Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #44 üzenetére
Szerinted amugy van barmi, amiben a tesla nem a legszarabb az egesz iparagban, kinai meg indiai falusi markakat meg egyebeket is beleveve?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #25 üzenetére
őőő cimboráék nem tudom hány de 20-30 skodát adtak vissza 4-5 éve a lízing cégnek meg az ügyvédjüktől egy levelet hogy ezt most így köszi és a pénzt meg vissza, a szerződést kettétéptük. Ültem mellette oktáviában amikor országúton sehol senki -szerencsére- helyzetben 110 óra kmh-ról 0-ára rúgott olyat a semmiből a fékre amilyet lábbal se fékezel kb. Amire kimondtuk volna hogy miafsz már rég átment volna rajtunk bámilyen pótos ami normális követési távolságot tart az is. Csak a srácnak volt 4-5 olyan dashcam videója amin látszik hogy még árnyék sincs és a kocsi vészfékezik.
A sávtartós mókák meg tök jók, kivéve ha olyan a szitu hogy pl nem igazán van már idő ilyenekre. Pl nálam még csak kedd van, ehhez képest mondjuk 3 olyan szitunál tartok pest belterületén ahol a kormány elrántásán kívül max így imádkozni tudtam hogy ne legyen csatt. Amikor alsóbbrendűből a sáv feléig csúszik ki előtted csikorgó fékekkel az autó, amikor a szemedbe néz és kigurul eléd meg a bmx-es fék nélküli prepubi tinifiúcska leugrat a járdáról anélkül hogy hátranézne akkor az úgy tök boldogság hogy az autóm nem akar felülbírálni abban hogy a sáv mely részén akarjak közlekedni. Mert elég nehéz elmagyarázni a rendőrnek, hogy a 12 éves gyerekre a kocsi rántotta vissza a kormányt.
Én ezekkel úgy vagyok hogy amiért én tartom a hátam és amiért én megyek böribe, azt majd én csináljam. Amikor az autógyártó az eulában leírja hogy a sávtartó meg az önvezető meg a bármi tetteiért teljeskörű büntetőjogi és anyagi felelősséget vállal -hint soha- akkor majd beszélgethetünk dolgokról, addig viszont az én cuccommal ne verjük a csalánt ha egy mód van rá. Tőlem a gyártó lehet tesla vagy bárki más nem igazán érint meg...
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #47 üzenetére
Huh, ez meglepett. Eddigi munkassagod alapjan azt hittem, hogy mar a kerdes/feltetelezes, hogy ilyen letezhet is fel fog haboritani.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #55 üzenetére
"Nem kell neki leírni, termékfelelősség is van a világon."
Van hát. A bmw pl ki tud tolatni azonos nyomvonalon mostanában amivel beálltál. Csak nem használja a hátsó parkradart, úgyhogy ha pl nem nyitottad ki a kaput akkor konrkétan lazában beletolat, és a bmw nem fogja neked megcsinálni a kocsit. Ha közben elüt egy ovis csoportot akkor is te fogsz a bíróságon ülni nem Harald Krüger. Az a baj."Amúgy gyors kikerülő manővernél nem tart ellen a rendszer és nem is korrigál vissza."
Egyikse? Szólnál a chr-nek is amivel pl a kisebb kutyákat elnyelni képes kátyú előtt felkeményedett a kormánya a rántásra? De volt már olyan hogy simán kátyút kikerülve lassú mozdulatra visszakormányzott, pedig simán sávon belül maradtam volna. Ugye nem kéne minden kátyú kikerülésnél indexelnem ? Ugye? ugye... -
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #63 üzenetére
"Amennyiben elhagyod a sávot akkor kell."
Kár hogy írtam hogy nem hagyom el, mégis dolgozik.
-
félisten
válasz Shadowbull #58 üzenetére
"
"pontosan tisztában vagyok azzal, hogy a mindenféle autopilot rendszerek már régen jobbak szinte minden emberi vezetőnél"
Ez egy oltári nagy marhaság."Hát, nekem ez sokáig a munkám érdemi részét képezte, és máig tartom a kapcsolatot pár feketeövessel és követem a szakmai fejleményeket. Már nagyon-nagyon régen túl vagyunk azon a ponton, amikor az akkor hallgatólagosan etalonként elfogadott Tesla-rendszerre elfogadtuk, hogy baleseti vagy azt megelőző helyzetben jobb, mint az ember.
És nem azért, mert annyira jó lenne. Sajnos az ember ennyire rossz.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #78 üzenetére
Korea, 2018 augusztus. Egy elvesztett per utan. "citing defects in the exhaust gas recirculation system as the root cause of the fires."
Kanada: 2021 Juniusban zarult le a per, ami alapjan a BMW karteritest fizetett a tulajoknak.
USA: 2021 december: Visszahivas tuzveszely miatt, egr csere.Europa, 2022 marcius. Nagy nehezen, mikor mar vedhetetlen volt a dolog. Karteritest nem fizettek senkinek. Ugy, hogy mar 2018-ban nem csak tudtak a hibarol, de Koreaban mar a visszahivas is megvolt, konkretan az EGR hiba miatt.
Es mivel mar akkor tudtak, hogy melyik modellek, es hogy egr, ezert... De, igaz.
Szerk: Itt nem azt allitom, hogy 2018-ban mar tudott a BMW arrol, hogy tuzveszelyesek az autoik, de csak 2022-ban hivta oket vissza. Azt allitom, hogy mar 2018 elott is tudtak rola, csak akkorra zarult le az elso per.
Szerk2: Koreai cikkbol idezet:
"BMW, the second-most popular foreign carmaker in South Korea, said it had learned of the problems in 2016, but it identified the root cause of the problem in June this year."
Tehat sajat bevallasuk szerint a BMW mar 2016-ban tudott rola, hogy tuzveszelyesek az autoik.
2018-ban allitjak eloszor, hogy mar azt is tudjak, hogy miert.
2022-ben, tehat 6 evvel az utan, hogy tudtak a problemarol, es 4 evvel az utan, hogy ismertek a megoldasat ismertek el a hibat Europaban es hivtak vissza. Addig meg ment a tagadas ezerrel. Europa az egyetlen, ahol nem kellett karteritest fizetniuk senkinek semmiert, beleertve azokat a tulajokat, akiknek konkretan leegett a kocsija.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shyciii
veterán
válasz Shadowbull #81 üzenetére
Nekem is az a bajom, hogy túl van misztifikálva, miközben komplex problémákat egyáltalán nem tudnak megoldani, ellenben egy egyszerű esetek is problémát jelenthetnek az automatikának. Nagyon messze van még ez a "jövő".
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #85 üzenetére
2020-ra talaltam infot, 2018-ra nem. Beszelhetsz ilyen alpari legalja paraszt stilusban nyugodtan, azzal csak magad jellemzed, de legalabb egy linket odakurhatnal, hogy ala is tamaszd valamivel a mondandod.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shyciii
veterán
válasz Shadowbull #85 üzenetére
BMW Magyarország hivatalos levele 2019-ben (2018-ban tudtak róla): Link
"A műszaki akciók már egy ideje folyamatban vannak, tavaly szeptember óta azon ügyfeleket akik - akár elővigyázatosságból, akár azért, mert szokatlan jeleket tapasztaltak autóiknál használat közben - arra kértük, keressék fel a hivatalos márkaszervizeket autójuk ellenőrzésére. Bizonyos modellek tulajdonosait 2018 december óta proaktívan, írásban értesítette az adott márkakereskedés, hogy hozzák be gépkocsijukat ellenőrzésre.
Az EGR-hűtő kapcsán műszaki akciót hirdettünk tavaly decemberben, mely akcióban 6552 db autó érintett Magyarországon. A potenciálisan érintett járművekből, már több, mint 2000 db autónál megtörtént az ellenőrzés. Tekintettel a használtként privát importban beérkezett autókra, azt feltételezzük, hogy ennél több autó lehet érintett az országban, ezen járműveket is átvizsgáljuk hivatalos szervizeinkben a tulajdonos kérésére, függetlenül attól, hogy az autót itthon értékesítették vagy sem. Amennyiben az adott autó érintett a műszaki akcióban, az előírt ellenőrzést és szükség szerinti javítást térítésmentesen elvégezzük.
Ügyfeleinket a márkakereskedőink proaktívan értesítik, valamint ügyfélszolgálatunk is bátorítja az érdeklődőket, hogy időpontot egyeztessenek hivatalos márkaszervizeink valamelyikében. Folyamatosan, naponta, minden márkaszervizünkben zajlanak az átvizsgálások és javítások, a BMW Group Magyarország igyekszik mindent megtenni az ügyfelek biztonsága érdekében. Hivatalos szerveket nem vontunk be az ügyfelek/tulajdonosok értesítésébe, mert az ilyen jellegű műszaki akcióknál ez nem szükséges és nem is része a protokollnak.
Azt javasoljuk, hogy a tulajdonosok vegyék fel a kapcsolatot egy hivatalos BMW márkaszervizzel, hogy megvizsgálják, hogy az autóra van-e nyitott műszaki akció, illetve, hogy időpontot tudjanak egyeztetni szükség esetén."Tehát BÁRKINEK INGYEN kicserélik az érintett alkatrészeket, csak be kell(ett) volna menni a márkakereskedésbe. Gondolom ez nem csak Magyarországra érvényes, hanem más EU-s országra is. Nyilván a 2018 előtt bekövetkezett problémákat nem oldhatta meg a bmw késői beismerése (tasli nekik), de utána viszont megelőzhető lett volna az ilyen jellegű problémák.
Amúgy meg bmw, mit vár az ember...[ Szerkesztve ]
-
Shyciii
veterán
válasz Shadowbull #89 üzenetére
Azért ezt a cikket elolvasva jó nagy g.ci a BMW. Az áll benne, hogy hivatalos visszahívást nem tettek, hanem amolyan technikai jellegű intézkedést vezettek be. Eddig se volt szimpi a BMW, mint autó, de így aztán meg végképp elásták magukat.
[ Szerkesztve ]
-
Shyciii
veterán
válasz Shadowbull #91 üzenetére
De mitől gyorsabb? Ha BMW önmaga indítja el a visszahívást, akkor az a saját oldalukon checkolható is alvázszám alapján, meg ugyanúgy küldhetnek ki értesítést. Nem értem hogy mitől gyorsabb, ha "csak" technikai jellegű. Ez csak egy szimpla beismerés kellene legyen részükről.
Mondjuk ezen az oldalon meg úgy írják, hogy visszahívás, igaz ez csak egy gyűjtőoldal: Link
Vagy a német oldal fogalmazott rosszul. -
félisten
válasz Shadowbull #81 üzenetére
Nem igazán értem, hogy miért kell bunkónak lenni.
A jelek szerint Te is kapcsolatban vagy ezzel a szakterülettel.
Én a baleseti oldalon foglalok helyet, a fejlesztésekről, tehát a mélyebb technikai részletekről nem sokat tudok, és nem is vagyok benne ezek belső köreiben.
Az én területemen nagyon sokáig a Tesla volt a hivatkozási alap, mégpedig azon egyszerű oknál fogva, hogy nem igazán volt más, a maga valójában az utakon futó rendszer. Lehet, hogy ez számodra nagyon vicces, de tény. Tudom, ebben dolgoztam.
A baleset-megelőzési képességekről: anno, amikor én foglalkoztam ezekkel az esetekkel, még nem beszéltünk a mai értelemben vett önvezető képességekről. Sokkal egyszerűbb forgatókönyveket vizsgáltunk, mondjuk úgy, hogy az autó fékez, ha akadályt érzékel.
A helyzet az, hogy már ezzel is messze túlteljesíti a legtöbb humán vezetőt.
Az egész ott kezdődik, hogy a gép a tipikus esetekben eleve 1-1,5 másodperc előnnyel indul. Ez az a reakcióidő (a 0,7 sec egy téves interpretáció eredménye), ami alatt az emberi vezető nem CSINÁL semmit. 50-es tempónál ez ugye kb. 14 méter... Ha ezen túl vagyunk akkor az ember a következőket csinálja:
- Az esetek elég nagy részében továbbra is semmit. Lefagy.
- Jó esetben fékez, de csak elég ritkán teljes erővel.
- Extrém ritka esetben kormányoz is, de ehhez már ritka képességek kellenek, ugyanis ilyen váratlan helyzetben a figyelemmegosztás már nagyon nem erősségünk. Ráadásul hajlamosak vagyunk pont az elkerülendő irányba kormányozni, főleg, ha az egy nagy tárgy. Mondjuk egy busz vagy teherautó. De az általános képességű és képzettségű vezető nem kormányoz. A szállóigeszerű "elkapta a kormányt" kifejezés a valóságban ritkán valósul meg.Az általam elemzett balesetek kis részében volt csak kormánymozdulat és teljes erejű fékezés sem sokkal több. Ennél pedig az akkori, mai szemmel kőkorszaki rendszerek is jobban teljesítettek.
És egyébként különösen szar érzés lekövetni egy olyan baleset történetét, ahol a gép akár anyagi kár nélkül lehozhatta volna az egészet, az ember viszont másodpercekig csak nézett maga elé, aztán meghalt. Sok ilyen volt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #89 üzenetére
Köszönöm, akkor ezt rosszul tudtam.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#56573440
törölt tag
válasz Shadowbull #80 üzenetére
Bebszna ha tudna gondolkodni... Majd ha tud térjünk erre vissza, addig egy billenőkapcsolón lenne a helye mint a 4wd-nek, hogy majd én mondom mikor akarom használni meg mikor nem, nem almenü almenüjében es folyamat visszakapcsolgatva.
-
Foglalt név
addikt
válasz Shadowbull #139 üzenetére
Oda van írva: elektromosban
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #139 üzenetére
Mindenben. Legyél önálló és ügyes fiú, írd be a Google keresőbe ezt: Tesla 2022 Q2 earnings
Örülj a látottaknak. Több kérdésed így már nincs. Nagyon szívesen.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #170 üzenetére
Ha lenne fingod az egész történeteről akkor nem kérdeznél hülyeséget.
Novellierung 2002:
"Das Gesetz legte fest, dass in deutschen Atomkraftwerken ab dem 1. Januar 2000 noch höchstens 2,62 Millionen Gigawattstunden (GWh) Strom erzeugt werden dürften, also 2620 TWh"
2010-ben még sikerult a CDU-nak hosszabitásokat elérni és módosítani a tövény, csak jött Fukusima és feladták végleg, mert a közvélemény, mert tarthatalan lett volna a közvéleménnyel szemben és így is esett a népszerűségük, így a 2011-es módosítás már a leszerelésről szólt.Maradjunk annyiban hogy tudom mi a Castor, tudom hogy kezdődött és minden lépését. És ha jól sejtem többet tudok a témáról mint te.
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #172 üzenetére
Még minding nem estik le hogy olyannal vitatkozol, aki kicsit többet tud a témáról és a történtekről.
Nord Stream:
"Am 11. April 2005 wurden die Vereinbarungen in Anwesenheit von Bundeskanzler Gerhard Schröder und Präsident Wladimir Putin formalisiert."De a terv az orosz gázzal való kiváltás volt. Schröder egy hónappal a választások elvesztés után átvette a Nord Stream vezetését, és 1évvel később átkerül a Gazprom-hoz.
Szerintem fejezd be, mielőtt még több sületlenséget leírsz.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #176 üzenetére
Tehát támogatja az a rengeteg akkus tároló a virtual power plant szolgáltatást?
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #175 üzenetére
Igen az NordStream a semmibe pumpálja a gázt és egyáltalán nincs pánik a jelenlegi elzárás miatt, sose használták...
Esetleg teljes riport elolvasását javaslom, nem pedig kiragadni egy saját igazadat igazolni látszó ábrát.De legalább megtaláltam a másik felvetésedre is a választ:
Segítek SU = Szovjetunió, láthatóan csökkent... Hm néz má melyik kormány alatt kezdett el drasztikusan nőni. hm...
nyerek01: Örömteli lenne, ha legalább azzal tisztában lennél, hogy a Virtual Power plant csak Kaliforniában elérhető béta próbálkozás, és jelleg zárt béta. Mondjuk ehhez nem ártana utánajárni a dolgoknak...
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #178 üzenetére
Jó a kérdésed, feltudjuk ezt úgy tenni hogy kit érdekel téged mi érdekel?
Sajnálatos, hogy 1 darab ügyfelet elvesztenek személyesben, bízzunk benne nélküled is sikeres lesz a Virtual Power plant.Én nem teljesen ismerem a rendszer mûködését, tehát szívesen veszem a pontosítás, kiegészítést. Ennek a rendszernek az Energia megosztás a lényege! nem pedig az, hogy te kedves árnyék tárolgasd otthon a napocska energiádat.
-
nyerek01
tag
válasz Shadowbull #183 üzenetére
Segítek. A tárolás az a Powerwall fejlesztésük. Az Energia megosztás a virtual power plant. ( Fontos, ennek a jelenleg csak Kaliforniában elérhetô szolgáltatásnak nem vagyok a szakértôje! kiegészítést, javítás, pontosítást szívesen fogadok vele kapcsolatban )
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #180 üzenetére
"Azt állítottad hogy a németek az atomerőművek termelését gázzal váltották ki."
Az ég világon semmi ilyet nem állítottam, de idézd nyugodtan..."A másik állításod az volt hogy most az orosz gázt orosz szénnel váltják ki"
Ilyet se írtam sehol az ég világon...A megjegyzéseim, az Atom stop okaira vonatkoztak és Schröder cselekedeteire vonatkozott, semmi másra, a többi a te terelésed.
-
vicze
félisten
válasz Shadowbull #186 üzenetére
"német társadalom nem akar atomerőműveket"
Hát...
Az atomstop a Zöldek 1998-as egyik fő ígérete volt a bázis felé, és ez volt a koalíciós megállapodás egyik feltétele is.
Az ellenállás igazából Fukusima után lett erősebb és a CDU oldaláról a hátráltatás meg is szűnt és inkább felgyorsították a kiszállást.
Hogy gyakorlatban megvolt-e a támogatás társadalmi résztől kérdésese. Saját véleményem, hogy csak egy hangos kisebbség akarta leginkább politikai okok miatt(hatalmon maradjanak).[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
válasz Shadowbull #188 üzenetére
Hát ha a degeneráltaknak hiányzik az, hogy Európában náluk legyen legdrágább az áram, akkor csak hajrá, támogassák, végül is van miből fizetniük. Mi meg bízzunk benne, hogy nem fogják az idióta nagy arányú, percenként változó random megújuló áramtermelésükkel tönkrevágni az egész európai hálózat stabilitását...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #193 üzenetére
En meg soha senkit nem hallottam emiatt panaszkodni.
Nem tudom, hogy kik között élsz, de én olyan németet nem nagyon ismerek, aki ne panaszkodna szívesen a nagy drágaságra, bármi is legyen a téma
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
- ÚJ ASUS ROG ZEPHYRUS G16 - 16" WQXGA 240Hz - i9-13900H - 16GB - 1TB - RTX 4050 - Win10 - Garancia
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest