- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- OpenWRT topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Hálózati / IP kamera
- Starlink
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- DIGI internet
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- SkyShowtime
- Microsoft Excel topic
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #80751 üzenetére
Ezt olvasva, olyan mintha kotelezo lenne. De tudtommal a kresz csak azt mondja ki, hogy maximum mennyi motor allhat meg egy helyen.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #80752 üzenetére
Nem mostanában vizsgáztam A kategóriából... Emlékeim szerint ilyen kérdések vannak, hogy egy személyképkocsinak kijelölt parkolóhelyen hány motor parkolható le amit te is írtál, és szerintem köztük volt olyan is, hogy hogyan kell leparkolni a motort egy ilyen helyen. Legalább is erre emlékszem...Fel kéne lapozni egy kresz könyvet, vagy a tesztkérdéseknél megnézni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #80752 üzenetére
SMKP kategóriánál is tanították. Egy autónyi helyen két motorkerékpár fér el Kresz szerint. Nem kell úgy letenni a gépet, hogy más is odaférjen, mint ahogy autóval is lehet barom módjára parkolni.
Ugyanúgy nem kötelező kipufogóval a fal felé letenni a gépet, a mindent összematató kisgyerek ha akarja, úgyis megölelgeti a forró kipufogót.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #80754 üzenetére
Nalam a titanium rendszer annyira vekony, hogy leallitast kovetoen kb 20masodperc mulva mar kezzel foghato. Ezt a nagy nyari melegben kell elkepzelni, most igy hedegben meg gyorsabbam lehulne. De amugy izzo kipufogoval is otthagynam barhol. Ha jardan parkolok akkor nemis falhoz rakom hanem az uttest feloli reszere.
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #80753 üzenetére
Annyibol lenne butasag ha kotelezoen ugy kellene parkolni motorral, hogy mas is odaferjen, hogy az iszonyat nagytestu motorral igyse ugyse ferne el mas. Pl Honda Goldwing...
En kresz kerdesbol olyanra emlekszem, hogy maximum mennyi motorkerepar allhat egy helyre. A valasznal volt olyan magyarazat, hogy azert 2, mert meg kenyelmesen elfer.
De az embereknek igyse ugyse jo...
Melohelyen parkolo:
Ne alljak meg a falnal mert ha jonnek nyaron az ablakot takaritani nem fernek oda.
Bealltam a parkoloba egy hely szellere. Szoltak, hogy ne ugy alljak, hanem kozepre, mert nehezen tudnak kiszallni az autobol. Megalltam kozepre, egyik masik cegnel motoros srac szolt a titkarsagon, hogy egy egesz helyet elfoglalok...[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #80751 üzenetére
Ezt a szabályt még az átkosban hozták, amikor még nem voltak fizető parkolók. Egy fizető helyre ha beáll egy motoros és fizet érte, akkor jogosan használja az egész helyet. Ha netán beáll mellé egy másik, akkor ki fizet és mennyit?
-
NYPD
aktív tag
Üdvözlet!
Nagyon érik már a pinlock, ezért kicsit jobban ráfeküdtem a keresgélésre. NZI Combi 2 Duo sisakom van. Itt ez a Pinlcok 70 betét a leírás szerint az NZI Combi Duo (és még sok más) sisakkal komatibilis. Ahogy én nézegetem, nem sok különbség van a Combi Duo és a Combi 2 Duo plexije között, sőt, ahogy látom ugyan az a kialakítás. Ez a betét a kép alapján ugyan annak tűnik mint amit fentebb linkeltem. Jó lehet ez a sisakomba vajon?
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Haverom pont ilyet vett bele, mindenkepp menj be a shoxba a sisakkal es ott probaljatok belerakni.
Annyit mondott, hogy erzesre nem tunt ugy mintha nagyon erosen feszulne bele(mint mas sisaknal), de ki meg nemtudta probalni azota, hogy rendesen tomit-e es beparasodik-e a pinlock es a plexi kozott.
Igazabol azt en is eszrevettem, hogy a regi Combi Duo-ba ugy raktam a pinlockot, hogy szinte egyenesre kifeszitettem a plexit es szinte feltem, hogy eltorik, annyira passzosan tudtam csak beakasztani a pinclockot.
A Duo 2-be kb 5 masodperc alatt bepattintottam, azota volt hogy szakado esoben is jottem, jol zar, nem parasodik. -
IMIIKE1998
őstag
"Sziasztok!
Egyenlőre még csak elméleti síkon érdeklődöm:
Nemsokára megyek autó jogsizni és úgy tudom, hogy autó jogsival lehet vezetni 50-es endurót, pl. Derbi, Aprilia. Alapvetően városba, földutakra kellene(Alföldre). Tudom, hogy ez gyerekmotornak számít, de nekem nem is kell túl erős. Alapvetően mtb-zek(hegyikerékpár) és e mellé szeretnék egy ilyen kis masinát szórakozás képpen. A gond még az, hogy 170 centi vagyok, így nem tudom, hogy egyáltalán leérne-e a lábam. És hogy miért csak elméleti síkon gondolkodom és miért csak ilyen kis motorban? Sajnos 10 évvel ezelőtt volt egy "kisebb" motorbalesetem, ahol a bal középső ujjam közel felét elvesztettem, szerencsére visszavarrták és hónapok szenvedése után a csak 1 centit kellett eltávolítani a végéből. Nos emiatt az 50-esnél nagyobb szóba sem jön, bőven elég lenne szerintem az is. Igazából hobbiként még mindig tetszene a motorozgatás, de csak nyugodt módon, mint ahogy a montizást is űzöm. Túl drága sem kell, mert ha nem tudom legyőzni a ptsd-met, akkor úgyis el kell majd adni.
Szerintetek jó lenne erre egy ilyen motor?"Sziasztok! Azóta körbekérdezgettem és kiderült, hogy 170 centivel alig érne le a lábam egy 50-es kisenduróról, így az nem lesz jó, mert alapból van bennem még félelem és fontos lenne, hogy leérjen normálisan. És ekkor találtam rá az Aprilia Rally 50-re. Igaz, hogy robogó, de gondolom amire nekem kell, arra jó lenne. Ajánlott típus? Leérne vajon a lábam róla?
-
energy4ever
addikt
válasz IMIIKE1998 #80764 üzenetére
Ajanlott! Piaggio blokkos!
Aprilia Rally 50, vagy a regi 2T Piaggio Typhoon 50! Utobbi talan jobb alternativa. -
Nkboy
senior tag
válasz IMIIKE1998 #80764 üzenetére
170 centi vagyok én is. Simán leér a lábam, egy Honda MT-5 típusú motorról. Földúton motorozgatni bőven elég az ötvenes. De ha megszokod és bátrabb leszel, akkor már kevés lesz. Valahogy így vagyok vele én is, jó jó, lehet vele endurózgatni, de néha jobb lenne a nagyobb, mondjuk egy 125-s.
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
energy4ever
addikt
125os terep motorokkal az a baj, hogy van a 2T, hasznalt piacon Rotax blokkos ami kegyetlenul draga... 2-3 alkatresz a blokkhoz, es mar ott tartasz, hogy uj motort veszel. 125 4T pedig tomegre kegyetlen nagy ugras az 50 2T motorokhoz kepest.
En eedobe kijarni, kozelibb hetvegi motorozasokhoz 50 2T-nel nem vennek nagyobbat.
Mellesleg AM6 30kw fole tuningolhato. Amugysem fer bele itthon legalisan segedmotor kategoriaba(45nel joval tobbet megy sik uton), akkor meg mar tokmindegy mekkora loket es mekkora henger kerul ra. -
IMIIKE1998
őstag
válasz energy4ever #80765 üzenetére
Köszi.
Nkboy: Csak nekem elég rövid lábaim vannak.(Mtb-n is 82 cm-es átlépőmagasságom van, ott is figyelni kell nagyon a vázmagasságra.) Na meg nem ültem motoron több, mint 10 éve és még mindig kísért az ujjsérülés emléke.#80767energy4ever:
Na igen, akkor ezek szerint így is- úgy is le kell tennem a 125-ös jogsit, mert nem fér bele a B-s jogsival vezethető motorokba még az 50-es sem. -
energy4ever
addikt
válasz IMIIKE1998 #80768 üzenetére
De 125os jogsival sem vagy elorebb jogilag egy ilyennel, mert A1-es motort nem lehet ezekbol csinalni.
Orok zsakutca ha teljesen szabalyos szeretnel lenni.Jo lesz az a robogo!
-
Nkboy
senior tag
válasz IMIIKE1998 #80768 üzenetére
Nem tudom mennyire adja vissza a kép, ekkorra a magasság. De ezen a motoron lett emelve, gyárilag 3-5 centivel alacsonyabb.
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
paprikab
újonc
Sziasztok!
Van egy Yamaha Aerox 50 robogóm 2003-as és kb 20fok alatti hőmérsékletnél az alsó tartományban (kb 1/3 gázállás) lehörög. Érezni, hogy teljesen üzemanyag szegény, a kézi szívatóra ha rápöccintek abban az állapotban akkor szépen kipörög. Mindene full gyári nagyon jól is megy 8bar kompresszió. A karbi beállításai is full gyáriak, service manual alapján is ellenőriztük( tű felülről a második rovátkába, levegő csavar 1.3/8 fordulat kifelé, 86os fűvóka. Ezek teljesen gyári adatok, de képtelenek vagyunk rájönni mi lehet a baja. Gyertyakép rendben, kipufogó gyári, ki van égetve, karbi fűtés a helyén, alapjárat beton stabil, pöccre indul. Van valakinek tippje mi lehet? A tűt próbáltam középen de úgy teljes terhelésen mintha kicsit sokallna de amúgy kicsit jobb vele. -
-
paprikab
újonc
A membrán és a szimeringek rendben vannak, a cső nem repedt viszont a szürő ház és a szivacs nem gyári, mi is gondoltunk erre mert elég rossz minőségű ez a ház ami rajta van. A gyári háznak teljesen ki van kopva az a része amibe bele megy a gumi könyök ezért lett lecserélve. Ez az utángyártott ház amúgy rettenet rossz minőségű ezért gondoltam rendelek rá gyárit komlett.
-
FeniX-
aktív tag
válasz paprikab #80777 üzenetére
hm, érdekes. Valami fals-levegőre tippelnék első körben.
Épp csak annyira, ami 1/3-ad gázon el tudja rontani az arányt.Ma a legjobbkor szakadt el a kuplung bowdenem, már épp hazafele jöttem egy kis élmény-motorozásról, mikor észrevettem, hogy szinte alig tudok már váltani és ilyen nyúlós érzés, mikor meghúzom a kart. (muff van rajta, szóval nem is látom most). Szerencsére idejében megrendeltem a bowdent, 3 hét volt így is, mire ideért. Kicseréltem, és azóta "megtértem". Sokáig azt hittem, hogy ezen a yamahán ilyen darabos a váltás, vagy én vagyok balfék, de nem. Szinte 0 erőfeszítéssel jár most az új bowdennel (amit egyszer átfuttattam hajtómű olajban) , fantasztikusan szuper lett. Most érzem úgy, hogy összeállt a moci. Doboz is került rá, megvan minden, ami köll.
-
IMIIKE1998
őstag
Szia, bocsi, hogy ilyen későn írok. Érdekes amúgy, de tényleg ilyen nagy a szórás. Ez pl. nekem is jó lenne, de a legtöbb 50-es ennél jóval magasabb sajna. Amúgy szép kis motor, a színe különösen pofás. :)
energy4ever: De azért nem hiszem, hogy baxogatna a rendőr, hogy magasabb kategóriás jogsival vezetek kisebb motort. Na meg inkább attól kell tartani, hogy mondjuk nekikoccansz egy autónak, rendőrt hívnak/jegyzőkönyvezve lesz és akkor tuti kiderül, hogy nem érvényes rá a jogsi.
[ Szerkesztve ]
-
Nkboy
senior tag
válasz IMIIKE1998 #80779 üzenetére
Hát nem mai gyerek, 30 éves kis csettegő.
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
IMIIKE1998
őstag
Hát nem értem amúgy, hogy az újabbakat miért csinálták ilyen magasra. Azóta ismerős Derby Sendáját is megnéztem, az is olyan magas, mint a ló. 170 centivel a lábujjam alig érne le, az meg terepen egyenes út a taknyáláshoz. A Sendának 124 centi az ülésmagassága, az még beülve is óriási.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Udv, vino tulajok (ha vannak), esetleg meg tudna valaki mondani, hogy a 2T vino-nak 3kj, vagy 3yj gyujtasa van? Tehat hany kabeles a cdi. 6?
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Kis segítséget, tanácsot kérnék.
Mi a jelenség ha a szívótorokban a membrán meghibásodik?
Tegyük fel , ha nem nyit (letapad) valamelyik szelep,
illetve mi történik ha valamelyik szelep vagy mind nyitva marad?
Mik a jelenségek?
Főleg hidegindításnál érdekelne
50ccm 2t[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Topiccsendőr #80782 üzenetére
-
nyogo83
Topikgazda
válasz hódmaci #80783 üzenetére
Letapadni nem nagyon tud.
Ami inkabb jellemzo, hogy nem zar rendesen, ilyenkor vagy nagyon nehezen indithato vagy egyaltalan nem a motor. Ha letorik, akkor azt a blokk meg is eszi es abszolut nem fog indulni. Ilyenkor nem uszod meg, hogy a henger ne huzd le megnezni, hogy okozott-e valami kart.
Gyakorlatilag ez olyan mint 4T-nel a szivoszelep.
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz hódmaci #80783 üzenetére
Milyen szelepre gondolsz 2T-nel?
Karburator tuszelep? Ha az akad meg, akkor a tulfolyon kifolyik a benzin, rosszabb esetben be a legszurobe es/vagy a hengerterbe...Szerk: Latom gyorsabbak voltak nalam. Membranon latod szemmel ha szar. Nagyreszt nemis nehez kivenni a blokkokbol.
[ Szerkesztve ]
-
hódmaci
senior tag
válasz nyogo83 #80786 üzenetére
Köszönöm.
Hidegen több napos állás után lehetetlen beindítani.
Még csak durranás sincs. Egyszerűen semmi.Ezért gondoltam erre.
Este szétszedtem, 4 szelep van rajta.
Az egyik membrán résnyire nyitva.
Lehet ez a hiba oka?Köv kérdés javíthatóak ezek?
Mármint ha szédtszedem és fordítva teszem bele a lapot akkor pont zár.
Fordíthatóak a lapok vagy egyirányúba edzettek?
Letörést, repedést nem látok.Kymco people 50 2t
új nekem ez a dolog. Eddig simsonom volt.
ott nincs ilyen marh......ág.
De most komolyan. Miért kell szelep a 2 ütembe???
az a nyamvadt dugattyú miért nem volt jó erre a szerepre mint a régi motoroknál?
nem lett volna könnyebb azzal vezérelni mint egyből a főtengelyhez vinni az anyagot?
áhhh.....Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz hódmaci #80788 üzenetére
Ha alapbol nem zarnak rendesen a lapkak, akkor az mar nem jo.
Nem igazan erdemes a lapkat megforditva osszerakni, mert valoszinuleg annak az anyaga mar “faradt”, nem kockaztatnam meg, hogy eltorjon es beszivja a forgattyushazba, tobbe kerulne mint maga a csere.
Javitani nem igazan lehet, egyben cseres. -
Topiccsendőr
addikt
válasz hódmaci #80788 üzenetére
Ez a membranvezerles, joval nagyobb tud lenni az elosurites vele, igy a hengertoltottseg is, mint a sima resvezerelt simsonon. Jo dolog ez.
A membranok egy ido utan nem zarnak rendesen allo helyzetben, de ettol meg be kene indulnia, mivel a nyomaskulonbseg be fogja zarni. De valoban nem kene nyitva lennie. Nehany tized nem fog inditasi nehezsegeket okozni, en nem ott keresnem a hibat, elobb neznem meg az automata szivatot, nagyon gyakori hiba.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
hódmaci
senior tag
válasz Topiccsendőr #80790 üzenetére
Az autómata szivatón már túl vagyok.
Ezért is haladtam tovább a rendszerben.
Egyszerüen ötletem nincs.
Indul szépen akár még hidegen is míg két indítás közt nem telik el legalább 2 nap.
Ha ez eltelik szétrugdoshatod nem történik semmi.
Mindaddig míg a gyertyát kitekered és befecskendezel egy Kiss benzint és utánna indít
Ezután mint az óramü, míg le nem telik megint a két nap szünet.Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
HermannG
csendes tag
Valami miatt gyenge a kompresszió vagyis pld. álló helyzetben ha gázt húzok és tartom lábbal nem tud elmenni, kb olyan 40ig nagyon gyengécske és 50 a maximális végsebesség 40-45 között húz csak normálisan, mi lehet a baj...?? Karbi kitisztítva, variátor alkatrészek kicserélve újra kuplung új szíj új... El gyengült a henger vagy mi a szösz nem értem az is tavalyi kb. Újnak mondható egyszerűen nem tudunk rájönni.indul simán önindítóval is rúgásra is szépen megy az alapjárat. Fekvő Mina Jog 2T
[ Szerkesztve ]
-
hódmaci
senior tag
válasz Topiccsendőr #80792 üzenetére
Nem.
Az uszóházban van benzin es kb jó a szint.
Már a csapot is kihidaltam.
Semmi.
De ha ez is lenne a hiba nemhiszem hogy izomlázig kellene rugdosni.
Valahogy nem volna természetes.Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
Repsol600
addikt
válasz IMIIKE1998 #80768 üzenetére
Rieju RR?
Szerintem ez elég alacsony, főleg sm szettel. -
nagyúr
válasz Repsol600 #80796 üzenetére
Képzeld, közben néztünk motorokat, úgy tűnik, hogy a Motorhispania Furia teleszkópja állítható (csavaros rögzítésű, 2 lyuk), és az alacsonyabbik állásban lányom lába fizikailag leér - még terepgumikkal is! Vélhetően erre esik majd a választás, és átmenetei, fél-terep gumikkal lesz.
Jó volt ám nézelőrni... amikor már fizikailag is oda kerültünk, hogy megtapogassuk, ráüljünk...
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
Topikgazda
-
HermannG
csendes tag
válasz sityupityu #80799 üzenetére
Ez jól hangzik este kiégetjük..... a szerelő is helyeselt, hogy járt már úgy ő is csak kijött a formából mondtam neki 1-2 sör helyrehozza
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen