Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    A képek alapján egy észrevétel: a motoros féknyoma a menetirány szerinti bal sávban, a felezővonal közelében van. Mit keresett ott? És ezek után hogy pördültek olyan pózba, milyen a borulás után látszik?És egyáltalán, ha a B oszlopnál találta el a Suzukit, akkor az még a a kanyarodás elején volt, vagyis a fékezés kezdetekor ha 100km/h tempóval jött, akkor lett volna a sebesége 27,7m/s, ez a reakcióidővel és midnennel együtt is kevesebb, mint egy másodperc fékezést jelent, akkor viszont nem lehetne a 20m féknyom. Amikor meglátta a Suzukit, akkor mire észlete, reagált rá, a fékrendszer elkezdett fogni, elérte a blokkoláshoz szükséges fékerőt, stb, ez szerintem legalább fél másodperc. Plusz ennyi fékezéshez, szerintem kellett egy jó másodperc. Ha az ütközésre becslek egy 50km/h-t, szerintem több de nem tudok pontosat modnani, ez meg nagyjából a sztenderd oldalütközésteszt sebessége aszem, szóval 50km/h, és fékezett mellé1 másodpercig, válasszuk mondjuk a lassulását 6m/s^2-nek, akkor megtett 25,75m-t az érzékeléstől a becsapódásig.kezdti sebessége pedig 60,6km/h. Ezen esetben észlelni lehetett volna az útviszonyok alapján a motorost, már ha ott volt, ahol kellett ovlna lennie. Azaz nem az út bal oldalán. Egyébként a becslésemben a következő tényezők a bizonytalanok: motoros becsapódási sebessége, lassulása. Az előzőt szerintem alulbecsültem, ha tényleg a mtoros borította fel az autót, és nem más ok miatt történt a borulás, valamint a lassulást alulbecsültem. Amire legyen elég annyi, hogy ha egy test 100km/h sebességgel közlekedik, akkor annak 6m/s^2 lassulással a fékútja 63,9 m. A mai autóknál, amik azért elég jó súlyosak, átlag 1500kg, ez a fékút szokott max 45 lenni, 42 felett a tesztekben veszélyesnek mondják. ennél egy motornak is jobban kell lassulnia, különösen egy olyan kaliberű sportmotornak, mint ami jelen balesetben is részt vett. hozzáteszem, jó állapotú fékrendszer esetén.

Aktív témák