- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- DIGI internet
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Starlink
- Windows 7
- Windows 10
- Linux - haladóknak
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz Grenczii #80350 üzenetére
Akkor előbb megpróbálom 4.0 grammal meg új szíjjal. Kontraszt meg később, ha akkor is szar.
Esetleg a 42.5-ös főfúvókát ne cseréljem 45-re? Vagy a karbit ne piszkáljam, mert amúgy jó. Magas fordulathoz nem árthat a több benzin. Esetleg akkor kiszedem a légszűrő pipát, mert az is 11.5 milis a karbitorok meg 16 ha jól tudom. Vagy 14.
Lehetne egy kis teljesítményt nyerni itt is.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #80351 üzenetére
Karbit ne piszkald, ha most jo. A pipa kiszedese nem hozna pluszt, cserebe bizonyos tartomanyban problemas lenne beloni a karbit.
A 4 gramm az nagyon keves, jelenleg az erosebb kontrasztrugo miatt erezhetned azt jo sujnak, mivel a variator a kontraszt elleneben dolgozik.
Gyari konfignal 5 gramm ala nagyon ritkan erdemes menni.[ Szerkesztve ]
-
Grenczii
tag
válasz #89309696 #80351 üzenetére
4 gramm az nagyon kevés ha minden gyári. Azért is melegszik el hamar.Pipát azt ki ne szedd mert gyári karburátorral többet árt mint használ.Én is most szívok mert ügyesen feltettem az 50es hengerhez a 19es PHBGt és 20-30 között darál mert sokat kap, szóval lassan nem lehet vele menni (plusz két "lukat" kapott a gyári légszűrőház mint nálad a "pipa" kiszedés)
Ha gyertyakép jó ne nyúlj a karburátorhoz - új szíj és hézagolás görgő pedig inkább 4,5-5 gramm között nagyon sokat számít egy fél gramm is. -
neo81
senior tag
Sziasztok!
Elektromos robogó töltésjelzőjével kapcsolatban szeretnék kérdezni.Pl. ezen a képen lévő jelnek milyennek kellene lennie, ha az akku 100%-ig fel van töltve?:
Köszi!
-
#89309696
törölt tag
válasz nyogo83 #80352 üzenetére
4.8g van benne akkor nem megyek lejjebb. Akkor miért esik be a fordulat? Ha szerintetek a 30 Kilós kontraszt is jó bele.
Valami miatt lomha és nem pörög, beesik a fordulat 20 után.Ma szétszedem a karbit meg a benzincsövet, szűrőt megnézem, hogy folyik-e rendesen. De szerintem azzal nincs gond, mert amúgy meg működik, csak úgy megy mintha 8 grammos súlyok lennének benne.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz #89309696 #80355 üzenetére
pont ilyesmivel szívtam én is anno (olvasd vissza, ha van kedved/időd)
ha tényleg gyáriak a variátor alkatrészek, akkor csak a görgő/kontrasztrugó játék és az esetleges megszorulás marad
megszorulás:
-a hátsó részen valamiért szorul valami, ami nem engedi fokozatosan szét a tárcsákat, így amikor elenged, akkor gyorsan leszalad a szíj -> beejti a fordulatot
-vagy az első részen is lehet szorulás, ami hasonlóan nem engedi összezárni a tárcsákatha az induláskori fordulat OK, akkor legalább a kuplung rugóid rendben vannak
nálam ez sem volt meg -
tothferenc
senior tag
A kepen nekem negy egyertelmu. Ebbol a "fajtabol" en csak ilyent lattam, ahol ugy mukodott, amennyi sav vilagitott, annyi volt benne.
Ha a tiednek van alap hattervilagitasa, es az also piros sav jelzi a toltest, akkor gondolom ha full piros, akkor van 100%-on. De konnyen leellenorizheto, maxra toltod az akkukat, es megnezed, mit jelez ki. Kiindulasnak jo lesz.i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
#89309696
törölt tag
Lelassítottam, mert jöttek szembe, emelkedős az utca és onnan hiába nyeleztem végig 10-zel jöttem és forgott vagy 2000 RPM-en. Hiába álltam meg és indultam újra felbőg és rögtön leesik a fordulat.
Most már kimeríti a használhatatlan fogalmát. Megpróbáltam lefele is, fura hogy lejtőnek is szarul megy és nem tutol a motor, pedig kéne neki ekkora lejtőnél. Ez viszont karbi hibára utalna. Szét kell szednem azt a szart.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Ezek az előző görgőim 6.0 grammosak, ezekkel 300Km-t mentem csak. Normális,. hogy elkezdtek ilyen síkosra kopni? Mintha nem gurulnának, hanem csúsznak.
A variátordobnak a 3 sarka amin csúszik, azon eredetileg volt egy fekete teflon bevonat ami lekopott már. Lehet ez is probléma? Viszont van olyan gyári Keeway dob amin nincs ilyen teflon, ezért nem is foglalkoztam vele komolyabban. A 3 műanyag csúszkát kicseréltem újra már akkor.
Lehet, hogy ez a szar szorul és nem mennek vissza görgők. -
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80359 üzenetére
Normális, én zsírozom a pályát, módjával, mert a felesleget kicsaphatja és rákerülget a szíjra. Kézzel végig tudod mozgatni a pályán 2 oldalt szokott akadni, de ezen nem látszik. 6G? az Qsok Próbáld már ki csak 3db görgővel, 1 kör erejéig, az olyan lesz, mintha 3G-os görgőket raktál volna bele. Elméletileg ordítania kellene és ugrania... A hátsó tárcsát is érdemes lenne szétkapni, és ellenőrizni a pályák épségét, normálisan mozog-e Zsírozni.. bármi pici akadás esetén darabokra szedni, és ellenőrizni, nincs e benne valami.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
teleahocipöm
senior tag
Mi a baj a Morini blokkal?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz teleahocipöm #80361 üzenetére
Ez igy onmagaban leegyszerusitett dolog, hogy baj lenne vele.
Viszont a tobbi blokkcsaladhoz hasonlitva alul marad, mind teljesitmenyben, alkatresz ellatottsagban(akar gyari utangyartott, akar tuning), megbizhatosagban. -
Tamás9x
őstag
Ezekhez a gagyi Tornado sisakokhoz lehet valahol lelni alkatreszt? Plexi mozgatora lenne szuksegem :)
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#89309696
törölt tag
válasz Tamás9x #80360 üzenetére
Ezek a régiek, most 4.8g van benne, de azzal is szarul megy. Mikor összeraktam jó volt. Pont emiatt gyanús, hogy variátor hiba.
Majd ha lesz kedvem leveszem a deknit és megyek vele úgy. Akkor látom, hogy mikor a fordulat beesik a szíj hova megy. Ha kijön a szélére elől 10-es tempónál is akkor megvan a hiba egyértelműen. -
nyogo83
Topikgazda
válasz teleahocipöm #80366 üzenetére
Zip vagy Dio, mindkettohoz van minden dogivel, akar bontottan is.
-
#89309696
törölt tag
válasz #89309696 #80365 üzenetére
Mentem pár kört az utcában dekni nélkül. Mikor leesik a fordulat látni, hogy a szíj kimegy az első tárcsán jó 70%-ig, hátul meg értelem szerűen le kb. ennyit. Ezt egyáltalán nem szabadna csinálnia. De egyébként szépen dolgozik, nem akad, minden rendben van vele menet közben és állóhelyben is. Csak az elindulás után 2 másodperccel mikor 10-zel megyek már akkor felmegy a szíj ennyire, leesik tőle a fordulat és viszlát teljesítmény.
Mit cseréljek, vagy mitől lehet ez a hiba? Nem hiszem el, hogy a 4.8g-os görgő is nehéz neki, a kontraszt is új 30 Kilós. 100Km-rel ezelőtt mikor összeraktam még nagyjából jó volt, aztán egyszer csak megmarhult.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80368 üzenetére
Jelenleg amid van, előre 3db 6G-os görgő, az olyan mintha 6*3 G lenne. Próba kör, Ha ezzel nagyon dinamikus, magas fordulaton akkor lehet nem lesz neked túl könnyű az a 4G.
Papíron szépen mutatnak a számok KG/g csak sajna a való életben egyáltalán nem űgy működik a dolog, mert a variátor, terhelés stb stb több ismeretlenes rendszer.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#89309696
törölt tag
válasz Tamás9x #80369 üzenetére
Van még egy 6.5g-os Malossi szettem is. Berakok abból 3-at, elosztva 120 fokban értelem szerűen a nyomóerő és centrifugális erő miatt. Az 3.25g-nak felel meg. Aztán próbakör és kiderül mit reagál rá.
Csak ugye engem az zavar, hogy mikor összeraktam a 4.8g-mal akkor eleinte jó volt. Ez viszont arra adna gyanút, hogy nem feltétlen görgősúly a hiba, de berakok 3db 6.5g-osat és meglátom mit művel vele.
-
#89309696
törölt tag
válasz #89309696 #80370 üzenetére
Beraktam, jól felbőg és végig tartja is. A végsebessége 40-45 ahogy az várható volt. Itt már kaparni se akar nagyon, mivel ekkora fordulaton már jó messze járok a nyomatékmaximumától, de már a teljesítménymaximumán is túl van. Ennél mindenképp kisebb fordulat kell, nehezebb görgő.
Olyan kell ami 4.8g és 3.25g között van. Az pont a 4g lesz. Malossinál 3.7 és 4.2 van, melyik legyen? Vagy keressek más márkát amiből van 4g?A szíj 17 milis gyárilag, ez 16.1-re van kopva, cserélem? Azzal nyernék egy kis sebességet is, meg láthatóan nem fut már ki teljesen.
Nem veszek 7 ezerért Bandot nem ér annyit, 3500-ért a Rubber Belt gondolom megteszi. Most is az van benne. -
#89309696
törölt tag
válasz Tamás9x #80372 üzenetére
Nincs fordulatmérő ezen a szaron, csak fülre tippelek milyen a hangja ahhoz képest mint amikor nagy lejtőnek megyek lefele és eléri a végét.
Nincs már benne fojtás sehol. Maga a motor egy nagy fojtás. Akinek van esze 125 köböset vesz 15 lóerőset és nem szórakozik ilyen szarokkal, 8. osztályosoknak való ez az 50 köb 5 lóerő.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz FeniX- #80336 üzenetére
"Véleményem szerint inkább egy db japán eredeti fasza karburátorra spórolnék, mint az összes "sárga színű stage n+1 rugó, meg malossi görgő" meg franc tudja micsoda."
Ez azért nem ilyen egyszerű, és nem is van így.
Az természetesen nélkülözhetetlen, hogy tökéletes legyen a karburáció, de ezen túlmenően a robogó lelke valójában a cvt hajtás milyensége. Hihetetlen sokat számít, hogy mi és hogy van benne. Elképesztő arányú javulást illetve pluszt lehet elérni a tuningolásával és jobbá tételével, de természetesen az ellenkezőjével is számolni kell ha valamit nem megfelelően építünk be. Semmire sem megyünk a tökéletes karburációval egy cvt-s motornál ha maga a hajtás nincs teljesen rendben.(#80339) Tamás9x "legerősebb kontrasztrugót bele"
Ez egyáltalán nem javasolt dolog. Az indokolatlanul erős kontrasztrugó használata nem csak hogy felesleges, hanem még több negatív dologgal is párosul. Többek között az ékszíj túlzott kopásában és a nagyobb hőtermelésben mutatkozik meg. A nagy hő meg ugye tudjuk, hogy milyen hatással van a hajtásra.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz #89309696 #80359 üzenetére
A malossi görgök sajnos nem tartoznak a kifejezetten kemény görgők közé. Egy gyári hajtásban teljesen megfelelőek, de egy tuningolt motornál igen hamar elkezdenek lapolódni/kockásodni. A kisebb görgőméret (gondolom 16X13-as) meg még csak tetézi ezt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80373 üzenetére
Malossi Sport 70 acél bőven élhető. MHR után se csalódás igaz nem rúg, ugrik akkorát, de városban már nem is kell
sityupityu: Gyári deknivel hűtés nélkül úgy is ellágyul neki, ahogy nekem is. Na meg a polírozott tárcsákat valamelyest kompenzálja.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
válasz Tamás9x #80376 üzenetére
Persze, csak nem mindegy, hogy mennyivel.
Meg mondom, sokszorozódik a kopás is egy túl erős rugóval. Természetesen a teljesítmény oltárán mindent be lehet áldozni ha van értelme, de ha nincs (mint feljebb írtam ha indokolatlan), akkor csak csak feleslegesen cseszik ki magával az ember.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#89309696
törölt tag
válasz sityupityu #80375 üzenetére
15x12-es.
A 100Km-t futott görgőimen is látom, hogy csíkosra kezdenek kopni. És az a kettő ami erősebben kopik, az jó poros is volt már. Akkor nem veszek Malossit.
Nem merek ilyen ék alakú görgőt venni, nem tudom milyenek, hátha csak rontana a dolgon.
Normális áron van a Pulleynek kerek görgője is, szerintem az lesz. [link]
Aztán meglátjuk. -
#89309696
törölt tag
[link]
Ennek a gázrángatásnak mi értelme amúgy? -
Topikgazda
-
asuspc96
senior tag
Helló
Szeretnék érdeklődni, hogy 100-150e Ft-ig milyen használt robogót ajánlotok ?
Max 50cm3 jöhet szóba, mert csak B-s jogsim van.
Használatát tekintve külvárosban lenne használva, max 10-20km/alkalom.Köszi előre is!
-
#89309696
törölt tag
válasz sityupityu #80383 üzenetére
Vegyek bele esetleg variátordobot is? Sajnos a márkásak jóval többe kerülnek. Nincs elkopva a gyárija se, 9000Km alatt nem is nagyon tud egy 50 Kilós csaj használta.
[link]
Meg 900Ft hozzá a hüvely. A hüvelyen sok volt a sárgás por már 100Km után is, ami a variátordob belső rézperselyéből jön szerintem. Nem tudom normális-e olyan sok porolás 100Km alatt. -
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz sityupityu #80386 üzenetére
Akkor veszek egy gyári dobszettet, most van egy ilyen öszeállítás belemegy a Pulley is, szerintem jó árban van így. Meg persze szíj.
[link]Engem az aggaszt, hogy ezt a kopást valami okozza. Mi a garancia arra, hogy az újat berakom nem kopik szét 500 Km alatt?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz sityupityu #80389 üzenetére
Vannak zsírsprék nálam, ha befújom a hüvelyt és letörlöm ronggyal akkor nem veri szét mindenfele, de egy kis réteg marad rajta. Vagy semmi értelme?
Azt tudom, hogy szárazon kell mindent összerakni, de ezen hátha segít. Addig nem veszek hozzá semmit. -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #80395 üzenetére
Motoforce cuccokkal annyira nincs nagy gond (jobb mint az RMS )
Ellenben a hengerszettjevel anyi gond szokott lenni, hogy vagy jo egybol, vagy nem, ahogy sikerul epp az adott blokkra a meretezes. Ertem ezalatt, hogy ennel szinte kotelezo osszerakaskor prestavot merni, mert siman elofordul, hogy ki kell hezagolni a hengertalpnal, hogy menjen.(mondjuk en minden utangyartottnal szoktam)
-
Tamás9x
őstag
válasz nyogo83 #80396 üzenetére
Oh de jó, hogy itt vagy
Ajánlhatnál egy jó 107-es kuplungot e helyett:
Polini valami, de hogy mi, és már kicsit kezd öregedni Városban fehér rugóval volt használva, nem volt rossz a dinamikája, de szerintem lehetne zöldre váltani.perge666: Hengerben sznob vagyok, Malossi alá nem szeretek... Kivéve kínai 4T mert ott nem sok a választási lehetőség kiskínainál.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz #89309696 #80398 üzenetére
Használtan lett így véve, ezeket már egy idő után észre sem veszed... meg sem rökönyödsz, csak cseréled.
De, hogy szerelőtől úgy jött vissza, hogy az első fék egyik oldala be van rohadva, és az úgy jó... fékfolyadékot is cserélt elvileg, ami gyakorlatilag meg sem történt... illetve nincs helyzetjelző, csak fék lámpa, az első kerék pedig olyan csapágyas volt, hogy 30 felett rázta az orrát[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#89309696
törölt tag
Össze merjem rakni 4 görgővel? Próbaútra csak.
Így gondoltam.
Ez 4.2g-ot adna ki és akkor megtudnám, hogy az jó lesz-e. Illetve nem ütne olyan nagyot, mert ahova a kettő kerülne azok lennének a könnyebb 6g-osak.
Mondjuk nem tudom 7ezernél mit fog csinálni.
Vagy egyáltalán van értelme? Értem, hogy az összsúly számít, de a nehezebbek gyanítom előbb elkezdenek kifutni, szóval nem biztos, hogy ez így 4.2gx6-nak felel meg viselkedésben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gyúrósok ide!
- NVIDIA® driverek topikja
- BestBuy topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 24
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs