- Zyxel NAS326
- Programozás topic
- Windows 11
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- YouTube
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Disney+
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz adlersson #28 üzenetére
Csodák csodájára ez évek óta flottul működik
Szerinted!
Szerintem meg nem működik flottul.
Már egy szerelvény beérkezésekor is tolongás alakul ki a felfelé menő mozgólépcsőnél, ha pedig két szerelvény is befut, akkor embertelen tömeg torlódik fel a mozgólépcsőnél.
Ha ez a tömeg 1,1 ember/lépcsőfok sebességgel fogy, az nyilván sokkal tovább tart, mint ha 2 ember/lépcsőfok sebességgel fogyna el!
Alapfokú matematikai számítással is látszik, hogy kb. 45 %-al gyorsabban fogy el a lent álló tömeg, ha nem állnak jobbra az utasok, hanem minden lépcsőfokra 2 ember lép fel.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
félisten
válasz adlersson #31 üzenetére
Azzal együtt, hogy egyetértek Veled, a számokat tegyük rendbe!
"Gondolom sok olyan állomást láthattál, ahol mondjuk napi 1-2-3000000 utas mozgólépcsőzik minden probléma nélkül."
A világ legnagyobb utasszámot lebonyolító metróhálózata a moszkvai metró, napi kb. 2 400 000 utassal, ami bő 200 állomás között oszlik el. Nincs olyan állomás, aminek a napi forgalma akár csak megközelítené az 1 000 000-t is.
Amúgy volt szerencsém használni, és tényleg bámulatos! És valóban: még csúcsidőben sem igazán van tumultus, pedig működik a jobb oldalra állás.
Igaz, nagy a járatsűrűség és jól szervezett/tervezett az infrastruktúra.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
veterán
válasz adlersson #31 üzenetére
a mozgólépcsőnek az lenne a lényege, hogy, aki igényli, mert beteg, öreg stb., az oldalra áll és mozdulatlanul leküzdheti a szintkülönbséget, míg a többiek szépen felsétálnak, kihasználva, hogy a mozgólépcső felgyorsítja, megkönnyíti a feljutásukat.
Szerinted az is normális, ha valaki felszáll a Combinóra az Oktogonon a szerelvény végén (mert ott az van közelebb a földalattihoz), aztán a Nyugatiig szépen előresétál végig a szerelvényen, mert a Nyugatinál meg a szerelvény eleje van közelebb a metróhoz
A te elved szerint ez a tevékenység felgyorsítja, megkönnyíti az eljutást
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
félisten
válasz adlersson #36 üzenetére
1. A moszkvai metró állomásairól volt szó, nem általában mozgólépcsőkről. Azért írtam a helyesbítést, hogy ne maradjon bent téves adat.
2. Ha már a mozgólépcsőkre hivatkozol: a Shinjuku egy városrész, gyakorlatilag egy teljes város. Szó nincs benne olyan utasforgalom-koncentrációról, mint egy metróállomás esetén.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
veterán
válasz adlersson #39 üzenetére
nem az a pár millió utas a hülye, aki képes rendeltetésszerűen, félrehúzódva használni a mozgólépcsőt
Pár millió utas Budapesten? Kevered az utazásszám fogalmát a metrót igénybevevő emberek fogalmával.
Budapesten több év alatt jön össze több millió utas...
Na mindegy, tényleg elkanyarodtunk és tényleg te is kifogytál az érvekből, mert nem vagy hajlandó belátni, hogy a jobbra állás az csak azt időt segít behozni a bal oldalon sietőknek, amit elvesztegettek lent a tolongásban. Ha minden lépcsőre ketten állnának, akkor nem lenne behozandó elvesztegetett idő, mert sokkal gyorsabban fogyna a lenti tömeg.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
félisten
válasz adlersson #41 üzenetére
Min is vitatkozunk, amikor egyetértünk?
Amúgy teljesen igazad van, az ázsiaiak (Tokió, Sanghaj, Peking) lenyomják Moszkvát.
De a napi milliós utasszám egy állomáson nekem így is sok (amúgy nem állomásra hivatkoztál, hanem magára a városrészre, aminek van egy brutális közlekedési csomópontja).
Évi 3,33 milliárd utas, az napi átlag 9 millió, hétköznapokon legyen mondjuk 15 millió -- de ez 290 állomásra oszlik el, még a legforgalmasabbakra is soknak tűnik a millió utas. Persze nem mintha nem lenne tökmindegy...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz adlersson #47 üzenetére
Te írtad:
"Mert csak metrónál vannak mozgólépcsők? Shinjuku több mint 3000000 utast mozgat naponta."Nem a Shinjuku metróállomásra, hanem magára Shinjukura hivatkoztál, ami tudtommal egy teljes városrész, egy brutális forgalmú közlekedési csomóponttal, ami jóval több embert szivattyúz át, mint maga a metróállomás.
A számok pedig onnan jönnek, hogy a tokiói metró 3,3 milliárd utast visz évente, és 290 állomása van.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
veterán
válasz adlersson #46 üzenetére
Még egyszer megpróbálom elmagyarázni a dolgot, aztán hagyom.
Azt írtad, hogy "pár millió utas nem lehet hülye".
Pár millió utas nem is hülye, mert nincs annyi utas. Attól, hogy te mondjuk naponta négyszer utazol, attól te még egy utas vagy! Az meg egy tök más kérdés, hogy a statisztikákban te napi négy utazásszámmal hízlalod az igénybevételt.
Az pedig, hogy valaki hülye (vagy nem hülye) az személyes tulajdonság, attól, hogy valaki négyszer utazik naponta, attól még nem szorzódik fel néggyel a hülye (vagy nem hülye) mivolta.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- HP Victus 16-r1041nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, RTX 4060
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen