Új hozzászólás Aktív témák

  • VaniliásRönk

    nagyúr

    válasz Cifu #37 üzenetére

    NTR-rel szerelt rakétát nem lakott terület közeléből kell indítani és kész. Katasztrofális láncreakciótól nem kell félni, legrosszabb (!) esetben szétszóródik némi hasadóanyag. Mint mondtam a kísérleti atomrobbantások esetében ilyen aggályok nem voltak. A hasznos terhet egy többfokozatú rakéta esetében a többszörösére növelhetnék.

    Az még mindig kérdéses, hogy a Skylonból tényleg lesz-e valami. Elég nagy a csend körülötte, szerintem sajnos nincs mögöttük elég tőke. A fejlesztés mindig kockázatos, de abban nem értek egyet, hogy csak nagy kihasználtság mellett lehet gazdaságosan üzemeltetni az modernebb rendszereket. Ha kevesebb az indítás, akkor kevesebb indításra van elosztva a költség. Egy-egy indítás drágább lenne a minimumnál, de még így is sokkal olcsóbb, mintha minden egyes alkalommal teljesen új eszközt kéne építeni, mert az előző vagy űrszemét lett, vagy festői roncs az óceán fenekén.

    Ez valami 21. századi dolog lehet, hogy kockázat nélkül akar mindenki előrelépni. Nem fog menni. Elon Musk sem őrült pusztán azért mert kockáztat. Ennek ez a módja.
    Abban sincs semmi sokkoló, hogy tartalék üzemanyag kell ahhoz, hogy a rakétafokozat (dobpergés) újragyújtás után landolni tudjon becsapódás helyett. Aki ilyesmiben érdekelt az ezt ki fogja tudni sakkozni.
    Az 53 tonnás teherbírás dettó, ha ennyit akarsz Föld körüli pályára állítani, akkor kifizeted "csak oda", nyilvánvalóan a maximális teherbírást fogják előre reklámozni, az a legfontosabb jellemző.
    (Az N1-et azért ne listázzuk, mert egy darab sikeres indítást sem sikerült összehozni, valami mindig eldurrant. Az Antares kirobbanó sikere alapján úgy tűnik még az NK-33-as hajtóműveket sem sikerült rendesen összerakniuk az oroszoknak.)

    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

Új hozzászólás Aktív témák