Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Penge_4

    veterán

    válasz bb0t #9 üzenetére

    "A szakmai fórumokon a segítség nyújtás ingyenes és kölcsönös - mi lesz ebből ha mindenki meglátja benne a profitot?"

    Semmi. Eddig is voltak fórumok az internet süllyesztőjében, ahol pénzért lehetett segítséget nyújtani. Nem volt rájuk igény.

    A keresleti oldalról azért nem, mert pénzbe kerül, a kínálati oldalról pedig azért nem, mert kötöttséggel, felelősséggel, járulékos költségekkel, stb. jár, ezért növekszik a kapzsiság vagy csökken a lelkesedés. A kínálati oldal exponenciális növekedése pedig végül megfojtja az egészet és a minimális kereslet távozik. Most indult és már most meg lehet nézni, hogy tele van vérpistikékkel, akik számítógépes segítséget nyújtanak 50 centért meg 1 dollárért, na meg a sminktippes lányokkal. A Google tiltja az MLM bizniszeket és a pornót, de ez sem fogja megmenteni. Még az is lehet, hogy ez lesz majd a veszte, mert nem kapja fel az internetes közösség.

    (#13) Katsuo Nobuo: "Mindemellett pedig vajon mennyi nagy ötlet kerülhet ezzel a rögzítéssel a Google tulajdonába vagy felhasználásába. Egy fiatal tehetség köpjön el egy ötletet, ha rátalálnak már szabadalmaztatva lesz mire a valódi alkotója annyit mond "Helpouts"."

    Én ezért utálok már nyilvános fórumokon is leírni ötleteket. Két kezemen nem tudom megszámolni mennyi olyan ötletem volt, amit ha nem is én találtam ki először, de mikor felötlött bennem még senki nem valósította meg és azóta már valaki megszedte magát belőle.

    "Azt is beláthatjuk, hogy azért van olyan téma és tudásanyag, amit valós időben, mindenre kitérően lehet jól tanítani és olyan érték, hogy kár ingyen osztogatni."

    Ezzel egyetértek, csak ez megint olyan, amit nem a Google-nak (és leginkább semmilyen más cégnek, de főleg nem neki) kéne megvalósítania és nem centralizált, kereskedelmi formában.

    Lehetne rá egy protokoll. De inkább nem is folytatom, mert a végén még ezt is megvalósítja majd valaki helyettem, akinek van rá pénze, hogy megvalósítsa. :U

  • Penge_4

    veterán

    válasz bb0t #24 üzenetére

    Azt elfelejtetted, hogy a Helpouts-on is lehet ingyenes segítséget nyújtani. Ezt pedig nagyon sokan igénybe is fogják majd venni ha elterjed egyszerűen csak PR-ból is.

    Azt pedig Google nélkül is megjósolták, hogy a nyílt forráskódú megoldások terjedése (főleg ha kereskedelemmel találkozik, de a Google ebben csak a sereghajtó szerepét tölti be, ha ő nem lenne, lenne helyette más, mert egyszerűen ott tátong a kínálkozó lehetőség, hogy

    1. Védd be marad BSD licenc-szel. Ha bukásra áll a projekt, ott a közösség, mert hát nyílt forráskód. Ha viszont sikerre viszed, akkor bármelyik pillanatban mondhatod azt, hogy "Na innentől lezárom a forráskódot az újabb verziókban, az elágazásnál forkolhatjátok az utolsó példányt, de úgysem veheti fel pár lelkes ingyen is dolgozó programozó a világ egyik leghatalmasabb IT cégével.

    2. Miután elegen elhitték, hogy valójában annyira filantróp vagy, hogy csak na és nullszaldós szegmenseket üzemeltetsz pusztán emberbaráti szeretetből, átállhatsz freemium modellre.

    De ez maximum a nagy cégeknél lesz majd így, de ott eddig is voltak fizetős supportok. A magánemberek közül nagyon kevesen lesznek, akik ebből meg tudnak majd élni, ha meg nem, akkor lesz annyi lelkesedésük, hogy a rendes állásuk mellett még ezt csinálják majd másodállásba és emiatt szabadidejük nulla.

    Amúgy meg az élő videóchat nem minden esetben váltja ki a személyesen intézett dolgokat. Van, mikor személyes support kell. Oktató oldalak meg már jelenleg is vannak.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bb0t #24 üzenetére

    Azért azt is vedd figyelembe, hogy számos mélyen szakmai problémára (vagy csak kérdésre, tanácsra) nem elég ha felmész a Prohardver fórumra (vagy bármelyik másikra) és ott kérdezősködsz. Jó esetben találsz egy forgalmasabb topikban 1-2 szakit, aztán mennyire értenek hozzá, mennyire helyes a szakmaiságuk azt nehéz megítélni úgy, hogy te kevésbé értesz a témához.

    A Helpouts nyilván nem azoknak szól akik elakadnak a Flash Player telepítésében és gyorsan megkérdeznének valakit. Bár biztos lesz olyan aki fél dollárért ezt is kínálja majd.

    Most csak egy példa: A mi cégünknél van szakértői nyomdai tanácsadás, konzultáció. Ekkor a magasan képzett mérnökeink egyike kiszáll a helyszínre, ott leülnek és elcsevegnek pár órán át. Ezt óradíjban meg kell fizetni, plusz kiszállási díj is van. Na ebben a legnagyobb buktató, hogy ha mondjuk emiatt 5 órányit kell utazni, akkor 5 órányi munka esik ki, ezt is valamilyen szinten be kell építeni a díjszabásba a benzinköltségen túl. Ha ez levezényelhető kvázi konferencia beszélgetésben (amire egyébként így is van példa és azt is ki szokás számlázni), akkor már rögtön a kiszállásnyival olcsóbb az egész konzultáció (ami távolságtól függően, de jelentős összeg is lehet). Arról nem is beszélve, hogy néha nem is találsz az országodban (vagy nagy ország esetén a közeledben) megfelelő szakembert egy speciális problémához. Őket eddig is főleg konferencia beszélgetés útján érted el. Ha a céges életben is megjelent a Skype, akkor a Google-nek is van esélye, bár kérdés, hogy ki akar majd ekkora jutalékot fizetni. Talán az értékelési rendszer fogja megmenteni az egészet, hiszen így már a szaki felkeresése előtt elolvashatod a róla írt véleményeket és tudod, hogy mennyire hasznos, mennyire oktat jól vagy éppen azt, hogy találhatsz jobbat is nála.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bb0t #28 üzenetére

    Nem hiszem, hogy az egész koncepció életképes lenne anélkül, hogy az egyes szakmák rátalálnak. Nem érdemes jelen állapotában bármit belelátni, a Google számos szolgáltatást elindított már ami aztán csúnya nagy bukta lett.

    Szerintem az ilyen "elakadtam a szoftverben, valaki magyarázza el mit hol találok" jellegű segítségkérés továbbra is megmarad a fórumoknak és a terméktámogatást biztosító helpdesknek. Nem hiszem, hogy valaki fizetne azért mondjuk percenként 2 dollárt, hogy útbaigazítást kapjon, ha arra ott van a szoftver készítőjének/kiadójának saját megoldása és a szakmai fórumok. Nem látom azt a veszélyt, hogy a tutorial portálok elvesztik a látogatóikat, mert azok az ingyenes segítség helyett szívesebben fizetnének ugyan azért.

    Itt inkább arra gondolnék (ha nem céges tanácsadásról van szó), hogy magánemberként ide fordul valaki orvosi/egészségügyi, pénzügyi, jogi tanácsért, mert ezeket esetleg nem szívesen vitatná meg egy fórumon. Valakivel karambolozol és nem tudjátok jogi segítség nélkül leharcolni a biztosítóval a kárrendezést, ezért felkeresel egy "távügyvédet", aki a személyes tanácsadásnál olcsóbban és gyorsabban tud segítséget adni, hogy milyen jogi lépéseket tehetsz.

    Működhet ugyan ez pénzügyi tanácsok terén vagy éppen nő egy hatalmas cicabajusz a feneked közepére és félsz orvoshoz menni vele, ezért megkérdezed a weborvost, hogy mit vegyél rá a patikában... talán még meg is mutatod neki a webkamerában... :D

    Biztos lesznek olyanok, akik majd azért mennek oda, hogy tanácsot kérjenek a következő HDTV vagy fényképezőgép megvásárlásához, de nem gondolom, hogy tömegesen elvándorolnának az eddigi kommunikációs csatornákról.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz bb0t #30 üzenetére

    Ha munka múlik rajta, akkor ott a rendszer kiadójának, karbantartójának helpdesk csatornája ha tényleg nagyon sürgős és nem várhat. De mondjuk nem tudom milyen élethelyzet az, ahol magánemberként az ügyesbajos dolgaidhoz perceken belül kell a válasz. Arról nem is beszélve, hogy a Helpouts jellegéből adódik, hogy előre kell időpontot foglalni. Szerintem kevesen lesznek akik ott ülnek teljes munkaidőben a kamera előtt mint egy jó callcenteres és várják a kérdéseket... :D

    Meg mire időpontot foglalsz mondjuk a foglalástól számított +2 óra időpontra (ha nagy mázlid van), akkor talán már a fórumon is megkapod addig a választ.

    Én továbbra sem érzem, hogy ez a fórumozósdinak közvetlen konkurenciát jelentene. Ha azonnal elhárítandó problémád van, akkor arra a support ad majd segítséget, nem egy bejelentkezős, időpont foglalós, webkamerás tanácsadás és erre eddig a fórumozás sem volt igazán alkalmas, maximum csak nagyon korlátozottan, hiszen ott meg azoktól függsz akik ingyen segítenek a saját szabadidejükben.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák