Új hozzászólás Aktív témák
-
Legyen már új logout, borzalmas volt ezt megírni a régi szerkesztővel...
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Lejárt a SUV-ok ideje. VILLAMOST kell venni!
Nem gondoltam volna hogy ilyen sok hsz születik meg ekkora SUV-ellenesség van itt is. Persze lehet ez a topik is itt csak egy véleménybuborék.
Alapvetően általában nem is az emberekkel van a baj, hanem hogy ez egy divat lett, miközben elvileg a károsanyag-kibocsájtás minimalizálása és a hatékonyság növelése lenne a cél; miközben ezek a nehéz, megemelt, levegőtoló autók népszerűek. Megvannak nyilván az erényeik is, de városból én személyszállításra én legszívesebben kitiltanék vagy rommá adóztatnék mindent, ami 2 tonnánál nehezebb. Egyszerűen értelmetlen, cserébe több parkolóhelyet foglal, több a kibocsájtás, a magassága miatt nagyobb az esély meghalni, ha elüt.
Persze, a bejegyzésben lévő autó nem is SUV, hanem crossover, de a lényeg ugyanaz. Meg Amerikában sokkal-sokkal rosszabb a helyzet, hisz ott már pickupokból is rengeteg van tök feleslegesen.
Magáról a jelenségről és a problémákról van egy nagyon jó összefoglaló:
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz szabonagyur #92 üzenetére
Ugyanabban a kategóriában a kombi alacsonyabb, könnyebb, stb. Autó alakú, nem pedig egy tank próbál lenni. A kormoló dízel a motor problémája, nem a kombié. Amiket jobb helyeken már rég kitiltottak a városokból.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Városi terepjáró. Már 10+ éve a jampiság kora van. Mi sem illusztrálja ezt jobban, hogy a hiphop a legnépszerűbb műfaj még mindig, mert aggya a méjjet™. Mondjuk a hip-hop lényege pont nem ez lenne, hanem a szöveg, és hát az manapság olyan is, lásd evolution of hip hop (youtube). Pedig én nem is szeretem ezt a stílust.
A pickup az egy munkára kitalált autó. Amivel nincs semmi baj. Az a baj, hogy nem erre használják, hanem e-penis extendernek. Mert usákoknál van egy kiskapu, ami miatt ezek elérhetők bárkinek, jó áron.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A crossover, SUV, pickup miben könnyíti meg az életet? Pláne nem olyan innovációk, mint pl a tépőzár. Ezek az autókategóriák már régóta léteznek, csak akkoriban még nem volt divat. A tépőzár nem követel emberi életeket, ezek az autók meg statisztikailag igen.
A kép egyébként egy normál autó pickup változata. Tehát nem sok köze van egy mai átlag pickuphoz, viszont sokkal több köze van egy ilyesmihez:
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz szabonagyur #99 üzenetére
Az ön érvelési hibája a Nirvána-érv. Ugyanis a mértéket figyelmen kívül hagyod. Egy sima autóhoz képest a kombi minimális különbség, hisz minden ugyanaz, csak hosszabb, gyakorlatilag nem is nehezebb. Ugyanennek az autónak crossover / SUV változata már jelenősen nehezebb, nagyobb, stb., sokkal-sokkal nagyobb a különbség.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Igen, de itt nagyon fontos megjegyezni, hogy az igények (ízlés) nem feltétlenül a fogyasztók sajátja, hanem simán lehet ízlés és igényformáló maga a gyártó is. Az USA erre nagyon jó példa, bár ott még az elcseszett állami szabályozás (illetve annak hiánya) is jól kiveszi a részét ezekből.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz szabonagyur #102 üzenetére
És milyen autók pontosan? Nem minden SUV rosszabb fogyasztású, mint bármelyik szedán...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz szabonagyur #104 üzenetére
És gondolom az egyik max 5, a másik meg 15+ éves. Habár a 10 liter az nagyon durván hangzik, ott valami baj lehet, mert a 22 éves focusom nem eszik ennyit városban, kb 8.5 liter körül elvan BP-en.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Mert abból van egyre több, a sokliteres autó az relatíve ritka. USA felé haladunk a nagy autókkal. Nem az a probléma, hogy létezik a SUV / crossover, hanem hogy szinte már csak az van. Normál autók meg alig.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Akkor betalált nálad a marketing, hogy nagy bunker kell a biztonsághoz. Sajnos ironikus módon az csak biztonságérzetet ad, ami miatt nem félsz, így több a baleset. USA-ban már 10+ éve növekszik a lakosságarányos halálos autóbalesetek száma. Mondjuk az EU-ban is elkezdett az utóbbi években...
USA-t azért gondold át, ott általánosságban horror a közlekedés, mert minden autóra van tervezve, de autóval is rossz. Persze vannak kivételek, de nem sok.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Leginkább a vonatszerű magas hűtőrácsos autókkal van baj, mert nem lehet kilátni. Kutatások szerint ennek a magasságának pár centis (!) csökkentésével is drasztikus változás lenne elérhető. Most hirtelen nem találom.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A legtöbb SUV amúgy egy sima személyautó, pár centivel megemelve, amitől jobb-kényelmesebb használni. Én nem értem, mi ez a nagy picsogás miattuk.
Dehogyis, nem pár centi emelés van. Lásd pl Corolla vs Corolla Cross. A sima 1305 kg, az emelt meg 1535 kg. 7 cm hasmagasságkülönbség van (13.5 vs 20.5 cm), de a Cross 20 centivel magasabb összesen. Stb. Tök más az egész. Ja és Corolla kombihoz hasonlítottam, a rakodótér méretének összevetése is vicces.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Napfénysüti #123 üzenetére
Arra az egyre amúgy baromi kíváncsi lennék hogy a gyártók miért a SUV-ok mellett döntöttek, miért ennyire azokat nyomják más kategóriák kárára?
Mert jó a marketing. Manapság az autó kb önvédelmi eszköz, a SUV-ok erre a feladatra sokkal szimpatikusabbak. Lásd bejegyzés...
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz szabonagyur #136 üzenetére
Nem én forgatom, hanem épp te mazsolázol.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz spirit007 #177 üzenetére
Az autó hízás egyébként egy szükséges dolog, a biztonság miatt. Mai autók ebben nagyon jók. Továbbá az új autóknak a légellenállása is sokkal jobb, mert ennek optimalizálásához már elég jó a technika. Fogyasztás szintén, stb. Szóval a mai kompakt SUV (pl Corolla Cross) simán jobb tud lenni bármilyen 15+ éves kisautónál.
Légellenállás városon belül annyira nem számít, ott a SUV fogyasztásra hasonló, viszont nagy problémája, hogy nem látsz, s ha valaki felkenődik az autódra, nagyobb eséllyel hal meg. Városon kívül a SUV jelentősen többet fogyaszt, főleg autópályán nagy 130-nál. Tehát a SUV sehol nem jó. Persze lehet úgy is fogalmazni, hogy de hát városon belül az útakadályokon könnyebb vele átmenni, városon kívül meg a földútakon jobb. Előbbi szerintem nonszensz szempont, utóbbi viszont abszolút valid.
Azt se felejtsük el, hogy a SUV-ok miatt egyre komolyabb fekvőrendőrök kellenek.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Az a plusz 10-20 centi lábtérben és csomagtérben sokat dob a használhatóságon, minimális hátrányokkal.
Ez nagyon autófüggő ám. Szándékos is lehet a gyártó részéről. De a vezetőülésbe egyébként nem kell lábtér, nem fekve vezetünk... Azonos autónál is lehet nagy különbség, pl Astra H-nál a csapotthátú és a kombi között nem kis különbség van hátul a lábtérben. A tengelytáv is hosszabb kb 10 cm-rel. Más autóknál nem tudom hogy van ez, de nem lepődnék meg ha hasonló lenne.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Méretileg meg a népszerű SUV-ok Európában jellemzően ugyanakkorák vagy kisebbek, mint egy normál személyautó.
Egy emelt kompakt autóra, mint a Corolla Cross vagy a Vitara?
Ezeknek a valótlanságoknak a sulykolását mikor hagyod abba?
Igen, a Corolla kombi kb 20 cm-rel hosszabb Crosshoz képest, de kb ugyanennyivel alacsonyabb is. Meg 430 helyett 600 literes a csomagtartó. Meg 1500 helyett 1200 kiló. Meg jelentősen kevesebbet fogyaszt ugyanazzal a motorral. Nem kisebb vagy hasonló...
Lásd pl ezt a forrást:
2022 Toyota Corolla Cross 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVT
2022 Toyota Corolla Touring Sports XII (E210, facelift 2022) 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVT
2022 Toyota Corolla Hatchback XII (E210, facelift 2022) 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVTAz a baj, hogy amikor a SUV-okat köpködik, akkor nehéz eldönteni, mire gondolsz pontosan?
SUV = személyautó terepjáró hibrid. Tehát egy megemelt, nagyobb, jóval nehezebb személyautó.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
de ugye pont korábban volt szó a fogyasztásról, ami már nem ennyire egyértelmű
Ott a link, egyértelmű. Ami nehezebb vagy rosszabb a légellenállás az, amiből az következik, hogy többet fogyaszt ugyanazzal a motorral. A fizikát nem lehet megerőszakolni.
aztán meg van ez a "feleslegesen foglalja a parkolóhelyet" matra...
Ez kompakt SUV-okra valóban nem igaz, ez általános nagy autós probléma a városban.
Ott van a nagykombi, a nagy utazószedán, a hedonista pazarló sportkupé ami ugyanúgy majdnem 5 méter ráadásul csak két ember fér el benne értelmesen...
Ezekkel ugye azért nincs baj, mert a nagyobbak, nagymotorosok ritkák; a kisebbek meg csak szimplán hosszabbak kicsit, amivel nincs semmi baj, hisz nem fogyasztanak feleslegesen többet. SUV-ból meg rengeteg van, s trend azt mutatja hogy még több lesz. Ha csak azoknak lenne, akiknek tényleg szükségük van rá, akkor nem lenne vele baj.
De aztán jön a crossover, ami pár centivel magasabb
7 centivel magasabb, az rengeteg. Ezen felül 200 kg-mal nehezebb, stb., teljesen más, lásd amire válaszoltál... Ezek terjednek, egyre több van feleslegesen, miközben egyértelműen mérhető káros hatása van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A Q7 arányaiban pont annyival rosszabb a normál autó megfelelőjénél, mint egy Corolla a Cross változathoz képest. Pont ez a trend a probléma, hogy mindenki lép egy szintet...
Azt meg nem gondolnám, hogy azzal van a baj, hogy valaki a laposabb autóból átül egy crossoverbe, mert kényelmesebb neki beszállni, vagy lemenni a telekre, és ezért cserébe bevállalja a picit nagyobb fogyasztást
Fent írtam, hogy ez tök rendben van, ha terep miatt veszik, hisz erre veszik. De nem ebből van sok, sőt, nagyon kevés az ilyen.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De mondjuk a Q7-be bepakolod az egész családot csomagokkal
Erre lenne jó az egyterű. Csak már nincs ez a kategória. Vagy a kisbusz... Ez is azt a problémát jelzi, hogy megemelt, terepes képességű autót kell venni ahhoz, hogy sok cuccot bepakolj. De amúgy ugyanaz a vásárlóközönség, aki A8-at vesz. Lásd Kis Grofó, aki beül az A8-ba, a 8A helyett.
Kíváncsi leszek, hogy pl nyugaton mit fognak kezdeni ezzel a problémával és megfordul-e majd ez a trend.
Alapvetően komolyabb súly és teljesítmény-alapú adóztatás lenne célszerű. Továbbá a városba minimum behajtási díjat kéne szedni, de ezt már általánosan.
A SUV-oknál felhozott beülési probléma megoldása állítható magasság lenne, ami már régóta létezik. Az utazási kényelem pedig csupán fűtőmű kérdése, lásd Citroen DS, ami egy 50-70 éves technika. Bár igazából ez azt jelenti hogy nagyobb fekvőrendőröket kell csinálni, szóval izé. Amúgy meg csak jó sima utak kellenének.
De továbbmegyek, a SUV-ok akár maradhatnának is, csupán két feltétel kell:
1. Elektromos (nyilván tiszta forrásból), aminek további előnye az is, hogy 800 lóerős ugyanannyit fogyaszt, mint a 100 lóerős. Nem úgy, mint a belsőégésűnél.
2. Gyalogosbarát dizájn, ami egyáltalán nem bonyolult, bár cserébe nem fog úgy kinézni, mint egy vonat.
Persze a röhejes méret és terepes képesség továbbra is maradna, de ha ennek nincs érdemi káros hatása, akkor tőlem legyen. Amúgy van továbbra is, hisz több anyag kell a legyártásához és a karbantartásához, de ne akarjunk egyszerre mindent.
Jelenle a gyártók trükközhetnek a plug-in hybrid SUV-okkal, hogy 1-2 literes fogyasztás jön ki 100 km-en a WLTP miatt. Mert azt feltételezik, hogy fel vannak töltve, viszont a gyakorlat azt mutatja, hogy nem szokták. Pedig a tulajdonosnak is jobb lenne. Ideális esetben a plug-in hybrid egy zseniális megoldás arra, hogy a munkábajárást gyakorlatilag megoldod elektromosan, s csak akkor használod a belsőégésű motort, ha messze mész.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ha mindenki 0.5-1 literrel többet fogyasztó autót vesz, az igen jelentős. Globális jelenséggel van probléma.
Pont ezért személyautó-terepjáró hybrid a SUV. Mert mindkettő, de igazából egyik se.
BMW-t meg egyéb prémium, pláne nagy luxusautót továbbra sem vesznek sokan. De ha most mindenki a SUV helyett a 6 hengeresre lenne rágerjedve, akkor az lenne megszólva, ilyen egyszerű, ez az oka, a trend. De már ezerszer le lett írva.
Ez is lényeges része a problémának, hogy érzelmi döntés az autó, ami önmagában még nem lenne akkora baj, de a marketing erre nagyon jól tud hatni, így lesznek ízlésformálók a gyártók... USA erre nagyon jó példa, ahol már a pickup is irdatlan népszerű.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ebben az az irónia, hogy ha magasan ülsz, akkor csak érzet van meg, hogy többet látsz. Igazából csak messzebb látsz és oda is koncetrálsz, de nem magad köré. Sőt, közvetlen magad körül kevésbé is látsz a magasság miatt. Szóval ez egy kontraproduktív illúzió.
Amúgy én is rühellem azt, amikor előttem nagy autó van. De mondjuk pont leginkább a furgonok meg teherautók zavarnak, ami ellen a SUV sem segít.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Feketelaszlo #225 üzenetére
Mondjuk ez mókás, hogy a C-HR súlyra szintén 200+ kg-mal több, a hasmagassága meg 2 cm-rel nagyobb csak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Tehát ha szomszéd rendszeresen péppé veri a feleségét, akkor ez felhatalmaz engem is arra, hogy néha adjak egy-két monoklit a saját feleségemnek? Nemár, tiszta óvoda ez másokra mutogató, relativizáló érvelés...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Tehát Ön támogatja a családon belüli erőszakot? (bocs, nem tudtam kihagyni )
Mert együnk szart, tízcsillió légy nem tévedhet? Pont ez a probléma hogy mindenki széllel szemben vizel, s ezért álljunk be közéjük?
Majd ha globálisan tömegesen mindenki kezd el átállni akkor majd lehet szigorítani a dolgokat, addig csak hátrányba kerül a gazdaság és minden más is
Ezt mégis hogy képzeled el, mikor fognak átállni? Egyébként már Kína is elkezdett, van tőlük miért félni az EV piacon.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A szent gazdaság ilyen problémákat nem fog megoldani. Kína erre jó példa, mert erőből, nagyon nagyot hackelt a saját háza táján, hogy ott tartson ahol. A nyugaton ilyen persze elképzelhetetlen.
SUV ellenérvénél a súly kérdése kapufa mert akkor minden elektromos autó is mehet SUV kategóriába súly tekintettébe
Ja, csak egy EV nem fog szennyezni, írtam hogy az EV SUV az már egy nagyon jó megoldás a fogyasztás ellen.
Az meg hogy milyen magas egy kocsi nem tudom miért fáj azoknak akik alacsonyabb autót hajtanak
Ja, ugyanezzel a logikával a sok hülye meg minek kiritzálja azokat, akik nem verik az asszonyt, biztos csak irigykedő papucsok. Amúgy továbbra is a trend fáj, hogy lassan mindenhol SUV lesz, s nem a szükségessége, hanem azért, mert a jampiság korát éljük.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Feketelaszlo #242 üzenetére
De a Corolla, amihez hasonlítottam, az is hibrid. Bár az előfordulhat, hogy esetleg rosszak a számok online, ezt mondjuk jó lenne egyértelműsíteni.
Kínai autógyártásról van egy 17 perces jó összefoglaló:
How China Won the Electric Vehicle Race (youtube)
Nyugaton ezt lehetetlen megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz tatabike #244 üzenetére
Az a baj, hogy nem teljesen divat, egyszerűen jól marketingelhető. Nem kell suttyónak lenni hozzá. Pl:
1. Halálfélelmed van a városi forgalomban? Vegyél SUV-ot.
2. Nehezedre esik kiszállni a kocsiból? Vegyél SUV-ot.
3. Azt akarod hogy elengedjenek a forgalmas kereszteződésekben? Vegyél SUV-ot.4. Úgy gondolod, hogy azért nem tudsz jól vezetni, mert rossz a kilátás? Vegyél SUV-ot.
5. Zavarnak a fekvőrendőrök, patkák és egyéb leküzdendő akadályok? Vegyél SUV-ot.6. Gyereked van, és nem akarod hogy autóbalesetben meghaljon? Vegyél SUV-ot.
7. Zavar hogy mindenkinek SUV-ja van és alacsonyabban ülsz? Vegyél SUV-ot.[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Lehetne olyat inkább hogy mit fáj azoknak akik bőr cipőt hordanak hogy mások meg sport cipőt
Lehetősség ők ellőttük is ott áll de miért kéne mindenkinek bőr cipőt hordani
Mert csak
Pont ez az, hogy ez nem ízlés kérdése, hanem vannak komoly észérvek ellene. Hiszen ha mindenki azzal jár, akkor együttesen már kimutathatóan káros az egész közösségnek. Te is érzed ezt, lásd utolsó mondatod.
És a fogyasztás se, mert egy SUV is fogyaszthat kevesebbet mint egy kombi, csak a motor kérdése az egész egy 2literes benzines kombi többet fog fogyasztani mint egy 1.5literes benzines SUV
Jéé, és a sima kombiba is belerakhatod a 1.5 literes motort, és megint kevesebbet fog fogyasztani, mint a SUV.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Tehát a fogyasztás káros anyag kibocsájtás máris nem valós ellenérv ellenük
Ezek szerint el se olvastad vagy nem voltál képes értelmezni amit írtam. De akkor megpróbálom mégegyszer nagyon leegyszerűsítve:
Van két autó, azonos motorral. Egyik normál autó, a másik egy SUV. Utóbbi nehezebb és rosszabb a légellenállása. Melyik a helyes válasz?
A) A normál autó többet fogyaszt
B) A SUV többet fogyaszt
C) Ugyanannyi a fogyasztásuk
D) Lezsó mennyen a #$%@-ba![ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz thomasx76 #260 üzenetére
Index jobbra ,kihúzta a kamiont,telibe trafálta a Seatost (a holttérben állítólag nem látta
Ez tényleg így van, a kamion fülke mellett NEM SZABAD haladni, mert holttérben vagy. Nem áldozathibáztatni akarok, hanem sajnos ez benne van a pakliban. Erre ténylegesen kéne egy valódi megoldás, mert sokan nem tudják, s miért is kéne nekik tudni. Vagy van nekik erre külön tükör, csak a kamionosok nem nézik?
A megoldásod egyébként tipikus túlreagálás. SUV-val ugyanez történt volna, azt se látja meg és leszorítja, egy 20-40 tonnás kamion esetén meg gyakorlatilag tökmindegy, hogy 1 vagy 2 tonnás vagy. Tehát elkerülhetetlen, és a lényeg hogy túléld, ez pedig sikerült normál autóval is.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Végül még egy nyomasztó gondolat: az Amerikai Biztosítók Közlekedésbiztonsági Intézete (IIHS) úgy látta a saját statisztikáiból, hogy
a nők 20-28%-kal nagyobb eséllyel halnak meg autóbalesetben, mint a férfiak.
Ami még durvább, hogy a súlyos sérüléseik aránya 37-73%-kal magasabb. Először azt hitték, azért, mert másmilyen jellegű balesetekbe keverednek, de nem. Aztán megvizsgálták, hogy esetleg az átlag férfira méretezett biztonsági berendezések vannak-e a háttérben, de szerencsére már ebben sincs nagy különbség (régen férfi méretű volt a tesztekhez használt dummy is). Végül, letisztítva a mintát, arra jutottak, hogy az az egy dolog maradt, hogy a nők, vesztükre, gyakrabban járnak normális méretű autóval. Városban egyenesen kicsivel, hogy lehessen parkolni.
Akkor én is nő vagyok.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Talán 2-3 alkalom volt sok év alatt amikor szóltak minek megy az autó
Bizonyos országokban megbüntetnek érte, ha alapjáraton járatod a kocsit. Mondjuk ez már a ló túlsó oldala.
De amúgy meg szintén baromság az, amikor az egyénekre hárítják a felelősséget. Lásd pl a kólásdobozon a "hasznosíts újra" felirat, amire az első reakcióm a gyártó első női felmenőjének emlegetése volt. Kifejezetten kontraproduktív a sötétzöld, árokásó mentalitás is, lásd pl "qanyád, miért eszel húst". Csak megosztja az embereket, ráadásul ott a greenwashing jelensége is, már mindenre is rányomják az öko-plecsnyit, ez legfőképp a nőkre veszélyes, ahogy minden marketing. Persze nyilván nekünk is van felelősségünk, s tudnánk érte tenni, de az a baj, hogy az emberek birkák, gyakorlatilag nem várható el a tudatos vásárlás. Nem, vagy legalábbis nagyon lassan tanítható a tömeg. Ezért szükségesek az állami szabályzások.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Az biztonság miatt nagy autó vásárlása tipikus közlegelő probléma. Rövidtávú önző lépések miatt végül mindenki megszívja. Mert mindig lesz nagyobb autó. USA ebben már nagyon elöl jár, habár ott más súlyos problémák is vannak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Mindent egy tényezővel magyarázni elég primitív dolog. Minden bizonnyal ez is benne lehet a dologban, azonban emellett teljesen figyelmen kívül hagytad a kutatás többi aspektusát, mert nem támasztja alá azt a prekoncepciód, hogy "SUV rósz" az rósz.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De biztos, hogy ez nagy probléma, itt és most?
A közlegelőre több tehenet kihajtó gazda is ezt kérdezte. Nyilván az.
Az alapprobléma az, hogy városon belül gyakorlatilag senkinek sem lenne szüksége autóra a mindennapokhoz, ha megfelelő tömegközlekedési infrastruktúra lenne. Szintén beszédes az, hogy Budapesten kb a lakosság fele használja a tömegközelkedést, tehát többen használnak BKV-t, mint amennyien autóznak, mégis miből látunk többet? Mert ugye a tömegközlekedés ennyivel hatékonyabb megoldás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs