Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz MaCS_70 #40 üzenetére

    Ebben a reszben En azt nem ertem, hogy amennyire tudom, ez gyakorlatilag az osszes (fancy neven l2-nek hivott) adaptiv tempomatos/vezetessegedletes autora igaz (tehat azt a reszet nem ertem, hogy miert van kiemelve a tesla, miert nem ativelobb az egesz). Persze a problema sulyossaga a kerdes, fogalmam sincs, hogy arrol leteznek-e megbizhato, markakon es tipusokon ativelo, statisztikailag relevansnak tekintheto adatok, plane korulmenyekre szukitve mert pl nagyon nem mindegy, hogy varosban, suru forgalomban, de csak 30km/h mellett csinal egy eros fantomfekezest, vagy 100 felett, autopalyan, mondjuk a belso savban elozes kozben. Mindketto veszelyes, mindkettobol lehet baleset, viszont annyira mas korulmenyek, hogy valoszinuleg nem lenne baromag ezeket teljesen kulon kezelni.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Shadowbull

    addikt

    válasz MaCS_70 #42 üzenetére

    "Ezt mint a Tesla mérnökeinél magasabban képzett, nagyobb tudású szakember állítod ilyen határozottan?"

    Gyakorlatilag a komplett ipar másképp gondolja mint a Tesla.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Shyciii

    veterán

    válasz MaCS_70 #42 üzenetére

    Nem. A tények és történések alapján állítja szerintem. Például:

    - évek óta ígéri az önvezetést a Tesla. Nem 1 nem 2, hanem sok éve.
    - miközben Tesla ígérget, mások már magasabb szintet értek el az "önvezetésben". Tesla Level 2-őn tart évek óta a magasan képzett mérnökökkel a háta mögött, míg mások a gyenge fosok már Level 4-en is tartanak: Navya, Waymo és még páran. Tessék a link
    - A magasan képzett szakembereknek hála a Tesla képes véletlenszerű hirtelen fékezésekre, kormányelrántásra, és komplett szoftver lefagyásra, ahol még a fék pedálra sem reagál(!).
    - Lidar-t azért említi, mert aki kicsit is ismeri a radaros eljárást, az tudja, hogy önmagában sosem lehet teljesen megbízható, tehát mindenképp kell egy kiegészítő technológia. Erre jelenleg a Lidar-t tartják a legalkalmasabbnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Shadowbull

    addikt

    válasz MaCS_70 #57 üzenetére

    "pontosan tisztában vagyok azzal, hogy a mindenféle autopilot rendszerek már régen jobbak szinte minden emberi vezetőnél"

    Ez egy oltári nagy marhaság.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #74 üzenetére

    Sokan azt nem értik, hogy az emberi csúcsteljesítmény nem azonos az emberi átlaggal és ahogy az AI már évtizedekkel Kaszparov legyőzése előtt is sokkal jobban sakkozott, mint egy átlag (sakkozni tudó) ember, úgy az önvezetést sem az F1 világbajnokok tudásához kell viszonyítani, hanem az átlag vezetőkhöz.
    Az átlag tudását jól demonstrálja egy anekdota a Yellowstone parkból: a medvék rendszeresen kirámolták a kukákat, ezért a park vezetése megbízott egy céget, hogy tervezzenek olyan kuka fedőket, amiket csak emberi logikával lehet kinyitni. A projekt kudarcot vallott, mert túl nagy volt az átfedés a legokosabb medvék és a legostobább látogatók halmaza között. :))

  • Shyciii

    veterán

    válasz MaCS_70 #74 üzenetére

    Így van ennyire rossz az ember, ellenben pl a Tesla autopilot milyen jó, és rá mernéd bízni a gyereked életet ahogy írtad:

    Most közel 54 ezer, egészen pontosan 53 822 Teslát hívnak vissza a rendszerrel kapcsolatos problémák miatt. A Model S-t, X-et, 3-at és Y-t egyaránt érinti a jelenség, miszerint a stoptábláknál nem állítja meg az autót az FSD, simán átgurulnak az ilyen kereszteződéseken.

    forrás: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/02/02/nem-allnak-meg-a-stoptablanal-az-onvezeto-teslak/

    Persze lehetne példákat hozni a villogó kék fényre, amit használnak a rendőrök, mentők, amire úgy megzavarodik, hogy simán nekimegy bárminek, de a legérdekesebb hogy mennyire megbízhatóak a szoftverek:

    https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/04/24/tul_konnyu_atverni_a_tesla_autopilot-ot/

    Simán átverhető volt a komplett rendszer. Nah én ennyire nem bíznám rá a gyerekem életét.
    Majd talán évtizedek múlva.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz MaCS_70 #74 üzenetére

    "hallgatólagosan etalonként elfogadott Tesla-rendszerre"

    Nyihihi :) Édes istenem.

    "baleseti vagy azt megelőző helyzetben jobb, mint az ember"

    A Tesla rendszere semmilyen módon nem képes az ember képességeinek a töredékét sem produkálni. A kereskedelmi forgalomban kínált Autopilot sem, de a kísérleti béta FSD sem, amelyik gyakorlatilag pár percenként generál életveszélyes helyzeteket ott is, ahol egyébként nem lenne. Baleset elkerülésére meg gyakorlatilag egyik sem alkalmas.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz MaCS_70 #74 üzenetére

    Hát, nem tudom. Az én bizodalmam még mindig inkább a profi sofőrben van, mintsem egy automatizált Teslában. Majd akkor lesz a Teslában, ha fejlődik a rendszer ÉS átlagos vagy annál rosszabb képességű egyén ül a volánnál.

    Nagyon, nagyon ellenszenves számomra az a teljesen szételektronizált autó történet, és ahogy fejlődnek, úgy fog fokozatosan elsatnyulni az átlagsofőr skillje. Mondjuk már most is bőven akadnak olyanok, akiknek úgy van jogosítványuk, hogy köszönőviszonyban sincsenek a kuplunggal, ami szerintem egy rossz vicc.

    Hiába, ezen a fronton is megy a népbutítás; minden az egyszeri user kényelmét szolgálja, minden poniló és szivárvány, egyre kevesebb lábszárcsont szúrja át a tüdőt, de hogy a folyamatban mit veszítünk, arról nem szól a fáma. Kissé sarkítva hasonló a történet, mint a mindenféle okosvackokkal; már Pista unokájának a képzeletbeli barátja is szélessávú nettel a kezében ül ki a retyóra, de egy egyszerű, forráskizárásos keresést nem képes magától elvégezni.

    Értsd jó segítség lehet egy hárombetűs vezetéssegítő funkció, meg ez-az (feltéve persze, hogy nem az élményért vezetsz, csak A-ból B-be akarsz minél biztonságosabban eljutni), de ha időközben az ember úgy elkényelmesedik, hogy csak pislogni tud, mikor a számítógépnek az adott helyzetben valamiért kaputt, akkor az hosszú távon nem biztos, hogy annyira jó.

    /rant off

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Foglalt név

    addikt

    válasz MaCS_70 #95 üzenetére

    A hihetetlen mennyiségű kommentből is látszik, hogy ez sokak részéről érzelmi kérdés. Így hiába tudod, hogy igazad van és tudod alátámasztani, a többség nem fogja elfogadni.
    A büszkesége miatt simán megöli az emlegetett gyerekét.
    Ha megpróbálod meggyőzni, hogy a gép ügyesebb, akkor kitör belőle a valterről és legfeljebb egy meddő vita lesz belőle.
    Ezért is sokkal jobb stratégia, amit az autógyártók használnak. Ők az emberi lustaságra építenek és ez működik is.
    A pár lélekben sofőr meg kitombolja magát itt, hogy ne sérüljön az önérzete.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz MaCS_70 #95 üzenetére

    "mégpedig azon egyszerű oknál fogva, hogy nem igazán volt más, a maga valójában az utakon futó rendszer"

    Édes istenem. Te tényleg nagyon keveset tudsz erről az egész témáról.
    Level2es rendszerek már nagyon régen vannak, sávtartás, radaros adaptív tempomat, vészfékező rendszerek már jópár évvel a Tesla Autopilotja előtt a piacon voltak.
    A Tesla Autopilotja soha semmilyen idopillanatban nem volt etalon semmilyen szinten, sőt.
    Manapság pedig az egyik legbutább és legveszélyesebb rendszer amit pénzért adnak Európában. Lásd táblafelismerés hiánya, fantomfékezések, stb.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák