Új hozzászólás Aktív témák
-
Igen, első alkalommal. A csekket azért ilenkor is kiküldik, ne aggódj. Második alkalommal pedig már szigorúbb az elbírálás - számít a 'büntetett előélet'.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Keresett valamit. Vagy telefonált. Vagy ezt érezte biztonságosnak. A belső sávban meg mehetett azért is, mert balra akart kanyarodni - gondolom arról sem volt fogalma sem, hogy lehet-e ott, ahol ő szeretne.
Nem akarom védeni, sok a gyakorlatlan, tapasztalatlan vezető az utakon, de a következő dolgok megfontolásra érdemesek:
1. Nekik is meg kell szerezniük valahol azt a rutint, ami a többségnek már megvan.
2. Nem ismerjük a pontos szituációt, és az is elképzelhető, hogy a rutintalansága a helyismeret aszolut hiányával is párosult. Pedig lehetett akár budapesti is, de ha valaki Újpesten lakik pl, akkor simán elkeveredhet pl Kőbányán - vagy budapest bármelyik részén, ahol keveset jár.
3. Még mindig kevésbé potenciális veszélyforrás, ha valaki nem vezet túl jól, és ezt fokozott óvatossággal ellensúlyozza, mint dragonefiksz barátunk, aki ugyancsak nem tud vezetni, viszont nemcsak hogy ennek az ellenkezőjét hiszi magáról, de a saját és mások sebezhetetlenségét is tényként kezeli.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
A tévedés ott van, hogy az, hogy nyomod a gázt ész nélkül, nem jelenti azt, hogy tudsz vezetni, és ha valaki nem nyomja az nem tud.
A közlekedés nem arról szól, hogy egyvalaki milyen gyorsan megy, hanem hogy mindenki biztonságosan eljusson a kiindulópontjáról az úticéljához. Ha ennek az esélyét képes vagy a tőled telhető legjobb módon maximalizálni, akkor vagy hasznos résztvevője a közlekedésnek. Az időtényező itt másodlagos, ha az első feltétel biztosan teljesíthető, akkor lehet rá figyelni.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nyomott idő van ma. Kb 80km-t toltam le, de vagy négyszer kellett lassítanom, hogy a szemből jövő bátran előző kamikaze visszaérjen a saját sávjába, és ne nekem jöjjön frontálisan. Jó, a céges Corsa nem egy nagy autó, de hogy ennyire biztosak legyenek benne, hogy úgyis lassítok...
Viszont láttam igazoltató rendőröket, két csinos rendőr csajszit egy kombi Octavia mellett. Még jó, hogy be volt kötve a biztonsági övem...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #466 üzenetére
''5.ben városban szabályosan 50nel, dinamikusan??...LOLLL..mia dinamikus az 5.kben? ...álmódik a nyomor.''
Opel Corsa Van 1,3 JTD. Ötödikben 50-nel kb 1400-1500-at forog. 1600-tól kapcsol a turbó. Nem egy versenyautó, de dinamikusnak mindenképpen dinamikus. Ne egy alulmotorizált alsókategriás batárból indulj ki.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #491 üzenetére
Félreértesz. 'Alulmotorizált alsókategóriás batár' így egyben, összetartozó szókapcsolatokban. Az a baj az 1,6-os 3-as BMW-vel, hogy batárnak készül, és ebbe kap egy olyan motort, ami kevés neki.
Amíg meg nem vezettél magasnyomású turbódízelt, addig pszt. Mindenesetre ne lepődj meg, ha letol az autópályán egy 1,3 JTD Corsa vagy egy 1,4 HDI Peugeot 206. Hihetetlenül nyomatékos motorok, olyan menetdinamikával, amiről egy 1,6-os benzines soha nem is álmodhat. Egyébként nincs Corsám, a cégnek van.
Az N1-gyel folytatott párbeszédeddel kapcsolatban pedig:
Túlzásba viszed, sürgősen vegyél vissza a személyeskedésből.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz dragonfx #1608 üzenetére
''Ja és nem tudoma VW passatosok mér hiszik azt hogy olyna istenkirály überfaxa, best autójuk van, mikor az slk merci és 7es bimmer képes a külsőbe menni 100zal. Ő neki szlalomozni kell a leállósáv és a belső között. ''
Valszeg cégautó, aztán nyomni kell neki ezerrel.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #1610 üzenetére
Ne várd, hogy megmagyarázzam, hogy miért csinálják. Fogalmam sincs. Az a gyanúm, hogy idegesíti, ha van előtte valaki, és előzési kényszere van, no meg egy jó adag kisebbségi komplexusa, és így kompenzál. Vagy csak egyszerűen idióta.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Gondolom kapnak egy 50e Ft-os csekket, bevonják egy évre a jogsijukat - amit megfellebbeznek, és 3 hónap lesz belőle -, és kapnak öt büntetőpontot. Persze a három hónap eltiltás alatt is vezetni fognak. Igen, előítéletes vagyok, és úgy gondolom, hogy (megfelelően sok) pénzzel bármit meg lehet úszni. Őszintén szólva akkor sem számítanék 1 év felfüggesztettnél komolyabb következményre, ha egy-két ártatlant is sikerül megölniük. Őszintén szólva ilyen extrém gyorshajtásnál lenne értelme az autóelékobzásnak már büntetési tételként is (természetesen az azonnali és később bírói végzéssel véglegesített jogosítványbevonás mellett), de ismerjük a közvélemény álláspontját ebben a kérdésben, így ebből soha nem lesz semmi. No nem mintha ebben az adott helyzetben lenne mit elkobozni.
Összegzésként: még több rendőrt, trafit az utakra, megfelelő technikai színvonallal és drákói szigorral, ami a 20 millió feletti értékű autókra, politikusokra, és civilben száguldozó rendőrökre is érvényes. Nekem az ebben a kérdésben prezentált amerikai minta határozottan tetszik.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #2780 üzenetére
''hát vazee ne tépjé 320szal ha béna avgy hozzá''
Egyáltalán ne tépjen forgalomban 320-szal, akkor se, ha ő akármilyen világbajnok autóversenyző. A közútra meg van határozva egy biztonságos megengedett legnagyobb sebesség, aki ezt túllépi, az potenciális veszélyforrás önmagára és másokra nézve is. No nem mintha a megengedett legnagyobb sebsség alatt nem lehetne balesetet okozni, de ne szépítsük: az okozható kár és a veszélyhelyzetek súlyossága exponenciálisan nő a sebességgel.
A másik dolog az, hogy azok a süket barmok, akik 320-szal tépnek, valószínűleg nem gondolták, hogy bénák hozzá. Az a gyanúm, hogy meg voltak róla győződve az adott pillanatban, hogy ők a világ legjobb autóvezetői, szemben a valósággal, hogy sem az autó erejével, sem annak képességeivel, de még a fizika alapvető törvényszerűségeivel sem voltak tisztában. Igazából rádismerek bennük, csak alattad nincs 600+ lóerő - szerencsére.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Vandit. #2785 üzenetére
Ez közönséges vagy mezei tahóság. Ilyenkor meg kellene jelennie egy gyalogos rendőrjárőrnek, és elkezdeni osztogatni a 10-15e Ft-os helyszíni bírságokat forgalom akadályozásáért. Kellően széleskörű fellépéssel egy-két hónap alatt megszűnne a jelenség, és jelentős összeg vándorolna a kincstárba. Ugyanez az eljárás működne a szabálytalanul, a forgalmat akadályozva parkolók ellen is, ott még elvontatással is megspékelve a dolgot. Be kellene szerezni 20-30 darus vontatóautót, aztán kiereszteni őket 1-2 hónapra gyűjtögetni.
tiv: Ezt nagyon át kéne vennünk US-ből, de nekünk csak a 'dumber than a fifth grader'-szerű népbutítás jön át onnét...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #2795 üzenetére
''Te se tudnád megállni adott helyzetben, senki.''
Fogadunk?
''Így van potenciális veszélyforrás vagyok mert 50es üres uton 70nel megyek...''
Az a baj, hogy csak te gondolod azt, hogy az út üres, és bármi kikanyarodhat, kiszaladhat eléd. A szabályok betartásával minimalizálod a veszélyhelyzeteket és maximalizálod minden lehetséges fél túlélési esélyeit. Hogy is van az a dolog a féktáv hosszával, és a sebességgel? Valamint az egységnyi idő (pl a reakcióidő) alatt megtett úttal különböző sebességek esetén?
A Lambo kontra Porsche esetben pl valószínűnek tartom, hogy a Lambo nem is fékezett. Ha 300kmph körül egymástől 10-15 méterre mennek, akkor a Porsche esetleges fékezése esetén a Lambo sofőrje el sem jut odáig, hogy megnyomja a féket. Csatt. Valójában fékeznie sem kellett, elég, ha elveszi a gázt, szerintem, de ebben nem vagyok biztos, sosem vezettem még Porschet, és sosem mentem még 300-zal. Pedig szívesen kipróbálnám - biztosított, zárt területen, pl reptéren, vagy ilyesmi. Ahogyan versenypályán is nagyon szívesen meghajtanék egy ilyen dögöt.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #2805 üzenetére
''a falutokba kitolnál gy iylen verdát 2 kilóig...''
Ja, amíg Pista bácsi ki nem tolja elém a Zetort. Na, az csak 30 lóerő, meg 40 éves, és 12 kmph a max sebessége, de hogy én maradok ott darabokban, az is biztos. Kevésbé jobb eset, ha tízéves biciklis hülyegyerekek jönnek ki eléd, mert akkor sem fogsz tudni megállni, 100-ról sem, nemhogy 200-ról, az is biztos. Nem tanultál a múltkoriból?
Egyébként ha felnősz, akkor majd rájössz, hogy mi a különbség a ki lát, és a ki tart idiótának között. Ha meg menőzni akarnék egy Porschéval, akkor meg nemhogy 50-nel, de 20-szal mennék, hogy mindenki jól meg tudjon nézni.
Amúgy tervezek gokartozni, hogy kiélhessem ilyen irányú perverzióimat, nem tud valaki egy jó pályát Nyugat-Dunántúlon? Pár hete kipróbáltam, és nagyon mély nyomokat hagyott bennem...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
A zamárdi pályát néztem, az is ennyi, de nagyon profinak tűnik a honlap alapján. Egy barátom online F1-ligában nyomja, nekik most a ligatalálkozó lesz valami gokartpályán, természetesen nem csak nézni fogják, hogy hogy mennek a kis töpszlik...
Amúgy nem kizárt, hogy benne lennék én is.
Nincs gokart topik? Nem műkszik a kereső.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Én egyetértek az új büntetési tételekkel. 300e Ft a max büntetés, nyilván ezt csak az kapja meg, aki a megengedett sebességet több mint kétszeresen túllépve, és egyéb szabályokat is megsértve vezet, netalán még visszaeső is (pl nem tartom túlzónak a minapi M1-7 bevezetőn történt Lambo-Porsche affér résztvevőinek, vagy annak, aki lakott területen belül 140-nel húz keresztül a piros lámpán). Én emellett még a vezetéstől való eltiltás időtartamát is hosszabbítanám az említettekhez hasonlóan kirívó szabálysértések esetében.
Most már tényleg csak arra lenne szükség, hogy ezt valóban mindenkin kompromisszummentesen hajtsák is be. Igen, akár rendőrökön, politikusokon, közéleti szereplőkön és felsővezetőkön is. A politikusok mentelmi joga alól pl azonnal kivonnám a közlekedési szabálysértéseket. A félelmeim ott kezdődnek, hogy vajon mennyire veszik ezt a dolognak ezt a részét komolyan...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #3113 üzenetére
Az eddigieken felül még egy-két hónap letöltendő jól hangzik. Ha közben még sérüléssel / netalán halállal végződő balesetet is okozott, akkor pár év.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Integra #3115 üzenetére
Alapvetően attól félek, hogy igazad lesz. Ezzel együtt szeretném azt hinni, hogy csak pár százaléknyi idióta tud kibújni a büntetés alól, nekik meg aztán olyan mindegy, hogy mia tétel. Az átlagidiótánál viszont talán visszatartó tényező lesz, különösen ahogy a hasonlóan idióta haverok is egyre-másra futnak bele a több tízezres csekkekbe, meg gyűjtögetik a pontjaikat.
"ahogy arra se, hogy a kereszteződésben beragadtakat büntessék meg min 100e ft-ra."
Ennek már nagyon ideje lenne... Elvileg a forgalom akadályozásáért most már jár bünti, még pont is. Kérdés, hogy mire mennek vele, mert ki is kéne osztogatni a csekkeket. Épp a minap írtam valamelyik topikban, hogy ki kéne küldeni 40-50 rendőrt egy hónapra BP-n, pillanatok alatt beszednék ebből a kerületi kapitányság féléves működési költségét. Hajrá!Trafit iskola elé nálunk szerencsére szoktak állítani, sőt iskolakezdéskor a polgárőrség és a rendőrség is ott szokott lenni az iskolák előtti gyalogátkelőknél. Nagyon helyesen. Mondjuk ebben benne van az iskolaigazgató és az iskolaszék keze is, ha jól tudom, minden évben tanévkezdéskor hivatalosan is felkérik erre az illetékes rendőrkapitányságot.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #3141 üzenetére
Dragon, fiam, te határozottan fejlődőképes vagy. [Sajnos nincs vállonveregetős szmájli.] Ne bízd el magad, van még hova fejlődnöd, de az úton eltöltött idővel arányosan egyre gyakrabban vannak jó pillanataid, amikor átérzed, hogy mi történhet ott, és hogy mennyire kevésen múlnak dolgok.
A 19 hétvégi halálesetre: Még több rendőrt az utakra! Még több trafit, még több közúti ellenőrzést, valamint még súlyosabb büntetéseket akarok. Szeretném azt hinni, hogy jófelé haladunk, hogy minimalizáljuk annak az esélyét, hogy valami idióta kinyírja a családomat a közúton, de egyelőre csak egyre rosszabbnak tűnik a helyzet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz EQMontoya #3151 üzenetére
Miért lennék ideges attól, ha kiveszik mellőlem a kocsisorból azokat, akik hülye módon előznek záróvonalon, átmennek a piroson, szemmel láthatóan gyorshajtanak, nincs bekötve a biztonsági övük, vagy telefonálnak, esetleg az, hogy péntek esténként, vagy vasárnap délben (ami ittas vezetéshez csúcsidő) megállítanak, udvariasan elkérik a papírjaimat, és megkérnek, hogy fújjam meg a szondát?
Aki meg ettől, ennyitől ideges lesz, és idióta módjára vezet, az meg amúgy sem való a forgalomba.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #3156 üzenetére
Visszavonom a múltkori dicséretet. Ennyi hülyeséget összehordani egy hozzászólásban.
Először nem is akartam mondatonként válaszolni, de legyen:
""Ilyenkor hol a trafi?"--seholés ez így van jól, neked hiányzik -1 jogsi?.."
Nem kell gyorsan menni.
"#3152>>osztoma kollégavéleményét,csak idegesítésre bosszúállásra fogja sarkalni a gyorshajtók 80%át amásik 15% tudni fog róla másfelé megy.Tán 5%lassít a rendőr előttmeg4>>2"
Bosszúállásra? Micsodán, kicsodán akarsz bosszút állni??? Ez mekkora nem normális dolog már?
"sehogy nem lehet,életmód váltás kéne az országban, jelentős életszínvonal emelkedés, fizetések növekedése,árak stagnálása, közbiztonság."
Azaz ha sok lesz a pénzünk, akkor nem leszünk hülyék. Eeddig egyelőre pont a másik irányba mutat a tendencia.
"Amugy hogy lehetne csökkenteni?..tök eccerű>>autók számának a korlátozás,a kevesebb feltartó>> veszélytényező....."
Ez az előző rendszer egyik nagy vívmánya volt, mondjuk kétségkívül működött ebből a szempontból. Ezzel együtt jó nagy baromság.
"a 100LE+ os autókat engednék csak útra többivle értelmesne előzni,közlekedni, ugy hogy a többit ne tartsuk fel nem lehet."
Ezzel a mondattal érted el a katarzist, ez a hozzászólásod csúcspontja, ami egyben intellektuális mélypont, ráadásul újabb tanúbizonysága a hozzá nem értésednek, annak, hogy fogalmad nincs a közlekedésről, fizikáról, gépjárművekről. ne is menjünk bele mélyebben, mert nemigen jössz belőle ki jól.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #3182 üzenetére
"inkább magadat kisebbíted meg ergo lassítanód kell"
Ha kisebbnek érzed magad attól, hogy lassítanod kell, akkor légy szíves, a köz érdekében egy könnyed mozdulattal törd ketté a jogosítványodat, és hajítsd ki az ablakon.
"nem érsz oda csak később"
Itt mindenki ilyen fontos üzletember, vagy miniszter, vagy mifene, akinek tényleg ezen múlik a többmilliós üzlete, hogy 2 perccel előbb odaér-e a nagyihoz Kiskunszentpocakosra? Normál autópályatempóval (óra szerint 140-15, GPS szerint 135-140) kevesebb, mint másfél óra alatt végig lehet menni kényelmesen az M7-esen. Elég gyakran megteszem ezt a távot ahhoz, hogy tudjam: 1-2 perc semmit nem számít, de az idegeskedéssel évekkel kerülnék közelebb az infarktushoz, vagy az első közlekedési balesetemhez.
" 2-3-4-5..stb km hosszú egyenes szakaszok is vannak ergo ott belátód áll e valaki"
És akkor a kamion előtt haladó műszaki hiba miatt úgy dönt, hogy megáll a leállósávban, és 90-ről folyamatosan és erőteljesen lassulva, jobbra leáll a leállósávba. Természetesen nem néz tükörbe, hiszen miért kellene arra számítania, hogy a leállósávban egyszer csak megjelenik a mögötte haladó kamion mögül felbukkanva egy felelőtlen hülyegyerek, persze padlóig nyomott gázpedállal, mert az a menő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #3185 üzenetére
Csak ehhez szólnék hozzá:
"amugy mega pléldára reagálva fékeznék és a kamcsi mögé visszasorolok ennyi."
Kicsicsillag, 160-nál beleállnál a fékbe, aztán belezúgnál hátulról az eléd kerülőbe, és mindkét autó röpülne az út menti töltésbe. Ennyi. A te rutinoddal eszedbe sem jutna kormányozni ennyi idő alatt, és amúgy sem lenne hová.
Mentségedre: Ha 160-nal leállósávban előzök egy kamiont éppen, s a kamion elől elémkerül egy leállósávba leálló autó, én sem tudnékl jobb megoldást... Ezért nem is tennék ilyet soha.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dragonfx #3198 üzenetére
Ja, tegnap levezettem vagy 400 km-t egy 1,3-as dízel szarral. Elég sokat hajtom, céges, hihetetlen kis járgány. 8-ason föl, 7-esen le, összesen talán ha három alkalommal előztek meg, az egyik egy kamikaze focus volt a nyolcason, de szerencsére megkegyelmezett neki a szembejövő kamion is, meg utána autópályán toltak le a belső sávból, miközben éppen kamionsort előztem 140 körül.
Az az 1,3-as dízel szar pedig 140-nél még 3000-et sem forgott, turbó meg 1600-as fordulatnál indul benne... És eszik 4, pörgetve max 5 litert százon, azt is gázolajból.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz #00809728 #3211 üzenetére
"A közbeszerzési eljárás után telepítendő berendezésekre 98 millió forintot szán az autópálya fenntartója."
Hamar visszahozza az árát...
Bár volt erről korábban cikk, hogy az M1-re, illetve M1-M7 közös szakaszra telepített kamerák állítólag jelentősen megnövelték a közlekedésfelügyelet költségvetését, mert a büntetések behajtásával kapcsolatos adminisztrációs költség őket terhelte, a büntetések viszont közvetlenül a kincstárba folytak be.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Szombat. Bár már mindegy, mostanra már szombaton sem kell jegyet venni, ha meg délelőtt nem vettél, az szívás...
Bár minap említette itt valaki, hogy Budapesten szombaton nem kell jegyet venni, én ezt vidékiként szent illetődöttséggel hallgattam. És még a fővárosiak panaszkodnak a parkolótársaságokra.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Lezárandó a vitát: ha jól olvasom, az említett B Vectra 1200kg-os és 1,6-os. Jelentem az én G Atsrám is ugyanezekkel a paraméterekkel rendelkezik, igaz ebben már Twinport motor van, nem tudom ez mennyit számít. Nem különösebben kímélő, de főleg országúti módban 7-7,5 liter körül fogyaszt, ha meg van hajtva, meg a fővárosban dugózok is még vele, akkor elmegy 8-8,5 literig.
Az az igazság, hogy a vezetési stílusokban jelentkező különbségek simán jelentenek 1-2 literes eltérést a fogyasztásban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz tiv61us #3265 üzenetére
Mondjuk arrafelé ha akarnl se nagyon tudnál száguldozni, hiába autópálya végig. Ezt kellene itt is beleverni a buta kis buksikba. Valószínűleg ugyanaz a módszer, ami ott működik, itt is működne...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz dabadab #3268 üzenetére
Háromszor jutott eszébe, hogy kéne inni egy kávét, meg be kéne dobni egy hambit, és ha már megállt, gondolom mindig tankolt. Azt nem mondta, hogy üres volt a tank.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Egy háromlitereshez képest meglehetősen takarékos fogyasztási adatok.
Felénk egy hasonló méretű Minivan, mint ami neked van 1,9L és 2,5L közötti dízelmotorral megy általában, ami 6-8 literes fogyasztást jlent, ahogy dabadab is írta az imént. Viszont ez azt jelenti, hogy ezek a dögök az 50-60 literes tankjukkal olyan 600-700 km-t biztosan elmennek, jó esetben akár 900-at is.
Meglepett egyébként, hogy pont US-ben, ahol nagyobbak a távolságok, kevésbé figyelnek oda az autók által egy tank üzemanyaggal megtehető távolságokra. Persze tudom, jó a töltőállomásokkal való ellátottság, meg 3-4 óránként úgyis meg kell állni, és végülis az a 3-4 óra tartós 130 kmph tempónál pont 390-540km. Úgyhogy még az is lehet, hogy jól ki van ez találva.
Dragon: Írtam, hogy 8-8,5 körül van a budapesti fogyasztásom. Egyébként ahogy beszélgettünk a fővárosi kollégákkal, meg néztem a flotta fogyasztási adatait, a 10 liter budapesti viszonylatban is kirívó, még az 1,8-as benzines Vectráknak is 9 a normája, amit még a felső-közép vezetőknek is illik tartani.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz bolondember #3304 üzenetére
Nézzük a realitásokat:
Egy évre bevonják a jogsiját, meg kap egy 100e-s bírágot, meg 5-8 büntetőpontot, de fellebbezéssel az első két büntetést csökkenteni fogják.
Még mindig soknak tartjátok az autóelkobzást és a 300e Ft-os max büntetési tételt?
Amúgy itt is megkérdezem végülis ez a topikja, nem a milyen autót vegyek:
Seth vett egy BMW-t? Ő szeret 140-nel átvágni a piros jelzésen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nem is a BMW volt a lényeg. Épp dragonfx említette, hogy a múltkor egy Audi és egy Fiat kenődött oszlopnak. Előtte meg volt ugye a Porsce-Lambo incidens. Csak az az igazság, hogy az ilyen piroson áthajtó száguldozó idiótáknak van egy meghatározott márkapaletta preferenciája, és bizony a BMW előkelő helyen szerepel.
Dragonfx: Flém? Csak nem. Nem tehetek róla, de kb az egyetlen általam futólag ismert ember, aki ilyen hülyeséget valaha is kijelentett, naná, hogy ő jutot eszembe.
Egyébként fogalom lettél, ha valami szuicid BMW-st látok az utakon, már alapból közlöm a mellettem ülőkkel, hogy 'na, itt jön dragonefiksz'.
Anno Scream007 kolléga (ismerős név, nem? ) jutott mindig eszembe, ha este kivilágítatlan autó jött szembe, az ő fixa ideája volt, hogy ahol közvilágítás van, ott nem kell lámpa.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"aki 1,4-es twinport kombi astrával megy, az mind aljas szemétláda egytől egyik"
Jaja, tipikus cégautó ez is a Focus-szal együtt, hihetetlen, hogy miket művelnek velük néha.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ha az Astrával megyek, többniyre családdal vagyok. Az ember kétszer is meggondolja, mit művel, ha ott ül mögötte a két gyerek. Akkor sem vezetnék másképp, ha 325-ös BMW-m lenne - amiből el tudnék képzelni egy kombit családi autónak, szó se róla.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Pontosan mennyivel kell jobban odafigyelni egy motorosra, mint a közlekedés egyéb résztvevőire?
Ugyanúgy figyelek a motorosokra, mint a biciklisekre és a gyalogosokra. De amikor egy 2 km hosszú egyenes elején elkezdek előzni (meglehetős sebességkülönbséggel), és már a másik autó mellett vagyok, amikor szemből feltűnik egy motoros, és úgy ér mellém, hogy még nem tudtam befejezni az előzést, és még csak nem is lassít, pedig szűk az út és szar a padka, akkor mégis mire figyeljek? Amikor kereszteződésben hajtok ki a védett útra, elnézek balra, semmi, elnézek jobbra, semmi, indulnék, és ott van egy, a megengedett sebesség többszörösével közeledő motoros, akkor mire tudok figyelni?
Elhiszem, hogy Budapesten az a motorosok bánata, hogy nem engedik őket előregurulni a pirosnál, itt vidéken kicsit más a helyzet, és a motoros-autós balesetek nagy részében sajnos a motoros által elkövetett gyorshajtás a kiváltó ok. Legalábbis országúton. Lakott területen meg a kisvárosi menőcsávók vezetik a statisztikákat a robogóikkal.
Mindennek függvényében, és eddigi tapasztalataim alapján motorost és kerékpárost eleve gyanakvással és fokozott óvatossággal közelítek meg, lévén totálisan kiszámíthatatlanok, és jó részük hajlamos kamikaze-módba kapcsolni, és ezzel szerintem az autósok jó nagy része is így van.
Úgyhogy rajtam nem múlik a dolog, én figyelek, csak örülnék, ha ők is hagynák, hogy vigyázzak rájuk...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"ad 5. mi a manóért általánosítunk?"
Na, nézzük a te hozzáállásodat:
"Aztán jött pár spidi is (hayabusa meg még két sportgép), de lehetett látni a tükörben , hogy előbb utóbb kielőznek, így meg próbáltam lehetőség szerint amennyire csak tudtam jobbra tartani, hogy amint lehet, könnyebben előzhessenek. "
Igen, én is tudom, hogy ha sportmotor jelenik meg mögöttem, az úgyis megelőz. Hiába megyek enyhén a megengedett legnagyobb sebesség fölött, soha nem találkoztam még olyannal, aki ne ért volna pillanatokon belül mögém, aztán húzott volna el előlem, miután megelőzött - jó esetben megnézve, hogy elfér-e. Te is fokozottan elkezdesz hátrafelé figyelni, ha motoros ér mögéd, ezzel mindenki így van. Ennyit az általánosításról.
Lehúzódni pedig nem fogok, meg folyamatosan a tükröt lesni sem, főleg sötétben, amikor az ő lámpája is vakít a saját tükreimből, mert a végén még az út szélén közlekedő kivilágítatlan biciklis vagy gyalogos szívja meg.
Úgyhogy a diszkrét javaslatom az lenne, hogy figyeljenek egy kcisit jobban a motorosok is, és próbáljanak meg civilizáltan közlekedni, főleg azért, hogy segítsenek az autósoknak abban, hogy ne öljék meg őket.
Ugyanez a kérésem a kerékpárosokhoz is, főleg a kivilágítatlan példányokra vonatkoztatva. Párszáz forint egy fényvisszaverő mellény, nem ér ennyit a rongyos élete?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Viszlát #3483 üzenetére
"Értelmes ember ilyenkor elgondolkodik és azt mondja, hm, kevésbé vagyok védett, úgyhogy nemhogy nem száguldozok, inkább kétszer meggondolom, hogy egyáltalán átlépjem-e a megengedett sebességhatárt egy előzés kedvéért..."
Motoron nemigen lehet érelmesen gondolkozni. Teljesen normális, értelmes ember lehetsz, amikor felülsz a motorra, aztán sorban jönnek az adrenalinlöketek, amik pillanatok alatt kilúgoznak belőled minden félelemérzetet és önvédelmi reflexet. Ezt egyszerűen átlagember nem tudja kezelni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz dragonfx #3499 üzenetére
"Kettészakadt autó szerintem nem kommentelem....ocska xar...egy autó így nem szakadhat szét..."
Nagyon formában vagy. 5 percen belül a második oltár nagy baromságot olvasom tőled...
"én a tábla sebbessége alatt haladókat is megbüntetném, ha nem indokolt az eset..szándékosna feltartjáka forgalmát idegesítik a rendes drivereket."
Én az olyan agresszjv barmokat tiltanám el, akik mindenáron le akarják tolni azt, aki nem a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedik - meg azt is, aki annyival, mert ugye a sebességkorlátozás is csak ajánlás. Előzd meg, ha annyira nagyfiú vagy, de maradj szabályos. Ha nem tudod szabályosan megelőzni, akkor meg csitt. A 'rendes driver' meg nem húzza fel magát ilyen hülyeségen, az a türelmetlen idióták sajátja.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Oké, akkor kötelezően GPS minden autóba, ami automatikusan jelet küld, ha egy bizonyos százalékkal túlléped az aktuális megengedett legnagyobb sebességet (egy országos lefedettségű térképpel nem lenne nagy kunszt a rendszer), és már nyomtatja is a nyomtató a háttérben a csekket. Én benne vagyok.
Ráadásul megszűnnének a cserbenhagyásos balesetek is, és a helyszjnelést is jelentősen megkönnyítené bármilyen baleset után. Ráadásul még lopásvédelemnek is kitűnő.
Szerk: Höhö, elképzeltem, hogyan gyújtanák rá a képviselőkre a pralamentet tisztelt honfitársaink, ha egy ilyen törvény átmenne. Akkor lennének ám csak utcai zavargások.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz dragonfx #3503 üzenetére
"nem egyszerűbb lennemindenki mellé egy rendőrt beültetni?"
Az általam felvázolt módszer ennek a költséghatékonyabb, kijátszhattlan, és megvesztegethetetlen változata.
A bevezetése után nagyon hamar rend lenne a közlekedésben.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Természetesen előfordul velem, hogy túllépem a megengedett legnagyobb sebességet. Autópályán GPS szerint 140 körül szoktam közlekedni, de általában mindenhol ráhagyok egy 10%-ot felfelé, ha lehet. Kivétel a lakott terület, ott gyakoribbak az olyan helyek, ahol még lassabban is megyek. Nem vagyok magamra büszke egyébként, de álszent sem vagyok, ez van. Ennyi az a kockázat, amit hajlandó vagyok vállalni, de ha beleszaladnék egy trafiba, akkor szó nélkül kifizetném a büntit, és bevállalnám a pontokat - ha egyáltalán megállítanak 10%-os sebességtúllépésnél, amit kétlek. Ugyanis más egy 10%-os túllépés, és más az, ha valaki a megengedett sebesség másfél-kétszeresével közlekedik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ha valahova időre kell odaérnem, akkor mindig jócskán ráhagyok időt. Inkább várjak, mint hogy ne érjek oda időre, különösen, hogy két gyerekkel sosem tudhatod, hogy el tudsz-e egyhuzamban jutni az úticélodig, vagy félóránként meg kell állnod 10-15 percre.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Azt írtam, hogy akkor büntetne a rendszer is, ha egy meghatározott értékkel és meghatározott időre túlléped a megengedett legnagyobb sebességet - és nem csak egy előzés idejére gyorsulsz fel 120-ra. Persze ez mind csak hipotetikus, és merőben fiktív ötletelés.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Integra #3546 üzenetére
De legalább felmerült az igény. Most már csak arra kéne mindenkinek rájönnie, hogy ott kezdje a dolgot, hogy ő maga felhagyjon az extrém szabálysértésekkel, mint az ittas vezetés, vagy a jelentős gyorshajtás, neadjisten a kettő kombinációja.
Azon szoktam kínomban röhögni, hogy egy ilyen 8000-es kisvárosban, mint a miénk, mindenki autóval jár kocsmába. Egymást érik a kocsmák a városban, ráadásul a 'város' legtávolabbi része is 5 perc séta, de akárki jön kocsmába, az autóból száll ki, aki pedig jön ki kocsmából, az autóba száll be. Én ezt nem értem. Most vagy mindenki üdítőt iszik (aminek ellentmond az asztalokon látható italfelhozatal), vagy ilyen komoly kultúrája van az ittas vezetésnek.
Szerk: Persze költői kérdés, az elmúlt 5-6 évben kétszer állítottak meg hétvégén éjszaka rendőrök a közvetlen környéken, mindkétszer ismerős volt, és csak intett, hogy menjek tovább. A második alkalommal már én kértem hogy ugyan, csinálja már végig az ellenőrzést, inkább nála derüljön ki, hogy valami gond van, mint valahol az ország másik felében, egy ismeretlen rendőrnél.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz philoxenia #3745 üzenetére
Ez két helyen sántít. Ha eleve tudják, hogy szabályt sértett, és felszólításra nem állt meg, akkor az autót lefoglalják, elvontatják, a tulajdonos ellen pedig büntetőeljárást kezdeményeznek a hatósági munka akadályozásáért.
Ps: Mire ő a jelenlegi rendszer szerint közli, hogy nem ő vezetett, hanem egy családtagja, és nem köteles rá nézve terhelő tanúvallomást tenni. Na, az ilyeneket fogják ezentúl jól megbüntetni, remélem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Akkor ez fog állni a vallomásodban, ami alapján elelősségre vonják a valódi elkövetőt. Vagy elviszed a balhét te. Ez így normális nem?
Philoxenia: Jelen esetben nem az autó lefoglalása lesz nagy érvágás a delikvensnek, hanem az eljárási és perköltségek, valamint a büntetés összege - remélhetőleg. Mondjuk egy Trabant amúgy sem valószínű, hogy elmenekül a rendőrségi Octavia elől...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen