked?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
-
Ezekiell
veterán
-
azbest
félisten
szerencsére van aki jobban tudja hogyan kell céget vezetni, technológiai fejesztéseket csinálni és píszínek lenni minden áron, mert tilos ma már őszintén megmondani a hülyéknek, hogy hülyék. Helyette inkább különlegesek és speciálisak meg egyediek a helyes kifejezések újnyelven.
Kb megtudthattad a véleményét arról, hogy az öncenzúra és kussolás helyett, ha az egyenes beszéd némi pénzvesztéssel büntetett, akkor "ám legyen". Neki futja rá, hogy ne kelljen meghunyászkodnia.
De persze nem derült ki, hogy te mire gondolsz, mert direkt triggernek írtad az üres komentedet, hogy majd a reakciókba köthess bele
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Kb megtudthattad a véleményét arról, hogy az öncenzúra és kussolás helyett, ha az egyenes beszéd némi pénzvesztéssel büntetett, akkor "ám legyen". Neki futja rá, hogy ne kelljen meghunyászkodnia.
vs azonnal korlátozza az ellenzéki twitter fiókokat Törökországban, hogy nehogy letiltsák az egész twittert, mert akkor pénzt vesztene
ennyit a hitelességről, jó példa volt, köszi
ha meg neked nem nyilvánvaló, mikor mondott baromságot, az a te problémád (és bizony probléma) - lásd WFH véleménye (morális alapon ellenzi a WFHt? ő? morális alapon? na menjen a picsába)
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cucka
addikt
válasz Hieronymus #88 üzenetére
Az akkupakk nem része a karosszériának. Nem tervezhetnek stabilitás növelést vagy energia elnyelést vele. A akkumulátor burkolatának egyetlen feladata lehet az akkumulátorok védelme.
[link] itt a videó, ahol megmutatják szétszedve, hogy miről van szó.
Szóval ha minden igaz, ez már gyártásban van legújabb Model Y szériáknál.Ez egy új dolog, biztos van egy csomó gyerekbetegsége. De hát az is egyértelmű, hogy súlycsökkentésben és a gyártás egyszerűsítésében ez mekkora előny lehet, szóval biztos vagyok benne, hogy ez 10-20 év múlva ez teljesen általános megoldás lesz az autóiparban.
-
#56573440
törölt tag
remélem annyira nem biztos hogy alap lesz. Ahogy nagyon remélem a gigapress megoldásai se, bár azt is épp olvastam hogy kínában már valamelyik gyártó épp próbálja utánozni. Gyártástechnikai szempontból értem. Egyszerűbb, olcsóbb. Nekik. Tök jó. Nekem meg.. őőőőő... Balesetnél ha sérül a hatalmas, egybeöntött elem ami eddig 148 cikkszámon futott darabokban az ggwp, és mehet a kukába az egész. Pont kérni akartam hogy mild balesetek után eldobhatóssá váljon az egész
-
cucka
addikt
válasz #56573440 #96 üzenetére
Nyilván felhasználóként ez olyan szempontból érdekes, hogy olcsóbb a termelés, így akár olcsóbb lehet a végtermék.
Balesetnél: egy átlagos modern autó úgy van felépítve, hogy van egy különféle nagyszilárdságú acélokból készült váz, és arra van rárakva a külső héj és a gyűrődőzóna.
Kis sebességű ütközésnél csak a gyűrődőzóna sérül és javítható.
Nagy ütközésnél, ha sérül az autó vázszerkezete, az szinte biztosan gazdasági totálkár.Tehát ilyen szempontból ugyanúgy eldobhatós az egész, ahogy egy tök átlagos hagyományos autó is elodbhatós egy nagyobb baleset után. A strukturális akkupakk meg a gigacasting ebben nem hoz lényegi változást.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- Xbox tulajok OFF topicja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPad topik
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- További aktív témák...
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen