- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz PETEE78 #76902 üzenetére
EGR-t sokan kiköttetik (nálunk beragadt magától ).
Ha motorvezérlő is problémás, akkor biztos volt már motorleállás, lefulladás,rángatás.
Nálunk a pillangószelep tisztítás hozta a legjobb eredményt (meg ugye az olajat kell után tölteni rendesen ha pörgeted a motort).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz PETEE78 #76905 üzenetére
"Most vettem pár napja."
Ha jól értem akkor most vetted az autót. Ilyenkor szoktak vezérlést cserélni (mivel nem lehet tudni biztosan, hogy az előző tulaj mikor cserélte, és jobb biztosra menni)."Ja a szerelő az EGR-t mondta kiköti, de inkább cseréltetem."
Egy idő múlva újra elő fog jönni, el fog tömődni az egr szelep. A hiba okát kell megszüntetni.
Az opel minden benzin motorját (lehet a dízelt is) ectotec-nek hívja. Persze nyilván más a konstrukció az A, a B és a C (tourer) Zafirában, viszont a név ugyanaz.
Szóval a lényeg az, hogy ez az ecotec motor eszi az olajat (főleg magas fordulaton), és elszokott tömődni az egr.
Az oka egyrészt az, hogy idővel "kopik a motor" és a dugattyú nem illeszkedik tökéletesen a hengerben, emiatt tökéletlen égés lesz, koksz/kosz. Másik esetleg, hogy már vészesen fogyasztja az olajat (a kipufogónál egy normál autónál jobban füstöl), mert az olajlehúzó gyűrű nem működik tökéletesen és azért mindig elég az olaj (ezért van hátul füst).
Illetve nálunk is volt ecu gond, abban Bánhegyi Gábor segített (ő ért hozzá, bár ez nem oldotta meg a problémákat, igaz jobb lett).
Nálunk a pillangószelep tisztítás után sokkal jobb lett, illetve viszonylag sűrű olajcsere (kapott adalékot is, azzal kicsit talán kévésbé fogyasztja az olajat, és gyakori olaj utántöltés. (lehet volt még más is, de most hirtelen nem emlékszem)
Szerencsére nekünk még nem kellet/volt motor/hengerfej felújítás, ez nyilván a motor elhasználódásának mértékétől, és az odafigyeléstől/gondoskodástól függ.
A miénk egy 2001-es 1.6 benzin comfort (valós) 300ezer városi km-rel.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz PETEE78 #76911 üzenetére
Szívesen! Mi sokat szívtunk (egyetlen autó volt akkor), idő volt mire jó szerelőt találtunk (rendes, és ért is hozzá).
Most hogy van egy C zafiránk is, most megint bajban vagyok, hogy jó szerelőt találjunk hozzá (illetve most lejött a teher az régi A zafiráról sokkal kevesebbet van használva).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
mohabá 007
aktív tag
válasz PETEE78 #76905 üzenetére
"....a szerelő az EGR-t mondta kiköti,.."
Ha ki is köti,a hibajelző lámpa jelezni fog,mivel az ECU érzékeli,hogy az EGR nem működik.(a mesterember ad a szarnak egy nagy pofont )
Ha az ECU-t újra kell programozni,minek az új EGR-el cicózni,mivel átprogramozással az EGR működése kiiktatható.(úgy érzem,ez az átprogramozási duma,csak pénzlehúzás.Ne menj bele,nézesd meg más „hozzáértő” szerelővel is,mivel nem ocsó)
"….gyújtás után kicsi gáz kell mert leáll…. "
Alapjárati probléma.Mivel nem ismerjük a motorkódot,csak tippelgetni tudnánk,azt meg minek.Pl: X16XEL-nek van alapjárati motorja, a Z16XE-nek meg nincs.
"….gázadásra nem húz a kocsi és ég a motor diagnosztika…."
Akkor hibakód is van. Az mit mond?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szada85
aktív tag
válasz PETEE78 #78800 üzenetére
Szia.
Az elsö mondatot szerintem nem fejezted be teljesen, így nem teljesen tiszta mit szeretnél a Blaupunkt rádióval.Kiszereléskor nem szoktak az Opel rádiói kódot kérni. Beszereléskor szokott a gyári rádiók nagy része kódot kérni ( a kijelzön megjelenö SAFE felirat jelzi ), de nem mindegyik ilyen.
Ha nem gyári rádiót raksz bele ( JVC, Sony, bármi egyéb ), azok pedig beszereléskor sem fognak kódot kérni.
-
Declare
őstag
válasz PETEE78 #79567 üzenetére
Nalam is EGR hiba van kari elött csinalta parszor varosban, hogy egyszerüen 3000 alatt nem huzott....de szinte semmit nem csinalt padlo gazon sem. Motor ujraindit, minden ok. Hibakodnak az EGR került be es neten is ezt talaltam. Sajna most nem tudtam megcsinaltatni, de igazabol azota nem is csinalta....csak ez igy megsem faja
-
ArthurShelby
addikt
válasz PETEE78 #79567 üzenetére
Nálunk a pillangószelep tisztítás után jött a csoda.
Mondjuk nem értem, hogy új egr után hogy lesz táltos a kocsi. Nyílt állásban ragadt be? (Ezzel kicsit most eltántorítottál, hogy ne a 2-es, hanem az 1-es verziót válasszam)Elvileg az utángyártott hamar tönkre megy. Gondolom még akkor is, ha le van falazva, és csak magában nyit/zár.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ArthurShelby
addikt
válasz PETEE78 #79572 üzenetére
Egyébként az egr-t azért szokták kiiktatni, mert ilyen környezetvédelmi normák érdekében (ecotec motor) visszavezették a kipufogógázt, hogy égjen el az a levegőben minden még egyszer (ezt szabályozza az egr)
Emiatt az égés minősége rosszabb lesz (mivel koszos a levegő, így a kocsi rángatni fog, jobban kokszosodik a motor, lerakódások...)
Ezért ilyen idősebb korú opel zafira A-knál, G-astráknál le szokták falazni/ki szokták iktatni.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
-
-
NKing
tag
válasz PETEE78 #84569 üzenetére
Opelforum.hu-n keress rá, mintha láttam volna valakit hozzászólni ebben a témában nemrég. Szerintem simán kontaktos is lehet, nem vennék egyből újat - ha jól rémlik, 24ezer egy új. És amúgy tök könnyen szét lehet szedni, pl. háttérvilágítást javítani benne.
[ Szerkesztve ]
-
PETEE78
senior tag
válasz PETEE78 #84581 üzenetére
Kapcsoló 3x kivéve, megpucolva az érintkezők meg a csúszka is. Semmi változás, majd 4. re kivettük és az érintkezőt,amin az érintkező korongok vannak, azt meghajtottuk egy kicsit. Valamint van rajta egy kis fül ami a műanyag konzolban tartja, hogy ne essen ki , ha szétszeded. Ezt kiakasztottuk, és úgy raktuk vissza.Sokkal erősebben nyomja az érintkezőt így a rugó.
És működik Remélem pár évet még kibír. amúgy meg ha annyira elkopik érdemes bütykölni hozzá egy érintkező sínt meg fejeket.[ Szerkesztve ]
You are being revived
-
Tikakukac
titán
válasz PETEE78 #84613 üzenetére
Az a baj, hogy nem a kopás gyilkolja meg, hanem a rossz tervezés és a villany együtt. 8 darab ilyen kapcsolóm van már és teljesen mindegy mit csinálok velük, ha egyszer maga a gyári megoldás is gány.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
beg
veterán
válasz PETEE78 #87240 üzenetére
Be tudsz nézni a felnik mögé? Nem folyik/csöpög valamelyik fék munkahengernél a folyadék?
Ha az egyik munkahenger bedobja az unalmast, az csinálhat ilyet. Kicsurizott a folyadék, azért ment be a pedál, az égett szag meg a forró tárcsára csöpögő fékolaj lehetett.
A medve és a fék nem játék, ilyennel uccu a legközelebbi szervizbe lábujjhegyen.[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz PETEE78 #87677 üzenetére
Jól gondolod, úgy tudod ellenőrizni, hogy széthúzod a csatit. (akár napokig is közlekedhetsz így),de előtte nézd meg, nincs e tárolt hibakód, mert széthúzott csatinál a hibajelző villogni fog, és lesz P0130, és P0135 hibakódod. Ha a rángatás, gyengülés megszűnik, ő a bűnös,ha nem,lehet tovább kutakodni, gyertya, gyújtásmodul, EGR, fojtószelep helyzetérzékelő…stb.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz PETEE78 #87736 üzenetére
"...Az EGR csatit is kipróbálom. Azt hol találom?.."
Le kell venni a szelepfedél takaró burkolatát, amit 2 csavar rögzít.ott lesz alatta.
Az EGR-t 2 csavarral van felfogatva. Én kivenném,és megtisztítanám, mert van rá esély, hogy még a szelep tud mozogni,de a kúpos záró felületeken van annyi lerakódás, hogy már nem tud zárni rendesen.
Ha úgy döntesz, hogy nem veszed ki, érdemes jól megjáratni, és lehet, hogy így a záró felületek tisztábbak lesznek.
Vegyél 2 megfelelő hosszúságú szigetelt vezetéket, egyikre akkuról 12V-ot, másik test, és az EGR megfelelő lábaihoz hozzáétinted,sokszor apró mozdulatokkal.
bal szélső test, jobb szélső 12V.Azért elsőre nézd meg mit művel lehúzott csatival.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mephi666
nagyúr
válasz PETEE78 #103805 üzenetére
2007-es 1.6-os b-hez 56Ah-s bránert (banner) ajánlottak akkus boltban... 1.5 éve benne van, egyelőre nincs vele bajunk, de majd pár év múlva válik el...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
FoLey-v
addikt
válasz PETEE78 #103805 üzenetére
Ha jól értem akkor 242mm széles és 175mm magasság és mélység akkumulátort fogad?
Nekem Exide Premium EA640 64Ah van és teljesen megvagyok vele elégedve. Szerintem legjobb ár/teljesítmény.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs