Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    "A hatóság fő céljának a piac legjobb működésének elérését, az összes piaci szereplő számára élhető körülmények biztosítását, valamint az információs és kulturális javakhoz való egyenlő hozzáférés biztosítását nevezte.": figyelembe véve az elmúlt időszak történéseit, ez akkora kamu lózung, hogy nemcsak a lóláb lóg ki, hanem az egész ló is.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz sanzi89 #7 üzenetére

    amikor ilyen dolgokon agyaltam unalmamban, eszembe jutott, hogy mi lenne, ha a cégek az oktatás fejlesztésére szolgáló adójukat annak az egyetemek utalnák közvetlenül, ahol végzett a dolgozójuk...

    most is van valami fejlesztési hozzájárulás, megy a nagy közös kalapba, sajnos nem tudom a pontos nevét. de ezt eltörölném, és azt a szabályt hoznám, hogy ehelyett az adó helyett kifizetett bruttó bér 0.xx százalékát az egyetemre kellene utalni. cégnek mindegy lenne, egyetem meg azután kapná a zseton egy részét, hogy mennyit termel a volt diákja.

    pfúúú mekkora hiszti lenne, ha bevezetnék :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Béééla #4 üzenetére

    a mérnök és infós képzés azért nem produkál nagyobb embertömeget, mert nem jelentkeznek rá elegen. a matek nem kedvenc a fiatalok zöménél. mérnök szakokon nem ritka, hogy a belépőszint a ne bukj meg semmiből az érettségin.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Béééla #13 üzenetére

    "Mert nagyon szar érzés volt, amikor friss diplomásként a tanszékvezető igazgató jött gratulálni hogy "gratulálok fiam, ügyes voltál, és menj a fenébe, mert több nettót keresel mint én, csak így tovább"": szerintem ez a te hibád, hogy ezt a kamu dumát bekajáltad :)

    én csak 5 évet dolgoztam egyetemen, it-s körben, de aki ott ért valamit, az mind maszekolt. úgyhogy ténykérdés, hogy az egyetemi alapfizetése nettó kevesebb, mint amit te keresel, viszont nem is abból él, hanem abból, hogy hivatalosan vagy svarcban maszekol mellette. mármint az, amelyiknek van eladható tudása. mert amelyiknek nincs, az a helyén van, alkalmazás és fizetés szempontjából is.

    azóta volt más, nem it-s területen is tapasztalatom ebben a témában, és pontosan ugyanez volt a végeredmény.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Centre #21 üzenetére

    nem látom, hogy ez mennyiben ösztönözné a tanárokat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Centre #23 üzenetére

    jelenleg van tandíj és diákhitel is. az oktatás nem jó, tehát azt kell feltételezni, hogy a módszer nem vált be.

    én a magam esze szerint úgy látom, hogy azért nem jó a módszer, mert a diákok utóélete nincs hatással a tanár fizetésére. az a korábbi feltételezés, hogy ha a diák tandíjat fizet, akkor:
    - majd értelmesen beleszól az oktatásba
    - majd értelmesen figyelembe veszik a beleszólását
    - majd nem megy olyan egyetemre, amelynek a diplomáját nem honorálja a piac

    nem jött be. ezért én úgy gondolom, hogy ennél direktebb visszacsatolás kell.
    vannak slágerszakok, ahova nehéz bekerülni (a diplomák értékétől függetlenül) és ott mindig tele a létszám, meg vannak antislágerszakok, ahol akkor se telik meg a létszám, ha a felvételi követelmények indokolatlanul alacsonyak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz azbest #24 üzenetére

    "Hiába a valós szakmai tapasztalat, ha a jól fizető munka mellett nem marad idő az oktatással foglalkozni.": én ezt nem értem, világosítsd meg az elmémet.

    az miért nem oktatással foglalkozás, ha egy tanár a munkaidejének egy részét arra áldozza, hogy egy cégnél vezető technológiák alkalmazásával alkosson valamit, majd utána az ott összeszedett tapasztalatait magyarázza el órán? én ennél jobbat nem tudok elképzelni.

    az egyetemen mindenféle szorzók alapján állapítják meg (elvileg) a munkaidőt. például egy darab 50 perces előadásra 2x ennyi idő alatt lehet felkészülni. ez a norma (a szám hasraütéssel, de a módszer ez). akkor a felkészülést mondjuk az ericsson fejlesztői laborjában elvégzett munka jelenti. vagy azt tudja mondani, hogy itt van a tankönyvben az elméleti 256qam modulátor, ezt megmértük gipsz jakab kábeltv szolgáltató hálózatán és ezt meg ezt tapasztaltuk.

    vagy mondok totál más példát: mezőgazdasági mérnök szak. növénytermesztés tanár cégeknek kutatási tevékenységet végez, cégek pénzén új fajtákkal kísérleti vetést végeznek, tudományosan meghatározott módszertannal. megnézhetik, hogy különböző fajták azonos termesztéstechnológia mellett mennyit teremnek, vagy ugyanaz a fajta különböző növényvédő szerre, dózisra hogy reagál, milyen tünetei vannak, stb. stb.

    és akkor ez a tanár növénytermesztés előadáson el tudja mondani, hogy a tankönyvben szereplő 3-4 relatíve régi búzafajta mellett a tavalyi kísérletem szerint a másik két új fajta így meg úgy reagál, terem, stb. kint volt a terepen, nem csak pofázott róla, hanem megcsinálta a saját két kezével, a saját két szemével látta az eredményt és ezt el tudja mondani a diáknak.

    ez miért nem oktatás? pláne miért nem jó oktatás?

    ennek még lehet olyan folyománya is, hogy amikor a diákoknak kell valami (gyakorlati hely, szakdolgozati téma), akkor az ilyen módon megszerzett kapcsolati tőkével nagyon sok értelmes segítséget lehet adni a diáknak. tökre másképp fog kinézni a legelső állásinterjúja, ha azt írja a cv-jébe, hogy megírtam az n+1 (n>385783) bérszámfejtő rendszertervet Jacksonban, mintha azt, hogy ni-nél x projektben ezt az adott részfeladatot én végeztem el, a termék azóta piacra került és a kutatási eredményeket titkosították.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz azbest #28 üzenetére

    akkor én biztos most jöttem a fénnyel a k-pax-ról, mert ezek nem elvi ötletek voltak tőlem, hanem felénk, az ismeretségi körömben ez a szokás.

    "A probléma az, hogy az előadásokra és a gyakorlatokra az oktatóknak is fel kellene készülnie.": én is ezt mondom. csak szerintem nem mindegy, hogy otthon poros könyveket olvasva készül fel, amik már akkor is elavultak voltak (pláne it terén), amikor kihozták a nyomdából, vagy a valódi életben, valódi feladatokkal.

    "Csak a segédanyagok összeállítása is rengeteg időbe kerülhet": és akkor ebben konkrétan mi a nagy truváj? volt rá állami támogatás, megcsináltak egy halom oktatási tananyagot állami zsetonból, azt pörgetik le órán. jobb tanárok esetleg aktualizálják a táblázatokat, ami nem sokhetes munka, oszt jónapot. még jobb tanárok fejből elmondják a friss adatokat.

    "Az alapismeretek oktatására elég sok idő tisztességesen felkészülni és nem lehet készülés nélkül csak úgy beesve összeszedett és jól kidolgozottan leadni az ismereteket.": az alapismeretek oktatására nem fognak a tanárok minden órára külön felkészülni, pláne nem azok, akik egyébként kutatnak vagy projekteben napi szinten használják az anyagot. az analízis tanárom se magolta be minden óra előtt a konvergencia tételét. én ugyan nem tanítok már jópár éve, de az alap unix parancsokat meg az egész filozófiát nem onnan tudtam előadáson, hogy előtte otthon elolvastam, hanem onnan, hogy közben üzemeltettem és rámragadt, mint a kosz. az előre gyártott tananyag az max. szamárvezető volt, hogy didaktikailag mi a jobb sorrend, mit kell elmondani és mi az, ami valószínűleg nem fér bele.

    "Ha van egy szoros határidő és egy órára felkészülés közt kell választani, akkor nem az oktatói feladatkör lesz a prioritás.": viszont amit a szoros határidő alatt megtanul, majd továbbadja, annak több értelme lesz, mint annak, ami a könyvben van. egyébként is a könyvet nyugodtan megtanulhatja a diák önállóan, olvasni tud, ha felvették, oszt jónapot.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz azbest #31 üzenetére

    "éppen csak a lényeg mellett mentél el": nem-nem, a lényeg mellett te mentél el: ezek működő, létező módszerek, egyes egyetemeken így csinálják. tehát itt szó nincs arról, hogy nem lehetne megoldani, mert megoldották, az elvileg felmerülő problémákat áthidalták, slussz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz azbest #33 üzenetére

    na mégegyszer:
    "akkor én biztos most jöttem a fénnyel a k-pax-ról, mert ezek nem elvi ötletek voltak tőlem, hanem felénk, az ismeretségi körömben ez a szokás."

    "A példáidban az a hiba": valójában semmi hiba sincs bennük. másrészt meg egy csomó olyan infót is összeszedhet a tanár a maszek melójában, amit különösebb hókuszpókusz nélkül el tud mondani és hasznos. például a diák szemszögéből semmilyen extra tudást vagy különösen kiugró iq-t nem igényel annak befogadása, hogy a (mezőgazdasági példámra visszautalva) tankönyvben emlegetett 3 búzafajta tulajdonságaihoz képest a legújabb hibrid hogyan teljesít. Ha a diáknak volt annyi agya, hogy felfogja, hogy a 80-as években kifejlesztett martonvásári hibrid búza 6 tonnát termett hektáronként, akkor azt is fel fogja fogni, hogy a tavalyi fejlesztés meg 7 tonnát termett.

    vagy egy orvostan hallgatónak hasznos, ha elmondják, hogy az 50 éves aszpirinnel ilyen tapasztalatok voltak, a frissebb ibuprofennel meg olyanok.

    szerintem te nagyon nem érted, hogy mit írtam, ha ebben problémát látsz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák