Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz gtasystem #58 üzenetére
Na de ez az hogy ha kevesebb járat akkor kevesebb járat, ugyanannyiba kerül ha elosztva járnak...
Nem olcsóbb az ha egyszerre...Ugyanez igaz a keveset kereső ellenőrre is, kevés pénzért is viselkedhet tisztességesen. Én sem lopok, csak mert felettünk lopnak...
Amúgy az is igaz hogy hülyéknek sokszor könnyebb bekerülni a vezetésbe mint ha van agyad...
Egyébként itt Pécsett is 270 a jegy, viszont mondjuk a járatsűrűséggel, meg a sofőrökel nincs (nem is volt) bajom.
Viszont az ellenőrökkel akadt, szerencsére nem sok.
Egyébként itt téli-nyári menetrendvátáskor szokták elfelejteni cserélni a menetrendeket, meg lecserélni a honlapon a mentrendet.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Lenry
félisten
válasz gtasystem #75 üzenetére
akkor a szegedi közlekedéssel végképp nem értem hol a probléma:
a járművek messze tisztábbak, mint a legtöbb BKV jármű, bár némelyik tényleg régi... sőt némelyik nagyon régi (Szeged az egyetlen magyar város a 4 villamosos közül ahol még mindig járnak a régi Bengák, ezek tényleg elég lepusztult állapotban vannak)
viszont a Tátrákra nem hiszem, hogy lehet panasz, a trolik közül egy sem idősebb, mint én vagyok azaz max 20 évesek, de azokat is szépen újítják fel, modernizálják, digitális utastájékoztatóval szerelik fel...
a buszok... a Tisza Volán cserélgeti le az Ikarusokat Volvokra és Mercikre, és nagyon sok Ikarus is új, csendesebb, környezetbarátabb, sűrített földgázas motort kapott a régi hangos dízel helyett.szerintem megteszik amit tudnak, én legalábbis maximálisan meg vagyok elégedve azzal, amit nyújtanak
ez most nagyon reklámszagú lett ugye?
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
tkazmer
addikt
válasz gtasystem #75 üzenetére
2100ft-ért valóban megéri bérletet vásárolni, ha azt nézem hogy mit kapsz érte..de ha azt nézem hogy ez hány százaléka a minimálbérnek akkor egyáltalán nem éri meg..
8250ft-ért havi bérlet meg pláne nem
bocs, de költség oldalon senkit nem érdekel, hogy mennyi a minimálbér a világpiaci olajár (így a gázolaj ára) nem a magyar minimálbér függvényében alakul, pont úgy, ahogy a járművek ára sem. az adókra szintén nincs hatással a minimálbér, maximum annyiban, hogy nem adóköteles, ez viszont a tárgyalt kérdés szempontjából irreleváns. a magyar minimálbér szintén a legkevésbé foglalkoztatja a bkv külföldi beszállítóit, a magyarországiakat is scak annyiban, hogy néhány dolgozójuknak annyit fizetnek. nem vall tehát különösebben magas szintű gondolatmenet eredményére az, hogy a minimálbér alapján akarod eldönteni, hogy a szolgáltatás ára alacsony vagy magas. ahhoz képest, hogy mennyien használják, még alacsony is, tehát - üzletileg - érthetetlen, hogy miért nem emelik.Lenry #74
budapesten egy cseppet több járatot használhatsz egy bérlettel, mindenképpen indokolt tehát a magasabb ár.Echoo
Csak egy bunkó buszsofőr... Ez vagyok én
sajnálom, hogy így érzed, ezúton is biztosítanálak afelől, hogy ez nem így van. nem hülyeség ugyanis a bkv szlogenje, miszerint ők (ti) biztosítják (játok) a város vérkeringését[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
talmida
Közösségépítő
válasz gtasystem #78 üzenetére
Ne haragudj, de ha te az ócska amerikai filmekből vagy musicTV-ből alkotsz véleményt az USAról, akkor nagyon el leszel tájolva. Azok tesznek hályogot a szemekre, és azok nagyobb akadályok az igazi információ gyűjtéséhez, mint a kínai nagy fal volt anno
Hány amerikait ismersz jól? Jó alatt azt értem, hogy minimum 3 éve személyesen, alaposan, "mindent" tudva róla. Hm? Ha nagy a szám, még akkor sem általánosíthatsz, mert százmilliókról van szó.
Egyáltalán el tudod képzelni azt, hogy mennyi az a háromszázmillió?[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
-
Bubu79
addikt
válasz gtasystem #89 üzenetére
IMHO - in my humble opinion - szerény véleményem szerint, azaz szvsz...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
tkazmer
addikt
válasz gtasystem #84 üzenetére
tudod egy szolgáltatásnak mindig van költség oldala is. bizonyos ár alá tehát nem lehet levinni a szolgáltatás árát, bármekkora is a kereslet, mert csak veszteség termelődik, amit pedig nyilván senki sem szeretne. leegyszerűsítve: nem fogod 5 forintért adni a tojásrántottát az éttermedben, mert nem jön ki belőle a tojás, az olaj, a hagyma, a serpenyő, a gáz/villany, a konyha, a munkabér, stb ára, még ha a kutya nem jár az éttermedbe akkor sem, inkább nem adsz tojásrántottát, esetleg éttermet sem nyitsz.
ha a bkv-n nem utazna senki, akkor valószínű, hogy tényleg irreálisan magasan lennének az árai. mivel azonban pont az egy gond, hogy tömöttek a buszok, nekem nem úgy tűnik, hogy túl magasak, sőt a legtöbb fejlett országhoz képest alacsonyak is.
az meg, hogy ki van kiért, kétoldalú, hiszen a cég nem csak az utasokért, hanem a részvényesekért is van egyrészről, másrészről pedig az, hogy egy cég az ügyfelekért van, nem jelent feltétlenül jótékonykodást. azt pedig szintén nehéz lenne megoldani, hogy "te minimálbért keresel, a jegyed emiatt 10HUF, te havi másfél milliót nettó, ezért a te jegyed pedig 500 HUF".
egyébként van egy érdekes fordulat a gondolatmenetedben. az utolsó két bekezdésből én arra következtetek, hogy azért nem megy jól a bkv-nak, mert nem nyújt a mostaninál jobb szolgáltatást. ezt kifejtenéd bővebben? mindenképpen érdekelne...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
talmida
Közösségépítő
válasz gtasystem #87 üzenetére
Szia gtasystem, szerencséd, hogy vasárnap van, különben nem töltenék ennyi időt ilyen kérdésekkel
"nos még a kedvedért sem fogok ócska amerikai filmeket nézni ... nem tudom egyébként hogy ezt honnan vetted szerintem rosszul olvastál valamit.."
Ha félreértettelek, akkor bocsánatot kérek. Úgy vettem ki a szavaidból, mintha lenéznéd az amerikaiakat ..és mintha pl a music TV-t ajánlottad volna referenciának. (musicTV majdnem egyenlő egy ócska a.-i filmmel, ha információszerzésre akarod használni)."általánosságban beszélni lehet anélkül is amit te állítasz..de a kérdésedből sejthető hogy te ismersz 3 évnél régebben egy amerikai állampolgárt személyesen."
Persze, hogy lehet beszélni... Sokan teszik is..., de nem vall túl nagy bölcsességre.
Szóval csak majdnem igaz az állításod. Annyit pontosítanék csak, hogy nem egy amerikait ismerek több, mint három éve személyesen, lévén, hogy több, mint 11 éve itt élek az USAban."és valószínűleg úgy gondolod hogy ez az ami kizárólag feljogosíthat bárkit is önálló véleményre..nos ha hiszed ha nem, ez mind nem kell hozzá.."
Nos, ha hiszed, ha nem, a személyes meggyőződés a személyes ismeretségek alapján áll meg igazán. Lehet olvasni, nézni ezt-azt, de, ha itt élnél, akkor lenne igazán hiteles az, amit mondasz róla. Ebben azt hiszem, hogy megegyezhetünk.
"pl: elég sok embernek van véleménye a Holdról pedig elég kevesen jártak ott.."
Persze, lehet önálló véleményed a Holdról is , de egy olyan embernek jobban fogok hinni, aki, már járt is ott, mint annak, aki csak innen-onnan olvasgatott róla .Donki Hóte-nek:
Ja, jó a kérdés. Persze majdnem minden amerikai (vagy ő vagy az ősei) bevándorló volt valamikor. Ez igaz. De ettől függetlenül nyilván mindenki érti, hogy, amikor az amerikaiak IQ-ját “dícsérik”, akkor mindazokra gondolnak, akik az USA-ban szocializálódtak..élnek/tanulnak/tanultak…stb..akik az USA levegőjét szívják.És még "egy szó" gtasystem-nek:
az ámerikai az aki az óperencián túl lakik, ámerikásul beszél hogyaszongya lol wow meg imho (ezt most tanultam:-) oszt még a wc-papírja is ájfónos
én eccer láttam kettőt .. persze lehet hogy csak valami álamerikánusok voltak..sose tudom meg..
Gratula!
Na, az ilyen és ehhez hasonló amerikaiakról szerzett alapos ismereteid után jobb, ha a rólu(n)k alkotott véleményedet máskor inkább magadban tartod Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
-
talmida
Közösségépítő
válasz gtasystem #99 üzenetére
ingerszegény környezetben tompulnak az agyak..
és hát itt is ugyanez megy már jópár éve úgyhogy a magyarok magas IQ-ja már csak mítosz..Ezt te írtad. No komment...
Szóval, ha az itteniekről ír valaki látatlanban, akkor hadd legyen már szava annak is, aki szemtanu....emiatt írtam a 11 évet, nem pedig azért, hogy dicsekedjek.
Ha az USAról írsz, akkor természetesen, én vagyok kompetensebb (nálad), ha a te környezetedről írsz, akkor meg te. Érted? Erről van szó.
"ez egy magyar fórum magyar nyelven magyaroknak..nézd meg a domaint.. pont hu és nem pont com vagy pont us"
Mit akarsz evvel mondani? Senki nem vonta kétségbe, hogy te nem írhatsz ide. De az nem mindegy, hogy mit írsz. Az igazmondás téged is kötelez!
Ez a fórum tudtommal nekem is ugyanannyi szólásszabadságot biztosít, mint neked, mert nem az országhatárok határozzák meg a jogosultságot, hanem remélem, hogy a mondanivaló...de, ha nem így lenne, akkor homályosíts már föl légyszíves a játékszabályzatról.IN GOD WE TRUST!
-
tkazmer
addikt
válasz gtasystem #97 üzenetére
a hozzászólásodból sokminden kiderül, de hogy üzletileg miért indokolt az, hogy a jelenlegi nem túl magas árak jellemezzék a bkv-t, nem igazán.
emellett úgy tűnik, nem értetted a hsz-em végén lévő utalást arra, hogy attól még nem fog jobban menni a bkv-nak, ha javít a szolgáltatás minőségén. a jelenlegi hulladék járműveket felhasználva is van elég (sőt, túl sok is) utasa, hozzá rengeteg vesztesége, akkor miért növelje még a költség oldalt feleslegesnek tűnő járműbeszerzésekkel is? a máv más tészta, de elég jól látszik, hogy mióta pl siemens vonatok járnak bp-esztergom között, elég rendesen megnőtt az utasszám, tehát ott van üzleti alapja is a fejlesztéseknek. a bkv-nál gyak. semmi.Ami megoldás lehetne, az egy másik közlekedési cég, a verseny nagyon sokat segítene a dolgon., rákényszerítené a - jól jellemezted - "benga előző rendszerbeli nagyvállalat"-ot, hogy tegyen is valamit az utasokért. így max néhány politikusnak éri meg a dologgal foglalkozni, de látható, hogy a budapesti lakosság többsége így is elégedett a vezetéssel, közvetve tehát a bkv-val (is).
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
-
tkazmer
addikt
válasz gtasystem #104 üzenetére
árszabásnál nem csak a vásárlóerő az irányadó hanem a kereslet is. sőt, sokkal inkább a kereslet az irányadó. azt pedig nem nehéz belátni, hogy milyen magas a kereslet a bkv járataira, ergo a jegyárakat lehetne emelni. nem tudom, ezen mi olyan bonyolult.
ebben nem értünk egyet. de jobban fog menni.sőt
nem, addig nem ameddig nincs konkurencia, amely elvonna tőle utasokat. a mávnál szerencsére volt (a volán társaságok), meg is lett az eredménye, első körben pl az esztergom-bp vonalon közlekedő siemensek. az utasszám igen jelentős mértékben megnőtt. a bkv járatain azonban nincs szükség az utasszám növelésére. egy vadiúj busz tehát nem jelent új ügyfeleket a bkv-nek.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
válasz gtasystem #113 üzenetére
a helyzet monopol
erről van szó, és ameddig ez így marad, a bkv-nek nem érdeke az, hogy jobban kiszolgálja az utast. ezzel kapcsolatban további szócséplés felesleges, egy monopolhelyzetben lévő cég esetében ez így van, volt és lesz is.
a balaton pedig rossz példa, hiszen sosem volt monopolhelyzetbenvéleményem szerint igenis van szükség utasszámnövelésre a BKV-nál
egyetértek, valóban, a főváros érdeke, hogy a nagyobb dugók elkerülése érdekében többen utazzanak a bkv járatain. azonban a bkv-nek, mint cégnek ez nem feltétlenül érdeke, hiszen a járatai 100%+ kihasználtság mellett működnek nagyon gyakran, járatszám növeléssel valószínűleg ez a szám csökkenne, tehát gyengülne a hatékonyság.ameddig a bkv monopolhelyzetben van, a legkifizetődőbb üzletpolitika egészen bizonyosan nem az, hogy minél jobban kiszolgálják az utast, költségeket növelve ezzel.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
válasz gtasystem #115 üzenetére
valahogy nekem úgy tűnik, hogy nem egészen látod át a dolgokat.
a monopolhelyzet röviden azt jelenti, hogy nincs versenytárs. egy, a bkv-hoz hasonló alap, szinte létfontosságú szolgáltatást nyújtó társaságnál ez ahhoz vezet(hetne bármikor), hogy árait tekintve szinte bármeddig elmehet fölfelé, a szolgáltatási színvonalat tekintve pedig lefelé.
nyilván haszon szempontjából ez az optimális, hiszen rendkívül alacsony költséggel tud szolgáltatni borzasztóan magas áron.
egyébként nem tudom ezen mit nem lehet érteni. ez nem kapitalizmus és banánköztársaság, ez közgazdaságtan illetve logika.(#116) gtasystem
[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
tkazmer
addikt
válasz gtasystem #118 üzenetére
érdekes én is pont ezt gondolom veled kapcsolatban
na, látom akkor jól megvagyunk egymássalahol egy utaztatással foglalkozó cégnek nem érdeke hogy minél több utasa legyen, hanem hogy minél kevesebb,
ez félreértés lesz, én ugyanis 100%os kihasználtságról beszéltem, nem minél kevesebb utasról.
Tegyük fel, hogy van egy buszjárat, ami 10.000-be kerül egy cégnek. Bevétele a rajta utazóktól mondjuk 20.000. A járat 100%-osan ki van használva, tehát 100-an utaznak az egyszerűség kedvéért rajta. A nyereség 1 járaton 10.000. Megduplázzák a járatszámot, ami mondjuk 20%-os utasszám-növekedéssel jár. Ekkor a két járaton összesen 120-an fognak utazni, ami 24.000-es bevétel. A két busz költsége össz. 20.000. A nyereség tehát 4.000. Akkor tehát melyik éri meg jobban? Jól látható, hogy ahhoz, hogy megérje 2x annyi buszt indítani, 100%-os utaslétszám-növekedésre van szükség. Ez pedig azért eléggé valószínűtlen...ok, rendben, elfogadom, hogy a balaton monopol helyzetben volt (bár ez szempont kérdése, hiszen lehet menni nyaralni a tisza-tóhoz, a tatai-tóhoz, stb. is). Amíg abban volt, ki is használta. Ebben én semmi kivetni valót nem látok. A gond ott van, hogy nem ismerték fel időben, hogy már nincsenek monopolhelyzetben, és nem alkalmazkodtak az így megváltozott piaci környezethez
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #111 üzenetére
Magyarországon ~10 millióan élnek, ebből ~3,8 millió a munkavállaló, 800 ebből állami alkalmazott, 1,5 millió minimálbéren van bejelentve és ők termelik Magyarország GDP-jének közel 75%-át.
Illetve Budapest termeli a magyar GDP 40%át. (A Központi Régió számokban, 2007)
A Közép-Magyarországi régió az országos GDP 45 százalékát termeli, ebből azonban Budapest részesedése 40 százalék, az agglomeráció gazdasága további 5-6 százalékot termel, míg Pest megye többi területére 2-3 százalék GDP termelés jut.Ha azt figyelembe vesszük, hogy Budapesten ~1,2 millió munkavállaló van (az agglomerációból bejárókat is figyelembe véve) és ebből kb. 250000-300000, aki minimál béren van, akkor rá kell döbbennünk, hogy a közel 1,5 millió nem minimálbéres munkavállaló több mint 50%-a Budapesti munkahellyel rendelkezik.
Tehát számokban, Magyarország munkavállalóinak ~32%-a Budapesten dolgozik
A nem közalkalmazottak és minimálbéresek közel 1,5 milliós népes seregének ~60%-a (900000 fő) Budapesten dolgozik!Forrás: KSH 2007-es adatok
Ja Dél-budán lakom, és nem kelenföldön, hanem a hegyekben és ott jár 4-5 percenként a 8-as 53-as busz, és 6-7 percenként (a kiirás szerinti 8 helyett) az 59-es villamos! Nem kell a körúton lakni ehhez...
[ Szerkesztve ]
A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #118 üzenetére
Miért kell a Balatont a Horvát tengerparthoz hasonlítani, holott a turisztika cégek pont ettől óvnak!
Az egyik édesvíz a másik sós, az egyik Magyarországon van (ez mondjuk az üdülési csekkek miatt is lehet érdekes), a másik külföldön!
Már ha csak árszinten gondolkozunk, akkor is 15-25% az eltérés a kettő között!
Tehát nagyon nagy hiba ezt a két üdülési lehetőséget összehasonlítani!
Mondjuk Olaszországot, Szlovéniát és Horvát országot már lehetne, hiszen távolságban is közel ugyanannyira vannak, az árak is 5-10%-os eltérésben vannak (átlagos magánszállásoknál, de ha vki üdültetős céggel megy szállodába, vagy csak a kavicsos parton egy lakókocsit bérel akkor már más a szitu).
A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #124 üzenetére
Például arra, hogy az úgy nevezett "pestiek" igen komolyan beleszólnak Magyarország gazdaságába, és igen ezt figyelembe kell venni, mert ezért is magasabbak a fizetések is mint vidéken!
Írok egy példát:
Volt nekem egy komoly kapcsolatom, házasság is szóba jött, meg külföldi munka is a 3,5 év alatt!
A lány dolgozott is kint 1 hónapig külföldön és tetszett is neki.
Aztán egy válás és utána egy haláleset a családjában, majd a nagymamája megkérte, hogy maradjon, mert szüksége van a családjának rá, hiszen édesanyja és ő (a nagymama) nem győzi a házkörüli munkákat, az öccse még csak 15, iskolában van a helye.
Ebből az lett, hogy sitty-sutty a kukába került minden külföldi vagy akár csak más terv is, mert már 100 Km is sok volt a nagymamának és az anyukának és a lány nem akarta a családját egyedül hagyni.
Szakítás lett a vége, mert a végére már majdhogynem odaköltözött, és nem hozzám!Azt megjegyzem, hogy igen komoly családi háttér volt a környéken és én személy szerint nem éreztem annak fontosságát, hogy pont ő maradjon, aki főiskolára készül, hogy majd a fő suli mellett "kapálgasson, szántson, vessen lány létére" és pont ez is lett...
Most van férje és gyereke is már, a szülés előtt minimálbéren dolgozott 2 évig, a férje sem keres többet nettó 80000 Ft-nál, egy eléggé lepukkant házban élnek egy közeli faluban 2,5 éve, amit azóta is felújítanak.
Csodálatos élet lehet!
Állítólag már bánja azt, hogy ottmaradt, meg a házasságot is, mert azokat a célokat amiket kitűzött közel 5 éve, nem tudja megvalósítani (ezek nem voltak túl nagyok 1 ház, 2 autó (lehetőleg újabbak), 2 gyerek, évente egy hét külföldi nyaralás, egy hét belföldi [ha csak egy jön össze az sem baj], a gyerekeknek előtakarákosság, stb..)
Most van egy 20 éves autójuk, egy romos házuk, a 2. gyereket nem tudják vállalni, mert ezt az egyet is alig győzik, és a nyaralás eddig fel sem merült eddig.Nem azt mondom, hogy mindenki így járhat, de ez egy példa rá, hogy igenis egy nagyobb város, mint pl. Budapest igen sok lehetőséget nyújt, én pl. annyit keresek itt mint az egyik barátom Dublinban.
Mivel HR cégnél dolgozok, tudom, hogy az nem talál munkát, aki nem keres, hiszen itt BP-n igen sok pozíció betöltetlen...
A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #128 üzenetére
Ez csak egy példa volt, akkor még külföldi lehetőségekkel és jobb fizetéssel, egy jobb életreményében! Sőt felhozhattam volna egy barátomat is, aki masszőr és ottmaradt vidéken egy jobb nyugodt élet reményében, és most ápoló 6 órában, se ház, se lakás, se autó, se nő. az évfolyamtársa Bp-n most nyitotta meg a második szalonját, miközben ő is ugyanabból a városból, hasonló anyagi helyzetből jött.
Sokan azt mondták, hogy vidéken is van élet, és van is! Közel 5 évig dolgoztam ott közalkalmazottként, meg is voltam vele elégedve, de amikor lakás-/házvásárlás szóba került, akkor döbbentem rá, hogy itt gond van!
Jelen barátnőm a minimál bér felett volt bejelentve, és akár hogy számoltuk, 1 autó (vidéken ez kell), 1 ház alig-alig jött volna össze, ha félre is akartunk tenni valamennyit, hiszen ott ha vkinek megszűnik a munkája akár 5-6 hónapig is munka nélkül maradhat!
Ezért jött az ötlet, hogy vagy külföld vagy Budapest újra, és bár nehéz volt, sok mindent fel kellett adni, de megléptük és nem bántuk meg, sőt kizárt hogy visszamennénk!!És a BKV itt még egy rakás pénzt spórol nekem!
Pl vidéken mivel helyi járat alig, vagy kerékpár, vagy gyalog esetleg autóval lehetett dolgozni menni, a nyári meleg és a téli hideg miatt, mert hogy tanárként nem igazán folt érdemes leizzadni, vagy megfázni, maradt az autó, és a benzin költségem kb. 10000-12000 Ft volt, most a BKV ingyen van, a munkahelyem fizeti. Az autóm is alig kell használnom, sőt ha a kéthavi 1 szülőlátogatást beleszámítjuk akkor 11000-12000 Ft a benzin költségem, max, ez ~6000 Ft havonta. Magasabb fizetés, nem csak nekem, a páromnak is, sőt úgy néz ki lakás vásárlás is lesz, méghozzá Budán...[ Szerkesztve ]
A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #130 üzenetére
Gondolom büszke vagy magadra!
Sajnos a hasonló emberek, hasonló felfogása miatt vagyunk ott ahol!
Ilyet külföldön nem látsz, hogy a Magyar a saját vérét szívja, nem gondolva a következményekre, sokan ezt az állapotot hiszik liberalizmusnak, holott ez elmebaj!
Itt egy jó példa a nyugdíj, hiszen aki minimál béren van az mennyit spórolhat ha a többi pénzt zsebbe kapja: [link]
Te is azon spórolsz, hogy neked úgy maradjon több, hogy másnak (pl a BKV-nak) nem adsz belőle, míg én (vagyis a cég akinek dolgozom) kifizeti a bérletet, és nekem is megspórolja ennek a költségét!
Én nem igazán értem, hogy 8250Ft-ot nem lehet kifizetni a Budapest átlag netto 170000Ft-os fizetésből? Vagy számoljunk, mondjuk 120000Ft-tal nettóban, abból is simán ki lehet gazdálkodni, ha netán a cég akinek dolgozol, nem fizeti automatikusan.
Tegyük fel a BKV tönkre megy, és drasztikusan lecsökkentik a járatszámokat, az utak most is terheltek, mennyi lenne a menetidőd a munkahelyedre 2-3 óra, és egyből napi 8 óra helyett 14-et vagy úton/munkában!
Gondolkozzatok el egy kicsit ezen!
Fogalmazódik bennem már egy cikk, amit majd megírok itt a logouton!
A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #134 üzenetére
Én a budapesti átlagfizetésekről beszélek, és az nettó 170000 Ft körül van, forrás is már a KSH, de javaslom a jobline.hu vagy a hrportal.hu weblapokat a tájékozódásra.
Nem vagyok felelős ezért, nem vagyok felelős azért!
Magyar állampolgár vagy, vagy betelepült vérszívó!?
Hogyne lennénk felelős, azért mert nincs még euró, hogyne lennénk felelős, hogy a BKV ott van ahol, hogyne lennénk felelős azért mert a nyugdíjakkal sokan fognak majd szívni 2030-tól? Attól, hogy félre néz, sok-sok ember, és sodródik az árral, nem fog változni semmi sem. Ott van az amikor arra hivatkozva nem mennek szavazni az emberek, hogy az ő szavazata nem számít, az ő véleményére nem hallgat senkise, meg nincs akire szavazna... A magyar szavazók 70%-a el sem olvassa, vagy csak részben a pártok programjait, aztán meg 1-2 év múlva habzó szájjal rohangál, táblával a kezében, mert neki nem jó a jelen helyzet, de ez már egy más téma!
Azzal, hogy a munkahelyem nekem is spórol, az államnak is ad.
Egy kis matek példa, ha én adok neked fizetést meg bérletet, akkor én mint munkaadó támogatom a BKV-t és téged is, amennyiben csak fizut kapsz nekem mint cégnek több pénzem marad, neked kevesebb, mert jó esetben veszel bérletet, és te támogatod a BKV-t, de lehet te bliccelsz és így ha már nagyba gondolkozunk akkor baj van. Ha pl. 2000 ember blicceli el a bérletet az már 16,5 millió forint.
Tehát a cégeknek érdeke fizetni a bérletet, mert ezzel növelik a munkatársak anyagi helyzetét, ezt hívhatjuk gesztusnak, de motiváló értéke is van, hiszen ezzel (és más juttatásokkal) tudnak munkaerőt csábítani Bp-re...
Egy nagy multi cégnek ha felvesz egy embert, az szinte sosem veszteség, hanem nyereség, és a jelen munkaerő hiány miatt minden eszközt bevetnek.A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
MODERÁTOR
válasz gtasystem #142 üzenetére
Tudom, a tolvajnak mindig a rendőr a bunkó, aki elkapja. Sőt, milyen sok a szemét, hogy még akadályozni is próbálják a saját tulajdonuk ellopását.
Akkor lenne igazad, ha minden esetben kifizetnéd a bírságot amikor nem fizetsz a szolgáltatásért. Ezt nem teszed. Ugyanmár, nonszensz az egész, csak próbálod megnyugtatni magad, hogy helyesen jársz el. Röhej.
És tudod mit, ha a magadfajta nem létezne, talán most nem került volna sor a járatritkításokra. És ez csak egy dolog, ami miatt káros a hozzáállásod. Sajnos odáig nem jutsz el, hogy erre (és egyebekre) magadtól rájöjj.***
-
NoLF
addikt
válasz gtasystem #130 üzenetére
te aztán igazi faszagyerek vagy, kívánom hogy talákozz egyszer egy jó kiállású ellenőrrel, aki meleg készfogás és sűrű mosolygós köszönömözés helyett úgy pofánvág hogy a plazmatévédet piramisnak nézed.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #144 üzenetére
Lehet, hogy én vagyok túl, hülye, hogy nem tudom elmagyarázni, hogy ha a BKV-t vagy más állami vagy nem állami, de magyar céget/szervezetet megkárosítasz, akkor ha kicsiben nézzük, akkor még lehet belefér, de van még kb. 1 millió ilyen mint te (itt az 1,5 millió minimál béresekből azok arányát vettem akik az APEH szerint nem kényszerülnének ezt a fizut adni maguknak). Nos és ekkor már sokkal többel lopnak meg, mint magyart, hiszen ha adót csalsz, vagy akár csak bliccelsz akkor annak hatása van másra is, hiszen itt egy globális gazdaságpolitikáról beszélek. Ami neked 8250Ft az ha nagyban nézzük 100 millás tétel is lehet!
Amennyiben nem én vagyok a hülye az elmagyarázással, akkor sajnos te lehetsz az, vagy csak nem akarod megérteni...
Én elhiszem, hogy sokat spóroltál rajta, de abból a 250K-ból mit vettél, TV-t? Nyaraltál? Telefont? Számítógépet, laptopot? Esetleg Cigit, vagy piát? Szerintem lényegtelen.
A BKV szerint minimum 4000 fix bliccelő van Budapesten, és ha ők 250K-t mint te eddig megspóroltak az kerek 1 milliárd Ft. Na ez már sok, ha úgy vesszük minden kereső zsebéből, az enyémből is 263 Ft-ot kivettetek és ez csak 1 tétel, ki tudja mivel és ki trükközik még ebben az országban.
A KSH adatai között szerepelt az hogy 2005-ben Magyarországot az illegális szeszfőzdék, csempészek, adócsalók, bliccelők, stb. közel 2000 milliárddal károsították meg, ami nem kevés összeg, mert a 3,8 millió keresőt egyenként 526.000. Ft-al lopták meg ami havonta kb. 44.000. Ft, viszont ha mindenkit beleveszünk Magyarországról, akkor fejenként 200.000. Ft, havonta 16.600. Ft.Tehát akkor kilop és ki nem?
Még mindig úgy érzed, hogy nem lopsz meg engem vagy azt aki a BKV-n melletted ül, vagy a szüleidet, nagyszüleidet, barátnődet/feleséged, szomszédodat, vagy akár a nyugdíjas nénit aki a boltban éppen előtted vette meg a 20 deka párizsit meg a 3 kiflijét!?A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #155 üzenetére
ott van a Pl. az csak egy példa!
Bár a példában te szerepelsz, de maga mint példa igaz, bár irhattam volna Józsikával vagy Pistikével is...
Viszont jön az a tipikus magyar, ha nekem nincs igazam akkor is beléd marok mentalitás, tisztelet a kivételnek!
Kicsit távol ál ez a rágalmazástól és az munkahelyemet sem értem miért kevertük bele.
Amenniyben mégis rágalmazás lenne a ph! szabályai szerint azt kimoderálják...
[ Szerkesztve ]
A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
MODERÁTOR
válasz gtasystem #163 üzenetére
Akkor légy szíves írd már le, hogy mondjuk az elmúlt 1 hónapban hányszor utaztál a BKV járművein úgy, hogy nem volt érvényes jegyed vagy bérleted, és hány alkalommal fizettél bírságot. Ha havonta legalább annyi bírságot fizetsz, mint egy bérlet ára, akkot a továbbiakban kussban maradok. Ha viszont nem, akkor mégis csak nekem volt igazam.
Amúgy mit gondolsz, semmibe nem kerül a BKV-nak hogy te a járművein utazol?
***
-
NoLF
addikt
válasz gtasystem #164 üzenetére
sajnálom ha megsértettem a kis lelkedet mikor véleményt nyilvánítottam rólad, aki egy igazán becsületes és büszke tolvaj vagy, remélem a gyermekeidnek is mind-mind megtanítod majd az általad istenített és helyeselt, példás viselkedési formát.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
NoLF
addikt
válasz gtasystem #176 üzenetére
megpróbálok akkor felhozni egy igen egyszerű, ugyanakkor messzemenően életszerű példát, hátha rájössz miért is használom azokat a szavakat, melyeket nehezményezel:
1.) egyszeri emberünk bemegy a közértbe, szépen köszön, odamegy a pékáru-pulthoz, egy zacskóba betesz két kiflit, szépen elköszön és kimegy.
2.) egyszeri emberünk felszáll egy tömegközlekedési járműre, jeggyel a zsebében, melyet nem érvényesít. utazása végeztével, mint ki jól végezte dolgát, leszáll a járműről és folytatja útját úticélja felé.
3.) tyúktojás
kérdés:
melyik esetekben beszélhetünk tolvajról, és melyik a kakukktojás?The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
NoLF
addikt
válasz gtasystem #183 üzenetére
nos ha már ennyire kötöd az ebet a karóhoz, akkor már csak egyet kérdeznék:
rágalmazni nem illik, érvénytelen jeggyel utazni (vagy akár kiflivel fizetés nélkül a boltból kisétálni) illik?
valamint ha feltesszük, hogy bíróság vagyok, akkor mondhatom? tolvajozhatok? megengeded? számonkérhetem rajtad hogy miért az én adómból utazol mikor te is kötelezve vagy a jegyvásárlásra és érvényesítésre (vagy bérletre)?
vagy mindezt csak csendben és halkan, légmentesen lezárt zajszigetelt karanténban, kényszezubbonyban suttoghatom magamban az elmegyógyintézet pszichiátriai osztályán?
MERT NEM ILLIK?
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #184 üzenetére
Kiváncsi vagyok a szüleid vajon ezt tanították-e neked, kisebb korodban!?
Igazság az hogy nem blicceltem még, lehet nem vagyok képben, de a lopás, vagy csalás, ugyanaz, kiveszed a másik zsebéből a pénzt, még ha nem is a kezeddel....A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
MODERÁTOR
-
NoLF
addikt
válasz gtasystem #206 üzenetére
amíg az ilyen emberek mint te, ilyen makacsul ragaszkodnak a tökéletesen értelmetlen és társadalomromboló véleményükhöz, nem is lesz semmi értelme az egésznek.
én befejeztem, látom még csak egy szikrát sem sikerült gyújtanom senkiben, úgyhogy feladom, blicceljetek nyugodtan, váljék mindenkinek az egészségére, valamint röhögjön sunyin a markába hogy "már megint nem kaptak el"
[ Szerkesztve ]
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Skyhigh
senior tag
válasz gtasystem #206 üzenetére
Szüleim szerint, ha valaki rosszat tesz (csal, lop, rabol, gyilkol), akkor azt az élet visszaadja neki kamatosan.
Eddig azt mondtam nekik, hogy ez kizárt, hogy így legyen, aki ezt kitalálta, az maximum néhány véletlen egybeesését figyelhette meg és erre kiáltotta ezt ki.
Erre mindig az volt a válasz, hogy véletlenek nincsenek...
Lehet, hogy igaz lenne, ne bliccelj, mert az élet nem BKV bírság formájába adja vissza???
Ezen mindenki elgondolkozhat, ha akar…
A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
-
tkazmer
addikt
válasz gtasystem #120 üzenetére
te miről beszélsz tulajdonképpen? igazából egyetlenegy probléma van azzal a hozzászólásoddal,amire éppen válaszolok, hogy nem írtál ellenérvet (nincs?), aminek leplezésére valami oltári nagy baromságot találsz ki.
ez most tényleg azt jelenti, hogy kifogytál az érvekből, tehát a beszélgetésünknek vége?úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
localhost
Közösségépítő
válasz gtasystem #234 üzenetére
Engem?!?!
Én eléggé régóta itt vagyok és jelzem, hogy rajtad tartom a szememet.
ÉRDEMI hozzászólásod a témához volna ?
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
localhost
Közösségépítő
válasz gtasystem #240 üzenetére
Kérem külön szólj, ha mindenáron személyeskedni kívánsz és belém akarsz kötni.
Miután fékeztél és lecsillapodtál maradjunk a TÉMÁNÁL, oké?[SELF-CENSORED]
Csak három idézetet mutatnék az alapelvekből idézve :
"amit tiltunk fórumunkban:
* minden olyan beavatkozás, mely hátrányosan változtatja meg a fórum megjelenését, illetve akadályozza annak rendeltetésszerű használatát
* a kulturált társalgást szembeötlően zavaró, agresszív, vulgáris, obszcén, hangulatkeltő hozzászólások (a hozzászóláshoz értve a nicknevet, aláírást és egyéb, a felhasználó által megadott adatot)
* ha a hozzászólás jogszabályba ütközik, jogszabálysértésre buzdít"¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs