Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ntomka

    nagyúr

    válasz sKie^ #22 üzenetére

    Én magyar vagyok, szeretek magyarul írni, olvasni és beszélni (még ha hibásan is olykor). Az más kérdés, hogy egy nem magyarral természetesen x nyelven érdemes és lehet kommunikálni, de az, ha szeretjük a saját nyelvünk, természetes és dicsérendő: "Meleg szeretettel függj a hon nyelvén! Mert haza, nemzet és nyelv három egymástól válhatatlan dolog, s ki ez utolsóért nem buzog, a két elsőért áldozatokra kész lenni nem fog."

    "Az informatikusképzés legnagyobb hiányosságát a gyakorlati oktatás és az új fejlesztések ismeretének a hiányában látják a cégek."

    Ezt eddig is tudtuk, az egyetemen is tudják, mégsem tesznek semmit. Inkább még tovább rontják az oktatás színvonalát. Képzik a sok diplomás "senkit". Már bocsánat, de ez a helyzet. :(

    "Az informatikusok legfontosabb tulajdonságának a jó problémamegoldó készséget tartják, de szintén hangsúlyosnak ítélik a felelősségvállalást, az önálló munkavégzést és a kreativitást. Legkevésbé fontos tulajdonságokként a vezetői ambíciókat és készségeket nevezték meg."

    Jah, ez a tipikus álláshirdetési szöveg. Lézer szeme ne legyen? :F

    "illetve munkaadók elmondása szerint ha értelmesen képes elbeszélgetni angolul, már annak is örülnek, elég siralmas a helyzet ilyen téren, ami elég érthetetlen számomra informatikusok körében"

    Egyáltalán nem érthetetlen, az elvárt nyelvtudás(ok) minőségét nem tükrözi a nyelvoktatás minősége és támogatása, valamint a munkaerő piacra kikerülésig a legtöbben nem is használják a nyelvet.

    [ Szerkesztve ]

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz Bandi18 #24 üzenetére

    Ő nem így fogalmazott, ahogy én sem.

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz Cathfaern #38 üzenetére

    1. Mert más írni, olvasni és beszélni angolul. A legtöbb ember, akiket szóba hozol, olvasás szintén találkozik a nyelvvel. Bizonyos része veszi a fáradtságot, és külföldi fórumokon is megnyilvánul, így írni is képes valamilyen szinten. Mondjuk úgy, hogy tud angolul fogalmazni, de mivel itt nincs szükség ad hoc angol kommunikációra, van ideje gondolkozni a szövegen. Csevegő csatornák ebből a szempontból megint jobbak, hisz az valamelyest az előző ad hoc fogalomnak megfelel, tehát gyorsabb reagálásra van kényszerítve. Viszont a többség az oktatási ideje alatt szinte nincs ráutalva egyáltalán, hogy egy szót is szóljon angolul valakihez, így hiába érti a nyelvet, egy rögtönzött stílusú társalgási forma nem alakul ki nála. Tömören: nem bír megszólalni. Jómagam is ebben a cipőben járok, és sajnos el kell mondjam, hogy a legtöbb ismerősöm is. Szóval amikor azt írtam, hogy az elvárt idegennyelvi tudás szintjét nem tükrözi a oktatás minősége, erre gondoltam. És az az egészben a legszomorúbb, hogy a diploma feltétele nem az elfogadható szintű nyelvtudás, hanem egy papír, amit manapság csak az nem szerez meg, aki nem is akarja. :(
    Mindemellett, és ez már szubjektív véleményem, rendben van, hogy elvárja tisztelt kormány törvényi szinten a diplomához a nyelvtudást egy papír formájában, de akkor ahogy a hagyományos képzéseket is támogatja valamilyen formában, ezt is ugyanígy kéne kezelni. Aki bizonyíthatóan rászorul, kapjon támogatást a tanuláshoz, mert akárhogy nézzük, a valamire való nyelvképzések is komoly költségekkel járnak. Talán ezzel is javítani lehetne a rátát...

    2. Egy szóval sem mondtam, hogy nem szükséges a nyelvtudás, ellenkezőleg! Az természetes, hogy egy nem magyarral valamilyen idegennyelven kommunikál az ember. Én az ellen hördültem fel, amit egy magyar egy másik magyarnak mond: "magyarítási őrület". Na de kérem...
    Másik részről az 1. pontban részben boncoltam, hogy a nyelvtanulás nem csak ennyiből áll, hogy leülök és angol doksikat olvasok...

    [ Szerkesztve ]

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz shev7 #40 üzenetére

    Mi ha nem ez a téma? A cikk pont erről szól!
    Jelen van az oktatásban a nyelvképzés, de milyen szinten? A legtöbb helyen megtanulják, hogy az apple az alma és, hogy mit csinálnak a "holidayben". Nyelvet az beszél jobban, aki már középiskolás (esetleg általános iskolás) évei alatt is megengedheti magának, hogy külön képezze magát ebben is. Aki ezt nem teheti meg, később szenvedve szerzi meg az elfogadható szintet...

    [ Szerkesztve ]

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz anulu #43 üzenetére

    De én nem is a Microsoftos förmedvényekre gondoltam. ;] :DDD

    (#44) shev7: Én még nem találkoztam államilag támogatott nyelvtanfolyammal, aminek a végén a képzést igazoló dokumentum legalább egy középfokú nyelvpapír (az már csak hab lenne a tortán, ha használható tudást is adna). A középiskolai, egyetemi nyelvórák alkalmatlanok használható nyelvtudás megszerzésére, alapnak jók csak. Talán a mostani emelt idegennyelv érettségi ér valamit, nemtom, ezt már nem ismerem. Viszont egyetemen tudom mennyit ér a nyelvóra, én felvettem, kaptam érte kreditet és kötelező is volt, de nem lettem okosabb, ahogy senki más sem (nem, nem túlzok)...

    [ Szerkesztve ]

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz dabadab #46 üzenetére

    Ezt sosem vontam kétségbe, teljes mértékben igaz. Csak nem mindegy, hogy mihez milyen alapfeltételek adottak.

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz shev7 #49 üzenetére

    Akkor neked szerencséd volt, de sajnos a többség nincs ilyen helyzetben szerintem... :(

    Igen, kell matekot is tanulni, amit a szak követelményeinek megfelelően tanítanak is (függetlenül attól, hogy mennyire használható tudást adva), ellenben az idegennyelv szakmától függetlenül elvárt, még sincs az oktatás ugyanazon a szinten belőle, mint az előbbi eset(ek)ben.

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz shev7 #51 üzenetére

    Korrekt, ezzel nem is szállok vitába. Én is ezen a véleményen vagyok, csak lehet nem fogalmaztam egyértelműen. Tényleg kell az embernek tenni az oktatáson kívül is azért, hogy használható legyen a megszerzett tudása, csak amire ki akarok lyukadni az az, hogy a nyelvoktatásnak a jelenlegihez képest lényegesen máshogy kéne felépülnie a közoktatásban, mert nem mindenki olyan szerencsés, hogy jó tanárt fogjon ki.
    Egyébként a szakma is azon a véleményen van, hogy a jelenlegi, többségében frontálisan zajló oktatás hosszú távon előnytelen és már régen át kellett volna térni a kompetencia alapú oktatásra. Nyilván ez nem két napos átállás, de nem is olyan teszetoszának kéne lennie, mint ahogy zajlik: szinte sehogy...

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz shev7 #60 üzenetére

    "Ha megerted az olvasott szoveget, tudsz normalisan irni angolul, akkor olyan nincs, hogy nem tudsz beszelni."

    Pedig van, pont amiatt, amit korábban részleteztem és amire julius666 is utalt, hogy többünknek nincs a beszélt nyelvi kommunikációban gyakorlata idegennyelven.

    "...heti 20 oraban. Emelett lehet meg egyetemre jarni, viszont azert eleg jo gyakorlati tapasztalatot ad."

    Itt is meg tudom erősíteni julius666-ot. Nem mindenki kiemelkedő képességű (nem azt mondom, hogy rossz, csak nem megy minden elsőre). Heti 20 óra az már nem kevés egyetem mellett. Aki komolyan veszi a tanulást, és nem bír az említett képességekkel, azok nem engedhetik ezt meg maguknak. Szerintem nem azt kéne erőltetni, hogy normál lexikális egyetemi képzés mellett oldd meg a gyakorlatot ahogy akarod, hanem az oktatással összhangban kéne megszervezni a gyakorlati képzést is, lehetőleg cégek bevonásával! Ma már vannak erre példák szerencsére, de még kevés számmal...

    ツ Headphones on - World off

  • ntomka

    nagyúr

    válasz shev7 #66 üzenetére

    A kijelentésem úgy tettem, hogy rám egyik sem vonatkozik abból, amit most írtál.

    ツ Headphones on - World off

Új hozzászólás Aktív témák