-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
Ha valaki épp robeszt akar venni, erre érdemes ránézni http://www.keeway.hu/elado-hasznalt-keeway
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Redneck #57250 üzenetére
A karbitisztításon kívül mindent meg tudsz csinálni te is. Most az a baj, hogy a szervizekben csúcsidő van, tele vannak munkával, nem tudják gyorsan vállalni. Legalábbis mi így vagyunk.
Ha szivacsbetétes a légszűrő simán kimoshatod mosogatószeres vízzel, és ha kiszáradt mehet vissza. Ha nem szivacsbetétes, akkor meg cserélni kell. A váltóolajnak van a blokk alján egy leeresztò csavarja, ott leengeded az olajat, utána tedd vissza a csavart de ne tépd meg, csak húzd meg közepes erővel. Ha szivárog nem erősen megtépni kell, hanem a réz alátétet cserélni, ezt akár eleve megteheted rutinból.
.utána betöltöd az előírt olajat az előírt mennyisegben és kész.
A láncot szedd szét a patent szemnél, az első lánckereket általában zéger, vagy egy kis, csavarokkal rögzített lemez fogja, azt nem nehéz cserélni,
A hátsóptoblémásabb mert ki kell venni a kereket, de onnan már nem nehéz, konkrét leírást nem tudok adni, mert nem tudom azon hogy van rögzítve a hátsó lánckerék.
Az a fontos, hogy a szerszámok pont olyanok legyenek, amilyen az adott csavarhoz tökéletesen passzol, hogy ne barmolódjon szét.
www.simson4t.hu
-
Redneck
veterán
Tudom, meg tudnám csinálni (régebben szereltem kismotort) de se szerszámom se helyem nincs hozzá. Jobb ha egy hozzá értőre bízom, és kapok róla számlát. Ha már bedom csinálják meg egyben.
A gumicsere lemaradt. Ha már úgyis le kell venni akkor cserélhetik a gumit is. Nyugodtabban alszom és motorozok!Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
ludsimon
veterán
válasz Redneck #57259 üzenetére
Mert mi olyan nehéz egy karbi beállításán meg felszerelésén??
Előre be van állítva, arra elég, hogy beinduljon és finomhangoljam később.Nem a szerelő fogja használni hanem én.
A szerelő is csak kb beállítja azt annyi, nem fogja finomhangolni, mert leszarja..
pöcröff? húz? annyi.Ez a Weber szar volt, nem kellett volna megbontanom egy 13 éves gyári tömítésű karbit..
Utána mikor összeszereltem folyt mindenhol, tiszta takony volt.. Valószínű ezért adott az úszó több benyát mint ami kellett volna és ezért ment el reggelre az üzemanyag.[ Szerkesztve ]
undefined
-
dzso22
senior tag
válasz wolf13 #57248 üzenetére
Nem, az egyik rugó elfáradt és kicsit aszimmetrikus lett a kuplung. Ami azt jelenti,hogy az egyik pofa kicsit jobban el van kopva a többinél és beráz enyhén ez miatt az egész szerkezet.
ki kell cserélni a rugókat és helyre kopik. Leírtak alapján közel sem vészes a helyzet.
De mielőtt vásárlásba kezdesz meg kell győződni róla hogy valóban ez a probléma,nehogy felesleges legyen az egész nekifutás.
body-valne foglalkozz csak hülyül
Ha főtengely csapágy lenne az búgna,csörögne,stb észrevennédA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz ludsimon #57260 üzenetére
Én megértem hogy meg akarod tanulni a szerelést de úgy nem eshetsz neki valaminek hogy azt sem tudod mit csinálsz.
Csak káosz lesz belőle.
Meg lehet bontani 20 éves karbit is ha tudod mit csinálsz,és nem is lesz baj.
Nekem nagyon tetszik a lelkesedésed,de mielőtt neki állsz valaminek ne kezdj úgy bele hogy csak halovány sejtésed van az egészről.
Neten mindent meg lehet találni. Tanulmányozd a működési elveket keress rá az adott karburátor rajzára. Nézd át,és mikor úgy érzed nagyjából képbe vagy csak azután állj neki szerelni.
Tökéletesen hangolni meg mindaddig nem is fogsz tudni míg ezt az egészet meg nem tanulod és rá nem érzel az egész motorra. (gáz reakció,motor hangja stb. stb.)A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57239 üzenetére
Történetesen nekem is Speedfightom van. 1998-as. Leginkább onnan észrevehető, hogy melyik változat, hogy ránézel.
Az 1-es (?-2002) és a 2-es (2002-) között külsőre a legszembetűnőbb különbség az eleje. Mivel az 1-es és 2-es orrán a lámpa formája és a hűtőrács is más.Ilyen a speedfight 1-es:
Ilyen pedig a 2-esé:
Ha olyan, mint az első, akkor rendesen átvágtak az évjárattal.
Egyébként a kinézeten kívül gyakorlatilag műszakilag megegyeznek. Ugyanaz a blokk, meg elektromos rendszer. Kisebb különbségek persze vannak.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #57265 üzenetére
Ha csak az...
Ami egy 20 éves autón előjöhet, minden előjött.undefined
-
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57271 üzenetére
Abból már regényt lehetne írni, hogy mennyi gond volt/van vele. De ez mondjuk nem a típusnak, hanem az előző gazdájának tudható be. Egy roncsként vettem meg és most már majdnem nem roncs. :-)
A tied viszont nagyon patika. Mennyi volt az annyi, ha nem vagyok indiszkrét?
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Hauptmann
addikt
Van itt valakinek tapasztalata a Derbi Atlantis 50-nel? Vagy inkább egy Malaguti Ciak Master 50 helyette? A lényeg, hogy bírja a strapát, nem napi 20 km-re lenne.
-
frigoo
aktív tag
válasz wolf13 #57271 üzenetére
Nekem is Peum van, egy gondom volt vele, elcsúsztam vele és mivel az összes idom módszeresen egymásba kapaszkodik, kvázi lehámoztam az idomokat róla, darabokban. Nagy gyengéje a lámpa, ha az törik, elég húzós. Éppen ma adtam el törötten, egyszer már összelegóztam, mégegyszer nincs türelmem.
Motorja jó, Honda blokk, bár nincs olyan erős, mint a Minarelli/Piaggo páros. Most egy F12-t élesztek újra, már a finisben vagyok.Pár kép
-
ludsimon
veterán
Tanulmányozom a karbik működését és valami gebasz van, mert nekem a mixture screw teljesen le van takarva egy műanyaggal gyárilag.... sztem az alapjárati csavarral volt belőve, de nem értem gyárilag miért takarják le az idle mixture screw-et?
Ezért fulladt le 2 mp járás után.
Ha azt a műanyag takaró szart eltávolítanám simán menne valószínű.undefined
-
Pete55555
addikt
Hmm... Az alapjárati csavarral volt belőve az alapjárat?
Érdekes......Szeretem leracsniztatni...
-
ludsimon
veterán
válasz Pete55555 #57282 üzenetére
Persze egyszerűbb kettővel belőni, de én nem iktattam volna ki a mixture adjusting srew-t, az valószínű nem hülyeségből lett kitalálva, azzal precízebben beállítható valószínű. Persze bonyolultabb is ez nem kérdés....
Valószínű ez miatt lett kiiktatva.Eredetileg azért piszkáltam bele, mert negyed húzásra lassan éledt fel.
Nyitottam a levegő csavaron fél fordulatot, jobb is lett.[ Szerkesztve ]
undefined
-
máyköl
veterán
válasz szentkuti11 #57285 üzenetére
2 utcányira tőlem sikerült találnom egy nagyon korrekt szerelőt, meg is csinálta pár nap alatt, nagyon korrekt árért, úgyhogy nem került sor rá, de köszönöm a kontaktod és a segítséged!
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57280 üzenetére
Nem tudom, de emlékeim szerint pont a levegőcsavar a "idle mixtura pecturalis" csavar. Az alapjárati üzemanyagot fúvókával állítod, a levegőt meg hozzá a csavarral. Nincs szükség másra.
Ha jobban megnézed a - szerintem hibás - képet, akkor látod, hogy azt a csatornát szabályozza, ami ugyan az alapjáratot szabályozza, de a kép szerint ott nem látszik világosan, hol is van a rendes levegőcsavar. Ha ez egyébként mégis jó, akkor is felesleges, mivel akkor is megfelelő fúvóka kell bele, ehhez szabályozod a levegőt, az alapjárstot meg az alapjárati csavarral.
Tehát az a csavar inkább arra az alapjárati keverék mennyisége mekkora legyen. Viszont a benzin-levegő keverék arányát a fúvókával és a levegő csavarral állítod.
Annak a csavarnak nincs semmi értelme.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Grillo
senior tag
válasz ludsimon #57277 üzenetére
Szerintem írj a gyárnak, hogy hülyék. Vagy az ombuccmannak, hogy korlátoznak a csavarcsavargatásban, mert letakarták...
Húbazz, ébredj már fel ember! Elkezdtél állítgatni egy működő rendszert, és az első hibánál ahelyett, hogy visszaállítottad volna az eredetire, tovább gányoltál.
Tanulmányoztad a karbikat. Fasza gyerek vagy, biztos Stark a vezetékneved, hogy erre elég volt pár óra. Más meg 10 éveket tölt a szakmában, és úgy is tud szopni.
Én is láttam 3 természetfilmet az esőerdőkről, meg van verébfészek a tető alatt, kibaszottul fasza biológus lettem ettől...
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Grillo #57289 üzenetére
:-D
Egyéb iránt igaz. Több, mint 20 éve kezdtem babettával és volt Mito-m és szimóm is. Akkoriban pl. a szimómat tökéletesre csináltam és 90 felett ment végre. Viszont kimaradt 10 év és robogóm lett. És olyan vagyok, mint egy kisiskolás.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
ludsimon
veterán
semmi nem akar összejönni. csúszik megint minden mert nem érkezett meg a kipu..
undefined
-
Bambalazs
senior tag
Egyszer majd csak kilő a lámpánál a... szopóroller.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #57291 üzenetére
ha a gyártó nem hülye,és úgy gyártotta bele, akkor miért hülye, hogy letakarta?
Amúgy elárulnád, hogy szerinted mi a t állít az a 3. csavar? Úgy őszintén...
Maja karburátorán szintén 3 csavar van. Alapjárat+levegő. És van egy gyorsító szelep, ami nagy gáznál pluszba befecskendez némi benzint. Viszont ez csak a 180as kiváltsága, a 125/150-be úgy gondolták nem kell, nem javítana annyit. Hülye a Yamaha? Nem.www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs