Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Boond

    addikt

    válasz #54625216 #27 üzenetére

    Ennél is jobb a helyzet. Később bejelentették, hogy nem is volt. Kamu volt az egész. Ha jól emlékszem ezt angol miniszterelnök mondta el.

    Most már vehetsz olajat Jüanért is Szaúdiaktól. Ebből is látszik,hogy változik a világ.
    Szaúdiak sem ugranak Amerika minden kérésére, sőt ellene mentek, ezért kellett amerikai stratégiai készleteket felszabadítani.

    A dollár pénzhatalmi eszköz. És folyamatosan értékelődik le a világban, nem csak a dollár. Hogy mi veszi át majd a szerepét, az majd kiderül.

    A lényeg, nem azért van a dollár ott ahol van, mert olyan értékes, hanem azért mert Amerika még meghatározó.

    [ Szerkesztve ]

  • Pikari

    addikt

    válasz #54625216 #27 üzenetére

    rubel, yuan, rial, euró...

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Pikari

    addikt

    válasz #54625216 #33 üzenetére

    Az kemény, már a wikipediabejegyzésed is úgy kezdődik, hogy word used with three distinct meanings, often confused

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Boond

    addikt

    válasz #54625216 #33 üzenetére

    És az neked meg van, hogy korábban az amerikaiak és a szaúdiak együtt léptek fel azok ellen akik nem dollárban adták el az olajt, most pedig pont a Szaúdiak adják el többek között már jüanért is? Valamint Kína hatására kibékültek olyan országgal, országokkal akikkel régóta konfliktusban álltak? AZ OPEC/+ esetében pedig Oroszországgal működnek együtt és sorra beintenek az amcsiknak? Vagy hogy felvételüket kérik a Brixbe?

    Okoz ez elég fejfájást az amerikaiaknak, a dollár jövőjét illetően. A Világban az a tendencia,hogy leépítik a dollár tartalékokat...

    Egyébként azt tudjátok hogy indult az alma karrierje? pl az iphone? 5 készülék volt használva és felváltva mutatták őket a közönségnek, mert nem lehetett váltani a funkciók között, mert akkor lefagyott. Ezt okosan a pultra letéve, másikat felvéve oldották meg. Sokkal később egy Natgeo azok a xyz évek műsorából derült ki. Azért volt szükség erre a csalásra, mert akkor a projekt már ott bebukott volna.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz #54625216 #27 üzenetére

    Irak annak idején megpróbált euróért olajat árulni és azon nyomban megjelentek náluk a tömegpusztító fegyverek

    2000-ben állt át Irak az euróra és 2003-ban volt az amerikai invázió.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz #54625216 #33 üzenetére

    Te is :) Nagyon vicces az, ahogy egyesek mindent abból akarnak levezetni, hogy az olajat alapvetően dollárért adják és veszik.

    DRM is theft

  • Boond

    addikt

    válasz #54625216 #47 üzenetére

    Az alma olyan mint a patkány és a mókus esete. A Mókusnak jobb a PR-ja :D

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #50 üzenetére

    Na de hát épp ez az, hogy a brand építéshez nem ilyen egyszerű, már önmagában a PR sem lesz attól a legjobb, ha a legjobb PR-osokat szeded össze, de ez csak egy nagyon kis szelete az egésznek, ahhoz hogy a termékeidről elhiggye a fogyasztó, hogy valami pluszt ad, egy rakás csapatnak kell hatékonyan együtt dolgoznia, fejlesztőknek, formatervezőknek, PR-osoknak, marketingeseknek és persze a menedzsmentnek is. És mindezt nem egyik pillanatról a másikra, hanem sok-sok év munkája kell hozzá.

    Amit a legtöbben úgy tekintenek, hogy az Apple túlárazott, az valójában annyit jelent, hogy sikeresebbek, hiszen többet tudnak elkérni a termékeikért. De semmiképpen sem túlárazottak, mert ezeken az árakon megveszik a termékeiket, ha túlárazott lenne, az annyit jelentene, hogy nem veszik, raktárra termelnek, és hamarosan csődbe jutnak. Nem ezt látjuk.

    A részvényei meg pont azért érnek sokat, mert sikeresek abban amit csinálnak. Nyilván a tőzsde túl is szokta tolni a dolgokat, amikor egy cég sikeres, hatalmasra nőtt és köztudatban van, akkor még ehhez képest is magas árazás tud kialakulni, meg ugye a passzív befektetési módszerek is öngerjesztően hatnak, hiszen az eleve felülsúlyozott részvényből többet vesznek.

  • emvy

    nagyúr

    válasz #54625216 #50 üzenetére

    tenyleg nem ertik az 1xu forumozok, h az Apple peldaul supply chain management-ben a vilag tetejen van, nincs olyan ceg jelenleg a vilagon, aki a vilag 200 orszagaban egyszerre piacra tudna dobni egy technologiai termeket tobb 10 millio peldanyban

    while (!sleep) sheep++;

  • Boond

    addikt

    válasz #54625216 #50 üzenetére

    "Egyébként azt tudjátok hogy indult az alma karrierje? pl az iphone? 5 készülék volt használva és felváltva mutatták őket a közönségnek, mert nem lehetett váltani a funkciók között, mert akkor lefagyott. Ezt okosan a pultra letéve, másikat felvéve oldották meg. Sokkal később egy Natgeo azok a xyz évek műsorából derült ki. Azért volt szükség erre a csalásra, mert akkor a projekt már ott bebukott volna".

    Ha kiderül azon a bemutatón, hogy félkész állapotban van, szerinted ma tartanának itt? Volt olyan youtuber aki kipróbálta az alma után a konkurenciát és meglepődött, hogy töredék árért olyan funkciókat tud, amit az almánál már régóta ígérgetnek, de nem elérhető.

    Sokad dob a marketing, a státusz szimbólum, az életérzés. Reális ára biztosan nem ennyi egy készüléknek.
    Az is kiderült, hogy az adatokat is ugyan ugy letudják nyúlni, ha akarják. Pár éve volt botrány, hogy az fbi, cia feltudja törni, volt hátsó hozzáférése az almához. (milyen meglepő).

    Valóság: :DDD Köszönjük okoska. :DDD :C Megnézed akkor csökkenő tendencia van a dollárban való tartaléknak. Amit most kibocsát az usa kötvényeket az pedig 4% felett tudja megtenni, lesz gondjuk bőven majd meglátod.

    [ Szerkesztve ]

  • Pikari

    addikt

    válasz #54625216 #70 üzenetére

    másfél milliárd légy nem tévedhet (r)

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #72 üzenetére

    Egyébként Európában valószínűleg sokkal nagyobb aránya lehet a Mac usereknek fanatikus, mint az iPhone usereknek, mert az iPhone sokkal mainstreamebb mint a Mac. Az USA azért más tészta, ott több a Mac.

    Amúgy érdekesség, hogy valaki emlegette a filmek hatását, az amerikai filmekben sorozatokban én is felülreprezentálva látom az Apple eszközöket, tök érdekes volt mikor egy spanyol Netflixes sorozatot néztem, és ott meg Microsoft termékelhelyezés volt, egy csomószor Surface-eket használtak, és nagyon feltűnően.

  • emelhu

    aktív tag

    válasz #54625216 #50 üzenetére

    "felbéreled a legprofibb PR teamet a világon és máris dőlnek a milliárdok"

    Olyan ez, mint a reklámszakma mondása: a reklámra költött pénz fele kidobott pénz. Csak senki nem tudja előre, hogy melyik fele.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #76 üzenetére

    De senki sem azt feltételezi, hogy több marketing kötlség = siker, hanem azt, hogy baromi jól csinálják a marketinget, a kettő nagyon nem ugyanaz.

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #78 üzenetére

    Ezt néhány szóval nehéz leírni, de nagyon röviden a brandépítést milliószor jobban csinálják, illetve ami még fontos, hogy a fejlesztésük és a marketing összhangban van, ami a konkurenciáról nem mondható el, különösen nem pl. a Microsoftról.

    De a jó marketing stratégia a közhiedelemmel ellentétben nem azt jelenti, hogy szart adsz el magas áron, a marketing része az is, hogy jól fel tudod mérni mi is kell a fogyasztóknak. Első kettő iPhone-nál írtam is, hogy úgy tudtak befutni, hogy amit csináltak marketing és termékfejlesztés szempontjából is zseniális volt, mert ugyan minden szempontból külön-külön voltak jobb konkurens termékek, viszont ők egy egyszerű, letisztult terméket hoztak létre, amelyekkel a konkurenciával elllentétben nem a gadget geekek, hanem az átlag user igényeit vették figyelembe.

    Egyébként a Tesla-t mondod, hogy nem költ marketingre, ami amúgy nem igaz, legfeljebb nem annak nevezik, de a legjobb példa arra, hogy a marketing stratégia nem a marketingre költés mértékétől függ. A korábbi elektromos autó próbálkozásol, amelyek nyilván a kis mérethatékonyság miatt drágák voltak, de kicsik és a kis hatótávjuk miatt csak városban használhatóak, valamint rondák is voltak, így a drágaságukkal ellentétben semennyire sem voltak menők, akinek praktikus lett volna, annak pénze nem volt rá, akinek pénze volt rá, annak esze ágában sem volt ilyet venni. Ezzel szemben a Tesla fentre pozícionálta az első autóját, így már összeért a potenciális fogyasztóréteg anyagi és igény szempontból, ami marketing szempontból (is) zseniális, márpedig a termék helyes pozícionálása mi lenne ha nem marketing.

  • Tapsi

    veterán

    válasz #54625216 #76 üzenetére

    Marketing alatt szerintem te a markkomot érted, ami csak egy alhalmaza a marketingnek. Abban egészen biztos vagyok, hogy a Teslánál igen komoly marketing költés van.

    Egyébként a markkom része is érdekes kérdés. Az Apple nem költ olyan sokat, de a resellerei biztosan. Én is kapom folyamatosan az iStyle reklámokat, hírleveleket. Ezek nem jelennek meg az Apple számaiban, hiszen teljesen független cégekről van szó.

    [ Szerkesztve ]

  • M1995

    aktív tag

    válasz #54625216 #78 üzenetére

    Az Apple marketing trendet diktál, divatot teremt, de mindennek a jó termék az alapja.

    15-20 éve a suliban mindenki tudta kinek van iPod a zsebében, mert fehér fülhallgató a fekete madzagok tengerében. Jobs amikor visszatért a színes Mac gépek az unalmas Windows gépek között. (Doktor Szöszi)

    Nem csak technikai specifikációkkal reklámoznak, hanem márkaneveket találnak ki amit a nem kockák is megjegyeznek és tudják az jó pl. nem azt mondják számokkal milyen felbontás, hanem Retina kijelző. Nem 1-120 Hz LTPO kijelző, hanem ProMotion kijelző.
    Nem wifi file transfer hanem AirDrop és így tovább Touch ID, Face ID, Dynamic Island, Haptic Feedback, Magic Trackpad...
    USA-ban a videóhívás szinonimája a FaceTime, a tablet = iPad.

    Jól ráéreznek a tech világ negatív kifejezéseire is, más cégek AI és virtual reality őrületben vannak, az Apple ML (machine learning) szót használja, hogy a készüléken helyben zajlik a feldolgozás biztonságosan és VR helyett AR (augmented reality) vonalon fejlesztenek.

    Egy-egy funkciót lehet késve hoznak be más gyártókhoz képest, de az Apple gyakran jobban csinálja meg, vagy megfűszerezi és úgy terjed el. Pl. a Nokia Lumia tudott mozgó fotót készíteni, de az Apple megvalósítása miatt terjedt el a Live Photo. Az iOS widgetek késve, viszont lehet stackbe pakolni és szépek.

    A cégek közül az Apple jobban figyel a kisegítő lehetőségek funkciókra, fényévekkel a többiek előtt vannak. Ahogy egy vak használja az iPhone-t számomra varázslat és most iOS 17-ben lesz olyan is felveszed a saját hangod és helyben a készüléken anélkül bármi szerverre kimenne, a processzor feldolgozza és tud beszélni a készülék a te hangodon, ami később betegség esetén jól jön nem egy általános robothang a text to speech.

    Ami nagyon sokat számít, a fizikai Apple boltok jelenléte és customer service. Nem nagyon van olyan, hogy Google bolt, Microsoft bolt. Másik dolog, hogy egy kézben a hardver-szoftver és mivel nem reklámokból élnek, van egy sallangmentes user experience: a beépített appok mint Mail, Notes, Pages stb... egy Gmail, Outlook alapból reklámos, ha nem fizetsz elő. Egy default Windows és Edge reklámos gagyi ahogy kinéz, MacOS és Safari letisztult. Aztán a Mac, iPhone, iCloud, AirPods, Watch, Apple TV stb. ökoszisztémában az Apple szolgáltatásokkal összeérnek a dolgok, amit így egyben más gyártó nem tudott megcsinálni.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #89 üzenetére

    Amit leírsz, a célcsoport kiválasztása, a termékek pozícionálása, a modellek száma az mind-mind nagyrészt marketing stratégia, nem csak az marketing, hogy milyen logót gyártanak, és a márkát hogyan reklámozzák az elérhető reklámfelületeken. Ebben egyedül a logisztika nem közvetlenül marketing, viszont az részben a marketing stratégiából következik.

    A hasonlóan erős márkák meg messze nem annyira erős márkák, többek között azért nem, amit írsz, lásd a Samsung gyengébb márka, pont azért, mert a budget kategóriában is jelen van, így a márka = minőség imázs ott például nem működik. A márka erősségéhez meg mindaz hozzátartozik amit leírtál, nem csak a logó, valószínűleg nem is működne, ha holnaptól tök más stratégiával használnák ugyanazt a logót, pl. egy budget telefon kiadása veszélyeztetné a márkanév értékét.

    A Samsunggal való összevetésben azért szerintem vannak más tényezők is. A szőnyegbombázásnak ott nem is az a legfontosabb eleme, hogy vannak sikeresebb és kevésbé sikeres termékek, hanem hogy ha szélesebb skálán gyártasz, akkor fentről lefelé csorgathatod a fejlesztéseket, kifizettetve a K+F költségeket a felső kategória vásárlóival, és így versenyképes tudsz lenni a budget kategóriában is, miközben a mikrochip gyártás eleve skálázza a termékeket, azaz fel tudod használni az olcsóbb vagy épp a kifutó chipeket az alsó kategóriába. A Samsung stratégiája is sikeres, csak nyilván nem annyira, mint az Apple stratégiája, főleg azért nem, mert a Samsung stratégiájával több a konkurens, és ahogy írtad is, az Apple stratégiájához magasabb a belépési szint.

    Ami még fontos tényező, hogy az Apple ebbe a pozícióba az iPhone sikere miatt tudott eljutni, illetve benne maradni, mert azelőtt egyébként nem muzsikált jól a cég, hiába volt menő akkor is a Mac, akkoriban voltak gondjaik. Szóval ebben benne van az is, hogy ők voltak az elsők, akik széles körben piacképes okostelefont tudtak fejleszteni. Ne feledd, akkor még nem is létezett budget kategória, csak a többi gyártó inkább zsebszámítógépet akart eladni a kornak megfelelő számítógép fogalomra építve, ami aztán nem jött be telefonoknál.

    [ Szerkesztve ]

  • M1995

    aktív tag

    válasz #54625216 #89 üzenetére

    Talán az iPhone 5C volt egy budget kísérlet, de gyorsan fel is hagytak vele, egy iPhone ne legyen műanyag hátlapos, csak rontja a márka prémium érzését. Az igaz 100 ezres telefont és 150 ezres laptopot nem árulnak, de foglalkoznak legyen megfizethető kategóriában is Apple termék. iPhone SE volt amit tudtak olcsóbban adni, de normális házban. Lett Apple Watch SE is, megfizethető áron. MacBook Air, iPad Air szintén megfizethető kategória. AirPods több ársávban. Most ne magyar kezdő tanár béréből induljunk ki, hanem egy nyugatiból. Apple-nél még ami budget a jelenben, hogy használtan vehetsz 2 éves készüléket és még 3 évig simán használható és még azután is kap biztonsági frissítést, tehát még valamit kapni és érte használt piacon. Mert amióta saját tervezésű processzort használnak, ez megoldható és ők írják a szoftvert, ők diktálják a frissítéseket. Android terén ez mindig káosz volt a szolgáltatókkal. 7-8 éves MacBook Pro gépeket is látok hardveraprón elmenni.

    Ami még sokat számított: normális kamera API, amikor felfutott az Instagram akkor látni lehetett melyik selfie iPhone-ról és melyik Androidról, mert előbbin az Instagram app normális kamera API hozzáférés, Androidon a 3rd party appok gyakorlatilag csak screenshot készült. [link] [link]
    Hasonló történet zajlott le az üzenetküldés terén is. Apple-nél iMessage és FaceTime egyszerű és fix pont bevezetés óta és könnyű csalogatni vele új vevőket. Android esetében a Google tucatnyi chat appot kaszált el és kezdett újra. Amerikai piacon ez sokat számított.

    Beépített appok minősége jó és nincs felesleges sallang. Android vonalon a Samsung is ráhúzza a saját felületét, a Xiaomi is, előtelepített feleslegek és akkor mezei user csak nézett miért van kettő böngésző, galéria stb.
    Ha user megszokta és megkedvelte az iOS szolgáltatásait, akkor kevésbé érdekli a Samsung mennyivel több RAM, 120 Hz és nincs notch stb. mert hiába, ha nem iOS fut rajta. Fejlesztőknek kezelhető mennyiségű készülékre kell fejleszteni és az iOS zártsága miatt kisebb a kalózkodás is. Ráadásul egy Android gyártó más Android gyártókkal is kénytelen versenyezni, bár a Samsung kimagaslik.

  • dabadab

    titán

    válasz #54625216 #92 üzenetére

    Tehát a kampány pont, hogy nem változtat a választók akaratán

    De, ez simán benne van, főleg ha olyan témákra hegyezik ki, amikről amúgy a választónak fogalma sincs (lásd még: pomogácsok), mert addig se azzal kell foglalkozni, amik egyébként zavarják a t. választókat, de nincs rá igazán jó (és főleg látványos) megoldás.

    DRM is theft

  • Hi!King

    őstag

    válasz #54625216 #96 üzenetére

    Pedig de, változtatja, érdemes megnézni egyes témákról mit gondoltak a választók, es mit gondolnak egy-egy sikeres kampány során (lásd pl. oroszbarátság). Nem a pártpreferenciákról beszélek, mert pont hogy egyes témákról alkotott véleményben mérhető politikában az a jelenség, hogy a marketing az igényeket is képes lehet változtatni, ami persze a vállalati szférában is megvan.

    Ráadásul ugye poitikában sok olyan téma van, amiről nem tud semmit a választó, és először a politikusaitól hall róla, akik így teljesen torz képet is adhatnak róla. Megjegyzem, az iPhone-nál is tényező volt ez, mert a legtöbb potenciális fogyasztó nem is hallott mas gyártók okostelefonjairól előtte, amiben mint írtam a többi gyártó bénasága volt benne mind termékfejlesztés, mind marketing terén, így az Apple definiálhatta az okostelefon fogalmát, utána őket igyekezett utánozni a többi.

Új hozzászólás Aktív témák