- Microsoft Outlook topic
- Bittorrent topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
"az összes magyar válaszadó 88 százaléka a munkaidején kívül is kap hivatalos e-maileket és hívásokat, 74 százalékukat pedig a szabadságuk alatt is keresik hasonló ügyekben."
Na ez a szomorú. Főleg ha ez nincs megfizetve! Mármint az, hogy munkaidőn kívül is telefonos ügyfélszolgálatot tartson a dolgozó.
Épp ezért van nekem külön céges telefonom, amit minden munkaidő végeztével szépen kikapcsolok! Eszembe nem jut hazavinni!Főnökeim és közvetlen munkatársaim természetesen tudják a privát számomat. Így ha valami igazán fontos van, azon el tudnak érni.
(mondjuk azt azért érdemes lenne különválasztani, amikor valakinek munkájából adódóan kell(!) elérhetőnek lennie 0-24. Pl valami rendszerüzemeltető, rendszergazda akit bármikor hívhatnak ha gond van. De nyilván neki erre van szerződése, ezért (is) kapja a fizetését)
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Nem csak az a baj, hogy jellemzően nem fizetik ki a túlórát, hanem az is, hogy jellemzően nincs is tartalékember, akire rá lehetne bízni a dolgokat. Egy 24 órás ügyelethez kb. 5 ember kell, tehát ha egy cég 24 órás valamit akarna, 5x annyi munkaerőt kellene fizetnie, mint amennyit általában szokott.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dany007
veterán
Ezért kell kétszer is meggondolni, hogy tényleg olyan fontos-e az a 24 órás ügyelet.
Sógorom pl most egy nagy pesti cégnél olyan rendszergazda - mindenes - féle. Úgy van leszerződve, hogy egyrészt vállalkozóként dolgozik, másrészt amikor hívják mennie kell. Legyen az hajnali kettő vagy délután négy. De amúgy nincs bent napi 8 órában.A cikk szerintem leginkább azokról az átlagmunkásokról szól, akik napi 8 órában 1 vagy 2 műszakban dolgoznak helyileg a munkahelyen. Legalábbis én így vettem ki.
Én is így vagyok vele. Bejövök reggel fél 8-ra és 4-ig vagyok. Nálunk fizetik a túlórát, azzal nincs is gond. Viszont napi szinten elég sok ügyfelet kezelek. Mégtöbben érdeklődnek telefonon - mobil és vezetékes egyaránt - és e-mailen. (múlt héten 5 nap alatt 54 e-mail jött kifejezetten nekem itt a cégnél)
Egy időben én is rendszeresen hazavittem a céges telefon, bekapcsolva. Egy ideig nem volt probléma. Néha néha jött 1-1 hívás munkaidő után. Viszont pár hónap, talán egy év elteltével szerintem az ügyfelek megszokták, hogy én gyakorlatilag non-stop a rendelkezésükre állok. És akkor kezdődtek a bajok. Mikor rendszeressé vált, hogy este 6-kor, 7-kor, sőt nem egyszer volt, hogy este 9-kor hívtak ügyfelek! Nem csak hétköznap, hanem szombat vasárnap este is! Ez ment pár hónapig, majd betelt a pohár.
A havi 90-95 ezres fizetésbe ez már nem fér bele. Nem vagyok a cég telefonos ügyfélszolgálata, továbbá otthonról úgysem tudok semmit tenni az ügyfelek érdekében.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Így van sógor megoldotta. Tett be egy plusz gépet a rendszerbe. Amit akár vidékről is elér bármikor. Azon keresztül pedig eléri az összes céges gépet, a szervert is és bizonyos határig megtudja oldani a felmerülő problémákat. (nyilván egy új hálózati nyomtatót nem tudna távolról feltelepíteni, de azért sok esetben megoldást nyújthat)
Egyébként nem tudom mennyit keres ezzel, de nyilván felszámolta a folyamatos rendelkezésre állási időt. Mellette meg egyéb más cégeknek is dolgozik párhuzamosan.[ Szerkesztve ]
-
(ÉN)közPONT
senior tag
Nagy cégeknél pássz ,de kis cégeknél azért 3 ember dolgozik 6 helyett mert a magas közterheket nem bírják vagy nem akarják fizetni.
Biztos láttál ilyen tip főnököt: ..Megigér mindent...nemtart be semmit...havonta megdob + 8db pcvel amit karban kell tartanod és term fizetés emelésről nem igen esik szó ,de neki lett egy X6 os B.W je....ugye fontos ,hogy a főnök olyan autóval járjon ami környezetbarát
Rocker ... Gibson Les Paul Classic Custom 2008 Black
-
Tikakukac
titán
Apám lassan 30 év munka után mondta azt, hogy este telefon garázsban marad és kész. Ha ügyeletes akkor van másik mobil és azon megcsörrentik. Túl sokan érnek rá telefonálgatni és a bajaikat ecsetelni, főleg ünnepnapokon és hétvégén. Az okostelóval pedig ez a szám emelkedik drasztikusan. Legjobb példa mikor rájön vki dec. 24. reggel, hogy nincs bekötve az új sütője, de már itt a hús miben süsse meg. Rakjon tüzet aki ilyen hülye...
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
putti
aktív tag
Én ezt nagyon egyszerűen megoldottam. A munkaidőmben elérhető vagyok, a munkaidőmön kívül pedig a híváskorlátozási lista lép érvénybe, ahol csak családtagok érnek el. Ennyi.
Természetesen akinek fontos a hivatalos munkaideje után is az elérhetőség, akkor ez van.
Akinek meg nem ínye hogy a munkaidő után is úgymond zaklassák, kapcsolja be a korlátozást, egyszerű, csak meg kell beszélni magunkban a dolgot és már a kezdetektől így kell csinálni hogy később ebből ne legyen probléma.
Az persze más kérdés ha a munkáltató kötelez rá és készüléket is biztosít, néha még kellemetlen is lehet, de mivel ez a lehetőségek országa, van másik munkahely is, amit természetesen nem, vagy nagyon nehezen talál az ember.
Mindenkinek van magánélete is és joga is a magánéletéhez, ami kell is, de mindenki magában döntse el hogy neki mi a fontosabb.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
egy halom munkatársam van, akik folyamatosan panaszkodnak, hogy csörög a telefonjuk... mondom kapcsold ki. Hát azt nem lehet! mondom egyrészt lehet, másrészt jogszabályt sértesz azzal, hogy felveszed a telefont. egyszer nagyon meg fognak büntetni érte. de azt nem lehet. akkor ne panaszkodj.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
leslieke
Jómunkásember
Én nem dolgozom munkaidőn túl! A szabadnap azért van, hogy ne ezzel foglalkozzak.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
{Zodiac}
senior tag
hálaégnek én a "munkáltatóm biztosít..." kategória vagyok, így amikor csak tehetem kikapcsolom a francba!
Öntörvényű Sünmalac
-
bambano
titán
szerintem meg nem. ráadásul a tulajdonosnak elvileg nem fizetése van, hanem osztaléka vagy nyereségrészesedése.
a példám meg azért nem mindennapi, mert nem csak a saját magánéletüket teszik tönkre, hanem szabályt is sértenek vele. duplán gázos.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Integra
titán
a vw pl letiltatta a blackberry mailezést du 6 és reggel 8 között az alkalmazottaknak. felsővezetők persze kivétel, de ott ez pedig érthető, bár utóbbiaknál is vállalati kultúra válogatja és a fontosság.. sajnos nagyon sok cég semmibe veszi a work-life balance-t és a rengeteg nyomorúságos, magánélettel nem rendelkező szerencsétlen pedig megöli az egészségesek életét is akár, fel sem tűnik neki.. oda kell szólni, meg kell oldani.
bambano: igenis vannak cégek ahol 24/7 elérhető kell legyen a vezetőség. más kérdés, hogy amennyire lehet, tiszteletben tartják ők is a szabadidőt és csak végszükség esetben hivják egymást. de a munkavállalásiban/munkaköri leirásban benne van a legtöbb esetben ez is tételesen.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Dany007
veterán
Ezt a szabálysértéses dolgot nem értem. Magyarázd már el. Aztán reagálok
szerk.: bár reagálhatok most is. Szerintem egy vezetői munkakörben bizony benne van az, hogy mindig rendelkezésre álljon. Elvégre ő a vezető, ő hoz meg döntéseket. Esetenként más emberek nem tudnak dolgozni az ő döntése nélkül. Nyilvánvaló ha valami van a vezetőt kérdezik meg nem pedig az egyszeri munkást. De szerintem ha ezt megfelelően honorálják anyagilag (is) akkor nem lenne probléma. De ez már leginkább egyéni megítélést igényel egyéni helyzetben. Nehéz így erről általánosságban beszélni.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
azok az illetők, akikre céloztam, internet szolgáltatóknál dolgoznak. sok vidéki szolgáltató családias alapon működik, ismer mindenki mindenkit, mert az egész falu gyalog se nagyobb 5 percnél (kis túlzással). Ilyenkor van, hogy az ügyfél a főnököt hívja (mert ő olyan fontos, hogy neki csak a főnök elég). Viszont az így leadott hibabejelentésről vagy szerződéskötési igényről sehol nincs mentett telefonbeszélgetés, papír, stb. Ami addig működik, míg valaki ideges nem lesz és fel nem nyomja a céget az nmhh-nál, mert akkor pofonzivatar következik.
ezzel szemben ha felhívod a hivatalos telefonszámot, annak nyoma marad és ez mindenkinek jobb.
a vezető döntéseiről meg annyit, hogyha nélküle megáll a cég, akkor nem jó vezető. másrészt meg a melósai sokkal kevesebbet dolgoznak időben, sok ok miatt (pl. télen négy után már sötét van, nem tudsz villanykaróra mászni).
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dany007
veterán
Igen, az ideális az lenne, hogy adott munkaidő leteltével ne foglalkozzon az ember a munkával. Én se megyek oda az InterSparhoz este 10-kor vásárolni, mikor csak este 8-ig van nyitva.
Azt is el kell ismerni, hogy sok munkahelyen ez nem megoldható (pl kifejezetten 7/24-es munkakörökben). Megint csak de, a legtöbb helyen azért mégis meglehetne oldani.
Amúgy csodálkozom ezeken a reakciókon. Ugyanis jómúltkor egy másik topciban ahol ugyan ez volt a téma, ott igen sok lehurrogást kaptam, amiért nem vagyok hajlandó ügyfélszolgálatost játszani a cégnek munkaidő után ingyen. Nem részletezem, de igensok csodálkozós negatív kritikát kapott a véleményem Itt meg most pont fordítva látszik.
[ Szerkesztve ]
-
Apika
Közösségépítő
válasz (ÉN)közPONT #7 üzenetére
Milyen ismerős a szituáció...
-
Apika
Közösségépítő
válasz (ÉN)közPONT #26 üzenetére
Most is ebben a cipőben járok... De muszáj húzni az igát, mert két éhes gyerekszáj vár otthon... Jobb megoldás pedig nincs...
-
-
-
Dany007
veterán
Hehe, de nekem az e-mailek kezelése csak a munkám egy ici-pici kis része.
A heti 54 e-mail az kb azt jelenti, hogy napi - nem 10 - hanem csak 5-6 árajánlat kérés. Ami esetenként több órai munka, egyeztetés más területek dolgozóival, telefonálás partnercégeknek, végül egyeztetés a főnökkel. A maradék napi 4-5 email meg grafikai munka egyeztetése. Előkészítése. Egyéb ügyintézés az ügyfelekkel.De mondom, ez csak mellékes hozadéka a munkámnak. Valójában egy digitális nagyformátumú nyomtatógépet kezelek. Plusz ennek grafikai előkészítési munkái, néha egy kis grafikai tervezés is... Tehát munkám nagyrészében nem érek rá a gép előtt ülni, mégis muszáj valahogy azt is nekem megcsinálni. Sajnos még nincs titkárnőm, pedig néha nagyon jól jönne.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz (ÉN)közPONT #26 üzenetére
akinek ez nem tetszik, annak lehetősége van vállalkozni.
a cégtulaj sajátossága, hogy a befektetett pénzéért jár neki a profit. ez a kapitalizmus.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
spirit007
senior tag
Nem értem mi köze van az "okos" telefonnak a magánélet szétzüllesztéséhez (?)
Azt mindenki magának intézi -ha akarja- viszont pont semmi köze a technikához
A legtöbb hullára kopott éjjel-nappali teló pont a belépő szintű Nokiákból kerül ki (1800 és tsai) -
spirit007
senior tag
Az ilyen sok okos főnöknek általában egy közös tulajdonságuk van : hullanak mint az őszi legyek. Nekem pl. az egyik munkahelyemen volt olyan év, hogy négyen is váltották a bőrforgót. De jellemzően a migráció minimum év/db volt
Addig pedig amíg nem "hullik" csak a kollektíván múlik, hogy mennyire mutatja meg az ilyeneknek: minden út földút ... -
Dany007
veterán
válasz spirit007 #34 üzenetére
Sajnos nem mindig van ez így. Az én főnököm régóta ua.
Amúgy az egy dolog, hogy az egyén dönti el mit akar és mit nem. Viszont az okostelefonok elterjedésével létrejött egy lehetőség. Lehetőség az állandó elérhetőségre, lehetőség a nem helyhez / időhöz kötött ügyintézésre.Pl. egy 20 évvel ezelőtt, itthon még a vezetékes telefon se volt elterjedve nemhogy a mobil (átlag háztartásokban). Ergo ha a melós hazautazott a munkahelyéről már nem nagyon volt lehetőség elérni másnap reggelig. Hiába volt szupersürgős "sos" az ügyfélnek. Emberünk már hazament, ki tudja hol van. Lehet nincs is otthon? Lehet már részeg a kocsmában stb...
De ma már egy közepes szintű okostelefonnal is jóformán el tudsz látni egy alap ügyfélszolgálatot. Mindenesetre a 3G-s korszakban már azt se mondhatja az ember, hogy - bocs most nem vagyok netközelben. E-mailt küldhet fogadhat, PDF-et olvashat, szöveget, táblázatot akár prezentációt is szerkeszthet telefonról. Na meg persze nem beszélve a telefonálásról. Egy csomó lehetőség, amihez még talán 10 éve is egy komplett iroda kellett.
Tehát a lehetőség adott. A főnökség meg kihasználja. Mert mért ne tenné? Ha a dolgozó munkaidőn kívül is ügyeket intéz ingyen, akkor az majdnem tiszta haszon a cégnek.
Ezt is szépen be lehet adni a dolgozónak. Először csak: - nem igaz egy nyamvadt e-mailt nem tudsz elküldeni otthonról?!... Aztán két hónap múlva már csak azt veszed észre, hogy otthon is céges ügyeket intézel még gyorsan vacsora előtt vagy után ha már nem fér bele.Itt jön a képbe a "válság van" szindróma. Persze, nem muszáj ezt megtenni, el lehet menni a cégtől. Ja, hogy válság van, nincsenek munkahelyek, ha elmész a cégtől lehet 2 éven át nem lesz állásod viszont a helyedre már az első nap lesz 150 jelentkező. Ezt a vezetők nagyon jól tudják és ki is használják. A melós meg nem tehet semmit, munka kell, gyerekeket etetni kell, hitelt fizetni kell. Ilyenkor kockáztatásnak helye nincs.
Szóval igen. Néha örülnék neki, ha csak pár napra visszacsöppennénk a 80-as évekbe Amikor itthon csak a nagyobb cégeknél volt vezetékes telefon. Családtagok vagy rendszeresen látogatták egymást személyesen vagy jó hosszú kézzel írt levelet küldtek egymásnak. Amit otthon munka után kényelmesen elolvasott az ember. Annyira már senkinek nem fontos téged zaklatnia, hogy elmenjen személyesen a lakásodra. Nincs napi harminc telefonhívás meló után stb...
[ Szerkesztve ]
-
{Zodiac}
senior tag
Meg még ehhez annyi, hogy volt olyan melóhelyem, ahol külön hangsúlyt fektettek az időgazdálkodásra. Amelyik részleg főnöke csak úgy tudta szervezni a munkát, hogy a melósoknak munkaidőn kívül is be kellett dolgoznia, az rossz vezetőnek számított. Az első és talán az utolsó olyan melóhelyem volt, ahol értették, sőt majdnemhogy támogatták az "azért dolgozok, hogy éljek, de nem azért élek, hogy dolgozzak" elvet.
Öntörvényű Sünmalac
-
Mr X
veterán
-
onereborn
tag
"Néha örülnék neki, ha csak pár napra visszacsöppennénk a 80-as évekbe Amikor itthon csak a nagyobb cégeknél volt vezetékes telefon. Családtagok vagy rendszeresen látogatták egymást személyesen vagy jó hosszú kézzel írt levelet küldtek egymásnak. Amit otthon munka után kényelmesen elolvasott az ember. Annyira már senkinek nem fontos téged zaklatnia, hogy elmenjen személyesen a lakásodra. Nincs napi harminc telefonhívás meló után stb..."
Dany007 de ott nincsen PC!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen