- Starlink
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 7
- Windows 10
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Nem az autógyártók élnek ebből, hanem általában a hivatalos autókereskedések akik szervizzel együtt dolgoznak.. persze gondolom van rajt valamennyi hasznuk, de nem hinném, hogy ez a fő bevételi forrás nekik. Amit írtál inkább arra vonatkozik az ő részükről, hogy gyakrabban cserélj autót, vásárolj, Ezért romlik a gyártási minőség, nem érdekük, hogy 20 évig egy autót olcsó javítási költségekkel használj.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
azbest
félisten
Amúgy a 20 évvel ezelőtti elektromos autó története a legtanulságosabb ezzel kapcsolatban. Az akkori jogi háttér miatt muszáj volt egy zero-emission autóval megjelennie a GM-nek, hogy árulhassa Kaliforniában a benzinfalókat. Viszont se nekik, se az olajcégeknek, se az államnak nem érte meg. Az elektromos autó kevesebb alkatrészből áll, egyszerűbb felépítésű, minimális szervizelést, karbantartást igényel. Az alkatrészek, olaj, üzemanyag hatalmas bevételt jelent a cégeknek és a rajtuk lévő adók miatt az államnak is. Ezen kívül a szervizek működéséből is sokat nyernek a cégek. Ahhoz, hogy hivatalos szerviz legyél mindenféle technikai követelményeknek meg kell felelni. Úgy, mint az amcsi csirketenyésztőknek, mindig változtatnak a követelményeken, ami mindig újabb felszerelés vásárlását követeli meg, hogy megtarthasd a gyártókkal való szerződéseidet. Jó, hogy minden évbem új modellel jönnek ki. Azért dolgozol, hogy a gyártók által megkövetelt folyamatos befektetéseket (tőlük licenszelt eszközök) fedezni tudd. Nem véletlen, hogy itthon is a zene/film ipar mellett az kínai járműdiaknosztikai eszközökre vannak legjobban rászállva.
Szóval addig lobbiztak, hogy felpuhítsák a zero-emission szabályokat és a vásárlókat is igyekeztek elriasztani, hogy ev-t vegyenek. Aki mégis használni akarta, attól meg jogi úton vették vissza, hogy bezúzzák őket. A fejlettebb akku technológiát adó céget megvette egy olajcég, hogy jegeljék azt és hogy perelhessék a szavadalmaikkal a többi akku céget.A lényeg, hogy a lehető legjobban meg lehessen fejni az embereket. Más nem számít.
-
félisten
Ez sajnos sokkal bonyolultabb dolog ennél. 2008 ban a Gyöngyösi fősulin volt egy Svéd kutató előadást tartani nekünk az alternatív energia kihasználásáról. Lehet hallottál erről a dologról, de hátha többen nem. A hagyományos elektromos autók nem jelentenek megfelelő megoldást, sőt adott helyzetbe veszélyesebb., mint a mostani belső égésű motorok. Kimutatták, ha most 2 nap alatt a világ összes hagyományos belső égésű motorját elektromotora cserélnék, 20 % -kal megnőne a káros anyag kibocsátás, az erőművek miatt, kb 8 x több hagyományos erőművet kellene építeni és 3 x több atomerőművet,( megnőne a jócskán rádióaktív környezetszennyezés) valamit fel kellene bolygatni a föld vízerőművekre megfelelő folyóinak élővilágát, ami felborítaná a vízháztartást is, valamit az országok egymás közti viszonyainak sem tenne jót, a több országon átmenő folyókkal számolva.
Legnagyobb gond pedig az, hogy az emberek nem számolnának azzal, hogy mennyibe kerül az utazás, nem lenne akkora visszatartóereje a dolognak, mint a kőolaj és üzemanyagáraknak,, mert az elektromos energia olcsóbb lenne, ezért jóval kisebb lenne visszatartóereje annak, hogy az emberek mindenhova és sokat utazzanak autóval. Átlagember nem gondolkozik azon, hogy abba a konnektorba is el kell juttatni valahogyan azt az áramot és meg kell termelni. Arról ne is beszéljünk, hogy jelenleg az akkumulátorok megsemmisítése és újrahasznosítása horribilis összegekbe kerül valamint nagyon környezetszennyező eljárásokkal tudják csak megoldani, valamint sok olyan anyag kellene az új fajta modern nagy teljesítményű akkumulátorokhoz, amivel a föld ugyan úgy nem rendelkezik korlátlan mennyiségben, mint ahogy a kőolaj, földgáz készletekkel sem. A legjobb megoldást egyértelműen a napenergiával működő autók jelentenék, egy az arra otthon kiépített töltőállomással, akár 20 évig üzemelő akkumulátorokkal , amik alig veszítenek a kezdeti teljesítményükből. Ilyen megoldások pedig még gyerekcipőben járnak.Bocsánat a nagyon OFF-kommentért.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#06658560
törölt tag
Autogyárnak dolgozom jelenleg, s tíz éve dolgozom az autóiparban.
Az utángyártott alkatrészhez mi köze az autógyárnak? Ha szerinted a gyár olyan jól keres az alkatrészeken, miért nem régi modelleket ont rogyásig, pl. a VW kettes golfot, s tolja bele az alkatrészeket, a helyett, hogy euró milliárdokat költene folyamatosan új modellek fejlesztésére? Plusz mennyivel költséghatékonyabb egy présszerszámot nem csak öt-hat évig, hanem dupla annyi ideig használni?
Az, hogy generálják a hibát, még véleményként is hatalmas baromság!
A defektjeid megjelenése mitől is függ? Tíz éve ugyanazon az úton jártál, ugyanolyan tisztaság, hőfok, testtömeg mellett? Egy úttest minősége és egy autóé hogy vethető össze? Mennyit bonyolódtak az autók, mennyivel zsúfoltabbak a motorterek manapság, mint tíz éve?
[ Szerkesztve ]
-
Rock88
csendes tag
Ha kész van miért nem küldik fel máris?
-
nagyúr
Maga az, hogy a műhold minden eleme készen van, még nem jelenti azt, hogy egyből lehet indítani, de ez ismét egy laikus vs. szakmai hír megközelítés. A NASA a "laikusoknak" mutatja, hogy a JWST készen van, jelezve, hogy a jelentősen megcsúszott határidők és költségek ellenére a program már "sínen van".
Akit érdekel viszont a téma, az ránéz a hivatalos JWST honlap státusz oldalára, és lát bizony még csúnya piros szövegeket, meg azt, hogy november 13-án még az októberi eredmények sincsenek feltöltve.
Érthetőbben: a műhold alkatrészei készen vannak, most egy hosszadalmas tesztfázis következik, ahol a műholdat részben vagy teljesen összeszerelve letesztelik, hogy minden úgy működik-e, ahogy kellene. Roppant kínos lenne, ha úgy járnának, mint a HST-vel, ahol egy elmaradt teszt miatt nem vették észre, hogy a fókusz nem tökéletes, és ez már csak akkor derült ki, amikor a műhold a Föld körül keringet.
Ha minden teszt készen van, akkor a műholdat összecsomagolják, elküldik abba a hangárba, ahol a hordozórakétát szerelik össze, annak az orrára szerelik, és utána küldik majd fel...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
mekker
őstag
válasz #06658560 #105 üzenetére
Én is inkább azt mondanám, hogy legfeljebb a márkaszervizekből és az új modellek iránti nagyobb keresletből lehet bevételük, közvetlen az alkatrészekből nem. Ebben szvsz van igazság. Egy benzinkút sem csak kőolajból él, és egy mezőgazdász sem csak az eladott terményből. Viszont a másik oldalon ott van az is, hogy a szerviz hálózatot sincs ingyen fenntartani, és nem tudni, hogy ezekből mennyi haszna van magának a konszernnek. Mert a szervizek 100%, hogy vígan élnek, de lehet, hogy a név, ami alatt dolgoznak ebből csak 5-10% bevételt lát.
A szándékos minőségrontás is csak félig jogos feltételezés, mivel ha túltolják, akkor nemhogy vevőket nyernének az új modelljükre, hanem tipikusan el is vesztik a még meglévőt is.Erre mondjuk kár felhozni azt, hogy akkor mégis miért gyártanak új modelleket. Ha csak az alkatrészből élnének is, a sok szereplőből biztosan döntene úgy valaki, hogy akkor ő most helyben hagyja a piacot egy új palettával, de már a folyamatosan változó jogszabályok sem engednék, hogy mondjuk 10 évnél tovább gyártsák ugyanazt a modellt komolyabb változtatások nélkül. Ez szerencsére csak a Keleti blokkban tudott működni.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
azbest
félisten
Hát persze... várólista volt rá... és külön kampányolt a GM a saját autója ellen, mivel csak jogi okokból kellett nekik ev autó. Csak lizingelni lehetett, hogy ne kerüljön az emberek tulajdonába. Aztán, amikor a törvényt sikerült felpuhítani a megfelelő emberek bevonásával, akkor jogi úton visszavették és senki sem használhatta többé.
A kőolaj lobbi nem tehet ám róla, se a korrupt vezetők, akik a politikai mellett céges tisztségeket is betöltöttek ott akiket ellen fel kellett volna lépni. -
Reggie0
félisten
Nahat, mert barmi masra aztan nincs varolista. Nalunk a ladara volt. De biztos a koolaj lobbi berittyentet 1000 darab autotol, mert annyitol mar csodbe lehet am menni.
Azt senki sem vitatja, hogy a GM-nek nem kellett az auto. De tobbek kozott is emiatt nem erte meg nekik, mert egy szeria kis tetelben nem gazdasagos. Az pedig, hogy nem akartak egy uj uzletagat nyitni(es egy rakat kezdotoket beleolni) eleg logikusan ertheto, mert nem akartak konkurenciat a meglevoknek amibe mar csomot befektettek. Most is csak azert kezdenek atallni a gyartok, mert megjelent egy relevans konkurencia, ami kenyszeriti oket.
Sajat termeknek sajat konkurenciat allitani a legnagyobb baromsag, mert csak a koltsegeket noveli, mig leveri a sajat arait. Ezt mar egy budai ovodas is magatol tudja.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen