Új hozzászólás Aktív témák
-
Malachi
addikt
egy 6-9 éves gyerek otthon nem ül gép elé? mire 10 éves lesz, kb. mindent tud, amit egy átlagfelhasználónak tudnia kell. mit csinál akkor a kötelező órákon, amíg a többiek, akiknél nincs otthon PC, tanulgatnak?
vagy lesz felmentés? beviszi a PC alkatrészek számláit és nem kell órára járnia.
-
Penész Gomba
tag
Ennek mi köze az informatika oktatáshoz?
Aki idióta az idióta is marad.
Igenis kell oktatni alsóban is az informatikát, arról nem is beszélve, hogyha összeszámolnánk mennyit olvastam én már gépen, akkor arra jutnánk, hogy nincs a megyei könyvtárban annyi könyv, amennyit kiolvastam volna.
[ Szerkesztve ]
-
Penész Gomba
tag
A gyerek nem lehet kreatív a gép segítségével?
Millió számra vannak olyan programok, alkalmazások, amik direkt 6 éves kor alattiaknak van és készség fejlesztésre megy rá meg a kreativitásra és egyebekre.
Haladni kell a korral. Téged még könyvből neveltek, a mostani generáció a géppel nevelkedik az ez utáni meg kitudja mivel. Mind azt hiszi, hogy az utána következő nemzedék butább lesz ha nem pont úgy nevelik mint őt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Egyetértek azzal, hogy olvasni-írni-számolni kellene megtanítani előbb az alsósokat. Alapszinten, de tökéletesen.
(alapszint alatt értem pl. hogy nem másodfokú egyenleteket kell tanulni, hanem összeadni, kivonni, osztani, szorozni, de azt alaposan)
Hiszen amíg nem tud valaki olvasni, addig bármi mást teljesen felesleges belevenni bármilyen tantervbe, eleve kudarcra van ítélve. Hogyan tanuljon történelmet vagy földrajzot az, aki egy összefüggő mondatot nem képes leírni, elolvasni, neadjisten értelmezni? Hogyan oldjon meg egyenletet az, aki nem tud összeadni két számot?
Ha már ezek mennek (erre értelmes módszerekkel 1-2 évnek elégnek kellene lenni), akkor lehetne 3-4. osztályban tanítani pl. informatikát, meg történelmet meg ilyeneket.
Aki nem tud olvasni, azt évet kell ismételtetni, mert enélkül semmi értelme a továbbiaknak...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Penész Gomba
tag
Ez egyéni szubjektív véleményed, ami vagy fedi a valóságot vagy nem.
Nem tudok más példát hozni, mint a vallás. Az Y vallás szerinti emberek szerint az a jó amit ők csinálnak és az X meg szar, de az X szerint meg az X a jó és az Y a szar.
Az internet meg nemtudom mióta egyenlő a facebook-al.. Aki szerint egyenlő az egyszerűen hülye.
[ Szerkesztve ]
-
Penész Gomba
tag
Segítek picit.
1 hét 7 x 24 azaz 168 órából áll.
Ebből a gyerek 1 ismétlem EGY órát tölt informatikával a maradék 167-et NEM.Ha szerinted ez lekorlátolja a gyereket, akkor ott nem a tanterv hanem a gyerek agya a hibás, ami így se úgy se fog kifejlődni normálisan.
Az meg, hogy otthon mennyit gépezik és mit csinál annak nincs köze az iskolához. Ha nyomorékok a szülei akkor nyomorékságokat fog csinálni napi 10 órában, ha nem nyomorékok akkor meg nem.
Én anno napi 2 órát gépezhettem (99%-ban csak játszottam) bár ezt amikor lehet mindig kitoltam így úgy, és mégis élek, mégis van agyam, mégsem vagyok hülye. Sőt, szerintem ennek köszönhetem a probléma megoldó képességemet, mert mindig az AOE-t meg társait toltam.[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
Habár az interjúban magam is azt mondtam, hogy valóban kérdéses, kell-e informatikaóra alsó tagozatban, mindez azonban a megfogalmazás általánossága miatt hangzott így.
Nagyon sokféleképp lehet informatikát oktatni ilyen kicsi gyerekeknek. Lehet úgy is, hogy az szinte nem is tűnik informatikának és tantárgynak - egyébként ez néhány alapozó tárgyat kivéve mindenre igaz. Tapasztalatból tudom, hogy a pedagógiában a kulcs és az isten a módszertan. Igenis el tudok képzelni olyan informatikaoktatást, ami néhány kulcsfogalom világossá tétele mellett olyan játékos és kedves módon alapoz meg megközelítéseket és viselkedésmódokat a számítástechnikával szemben ebben a rettenetesen fogékony korban, mely azt eredményezi, hogy később - amikor más metodológia alapján kell más ismereteket oktatni ezen a területen - sok bajt és félreértést lehet elkerülni. Az ISZE egyébként felhívja a figyelmet arra, hogy az alsó tagozatban kiemeltnek kell lennie pl. a biztonságos internetezés alapelemeinek - a korcsoporthoz szabott módon történő - bevésése.
A pedagógia egy - sajnos - nem megbecsült szakma, pedig a legkomolyabb felkészülést (plusz sok, az átlagos szakmákhoz képest sokkal több éves gyakorlatot kívánó) szaktevékenység. Ez különbözteti meg az informatikatanárt a "mezei", bár szakmájában mégoly kiváló informatikustól. Fodor Zsolt is utalt rá, de saját gyakorlatomból fakadóan is meg tudom erősíteni: ég és föld A-tól Z-ig ismerni és használni pl. a szövegszerkesztés minden csínját-bínját, illetve ezt tanítani, átadni. Nagyon csúnya beégéséket láttam már szakmájukban kiváló emberektől, amikor oktatni, tudásukat átadni kellett volna. El kell fogadni, hogy a kettő - bár kapcsolatban állnak - nagyon más.
Summa summarum: akárcsak Magyarországon is szétnézve, lehet kiváló példákat találni arra, hogy olyan informatikai tananyagok készülnek a kis pöcsösöknek, hogy azt ők élvezettel habzsolják be - mindez a készítők felkészültségén és elkötelezettségén múlik.
Hagyni kéne a felkészült embereket dolgozni.[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Nekomajin
aktív tag
A te gyerekeid otthon számítógép elé tudnak ülni, még ha csak keveset is. A hozzászólásaid alapján te elég sok dolgot meg tudsz nekik tanítani otthon, hiszen tudod használni a számítógépet.
Most gondolkozz el azon, hogy a te gyerekeiddel ellentétben hány ezer 6-10 éves gyerek nem rendelkezik ezekkel a feltételekkel!
Utána majd talán belátod, hogy nem árt az, ha a gyerek hetente 45 (valójában inkább csak 40) percet a gép előtt ül az iskolában egy felkészült tanár irányításával. -
Nobuo
tag
Ezt a topikot még nem látom személyeskedőnek, ezért leírom a véleményem.
Tisztelem azt, ahogyan hozzáállsz a gyerekek fejlődéséhez és abban a hozzászólásodban, amiben a sok gyermeki fantázia megelevenedik majdnem meggyőztél az álláspontodról.
Alapvetően nekem más a véleményem.Egyetértek abban, hogy számítógéppel is fejleszthető a gyerek gondolkodása, problémamegoldó készségei, már ilyen fiatalon is, alsó tagozatos korban. Véleményem szerint az iskolában heti egy tanóra nem sok egy alsó tagozatos gyereknek, és nem fogja lerombolni a gyermeki világát.
Szerintem itt is nagyobb a felelőssége a szülőnek. Az iskolában egy tanóra nem sok, otthon pedig, ha ott van anya, vagy apa, aki felolvassa a mesét nem fog hiányozni a számítógép, akármilyen jó is az a farmos játék...
Tényleg időből kéne több minden gyereknek a szülőtől, de ezt nem ítélkezésnek számít. Sajnos ma nagyon sok ember erején felüli munkával teremti meg a gyermeke számára annak szükségleteit, és hazatértével lehet már ereje sincs vagy türelme, mert a munkahelyén több ember munkáját végzi.Szerk.: Elfelejtettem, hogy hidd el nem lesz elég 45 perc a lányodnak még az alapok alapjának elsajátítására sem, ha ennyire bízol benne biztosan okos gyerek lehet, viszont gyakorlás nélkül, frissítés nélkül ugyan ennyi idő alatt (45 perc) talán a 10 %-a is elveszne ennek, 1-2 hét alatt talán az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Nobuo
tag
Nem én hoztam fel a rajzolást és a téma tárgya sem ez.
Nem szeretek személyeskedni, de most tényleg kénytelen leszek. Ha ezt értetted abból, amit leírtam, akkor a te szellemi képességeiddel van baj. Én nem azt mondtam, hogy egy gyereknek nincs szüksége a rajzolásra és semmit nem fejleszt vele, csak azt hogy élete során többször fog a legtöbb gyerek számítógépet használni, mint rajzolni. És senkit nem érdekel majd hogyan rajzol, de az majd igen az iskolában is, és a munkahelyén is hogyan kezeli a számítógépet.
Nem lehet egy hozzászólásban mindent kifejteni. Főleg, ha az olvasó behatárolt. A legelső cikk hozzászólásainál is, ami az új kerettantervvel és az óraszámcsökkentéssel foglalkozik a tárgy végül már senkit nem érdekelt csak 1-2 kiragadott dolog.
Ahogy van aki leragad a 6 éves gyereknél és van, aki továbbgondolja a felső tagozatig. Ha pedig valamit összehasonlítunk az informatikával és azt mondjuk az informatikai tudást többször fogja alkalmazni (nem azt, hogy hasznosabb), azzal a másik tevékenységet nem minősítjük le.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs