Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    "az összes magyar válaszadó 88 százaléka a munkaidején kívül is kap hivatalos e-maileket és hívásokat, 74 százalékukat pedig a szabadságuk alatt is keresik hasonló ügyekben."

    Na ez a szomorú. Főleg ha ez nincs megfizetve! Mármint az, hogy munkaidőn kívül is telefonos ügyfélszolgálatot tartson a dolgozó.
    Épp ezért van nekem külön céges telefonom, amit minden munkaidő végeztével szépen kikapcsolok! Eszembe nem jut hazavinni!

    Főnökeim és közvetlen munkatársaim természetesen tudják a privát számomat. Így ha valami igazán fontos van, azon el tudnak érni.

    (mondjuk azt azért érdemes lenne különválasztani, amikor valakinek munkájából adódóan kell(!) elérhetőnek lennie 0-24. Pl valami rendszerüzemeltető, rendszergazda akit bármikor hívhatnak ha gond van. De nyilván neki erre van szerződése, ezért (is) kapja a fizetését)

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz bambano #2 üzenetére

    Ezért kell kétszer is meggondolni, hogy tényleg olyan fontos-e az a 24 órás ügyelet.
    Sógorom pl most egy nagy pesti cégnél olyan rendszergazda - mindenes - féle. Úgy van leszerződve, hogy egyrészt vállalkozóként dolgozik, másrészt amikor hívják mennie kell. Legyen az hajnali kettő vagy délután négy. De amúgy nincs bent napi 8 órában.

    A cikk szerintem leginkább azokról az átlagmunkásokról szól, akik napi 8 órában 1 vagy 2 műszakban dolgoznak helyileg a munkahelyen. Legalábbis én így vettem ki.

    Én is így vagyok vele. Bejövök reggel fél 8-ra és 4-ig vagyok. Nálunk fizetik a túlórát, azzal nincs is gond. Viszont napi szinten elég sok ügyfelet kezelek. Mégtöbben érdeklődnek telefonon - mobil és vezetékes egyaránt - és e-mailen. (múlt héten 5 nap alatt 54 e-mail jött kifejezetten nekem itt a cégnél)
    Egy időben én is rendszeresen hazavittem a céges telefon, bekapcsolva. Egy ideig nem volt probléma. Néha néha jött 1-1 hívás munkaidő után. Viszont pár hónap, talán egy év elteltével szerintem az ügyfelek megszokták, hogy én gyakorlatilag non-stop a rendelkezésükre állok. És akkor kezdődtek a bajok. Mikor rendszeressé vált, hogy este 6-kor, 7-kor, sőt nem egyszer volt, hogy este 9-kor hívtak ügyfelek! Nem csak hétköznap, hanem szombat vasárnap este is! Ez ment pár hónapig, majd betelt a pohár.
    A havi 90-95 ezres fizetésbe ez már nem fér bele. Nem vagyok a cég telefonos ügyfélszolgálata, továbbá otthonról úgysem tudok semmit tenni az ügyfelek érdekében.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz bambano #4 üzenetére

    Így van sógor megoldotta. Tett be egy plusz gépet a rendszerbe. Amit akár vidékről is elér bármikor. Azon keresztül pedig eléri az összes céges gépet, a szervert is és bizonyos határig megtudja oldani a felmerülő problémákat. (nyilván egy új hálózati nyomtatót nem tudna távolról feltelepíteni, de azért sok esetben megoldást nyújthat)
    Egyébként nem tudom mennyit keres ezzel, de nyilván felszámolta a folyamatos rendelkezésre állási időt. Mellette meg egyéb más cégeknek is dolgozik párhuzamosan.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz bambano #10 üzenetére

    Mondjuk vezető / tulajdonosi pozícióhoz ez velejáró dolog. Ezen mondjuk nem vagyok meglepve. De gondolom ez látszik is a fizetésében. :)

  • Dany007

    veterán

    válasz bambano #18 üzenetére

    Ezt a szabálysértéses dolgot nem értem. Magyarázd már el. Aztán reagálok :)

    szerk.: bár reagálhatok most is. Szerintem egy vezetői munkakörben bizony benne van az, hogy mindig rendelkezésre álljon. Elvégre ő a vezető, ő hoz meg döntéseket. Esetenként más emberek nem tudnak dolgozni az ő döntése nélkül. Nyilvánvaló ha valami van a vezetőt kérdezik meg nem pedig az egyszeri munkást. De szerintem ha ezt megfelelően honorálják anyagilag (is) akkor nem lenne probléma. De ez már leginkább egyéni megítélést igényel egyéni helyzetben. Nehéz így erről általánosságban beszélni.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz bambano #21 üzenetére

    Ja így már érthető teljes mértékben. Viszont ez így talán eléggé elszigetelt eset lehet.

  • Dany007

    veterán

    válasz bambano #23 üzenetére

    Igen, az ideális az lenne, hogy adott munkaidő leteltével ne foglalkozzon az ember a munkával. Én se megyek oda az InterSparhoz este 10-kor vásárolni, mikor csak este 8-ig van nyitva.

    Azt is el kell ismerni, hogy sok munkahelyen ez nem megoldható (pl kifejezetten 7/24-es munkakörökben). Megint csak de, a legtöbb helyen azért mégis meglehetne oldani.

    Amúgy csodálkozom ezeken a reakciókon. Ugyanis jómúltkor egy másik topciban ahol ugyan ez volt a téma, ott igen sok lehurrogást kaptam, amiért nem vagyok hajlandó ügyfélszolgálatost játszani a cégnek munkaidő után ingyen. Nem részletezem, de igensok csodálkozós negatív kritikát kapott a véleményem :) Itt meg most pont fordítva látszik.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz joysefke #29 üzenetére

    Hehe, de nekem az e-mailek kezelése csak a munkám egy ici-pici kis része.
    A heti 54 e-mail az kb azt jelenti, hogy napi - nem 10 - hanem csak 5-6 árajánlat kérés. Ami esetenként több órai munka, egyeztetés más területek dolgozóival, telefonálás partnercégeknek, végül egyeztetés a főnökkel. A maradék napi 4-5 email meg grafikai munka egyeztetése. Előkészítése. Egyéb ügyintézés az ügyfelekkel.

    De mondom, ez csak mellékes hozadéka a munkámnak. Valójában egy digitális nagyformátumú nyomtatógépet kezelek. Plusz ennek grafikai előkészítési munkái, néha egy kis grafikai tervezés is... Tehát munkám nagyrészében nem érek rá a gép előtt ülni, mégis muszáj valahogy azt is nekem megcsinálni. Sajnos még nincs titkárnőm, pedig néha nagyon jól jönne.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz spirit007 #34 üzenetére

    Sajnos nem mindig van ez így. Az én főnököm régóta ua. :)
    Amúgy az egy dolog, hogy az egyén dönti el mit akar és mit nem. Viszont az okostelefonok elterjedésével létrejött egy lehetőség. Lehetőség az állandó elérhetőségre, lehetőség a nem helyhez / időhöz kötött ügyintézésre.

    Pl. egy 20 évvel ezelőtt, itthon még a vezetékes telefon se volt elterjedve nemhogy a mobil (átlag háztartásokban). Ergo ha a melós hazautazott a munkahelyéről már nem nagyon volt lehetőség elérni másnap reggelig. Hiába volt szupersürgős "sos" az ügyfélnek. Emberünk már hazament, ki tudja hol van. Lehet nincs is otthon? Lehet már részeg a kocsmában stb...

    De ma már egy közepes szintű okostelefonnal is jóformán el tudsz látni egy alap ügyfélszolgálatot. Mindenesetre a 3G-s korszakban már azt se mondhatja az ember, hogy - bocs most nem vagyok netközelben. E-mailt küldhet fogadhat, PDF-et olvashat, szöveget, táblázatot akár prezentációt is szerkeszthet telefonról. Na meg persze nem beszélve a telefonálásról. Egy csomó lehetőség, amihez még talán 10 éve is egy komplett iroda kellett.

    Tehát a lehetőség adott. A főnökség meg kihasználja. Mert mért ne tenné? Ha a dolgozó munkaidőn kívül is ügyeket intéz ingyen, akkor az majdnem tiszta haszon a cégnek.
    Ezt is szépen be lehet adni a dolgozónak. Először csak: - nem igaz egy nyamvadt e-mailt nem tudsz elküldeni otthonról?!... Aztán két hónap múlva már csak azt veszed észre, hogy otthon is céges ügyeket intézel még gyorsan vacsora előtt vagy után ha már nem fér bele.

    Itt jön a képbe a "válság van" szindróma. Persze, nem muszáj ezt megtenni, el lehet menni a cégtől. Ja, hogy válság van, nincsenek munkahelyek, ha elmész a cégtől lehet 2 éven át nem lesz állásod viszont a helyedre már az első nap lesz 150 jelentkező. Ezt a vezetők nagyon jól tudják és ki is használják. A melós meg nem tehet semmit, munka kell, gyerekeket etetni kell, hitelt fizetni kell. Ilyenkor kockáztatásnak helye nincs.

    Szóval igen. Néha örülnék neki, ha csak pár napra visszacsöppennénk a 80-as évekbe :) Amikor itthon csak a nagyobb cégeknél volt vezetékes telefon. Családtagok vagy rendszeresen látogatták egymást személyesen vagy jó hosszú kézzel írt levelet küldtek egymásnak. Amit otthon munka után kényelmesen elolvasott az ember. Annyira már senkinek nem fontos téged zaklatnia, hogy elmenjen személyesen a lakásodra. Nincs napi harminc telefonhívás meló után stb...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák