Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz sanzi89 #7 üzenetére

    amikor ilyen dolgokon agyaltam unalmamban, eszembe jutott, hogy mi lenne, ha a cégek az oktatás fejlesztésére szolgáló adójukat annak az egyetemek utalnák közvetlenül, ahol végzett a dolgozójuk...

    most is van valami fejlesztési hozzájárulás, megy a nagy közös kalapba, sajnos nem tudom a pontos nevét. de ezt eltörölném, és azt a szabályt hoznám, hogy ehelyett az adó helyett kifizetett bruttó bér 0.xx százalékát az egyetemre kellene utalni. cégnek mindegy lenne, egyetem meg azután kapná a zseton egy részét, hogy mennyit termel a volt diákja.

    pfúúú mekkora hiszti lenne, ha bevezetnék :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Béééla

    őstag

    válasz sanzi89 #7 üzenetére

    Több egyetemet is ismerek személyes tapasztalat alapján, ahol az informatika oktatást sóval kellene behinteni, nem plusz pénzt invesztálni bele...

    Akkor mégis miből lesz az oktatás? Mosolygós tanárbácsiból, aki 160 nettóért csinálja a felsőoktatást (és mellesleg elmehetne 2-3szoros pénzért az iparba ahol nem nézik le)? Mert nagyon szar érzés volt, amikor friss diplomásként a tanszékvezető igazgató jött gratulálni hogy "gratulálok fiam, ügyes voltál, és menj a fenébe, mert több nettót keresel mint én, csak így tovább". Gondolom érzed, hogy PhD-s mestered többet érdemel, mint egy tojáshéjas seggű BSc-s. Mellesleg én is úgy készültem, hogy maradok oktatónak, de nem volt kedvem éhenhalni.

    A másik: az infósnak meg úgy általában a mérnöknek mi kell az oktatáshoz?
    - drága oktató (mert tényleg csak néhány elvetemült fanatikust ismerek, aki tényeg azért maradt ott, mert nem mazoista hanem mert szívügye az oktatás, a többiek meg az iparból visszahullott "maradék" és az ügyeskedők)
    - drága, naprakész információ
    - drága, korszerű műszerek és felszerelt laborok.
    b) és c) pontok még megoldhatók innen-onnan, de az elsővel komoly gondjaink vannak mani nélkül.

    Szar egyetemeket szar oktatógárdával tényleg formázni kell, nekem is volt sok rossz tapasztalatom, de csak sóhintésből nem lesz szakemberi gárda.

    @bambano:
    amikor ilyen dolgokon agyaltam unalmamban, eszembe jutott, hogy mi lenne, ha a cégek az oktatás fejlesztésére szolgáló adójukat annak az egyetemek utalnák közvetlenül, ahol végzett a dolgozójuk...
    Ez is egy piszok jó ötlet, csak hirtelen sok zugfőiskola meg egyéb láblógatóképző menne tönkre (amiért nem kár).
    Amúgy kérdés (tudom prolitikai vonatkozású, flémet hanyagoljuk, kthxbai): ezeket a jó ötleteket valaki is címezte már az általa kupolás keltetőbe juttatott képviselőnek rajtam kívül? Mert már sokadjára olvastam PH berkeken belül világmegváltó ötletet, csak képviselők nem járnak fórumokra, az infót meg nem fújja be a szél az ablakon.

    a mérnök és infós képzés azért nem produkál nagyobb embertömeget, mert nem jelentkeznek rá elegen
    Naigen, alapanyag híján...

    @azbest:
    + n+1, ahol n->végtelen; végre aki mélyen tájékozott a témában :R

    @buherton:
    a műszaki képzésen az "1 év után a fele diákság kihullik"-effektus jellemző (mert ugye nem elég két jó érettségis tárgy, amit Gizi meg Magdi nénivel kimaxoltok, hanem tényleg széles látókör kell)
    az meg nem divat. Hiszen milyen menő, hogy kettessel átcsúszol matekból, hiszen úgyse fogod használni, minek a hatvány, meg a szinusz, ugye? Sose fogjuk használni, hiszen a kiló kenyeret általános isis matekkal is kiszámoljuk XXXDD!
    a Kandóért meg pacsi :D
    de szerintem a Kandó sem könnyű a BME-hez képest, csak az oktatók hozzáállása más, mondjuk úgy fényéves szakadék van a kettő között hozzáállás terén a Kandósok javára.

    Bélabá

Új hozzászólás Aktív témák