Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz #56573440 #146 üzenetére
Az AI mára már gyűjtőfogalommá vált, ami átszivárgott a köznyelvbe és nem feltétlenül csak az emberéhez hasonló vagy ne adj isten tudattal rendelkező gépeket jelöli.
Az egész "mesterséges intelligencia" kifejezés eleve ködös, mert az emberi intelligencia fogalma sincs kellő pontossággal definiálva. Jellemzően amit egy gép meg tud csinálni az automatikusan kikerül az intelligencia fogalomtárából. (Pl. régebben a sakk jó eszköz volt az intelligencia mérésére, ma már nem az.) -
nyerek01
tag
Azt megtudja erôsíteni valaki, hogy még mindig INGYENES a Magyarországi Tesla Supercharger hálózat használata bizonyos helyszíneken?
Ugye a háború miatt Elon Musk ingyenessé tett sok töltôt.
Remélhetôleg van itt elektromos autó tulaj, akár még Teslás is.Az AI kapcsán én a szeptemberi Tesla bejelentést érdeklôdve várom, Optimus is ott lesz bemutatva.
-
Frozen
őstag
Sajnos a tesla sok mindent állított már erről az autó pilót rendszerről. Tudomásom szerint van olyan ország ahol ezt már be is tiltották ,mert nem fedi a valóságot.
A másik egy olcsó gagyi autó jó drágán,vannak benne jó dolgok viszont sok mindent felnagyolt a cég mint az autó pilót is. Eddig sehol nem mondták azt sem ,hogy nem városba való.... Viszont az önvezetést meg reklámozták orrba szájba....
És igen elég veszélyes ha utjavításba neki megy a táblának vagy csak elkezd fékezgetni magától, maga a rendszer ki be kapcsolása tényleg zavaró lehet de igazából az előbbi veszélyes dolgok miatt meszelték el.
Egy mercedes eqs vagy eqe szeriás mercibek iszonyatosan jó az önvezetése viszont ha jól tudom ez is csak 60km/h ig mükődik és ha jelez nem veszed át leparkolja a kocsit... A tesla ilyet nem csinál inkább balesetezik láttunk róla már pár példát a való életben.
A model 3 kb szuzuki szint dragan ha tetszik ha nem ,de egyebkent meg az s szeriat sem mondanam annyira premiumnak amennyiert aruljak ennyiből inkább egy merci....[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
nyerek01
tag
Fagyott, figyelj. [link]
Az oldalról: " Enhanced Autopilot $6,000 "
" Full Self-Driving Capability $12,000 "
Ezt mit jelent, miért írom? Mert egy egy plus szolgáltatás, nem része az alap felszereltségnek, nem KÖTELEZŐ használni, megvenni.Ez nem menti fel a hibák alól, ha téved azt el kell ismerni. Viszont egy kérhető szolgáltatásért azért nem kéne ennyire sírni. Tudom én vagyok a fanboy, meg elvakult, meg stb. de van olyan megoldás, hogy NE VEDD MEG! ne használd az FSD Beta szolgáltatás, ne vedd meg és ne használd az Enhanced Autopilot funkciót.
Jé, lesz egy jó elektromos autód amit TE irányítasz, te vezetsz!
Ohh, akkor a sírások 98% értelmetlen lenne. Persze továbbra is írhatjátok, hogy rossz összeszerelés, gagyi fényezés, zajos, túlárazot stb.
Szerencsére a Tesla valamiért nem megy tönkre ettől.A végére azért maradjunk objektívek, nem kell a hibákat elhallgatni az autóiról de érdemes a jókat is meglátni mind a Teslában mind Elonban.
Szép napot! -
Frozen
őstag
válasz nyerek01 #154 üzenetére
Leírtam vannak benne jó megoldások,de silány minőség mellé rengeteg hiba tarsúl.
Amerikában nincs valami benne a használati útmutatóban már perelnek....Gondolom 110 valahányezer euroba nem az alapdolgolat vette meg és valószí az is ,hogy nem hasra ütésként büntették meg a gyártott. Valamelyik országban be is van tiltva mert félre vezetés ....
Nem bántani akarom de akkor nem ennek a reklámja által kellene sok embert megvezetni.
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #137 üzenetére
"AI-nak legyen rá előre kiszámított reakciója."
Hivatalosan az AI lényege az lenne, hogy ő találja ki magától és nem előre programozott. (ismerem a valóságot)Például azért kíváncsi lennék, hogy mit szól az önvezető rendszer ha egyirányú utcában beláthatatlan kanyarban szembe jön valaki(ha csak egyszer fordult volna elő...), mármint ő visszatolat mint én, csak csak leblokkol és várja, hogy a másik zavarodott csináljon valamit, nyilván van megoldás, csak a rendszerek jelenleg az általános dolgokat kezelik le leginkább, nem pedig azt a végtelen "edge case"-t ami szintén tudniuk kell, és amit egy ember valósan jól lekezel és nem csak felteszi kezét, hogy hét én ezt nem tudom csókolom, "Halló operátor old meg.". Illetve van egy olyan problematika, hogy az emberek úgy 50+%-ban nem szabályosan közlekednek, míg az önvető igen, ami lényegében problémát okoz bizonyos helyzetekben.
És ez mind visszamegy az üzembiztossági kérdéskörre.És most visszakanyarodok a jogalkotáshoz, ami egyáltalán nem olyan egyszerű és nem a statisztika fogja eldönteni, mert amint megtörténnek a halálesetek és tele lesz vele a média, egyből nem az lesz a hozzáállás, hogy statisztikailag jobb és ezt tudod nagyon jól. Ekkor bekapcsolódik a politika, és elindulhat egy folyamat, ami megakadályozza vagy korlátozza az önvezetést.
Az embernek van kifogása a balesetokozásra, mert ember, mi a gép kifogása? Tudom a választ hogy emberek tervezték, de a közvélemény nem így fogja gondolni...
Elég csak megnézni mi történt az első haláleset után. Uber úgy ahogy van beszántotta a teljes önvezetés programját és búcsút intett neki. És most egy olyan cégről beszélünk akinek ez volt az egyetlen lehetősége, hogy valaha is profitárbilis legyen és megszabaduljon a drága emberi robotoktól. Még inkább nem kértek a PR rémálomból.
#138 Foglalt név: Hála az égnek nem én kell beszedjem, ez egy EU tervezet kötelező autó felszereltséget illetően, ami nagyon reméljük, hogy egyszer életbe lép:
- Alkohol-zár előkészítés
- Fáradtság-érzékelés
- Figyelemzavar-érzékelés -
vicze
félisten
Miért venném ki? Az ok elég egyszerű, törvényileg nem kéne az úton legyenek, és megfelelő törvényi szabályozás hiánya hogy az úton vannak egyáltalán. Egyszerűen em átlag vezetőkről van szól, hanem felelőtlen közveszélyes bűnözök.
A probléma az hogy a leghülyébb vezető is lekezel egy bolyát az úton, de a jelenlegi rendszereknek ez problémát okoz. Ezért teszem a mércét jóval magasabbra, mert egy önvezető rendszer jobban, messzebb, és sokkal többet lát (kivéve ha esik, hó van vagy köd), mint az ember, így sokkal hamarabb és jobban kéne reagáljon a veszélyhelyzetekre, ezért az az elváreásom, hogy sokkal jobbak legyenek, mert egyszerűen jobbak kell legyenek.
Ha csak statisztikailag kevesebb a balesetük valamivel, akkor ott valami nagyon nem stimmel a rendszerrel... -
dabadab
titán
Az ok elég egyszerű, törvényileg nem kéne az úton legyenek
Áh, értem.
Tehát akit mondjuk egy részeg sofőr gázol halálra, az hivatkozhat arra, hogy ez így törvénytelen volt és feltámad.
Világos, ez így megy.Az van, hogy a törvényi szabályzás meg annak a betartatása szintén a való világbeli megvalósulás része. Azt se mondhatod, hogy akkor leszámítod az összes, önvezető autó által okozott balesetet, mert elméletileg azoknak se kellett volna megtörténnie, csak nem volt elég jó a szoftver. A való világ arról szól, hogy tele van a "nem kellene, de" dolgokkal. És ezek a "de" után következő dolgok általában olyanok, amiket a való világban nehéz kikerülni.
Szóval maradjunk csak szépen két lábbal a létező valóságban.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#54625216
törölt tag
"Hivatalosan az AI lényege az lenne, hogy ő találja ki magától és nem előre programozott. "
Az önvezető autó reakciója nem előre programozott, hanem előre kiszámított. Az AI végigmatekol n+1 szenzor adat kombinációt és mindegyikre elraktároz egy reakciót. Amikor beérkeznek a tényleges adatok, akkor kiválasztja a listából azt a cselekvést, amihez a leginkább passzolnak az adatok. Így nincs észlelés->feldolgozás->cselekvés lag, hanem az észlelésre rögtön tud cselekedni. A kihívás tehát az észlelés és nem a döntés.
"amint megtörténnek a halálesetek és tele lesz vele a média, egyből nem az lesz a hozzáállás, hogy statisztikailag jobb"
Ez már országonként eltérő politikai kultúra kérdése. A média (főleg a korrupt, politikailag motivált fajta) bármit fel tud fújni, illetve a konkrét hazudozástól sem riad vissza, és a közvéleményt is lehet valami mellett vagy ellen hergelni, de ezzel mind csak átmenetileg lehet a technikai fejlődést visszafogni, mert a baleseti statisztika nem vélemény kérdése, és idővel a valóság akkor is szembe jön, ha a közvélemény máshogy gondolja.
-
vicze
félisten
Tehát akkor ugyan úgy beszámítjuk a statisztikába, az aktivált Autopilot-tal hátsó ülésre mászó és fának ütköző egyéneket is? Mármint akkor az az Autopilot hibája a te logikád szerint nem?
A kérdés továbbra is az, volt hogy az "átlagos" sofőrnél jobb-e egy önvezető rendszer, én az átlagos sofőrbe nem számolom bele a részegeket és egyéb problémával küzdőket ennyi.
Az is sántít pl. hogy "csak a legjobbak vezetnek" venném alapul, ami szintén hülyeség, hisz aki általában jól vezet nagyon sokszor túl magabiztos, és elég rendszeres szabályszegő, vagy közesélyes gyorshajtó, és őket nem venném ki, ők kifejezetten lehúznák a statisztikát, mivel több balesetet okoznak. Csak mondom...
Sajnálom, de a valóság nem egy statisztikai adat és elég nehéz pusztán arra redukálni.
Ha értelmesen akarunk valamit statisztikailag elmezeni, akkor nagyon sok mindet figyelembe kell venni. -
dabadab
titán
Tehát akkor ugyan úgy beszámítjuk a statisztikába, az aktivált Autopilot-tal hátsó ülésre mászó és fának ütköző egyéneket is?
Nem, mert ilyen nem történt meg.
Amikor a való világról beszélünk, akkor ragaszkodunk ahhoz, ami tényleg megtörtént, nem ahhoz, amit idióta bulvárújságírók találnak ki.A kérdés továbbra is az, volt hogy az "átlagos" sofőrnél jobb-e egy önvezető rendszer, én az átlagos sofőrbe nem számolom bele a részegeket és egyéb problémával küzdőket ennyi.
A legjobb lenne, ha kivennéd belőlük úgy általában a balesetet okozókat és akkor kiderülne, hogy a humán vezetés annyira jó, hogy egyáltalán nem okoz közlekedési baleseteket. És akkor ennek örülhetsz egészen addig, amig a zebrán el nem csap egy részeg gyorshajtó.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #160 üzenetére
"idővel a valóság akkor is szembe jön, ha a közvélemény máshogy gondolja."
Ja hát atomenergiával is így van...A közvélemény több mint könnyen befolyásolható, lényegtelen ki által.
És még egyszer, az én problémám, az hogy félkész hibásan működő rendszereket tesztelnek közúton embereket veszélyeztetve következmények nélkül, ami elég egyértelmű, hogy a végén, hogy fog elsülni csak idő kérdése. És ezt jelentősen hátráltatni vagy lassítani fogja a fejlődést, ahogy tette az Uber baleset is, legjobb példa rá.
De a történelem során rengeteg olyan esetet lehet sorolni, mikor valami el lett ásva azért mert a közvélemény ellene fordult.Én olyan önvezető rendszert óhajtok, ami kész és érett arra hogy az közúton emberekkel együtt közlekedjen, nem pedig közveszélyes rendszereket, amikre az mondják 6éve hogy majd jövőre....
-
#54625216
törölt tag
"én az átlagos sofőrbe nem számolom bele a részegeket és egyéb problémával küzdőket ennyi"
Lásd: mazsolázgatás érvelési hiba.
-
#54625216
törölt tag
"A közvélemény több mint könnyen befolyásolható, lényegtelen ki által."
Ha a politika a közvélemény nyomására szembemegy a valósággal, annak mindig megvan a böjtje, ami aztán vagy össztársadalmi traumaként beépül a köztudatba, vagy előtte párszor megismétlik és még súlyosabb traumaként élik meg.
Az atomenergia pont jó példa erre: a németek leépítették az atomerőműveiket, a kieső termelést orosz gázzal pótolták, most meg a szankciók miatt kieső gázt szénnel, amit szintén a ruszkiktól vesznek. Sanszos, hogy a német társadalom is meg fogja tanulni a leckét, amikor télen max. 15 fokra tudja csak felfűteni a lakást. -
vicze
félisten
válasz #54625216 #164 üzenetére
Továbbra is a statisztika nem így működik.
pl. Floridában 120%-kal több a halálos gázolás New York(állam)-hoz képest, akkor most kijelenthetjük, hogy NY-ban biztonságosabban vezetnek?Értem, hogy a statisztikát lehet úgy manipulálni ahogy akarod és azt kihozni ami neked jó, de ettől még lehet értelmes statisztikát is csinálni.
A NHTSA L2-es baleset statisztikájában is a Tesla kimagaslóan vezet. És akkor mit vonunk le belőle? Ugye azt, hogy Teslából van a legtöbb mérési esély ugye?
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #165 üzenetére
"atomenergia pont jó példa erre: a németek leépítették az atomerőműveiket, a kieső termelést orosz gázzal pótolták, most meg a szankciók miatt kieső gázt szénnel, amit szintén a ruszkiktól vesznek"
Ez ebben a formában komplett hülyeség.
"a német társadalom is meg fogja tanulni a leckét, amikor télen max. 15 fokra tudja csak felfűteni a lakást."
Igen, biztos. LOL.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #170 üzenetére
Ha lenne fingod az egész történeteről akkor nem kérdeznél hülyeséget.
Novellierung 2002:
"Das Gesetz legte fest, dass in deutschen Atomkraftwerken ab dem 1. Januar 2000 noch höchstens 2,62 Millionen Gigawattstunden (GWh) Strom erzeugt werden dürften, also 2620 TWh"
2010-ben még sikerult a CDU-nak hosszabitásokat elérni és módosítani a tövény, csak jött Fukusima és feladták végleg, mert a közvélemény, mert tarthatalan lett volna a közvéleménnyel szemben és így is esett a népszerűségük, így a 2011-es módosítás már a leszerelésről szólt.Maradjunk annyiban hogy tudom mi a Castor, tudom hogy kezdődött és minden lépését. És ha jól sejtem többet tudok a témáról mint te.
-
Shadowbull
addikt
Figyi, arra próbálom felhívni udvariasan a figyelmed, hogy totál sügér vagy az egészhez.
A tények:
1. az atomerőművek termelését NEM gázzal váltották ki, ez egy ordas nagy baromság.
2. Németország NEM vesz több szenet Oroszországtól, sőt éppen ellenkezőleg, kevesebbet vesz, augusztus 1től meg nem vesz egyáltalán.Na innen gondold újra.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #172 üzenetére
Még minding nem estik le hogy olyannal vitatkozol, aki kicsit többet tud a témáról és a történtekről.
Nord Stream:
"Am 11. April 2005 wurden die Vereinbarungen in Anwesenheit von Bundeskanzler Gerhard Schröder und Präsident Wladimir Putin formalisiert."De a terv az orosz gázzal való kiváltás volt. Schröder egy hónappal a választások elvesztés után átvette a Nord Stream vezetését, és 1évvel később átkerül a Gazprom-hoz.
Szerintem fejezd be, mielőtt még több sületlenséget leírsz.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
Energia termelés és tárolás irányba megyünk, akkor megint a Teslához jutunk el.
Az otthoni pl. napelemmel megtermelt energia tàrolható a Tesla saját fejlesztésü rendszerének köszönhetôen.
Tesla Powerwall a neve.
Akkor még nem is említettem a Tesla virtual power plant.[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #176 üzenetére
Tehát támogatja az a rengeteg akkus tároló a virtual power plant szolgáltatást?
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #175 üzenetére
Igen az NordStream a semmibe pumpálja a gázt és egyáltalán nincs pánik a jelenlegi elzárás miatt, sose használták...
Esetleg teljes riport elolvasását javaslom, nem pedig kiragadni egy saját igazadat igazolni látszó ábrát.De legalább megtaláltam a másik felvetésedre is a választ:
Segítek SU = Szovjetunió, láthatóan csökkent... Hm néz má melyik kormány alatt kezdett el drasztikusan nőni. hm...
nyerek01: Örömteli lenne, ha legalább azzal tisztában lennél, hogy a Virtual Power plant csak Kaliforniában elérhető béta próbálkozás, és jelleg zárt béta. Mondjuk ehhez nem ártana utánajárni a dolgoknak...
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"NordStream a semmibe pumpálja a gázt"
Most jönnek terelésként a nagyobbnál nagyobb hülyeségek?
Előre szólok: nálam ez nem működik.Azt állítottad hogy a németek az atomerőművek termelését gázzal váltották ki. Ez egy oltári nagy baromság. Pont.
A másik állításod az volt hogy most az orosz gázt orosz szénnel váltják ki. Ez is baromság, Németország az idén erősen lecsökkentette az orosz szén vásárlását, konkrétan augusztus 1től nulla lesz.
A diagramod ezért teljesen irreleváns.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #178 üzenetére
Jó a kérdésed, feltudjuk ezt úgy tenni hogy kit érdekel téged mi érdekel?
Sajnálatos, hogy 1 darab ügyfelet elvesztenek személyesben, bízzunk benne nélküled is sikeres lesz a Virtual Power plant.Én nem teljesen ismerem a rendszer mûködését, tehát szívesen veszem a pontosítás, kiegészítést. Ennek a rendszernek az Energia megosztás a lényege! nem pedig az, hogy te kedves árnyék tárolgasd otthon a napocska energiádat.
-
Shadowbull
addikt
válasz nyerek01 #182 üzenetére
"Ennek a rendszernek az Energia megosztás a lényege! nem pedig az, hogy te kedves árnyék tárolgasd otthon a napocska energiádat."
Ehhez képest ezzel indítottál:
"otthoni pl. napelemmel megtermelt energia tàrolható a Tesla saját fejlesztés"
Szóval akkor mi?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #183 üzenetére
Segítek. A tárolás az a Powerwall fejlesztésük. Az Energia megosztás a virtual power plant. ( Fontos, ennek a jelenleg csak Kaliforniában elérhetô szolgáltatásnak nem vagyok a szakértôje! kiegészítést, javítás, pontosítást szívesen fogadok vele kapcsolatban )
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #180 üzenetére
"Azt állítottad hogy a németek az atomerőművek termelését gázzal váltották ki."
Az ég világon semmi ilyet nem állítottam, de idézd nyugodtan..."A másik állításod az volt hogy most az orosz gázt orosz szénnel váltják ki"
Ilyet se írtam sehol az ég világon...A megjegyzéseim, az Atom stop okaira vonatkoztak és Schröder cselekedeteire vonatkozott, semmi másra, a többi a te terelésed.
-
Shadowbull
addikt
"a németek leépítették az atomerőműveiket, a kieső termelést orosz gázzal pótolták, most meg a szankciók miatt kieső gázt szénnel, amit szintén a ruszkiktól vesznek"
Valóban nem te voltál.
Az atomstop oka szimplán az hogy a német társadalom nem akar atomerőműveket. Pont. A többi terelés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #186 üzenetére
"német társadalom nem akar atomerőműveket"
Hát...
Az atomstop a Zöldek 1998-as egyik fő ígérete volt a bázis felé, és ez volt a koalíciós megállapodás egyik feltétele is.
Az ellenállás igazából Fukusima után lett erősebb és a CDU oldaláról a hátráltatás meg is szűnt és inkább felgyorsították a kiszállást.
Hogy gyakorlatban megvolt-e a támogatás társadalmi résztől kérdésese. Saját véleményem, hogy csak egy hangos kisebbség akarta leginkább politikai okok miatt(hatalmon maradjanak).[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
válasz Shadowbull #188 üzenetére
Hát ha a degeneráltaknak hiányzik az, hogy Európában náluk legyen legdrágább az áram, akkor csak hajrá, támogassák, végül is van miből fizetniük. Mi meg bízzunk benne, hogy nem fogják az idióta nagy arányú, percenként változó random megújuló áramtermelésükkel tönkrevágni az egész európai hálózat stabilitását...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
nyerek01
tag
Amikor nálunk a legolcsóbb az áram akkor miért hazudsz?
[link]
[link]
[link]
( PPS figyelembe vételével 6. helyezett vagyunk )
Mivel itt nincs ember akinek fogalma lenne mit jelent ez, ezért merem ott hagyni a legolcsóbb szót az első mondatomban.Idézet tőled: "nagy arányú, percenként változó random megújuló áramtermelésük"
Valóság: [link][ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
válasz #54625216 #165 üzenetére
Sanszos, hogy a német társadalom is meg fogja tanulni a leckét, amikor télen max. 15 fokra tudja csak felfűteni a lakást.
Ha ott végződik európa, ahol kezdődik az ukrán határ akkor európa hülyéi a kelet-európaiak. Szóval ha lesz olyan hogy valaki nem fog tudni ezen a képzelt határon belül fűteni, azok nem a németek lesznek. Valahol kelet-európán belül nem fog szék jutni ebben a székfoglalósdiban.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Shadowbull
addikt
A lakossagi aram araban van egy csomo allami sarc, amivel az atallast tamogatjak.
En meg soha senkit nem hallottam emiatt panaszkodni. Plane ha megnezed hany KWh energiat tud venni az atlagnemet az atlagfizetesebol, es mennyit az atlagmagyar a sajatjabol...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #193 üzenetére
En meg soha senkit nem hallottam emiatt panaszkodni.
Nem tudom, hogy kik között élsz, de én olyan németet nem nagyon ismerek, aki ne panaszkodna szívesen a nagy drágaságra, bármi is legyen a téma
DRM is theft
-
félisten
"A kérdés továbbra is az, volt hogy az "átlagos" sofőrnél jobb-e egy önvezető rendszer, én az átlagos sofőrbe nem számolom bele a részegeket és egyéb problémával küzdőket ennyi."
A baleseti statisztikák valamiért beleszámítják a részegek és egyéb problémával küzdők által okozott baleseteket is a halálos áldozatok számába.
Egyébként, bár nem hivatalos, de a "közlekedési szakma" által eléggé egyöntetűen elfogadott tény, hogy Magyarországon kb. az autóvezetők 30%-a alkalmatlan a forgalomban való részvételre. Ennek minimum a fele mentálisan.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
ddekany
veterán
válasz #54625216 #160 üzenetére
"Az önvezető autó reakciója nem előre programozott, hanem előre kiszámított. Az AI végigmatekol n+1 szenzor adat kombinációt és mindegyikre elraktároz egy reakciót."
Mi az hogy előre kiszámított, meg előre elraktároz? Hogy determinisztikus? Ha onnantól nézzük a folyamatot, mikor minden ami analóg már digitalizálva lett, nyilván az. Csak olyan mennyiségű lehetséges bement van (amibe beletartoznak az előzmények is), hogy gyakorlatban nem lesz egy áttekinthető reakció listád. A készítők sem tudják megmondani előre, hogy mit fog csinálni bizonyos szituációkban. Tehát olyan sokat nem értünk azzal, hogy determinisztikus. Azzal már inkább, hogy sokszorosítható (ellenben az emberi aggyal), meg szimulációban tesztelhető, stb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs