- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- DIGI internet
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Starlink
- Windows 7
- Windows 10
- Linux - haladóknak
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
Más:
Ilyet használt már valamelyikőtök?
[link] -
NYPD
aktív tag
válasz perge666 #80552 üzenetére
Nekem Combi 2 Duo van, hasonló, mint a Symbio, csak az felnyitható. Nyitott plexivel az enyém hajlamos fütyülni, de csukottan szerintem nem egy túl zajos sisak. Szélben nyitott szellőzőkkel kicsit hangosabb, de még a vállalható kategória. Máricus óta nyúzom, eddig még mindig olyan, mint az új, nem szorít már úgy mint az elején, kényelmes is. Egyetlen egy dolog van ami lehetne jobb rajta, hogy a plexi csak 3 fokozatban állítható (nyitott, félig nyitott, csukott) ami pinlock nélkül kevés hidegebb időben, mert résnyire nem tudod nyitni mert visszaugrik. 2mm-re fel lehet ugyan nyitni úgy a plexit, hogy két oldalt a mechanikánál megtolod felfelé, így megemeli az egészet, de sajnos élesben nem sokat segít, párásodik így is. Esőben pinlock nélkül viszont csak nyitott plexivel tudok menni, mert a vízcseppek még hagyján, de a párától semmit nem látni, de a pinlock majd a jövő hónap zenéje, mert épp tegnap vertem el 14k-t lábtakaróra.
[ Szerkesztve ]
-
tomszli11
tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Egyik ismerősömtől megvásárolnám a robogóját, de az illető 2-3 éve nem használta, be sem indította.
Szóval elmondása szerint az üzemanyagrendszert kéne kitakarítani, a csöveket, meg karburátort kéne helyrepofozni.
A robogó egy 50cc- Piaggio nrg mc2-es típus.
A kérdésem az lenne, hogy ennek a helyre pofozása mennyibe kerülne? Mi az a reális összeg amiért ezt megcsinálják?
Köszi előre is! -
nyogo83
Topikgazda
válasz tomszli11 #80556 üzenetére
Lehet szemet leszek, de en igy robogot csak nagyon nyomott aron (mukodokepes ar kb feleert) szoktam megvenni.
A jobbik verzio amit te kerdezel, hogy eleg neki egy karbipucolas, meg max uzemanyagcso csere, de ne ennyivel szamolj. Ez csak ahhoz kell, hogy beinduljon.
Igaz nem sok a 2-3 ev, de ennyi allas utan is meg 1000 mas dolog is johet, ami az elso 2-3 het/1 honap hasznalat utan kezd elojonni.Pl eloregedett es falsolo fotengely szimmering, csepego vizpumpa, osszerohadt vakumos benzincsap, ennyi allas utan szerintem illik a szijat is cserelni attol fuggoen milyen ami benne van, stb.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Na, amit még elmondanék a sisakról, így sebtiben tesztelvén az az, hogy a régihez képest ennek sokkal közelebb van az áll része valahogy a fejemhez, és kevesebbet látok ki belőle. Viszont ami nagy pozitívum, hogy könnyebben tudom forgatni benne a fejemet. (A régivel folyton "elakadtam" a protektor+kabát váll részénél.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80560 üzenetére
Van itthon belole 3, 2017-es, 2018-as, meg a mostani, szerintem ezzel elmondtam mindent
Igy egymas mellett a 3 ugyanolyan sisakon szepen latszik, hogy mennyi apro dologban mit javitottak, mind a mechanikaban, mind az anyaghasznalatban.
Az elsot meg valami 28k korul vetttem, a masodikat 34 korul, ezert mar nagyon gondolkodtam a 42k-n(de sajnos iden minden mas sisak is dragult), de 20k-ert legjobb vetel.
Csak azert nem kettot vettem, mert mar igy is tul sok sisak van itthon (van meg a fentieken kivul 2) -
iff
senior tag
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene csapágy és szimering ügyileg. Cseréltem csapágyat és szimeringet is. A gondom az, hogy amit rendeltem szimeringet a [1. "variátor tengelynél"] pici olaj folyást tapasztaltam. Körbe jártam a várost, de itt lehetetlen normális és reális áron csapágyat és szimeringet kapni. Neten is próbáltam, de nem jártam sikerrel. Amit kaptam hozzá [17x35x7] skf CR 17x35X7 HMSA10GR (Made in China) , ami volt az NAK 17x35x7 3c TC. A [kerék tengelyhez] is vettem. (felsők az újak, az alsók voltak benne eredetileg) A csapágyat bele se mertem rakni a 6202-est. Ami volt benne FAG 6202 H05 19 PT , most van FAG 6202-C-22 0254 NO906 ezt kaptam. Koyot szerettem volna, de 1 db-ot nem hoznak. Valaki tud jó boltot, webáruházat? Illetve ez az skf szimering jó lehet helyette? Mert akkor ,csak kicserélném. Az [skf-ről] ezt találtam. Csapágyból SKF-et akartak adni 6202-2RSH 29 (olasz) 2500-3000Ft.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #80561 üzenetére
Áh, értem. :-)
Na ma gurultam egy hosszabbat, és így a végére - vékony télisapkával - megfájdult picit a homlokom benne. Bízom benne, hogy valamennyit még tágul majd a bélése. Pont éppcsak éreztem, hogy nyom, nem volt ez a "tépjük már le a 'csába!" - érzés, mint a régebbinél.Bosszantó amúgy, hogy kb. az ingázó/napi szinten munkába járó/praktikumot előtérbe helyező motorosok rétege egyre vékonyabb, miközben a luxus kategóriás 100lóerő feletti motorok és azt azokat szezonálisan használó pilóták/igények miatt ennyire megdrágult ez a kategória. Régen ez egy közlekedési eszköz volt, ami olcsóbb volt az autónál.. mameg? kb. egy szinten vannak már lassan.
-
NYPD
aktív tag
Skacok! Tükröm gömbcsuklója marha nehezen mozog, egy kis wd40 segíthet rajta? Vagy vmi mással kéne?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #80447 üzenetére
Sziasztok, távgyógyítást kérek, ha lehetséges
Szombaton beletettem 50 km városi (nagyrészt 40-50 km/h) utat a Kymco-ba, aztán leállítottam letakarva az udvarba. Ma reggelig pihent, most ~8°C-ban mennék vele dolgozni, de nem indul. Az indító teker, a motor néma. Berúgva szintén. Gázt ráadva sem mukkan. Benzin a jelzés szerint az alsó negyed alatt van. Olajat a szombati út elött töltöttem az olajbetöltöbe kevéssel max alatti szintig.
Mivel ez az elsö kisrobogóm és eddig nulla tapasztalatom van a kétütemüekkel, ezért elfogadnék pár jótanácsot, hogy hogyan is kéne ezt jól csinálni. Feltéve, hogy én rontottam el valamit. Nincs messze a szerviz, de tolva nem fogok eljutni odáig.
Távgyógyítás OFF.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
nyogo83
Topikgazda
Bemattult idomokon sajnos csak atmenetileg segit(ha a wd40-re gondolsz), kb mintha szilikon sprayvel befujnad. A picit tartosabb megoldas a muanyag apolo spray/paszta, vagy pl fekete karcosabb vagy nagyon bemattult idomokon a holegfuvos kezeles(ehhez nem art egy kis tapasztalat).
Mindegyiket erdemes eloszor csak nagyon kis feluleten kiprobalni. -
Tamás9x
őstag
Malossi Multivar-ba 8G-os görgő az nem túl sok egy kicsit? így sem ment rosszul. Néhol torpant. Mi lenne a gyári? mert ahány oldal annyi féle konfigot látok.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #80576 üzenetére
Malossi sport 70 vas 17,5 karbi aerox 2002 50
8-10HP körül alakul. szerintem ő csak 6-7.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #80575 üzenetére
Ha az Aerox-rol van szo, akkor az a 8gr mar inkabb a 100cc feletti kategoriahoz illo sulyok(125cc-nel vannak ilyen 9-11gr koruli sulyok)
A gyari stock 50-eshez a Malossi 3.9gr es 4.7gr-os gorogket ad kiindulasi alapnak teszteleshez.De mivel ha jol remlik nem teljesen gyari a tied, igy tuti hogy tesztelgetni kell, de a 8gr az nagyon soknak tunik.
Szerk:
Talan a 100-as Aerox gyari merete van valahol 9gr korul.[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Proba cseresznye akkor 7G-al. kipróbáljuk Vannak ezek a DR. PULLEY görgők itt számít 1:1 arányban a súly? vagy máshogy kell számítani?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#89309696
törölt tag
Péntek délután leraktam a motort, azóta céges kocsival járok az eső miatt. Ázik, fázik, megverte az elmúlt napok 50mm esője is. Hétvégén azért mennem kéne vele ha egyáltalán beindul , mert ha hétfőtől normálisabb idő lesz akkor megint azzal járok melóba és nem hétfő reggel kéne szórakozni vele.
Mondjuk valószínű 10 rúgás után be fog indulni és semmi extra nem történik, beázni nem tud, -20 fok nincs, a karbiból van csak a benya kipárologva legfeljebb.
-
perge666
veterán
Nekem már bő 10 éve Lazer Tribal bukóm van,de szerencsétlen már nagyon csereérett.
A pinlock már több éve nincs rajta,a plexije csupa karc,a bélése eléggé kikopott,külseje is kopott.Na a menetzajról ne is beszéljünk,újkora óta süvít,zúg.1 hónapja melóhelyet váltottam,jelenleg 4-en járunk kocsival dolgozni 10km-re,de ha tavasszal itt leszek még akkor szerintem visszaállok a motorra,és fog kelleni egy normálisabb bukó.
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80583 üzenetére
A gyufaszállal kiékelve még működik. Nem zár el teljesen ha bemelegedett, de legalább visszaveszi valamennyire (eddig nyitva volt végig), csak egy kicsit marad rajta. Így már nem dadog nyélre, persze nem leszek vele fogyasztásbajnok, de egyelőre megteszi. Mivel 2Km-en úgyse melegszik be most télen, amúgy is kell neki egy kis dúsabb keverék.
Holnap délelőtt megyek vele egy kört ennyi állás után kell neki. -
nod1
csendes tag
A lábtakarót tuti nem fogod megbánni. A legjobb dolog, amit vehetsz téli robogózáshoz.
Én már el sem tudnám képzelni enélkül. Plusz a nagy plexi, ami még szintén növeli a komfortérzeted.
Hajtod télen is az Agilityt majd? Csak azért, mert híresen nehezen melegszik télen.
Én lassan cserélem le a téli robogóra az enyémet. -
NYPD
aktív tag
Nem rossz dolog ez a lábtakaró valóban. Mondjuk egy Tucano vagy vmi hasonló, jobban illeszkedő változat biztos jobb, csak most az nem fért bele a keretbe, ezért egy ilyen lett most. Télen, hát.... nem tudom. Hóban-jégben nem valószínű. A gumikat is cserélnem kellene, mert már öregek és fel vannak keményedve, már szimpla esőben is érzem, hogy egyenesben is instabil... Egyéb gondjai is vannak szerencsétlennek, mióta nálam van (március) csak úgy viszi a lóvét, folyamatosan jönnek elő rajta a hibák. Kapott új CDI-t, de még mindig nem akar indulni reggel csak a 30. rúgásra, pedig minden egyéb rendben van vele (szikra, üa. ellátás, karbi is jó).
Ha minden úgy alakul, ahogy tervezem, akor jövőre már beszerzek egy 400-as burgit, 2006 körülit, azzal már kényelmesebb lesz az élet (feltéve, ha nem szivat meg )
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Burgmanbol injectorosat vegyel.
Ha tudod, akkor szervizbe a Burgmanszerviz-be hordjad(4. kerben vannak jelenleg). Ok kimondottan erre vannak specializalodva, mindenuk van raktaron, ha valami aprosag megsincs, azt jo hamar beszerzik! Amit lehet azt elotted megcsinaljak, vegignezhetsz mindent amihez nem kell otthagyni napokig(twhat a blokkot nem kell szethuzni).
Enis szeretnek burgmant amugy! 125ossel szemezek leginkabb. Horgaszni jaros-bevasarlos motornak jo lenne, meg essos idoben hasznalos. Jo idoben meg ott maradna a GSX-R. Ha meg havazik, akkor ChoiNori. -
nyogo83
Topikgazda
Lehet mar korabban irtam, de erdemes nagyon utanajarni.
400-as Burgman hirhedt az olajfogyasztasarol, talan a 2007-8 utani peldanyoknal lett ez javitva. Az az elottiek siman bekajalnak 1000km-en akar 5-7 decit, attol fuggoen mennyi km van benne.
Sajnos gyarilag voltak hibasak, henger/dugattyu illesztesi problemak voltak. Sajnos emiatt soha nem tudod, hogy elotted pl ki mennyi ideig jart vele alacsony olajszinttel, illetve te is nezegetheted folyamatosan a szintet.Erdemes amugy egy kinezett markanal par dologra ranezni pluszban, mennyire is lesz zsebbenyulos a szervizelese. Eleg csak variator szij, kuplung, vizpumpa javito szett, fektarcsa, fekbetet arakat megnezni, hogy kesobb ne legyen meglepetes. Pl egy 400-as Burginal csak a szij 30e korul van, a kuplungnal szinten 30-35e korul kell szamolni es akkor meg harangot nem cserelt hozza az ember.
De igazabol ez egy olyan dolog, hogy 50cc-tol felfele ha nem is minden tipusnal, de szepen kobcentivel aranyosan emelkednek az arak. -
robogo81
aktív tag
Üdv!
Egy átlagos kínai robogón a hátsó kereket meghajtó rendszer( fogaskerék/csapágy/szimering/tengelyek,a kuplungtengelytől a kereket hajtó tengelyeiig minden) cseréje mennyire nehéz,és milyen szerszámok kellenek átlagosan?
Majd jövőre tavasszal,de szivárog az olaj a kerék felé eléggé,és kicsit befelé a hátsó tengely tövében a dekniben(és természetesen eléggé nagy a kerék holtjátéka ha lefogom a kuplungharangnál,és nem a kerék lötyög a tengelyen ).[ Szerkesztve ]
redmi note 8 . psn:robert_warior
-
nyogo83
Topikgazda
válasz robogo81 #80595 üzenetére
Atlagos szerszamkeszleten felul(tehat dugo vagy csillagvillas kulcsok) nem art egy utvecsavarozo vagy ha nincs, akkor valami amivel a kuplungot blokkolod le es felszerelssnel. Ezen kivul csapagylehuzo.
Egyebkent csapagylehuzobol erdemes olyat beszerezni, ami univerzalis es belso/kulso csapagy szerelesehez is jo. -
robogo81
aktív tag
válasz nyogo83 #80596 üzenetére
A kulcskészlettel nem lesz gond, a csapágylehúzó az még nincsen,ütvecsavarozó az már régóta érik(csak még abban nem vagyok biztos hogy akkus,aminél állítható a nyomaték,vagy 220-as ami fix ki és be(persze nem a soktízezres példányok)),nem ipari célokra,a mocinál jó pár dolognál jól lenne.
Zégerfogó kell? vagy jó ha van ,ugyis ?redmi note 8 . psn:robert_warior
-
nod1
csendes tag
válasz FeniX- #80590 üzenetére
Komfortosabb mint a sima. Harmadik telemet kezdem meg egy kiszolgált futár robogón:
-téli gumik
-nagy plexi
-tucano
-kézvédők
-kadmium sárga izzóRövid távra járok dolgozni, a parkolóhelyet állandóan vadászni kell, és nem hiányzik az autózással járó örökös stressz (parkolás, közlekedés, bírság, amortizáció).
Kitaláltam, hogy kitolom a szezont, és egyébként is egyre kevesebb az olyan nap, amikor igazi tél van (gondolok ezalatt a jeges, havas, vagy több napos fagyott/hókásás útra). A plexivel eltolom magam elől a hideget, a sisak sem párásodik, a tucanoval védve van a lában. Az a meleg, amit itthonról viszek, szinte kitart a melóhelyig. Ennyi a téli robogó.
Nyáron viszont kevesebb ruhában kényelmes robogózni, és ilyenkor előjön a 2T hátránya, tehát, hogy büdös. Ez nem kellemes, amikor árasztod magadból, ahogy belépsz az irodába. Ezért kitaláltam, hogy beszerzek egy nyári robeszt, ami 4T.
Nagy flac mi? A kettő éves fenntartási költsége annyi, amennyiből egy tisztességeset vacsorázni sem lehet. Jó lenne, ha többen gondolkodnának így, mármint, hogy kiváltják a felesleges autóhasználatot. De ez sajnos utópikus képzelgés, mert nem látom, hogy többen ülnének át robogóra. Pedig ez a rendszám nélküli SM kategória a legjobb alternatíva. Azt a két állapotot, hogy ki vagy téve az időjárás körülményeinek, és veszélyesebb a közlekedés, bőven egy csomó mással ellensúlyozza.
Elkanyarodtam, bocs. -
nod1
csendes tag
Ha tervezed eladni, akkor jó, hogy nem ruháztál be. Én is nehezen vettem rá magam, de tényleg a matyizsákok Mercedese a Tucano Urbano.
Na de majd a Burgmanra tartogatod akkor.
Egyet tanácsolok, ne a kínálat aljáról válassz. Én mindig így teszek, és soha nem jön be. Ha olyat keresel, amin nincs buhera, lekövethető az előélete, és normális a gazdája, akkor rá kell szánni a pénzt, és a felső harmadban nézelődni. Később ezzel megspórolsz egy csomó szívást (amit most átélhetsz az Agilityn. ). Olajra kell odafigyelni, ami egy tizenpáréves négyütemű robogónál mindig lutri.
Nekem úgy csípte az Agility az olajat két csekkolás között (1-2 hét), hogy a végén már menet közben lettem figyelmes egy fura hangra. Ha csak egy hanyag tulaja is volt előtted, aki nem elég figyelmes, már megvan a jegyed az előbb utóbbi kisebb, nagyobb motorgenerálra.
Az eladót meg szoktam kérdezni, hogy milyen olajjal használja, melyik vált be a legjobban? Ha vakarózik, vagy azt mondja, hogy a szerelője csinálja, neki fogalma nincs, az már nyugodtan lehet gyanús, mert az ilyen nem fogja törölgetni a nívót, vagy térdepelni a kémlelőablak előtt..
Új hozzászólás Aktív témák
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- DIGI internet
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- OLED TV topic
- OTP Bank topic
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Android szakmai topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs