Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Erdekes logika. Tehat szerinted a hatosagi mulasztasokat nem lehet korrigalni, meg akkor sem ha ez a mulasztas teljesen nyilvanvaloan a fogyasztok tudatos atveresehez es ennek kovetkezteben a potencialis halalukhoz vezet.
OK.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Egy jogallamban annak is van sulya, ha szandekosan megtevesztik az embereket. Amikor Musk elkezdte az autopilotos kamuzast, mar akkor mondtuk hogy ez konkretan eletveszelyes, es emberek fognak belehalni. Mikor volt ez? 7-8 eve legalabb. Azota tolta/tolja folyamatosan, es emberek haltak bele.
Epp itt az ideje valakit ezert felelossegre vonni. Ha a hatosag is hibazott, akkor tolem ott is lehet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Mégsem vagy tisztában vele. Ha a rendszer nem vezet, akkor forgalmilag kizárt hogy jobban vezessen mint egy ember, nem lehet jobb mint egy átlagautós.
Maximum azt mondhatod, hogy az az átlagautós, aki ilyen rendszert használ, az statisztikailag jobban vezet mint aki nem használ ilyet.
De ennek a tudományos igényű bizonyítása elég körülményes, a Tesla kamu statisztikái erre egyáltalán nem alkalmasak.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stellaz
addikt
Te azt írtad, jobban vezet, mint az ember, ami több okból sem igaz. Ezt musk is írta vagy 5 éve, ami az egyik legnagyobb hazugsága ebben a formában.
Te is folyamatosan kevered azt, hogy az vezetés támogató rendszer használata sok balesetet megelőz (ABS, ESP, vészfék asszosztens, sávtartó, automata fék, radaros tempomat, stb), meg, hogy a Tesla önvezető rendszere jobb, mint az ember. A Teslánsk nincs önvezető rendszere, ezért fura lenne rámondani, hogy jobb, mint az ember. Ami egyébként mit jelentene? Átlagos sofőr sok évet, akár évtizedeket elmegy saját hibás baleset nélkül változatos körülmények között. Szerinted erre képes lenne a Tesla? Ugye te is érzed, hogy ez egy vicc.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Nem tudom, mire fel vagy ennyire lekezelően arrogáns,"
Elmondom: mert rendkívül gáznak tartom, ha írástudók beszélnek össze-vissza.
Azt sajna nem tudom eldönteni hogy azért beszélsz hülyeségeket mert szándékosan kamuzol, pongyolán fogalmazol, vagy tényleg lövésed sincs a témáról, de egyik sem jobb mint a másik.Ezzel homályos iparági utalgatással meg menj máshová, engem nem tudsz vele lenyűgözni.
"Senki sem mondta azt hivatalosan, hogy önvezető rendszer lenne."
Ó dehogynem. Musk folyamatosan tolja a kamuzást, márpedig amit Musk mond azt a Tesla hivatalos kommunikációjának kell tekinteni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stellaz
addikt
Akkor ez jól rá is világít a problémára.
Ha ugyanis egy Full Self Driving/Autopilot nevű cucc esetén beszélsz arról, hogy "sokkal jobb a baleset megelőzésben, mint az ember" , akkor az kb azt jelenti, hogy a cucc biztonságosabban vezet, mint az ember.
Ha viszont úgy adod el, hogy a komplex vezetéstámogató rendszerem használatával az ember hatékonyabban tudja megelőzni a balesetet, akkor az kicsit másként hangzik.
Pont annyival, hogy ez utóbbi egy konkrét hazugság lesz. Musk pontosan ezt az összemosást csinálja, és nagyon helyesen tennék a hatóságok, ha ennek végre véget vetnének.
-
Shadowbull
addikt
Te írtad hogy jobban vezet mint egy átlagautós. Miközben nem is vezet egyáltalán.
Te írtad hogy milyen szuper amikor egyedül vezet pedig nem kéne neki. Ez valójában nem pozitívum hanem erős negatívum. Azt sem érted hogy a többi rendszer miért nem csinálja ezt.
Hivatkozol mindenféle statisztikára, holott pontosan tudnod kellene hogy alapvető metodikai hiányosságai vannak a Tesla által közölt statisztikáknak, így gyakorlatilag nem érnek semmit.
Igazából nem csinálsz mást, mint a Musk-egyház ideológiáját terjeszted. Amibe konkrétan emberek haltak bele.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stellaz
addikt
Ezt elfogadom, ez a vezetéstámogató rendszer feladata. A probléma továbbra is az, hogy musk kamuzik és félretájékoztat mindenkit.
Ha pl valaki rábízza magát az fsd-re, majd elkezd bimbammolni, hogy szitu van, ezért vissza adom az irányítást, akkor a tesztek szerint 8, azaz nyolc másodperc kell, mire a sorozatnézésből ocsúdó sofőr egyáltalán képbe kerül, hogy mi a szituáció.Ezért nem szabadna fsd-nek/autopilotnak hívni, nem szabadna önvezetőként reklámozni, nem szabadna engedni vezeti, ha senki nem fogja a kormányt és/vagy nem előre néz és nem szabad azt hazudni, hogy jobban vezet az embernél. Ez a probléma, nem az hogy, nem tudjuk, hogy hasznos pl ha az abs képes kerekenként is külön fékerőt szabályozni, amire az ember ha beszarik, sem lenne képes, vagy éppen szól, ha valamiért áttekeregnénk a szembejövő sávba.
Az önvezetés meg jelenleg ott tart, hogy a legjobb rendszer is legfeljebb pár naponta szarrá történ az autót, ha nem felügyelné senki. A cruise rendszere meg simán maga alatt vonszolt egy gyalogost, mert hát ugye.
-
stellaz
addikt
Elég hülyeségnek hangzik ebben a formában. Az ABS egyetlen, egyébként nem titkolt problémája, hogy bizonyos esetekben kicsit növeli a féktávot, amit bőven ellensúlyoz, hogy satu fék mellett is irányítható az autó és akkor is az marad, ha a fél autó mondjuk a padkán van, a fele meg a jól tapadó aszfalton. Na meg gyakorolni kell vele, mert sokan a - főleg a korai, durva működésű - abs pedál intenzív darálásának a hatására felengedték a fékpedált. Pont erre találták ki a vészfék asszisztenst, ami ellensúlyozta ezt pedál a visszaengedést.
Én elég sok autót vezettem abs nélkül, hidd el, hogy sokkal szarabb vele vészfékezni, főleg csúszósabb felületen. -
stellaz
addikt
Autónál és motornál senki nem tanítja a vészfékezést. ABS-es autóban úgy kell, hogy a helyesen beállított ülésben megtámasztod a csípődet és irgalmatlan nagyot belerúgsz a fékbe, és úgy nyomod végig, mintha le akarnád törni az egész pedált. Az ABS lehet, hogy elöl már dolgozik, ezért nem is nyomja tovább, de hátul meg nem, tehát nem nyomja elég erősen a féket.
-
btprg
senior tag
Én a légzsákkal vagyok így, hogy egyáltalán nem hiányzik, hogy randomra az arcomba robbanjon egy koccanásnál... Olyan nagy balesetnél meg úgyis megette a fene az egészet. Régebbi autóknál meg az se biztos hogy működik egyáltalán, vagy hogy nem életveszélyes (Takata...).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
es akkor pont az egyetlen valid indokot nem hoztak fel, avagy telen ha tukorjegre esik a ho, akkor az ABS nem lesz boldog mire leblokkolod. mondjuk telen a lidar es a kamera is ugyanugy meghulyulhet, ahogy az automata veszfek is, szoval eleve sokkal jobban esznel kell lenni. kb masodik generacios onvezetes se teljesen megbizhato, es akkor abba bele se menjunk, hogy pl nem latszik a felfestes, a tabla es a jeg bezavarja a szenzorokat. Californiaban konnyu onvezeto autot demozni
mondjuk erosen autofuggo is az implementacio.
btprg: regebbi autonal ha rozsdasodik az utascella es eltunik az integritasa ott egy oreg legzsak kb a legkisebb baj.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
btprg
senior tag
Teljesen jól látod.
Ezen felül vannak, akik az általad felsoroltak mellett azért veteránoznak, mert nem hiányoznak nekik a manapság kapható járművekkel gyakran elkerülhetetlen dolgok, például:
- az ember saját maga kb. semmit nem tud megcsinálni,
- ha valamit mégis meg tudnál, az egy gigantikus szopás (pl. izzócseréhez bontsd le a kocsi elejét),
- egy steril, agyon optimalizált, tizenkettő egy tucat, sárnehéz guruló süketszoba, amiben semmivel nincs közvetlen kapcsolatod,
- az egyre több kötelező kütyü miatt állandó csipogás, villogás, figyelmeztetések, okoskodás (pl. 30-nál már kapcsolj 5-öst, mert az milyen jó lesz neked, pláne a motornak),
- ha a garanciaidőn túl bármi lesz, az könnyen hazavághatja a megtakarítás jelentős részét,
- stb.A biztonság meg a kényelem itt háttérbe szorul, meg az hogy az Unixtól másnapra minden van, de ha csak alkalmi közlekedőeszköz az autó, és nem napi munkakényszer, akkor ez simán belefér. Mi nem csak a találkozókra járunk egy évben kétszer, ez egy életérzés. Mint a motorozás, csak ezt az időjárás nem limitálja annyira.
Egyébként a fenntartási költségek szempontjából nem az optimum természetesen, de nem is vészes, egy 201x-es autóhoz képest olcsóbb (maga az autó vételára meg a töredéke).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen