Új hozzászólás Aktív témák
-
Auratech
őstag
Az igazi audiofil felvételek mp3-ba konvertálva is messze nagyobb jelenlét érzetet adnak, mint a sampler dvd-ről összetolt "zene" Nagyon sok kiváló minőségű mai muzsika van, de a média a legkisebb ellenállás irányában mindig a biztosra megy. Emiatt nem a minőség számít, hanem a biztos profitocska.
Telefonon hallgatok mindenféle zenét napközben egy jó senh.. füldugasszal. De van otthon komoly hifim is. A két dolog nem üti egymást.
A mai mp3 tömörítés fejlettebb, mint 5 éve. 256k felett a legjobb minőségi opcióval tömörített zene élvezhető marad. Ha jó a forrás, a kódolt zene is sokkal többet nyújt.
Üdv!Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Szerintem a fiatalok mp3 iránti "vonzalma" a sok füldugasszal hallgatott zene és főleg a hangerőből fakadó halláscsökkenésből ered.
Amikor csutkán szól egy füldugasz, a hallósejtek közül néhány tartósan túlterhelődik és nem ad jelet tovább, kifárad. Ha tartósan ismétlődik ez, visszafordíthatatlan a dolog. Afféle fésűszűrő effekt az elviselhető hanginger érdekében. Az ilyen, sérült halllásgörbével rendelkező "fiatal" jobban preferálja a hasonlóan előkészített zenét. A minőségi mp3 és más tömörítések a frekvenciamenetben nem sérülnek manapság. A finom időbeli eloszlás (fázismenet) viszont mindig sérül. Az mp3, wma, ogg... nem ad olyan homogén térérzetet, mint a nem bántott változata. Persze ehez kell a jó zenei forrás is, ami felvétel és utómunka kérdése, műfajtól függetlenül.
Egy recept, akik meg szeretnének győződni. Vegyél egy zenét, amit ismersz. Olyan legyen, aminek kiváló a térérzete, dinamikája. Tömörítsd le, ahogy akarod. esetleg többször oda-vissza. A tömörített változat jobb csatornáját vedd ki és. cseréld ki az eredeti jobb csatornájával. Ezitán AB tesztet csinálva hallani fogod a térézet féloldalasságát. sérült felbontását. Szellős, könnyed zenénél nagyon konkrét a hatás. Mondjuk fülest ajánlok azért a visszahallgatásra.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Csináltam egy rövid kis demot, hogy ne csak dumáljak. Van ötlet hova tegyem fel?
3db wma320-as 30 másodperces file. Mintapontosan illesztve vanak a sávok. Hallatszik, hogy összeesik a tér eredeti képe. Javuló kódolásnál kisebb a zavar,de jelen van.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz julius666 #173 üzenetére
Ejnye! Nem azt mondtam, hogy másold ki kazira monóban, aztán ötször digizd be és mittudom én... A különbség érdekében gonodoltam, hogy hallhatóbb a dolog, ha egy kicsit nagyítjuk a jelenséget. A megjelenő változás megvan bármilyen kódolási minőségnél. Amit hallasz, annak sokkal nagyobb része az aktuális lehallgatási környezet, mint a belemagyarázott jobb, szebb ,meg ilyen relatív értékelések. Egyszer, és mindenkorra tisztába kell tenni a különbséget, mert túl sok a misztika.
Az mp3 tökéletesen tud konvertálni egy sinusjelet. Egy dirac inpulzust pedig sosem tud. Tehát a hang (zene) sinusos jellemzőit a részsávos kódolás és a hallásgörbe elfedéseihez illesztett algoritmus a lehalgatási lánc (egyéb lineáris és nemlineáris torzításaihoz képest nagyságrendileg kevesebb veszteséggel), tulajdonképpen észrevétlen különbséggel tömöríti. A nem sinusos, impulzusjellegű összetevőket pedig nem tudja reprodukálni az mp3. Lefordítva:
Egy fuvola hangját (kb. 3-4 sinusjel és fehér/rózsazaj) az mp3 leképezi. Nem lehet különbséget hallani! Viszont egy közelröl mikrofonozott, halk cintányron söprűzve játszott hangot nem tud. Az impulzusos összetevők "kenése" kerekítései miatt a hangtisztaság a pianissimo részleteket (felhangosítva A-B!) visszahallgatva "átlapolt" és fénytelenebb (mintha messzebbről lett volna mikrofonozva és utánna felhangosítják az eredetihez)
Különbség van. De! a lehallgatási lánc aktuálisan ennél majdnem mindig több torzítást visz a zenébe. Egy hasonlat: Ha a csajod először füllent, simán elhiszed. Ha 20 év együttélés után teszi ugyanúgy, ugyanazt, kinyílik a bicska a zsebedben már amikor szólni kezd.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Még annyit. Próbálj egy generált szinuszjelet letömöríteni. A hullámforma visszaalakítva egzaktul azonos lesz. Próbálj egy dirac impulzust letömöríteni. Felnagyítod a hullámformát minapontosságig. Egy mintányi részt normalizálsz 0-db-re. tehát kapsz egy pattanást ezt tömörítheted akárhogy a losless kivételével, a kapott jelalak nem lesz ugyanaz. Mindig lesz ott egy kis kence-fice. Amennyi a zenében az efféle komponensek aránya, annyival lesz nagyobb a változás.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Ha kazettára írsz zenét és rendesen kivezérled, fellép a "tape saturation" effekt. Gyenge komresszió a dinamikán és egy pici harmonikus torzítás. Van ilyen effekt plugin is. Kicsit hasonlít az enyhén túlvezérelt csöves előfokok hangjához.
A CDken tapasztalható varázsjelenségek a maserelés és a lemezkészítés, meg a lejátszás időfutásbeli torzításaiból (jitter) keletkeznek. Persze ez már csak akkor zavaró, ha minden más klappol. Zene-cucc-hely-füled-agyad
Az mp3 a jitter problémájáig el sem jut. Az mp3-ban tulajdonképpen a jitter adja a zenei tartalmat (na ez jó nagy hülyeség, de ideírom, mert szombat délután van)Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Jaja. Szóval a dizsiben eddzett fülűeknek kellenek az agyonbuherált zenék. Mivel ott érezte magát jól és a zene olyan volt, az élmény könnyebben visszajön.
Ezért hallgatunk néha csapnivaló technikai színvonalú, de emlékezetes koncertfelvélteleket. A lényeg az élmény és néha nem a minőség idézi meg.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz julius666 #252 üzenetére
Az kódoló progik gyakran a dinamikába is belenyúlnak. Normalizálják a hangerőt, hogy ne legyen nagy különbség a számok átlagos hangossága között. A cd-játszók 0db-je (max kimeneti hangereje) ált. kevesebb, mint a technikai nulla. A cd lemezek is -0.2db- ig vannak eresztve. mert a digitális átalakításnál a 0-ig kivezérelt jelek tűllőhetik az analóg erősítőket, és ilyenkor pattogást hallhatsz. Pld régi jvc lejátszón a "ray of life"-ot hallgatva (gyári lemez) pattogott néha. Más lejátszón nem. Más lemez úgyszintén nem. A Mad.. lemez 0-ig ki volt vezérelve és a végletekig profin masterelve ("hangosítva") A jvc meg gyárilag fel volt tekerve, hogy az öszehasonlító meghalgatásokkor hangosabb legyen. bemértem. Ugyanazon a rendszeren a marantz cd67semkII és a jvc közt 1.4 db volt a különbség az analóg kimeneten.
Efféle jelenségek miatt az mp3, vagy más tömörítvények "jobban" szólhatnak. Ez lejátszóba épített, vagy a kódolásba illesztett szűrés, vagy dinamikai algoritmus, ami versenyképesebbé tehet egy zenét, vagy eszközt.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Nem kell messzire menni. A rádióállomások hangláncának a végén horror árú processzorok csikarják ki a legutolsó bitből is a maximális hangzási előnyöket. A rádiókban mp2-mp3 forrásokról megy a zene többnyire. Ugyanaz a zene más a Petőfin, más a Slágeren, Danub.. és még sokan mások.. És pld a creative lejátszók közül néhányban van egy crisstallizer effekt, ami az mp3-mat polírozza, ami a komolyabb Creat. hangkártyákban beépített funkció.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Na pont ez, amit mondtam. A tranziensek (hang indítások) felbontása változik. Vázlatosabb lesz és amikor halk, de telített a hangzás, a változás tetten érhető. Emiatt még nem lesz romlott a tömörítvény hangzása és élvezhető a zene.
De a jó felvételek egyszeri csodák és az ember a megidézett pillanat varázsába könnyebben elmerül, ha a felvétel a legtöbbet nyújtja. Néha a zenei tartalom, néha a hangzás, szerencsés esetben mindkettő és az előadói odaadás hozza zenehallgatás örömét.
Péda: Kenny Rankin Grandma's hand című számában gospel férfivokál kíséri az énekest. Tettszett először is, de mikor jó körülmények között hallgattam, észrevettem, hogy a lábával dobol a padlón és néha lehajta a fejét a sorok közt (gallér surrogás). Ez apróság, de aki a huncut mosolyt többre tartja a szilikonos celebszájnál, érteni fogja.
A tömörítés az egy technikai dolog, fejlődni fog és lesz olyan pont, amikor nehezen tudunk érvelni bármilyen különbségről.
A zenét megcsinálni művészet dolga. Senki nem kérdőjelezi meg ezt egy operatőr esetében. A hangmérnök pedig pontosan tudja jó esetben, hogy a rendelkezésre álló eszközökkel mit tud elmondani a muzsikáról. Mindent nem mutathat, így választ, hogy mivel éri el a hatást, ami a jelenlét érzetét adja. És ez létrejöhet szerény eszközökkel is, persze kisebb eséllyel. Figyelve a fórumot egy lényeges dolog van, hogy nagyon sokan érzékenyek vagyunk a minőségre és ez nem pénz kérdése. És ez jó.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Igazad van, hogy sokaknak nem számít az alap minőségen felül a részletesség , meg ilyen hülyeségek, de szerintem nem vennék meg azt a lejátszót, aminek kazettásmagnó-szerű alapzaja lenne, meg dobozhangja.
A fejlesztések iránya mindig a hatékonyabb termelés irányába megy azonos értékkel, vagy valamilyen plusz beépítése az eszközökbe, kicsit drágábban.
Ami következni fog, hogy a 24bites konverterek belekerülnek a hordozható eszközökbe. Nem azért, hogy audiofil legyen a cucc, hanem mert támogatni tudja majd a 24bites formátumokat. Nem beszélve arról, hogy a konverteroldali zaj is kevesebb, tehát az analóg kimenetben ezt nem kell kompenzálni, vagy ráírhatják, hogy 100Db a dinamikája. (a 24bit 124Db lehet elméletileg) És a hordozhatóság lassan nem jelent minőségileg hátrányt, amit szintén reklámozhatnak.
Korábban elképzelhetetlen lett volna egy koncerten, hogy egy "számológépről" menjen a zenebejátszás. Ma simán oda merem tenni a telefonomat a keverőpultra (off-line módban persze) és kiválthatok vele egy tartalék lejátszót, vagy laptopot. A minőség oroszlánrésze a hangszórómembránokon múlik.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Ja és a topicba vágó ötlet, hogy az új telefon firmware-k gyakran "javított" hangminőséget adnak. Gondolom szoftweresen az történhet, ami miatt a topic is létrejött.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz #56474624 #323 üzenetére
Ez így van. Még az első 12bites phillips cd játszók hangja is kiváló. Mivel csak 12biten oldott fel a dac, ezért nagyon patent analóg kimeneti erősítőt kapott. A 24bit "trehánnyá" tette a konverter utáni fokozatok kialakítását az olcsó eszközöknél. De azért azonos kategóriájú(árú) cd játszó és dvd közül a dvd esélyesebb zajtalanabbul szólni. A 24bit ugyanolyan varázsszó, mint a sokmegapixel a fotósok világában. Az esélyt növeli a minőség irányába, de kihasználni nem szokták. Inkább elfednek vele egyéb gyengeségeket.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Mondjuk nekem a "legjobb analóg forrás" költői kicsit. Bár amikor előttem zenélnek, annál nem lehet "analógabb" semmi. Ekkor a "hangfalaim" minden kategórián felül vannak. Persze lehet, hogy egy 2" studer siltech kábelezéssel, vagy valami űr-lemezjátszó 50 kilós tányérral, meg egy kőlappal a kheopsz piramis csúcsáról alátéve. Esetleg 2db BRGmkII linkelve(stereo!) akkumulátorról táplálva 478cm/s os szalagsebességgel (egy kazi egy perc ) Túlórázom, ezért muszály volt hülyeséget írni! bocsi
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Szerintem amiről beszélünk egyre inkább, a zenehallgatáshoz fűződő viszonyunk. Ami persze eszközökkel történik és a pénztárcától a szellemi alapállásig minden belejátszik. Talán még az énekórák is az általánosban.
Ami viszont fontosabb, hogy értéket hordoz a zene és az mp3, meg társai ezt az értéket módosítják hallhatóan vagy sem. A fontos, hogy a minőségen, tudatos választáson kimunkált hazzáállásunkat a tömörített zene léte dilemma elé állítja. Mivel fennen hirdeti, hogy veszteséges. És ezt nehéz elviselni. Hogy csak a tényleges letárolt zenei információ töredékét kapm meg. Ha hallom éppen, vagy nem. Nekem ez nem rokonszenves dolog, de elfogadom, hogy van, ugyanúgy mint a gyorskaját, meg a neonvilágítást. Egy dolog viszont az mp3-al lezáródik. Hogy az új technológiák több információt tudnak kibányászni az eredeti hangjelenségből a felvétel segítségével. Csak újraszintetizálni lehet, de az csak zenei natrium glutamat
A magyarázat: Egyik kedvencem a jazz at the pawnshop. Jazz és azért sokan ismerik, szeretik. Amikor felvették, nem lehettek benne biztosak, hogy jó vagy nagyon jó a felvétel. Elsőre jónak tűnt. Majd amikor a lejátszó magnót utánépítették, jöttek rá a mesterszalagot hallgatva, micsoda részletek jönek elő és mintha a zenészek megfiatalodtak volna. Gyanú ébredt, hogy más felvételekben is lehetnek rejtőző értékek és lőn. Ebből született az Elvis Gold Remaster és sok más híres lemez. Hogy az analóg forrásokban megvan a többletinformáció. Jobb lejátszó többet mutat meg, vagy több hibát...A régi floppyra is fel lehet írni 32mb-ot, csak közben jött a pendrive.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
És ne feledjük. A hangfelvételi lánc elején általában egy analóg eszköz trónol, amit mikrofonnak hívunk E tény az analóg technika létét még hoszú időkre biztosítja. Nem beszélve a mikrofonelőfokok analóg fokozatairól. a többi csak utókezelés.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Van köze az mp3-hoz. A teljes hallási felbontás kb. leképezhető 32 biten. a mintavétel meg nem árt, ha 192-384khz. A nem hallható komponensek szubharmonikusokat generálnak, ami színesíti a hangképet és változtatja az érzékelhető hangok burkológörbéjét. Tudom, más a hivatalos álláspont, hogy 24 bit is elég. Azt mondják, de nem így van. A felbontás nem lineáris a teljes spektrumon és dinamikán. Van olyan tartomány, ahol szűk sávon belül 20 bitet old fel a hallás. Ez tanulható, vagy alapadottság, zenei hallásfejlesztés kérdése. Példa: Balettmester jött hozzám, hogy lassítani kéne a zenén a gyerekek miatt, de csak egy picit. Ok. A hozott zene legato, ritmikailag nehezen követhető és hangnem váltásokat, szüneteket tartalmazott. Hattyúk tava. Az öt perces rész csak fél % al lassítottam le és bakker, egyértelműen hallotta, amelyik az eredeti, melyik a "lassabb", pedig próbáltam megetetni Én is hallottam, de nagyon kellett kuksizni hozzá.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Van egy ötletem a témaindító gondolathoz. A tömörített zenék "megkímélik" a hallgatót, hogy a tudatos érzékelési küszöb alatti zenei információk befolyásolják a hallást. Amit hallasz, az van. Nem kell mélyrétegeken agyalni. "Nem fárosztya ja fogyasztót filozófijávaa."
Az eltárolt információról egy kis példa. Gábor Dénes hologramokat rögzített üveglemezre. Érdekes jelenséget tapasztalt, amit matematikailag tudott, de mégis megdöbbentette.
A hologramot hordozó üveglemezt kettétörte és az egyik darabot átvilágítva megnézte, mi maradt a lemezen. Jé, rajta volt a teljes kép! Azt is kettétörte, a maradékon, jé még mindig ott volt a teljes kép. Amikor csak töredéke volt az övegdarabnak, a kontúrok elmosottabbá váltak, de jé, még mindig az egész kép megvolt. A hologram pontosabb elkészítésével sokkal kisebb darabból is észlelhető minőségromlás nélkül állt vissza az eredeti kép. Legalábbis a látás szerint. A jó sztereo felvételeknél is Így van. Minél pontosabb az akusztikus leképezés, vagy szintézis, annál több behatást visel el az érzékelhető jellemzők tartományában.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Más az eltárolt adatok mennyisége és más a kinyerhető információ mennyisége. Ha elég finom az eltárolt struktúra, van lehetőség többletinformációt kinyerni. A struktúrák finomsága egy szint után nem mennyiségi mutató, hanem minőségi szintugrás. Egy sztereo zene két monó sávját külön meghallgatva nem vagy képes konkrét információt adni a hangszerek térbeli elhelyezkedéséről, legyen az bármilyen jó mono visszahallgatás. Viszont együtt teljesen más a hatás.
Ha bedugod az egyik füled, és a másikat külön-külön nem a felét hallod a térnek. Hanem valami töredékes félsüket állapotot.
Vajon mit csinál a tömörítvényekből kimaszkolt 80-90%? Hol látszik az a hullámformán? Nézted már? Hogy néz ki egy taps jele mp3-ból megnyitva és hogy néz ki egy eredeti? Meséld el, hol látod a különbséget? Nagyítsd akár mintapontosan.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
A tömörítvények azt az akusztikus információt hordozzák, ami az aktuális mintavételi pillanatban érzékelhető, vagy legalább is a túlnyomó részét annak. Ez olyan, mint a 3d- megjelenítésben a takarásban lévő objeltumok eltávolítása a textúrázás, megjelenítés műveletéből. Azzal foglalkozik, ami látható. Analóg a hallhatóval. De ha a megjelenítés térbelivé válik, nem lehet tovább alkalmazni az eljárást.
Hiszem, hogy a valós hallásérzékelés felbontásának (spektrális és fázisviszonyok 32bit/384khz) szándék szerinti ekzakt eltárolásával csatornánként, a majdani lehallgatási rendszerek jobb akusztikai reprodukciót fognak létrehozni. Ebbe persze a felvételi technikák is beleszólnak. Ott dől el, mi kerül a levesbe
A kiadott hangfelvételek minőségileg sokkal nagyobbat szórnak, mint a tömörített/nemtömörített zene minőségi különbsége. Ha az eredei anyagban bene volt a dög, sokkal többet elvisel ha sós kútba teszed, azt onnan is kiveszed.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
A digitalizált jelek elemei között qvantálási ugrások vannak. Szintugrás. Ezért digitális. Ha megdolgozol egy 8 bites sztereo 11khz-es zenét, sokat tudsz javítani rajta. Sokszoros interpollációval, simítószűrőkkel, felharmonikus generálással, ditherezéssel lineárisan is 10-12 bites állapothoz lehet közelíteni a 8 bitet. Ha a burkológörbe meredekségeit analizáló, a tranzienseket újraszintetizáló algoritmust is használsz, a végeredményre rá sem ismersz. Küldj el nekem levélbve egy 8bit11khz stereo mintácskát. Megmutatom mit lehet vele kezdeni. És holnap sokkal nagyobb lehetőségek lesznek.
[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Csináltunk régebben egy szar felvételt, de 24 biten. Volt egy 16bites bizt. mentése is DATon. A zajos eredetit tároltuk el az akkor drága dvd-n. Aztán ahogy jöttek ki az egyre jobb denoiser eszközök, mindig jobb eredményt értünk el. Fülre a 24 bites is ugyan olyan szar volt, mint a 16 bites. De a zajtalanítás mindig sokkal jobb eredményt adott a 24 bites wavnál. Pedig fülre egyforma volt az eredeti az igencsak jó lehallgatáson. (Genelec1030, focusrite preamp)
A vicces az egészben, hogy én az mp3-at szoktam használni, zajszűrésre. expanderrel alkalmazva az értelmezhető zenei maradványokat jobban hangsúlyozza, mint a zajt.Auratech Field Recording
-
-
Auratech
őstag
Gyakorlati példa. Gitárszintiknél van egy neurális (majdnem neurotikust írtam ) algoritmust használó eszköz a pickupban. Egyébként magyar pasi találta ki, de németországba vitte. Hagyományos módszerrel nem lehet gyorsan megállapítani egy méllyen szóló húr pontos hangmagasságát, mert legalább egy félhullámnyi időt kelle várni 0-0 ig (bízom benne, hogy érthető). Erre a csóka kitalálta, hogy a hangindítás tranzienseloszlása pontosan meghatározza a megszólaló hang magasságát, ha tudjuk értelmezni. Ez az axon gitár-midi konverter lényege.
Ami ide vonatkoztatható. Ha elég finom a felbontás, könnyebben lehetséges találni olyan eljárást, ami a rendelkezésre álló információból az erdeti jelenség nem rögzített állapotjellemzőit is képes meghatározni.
Egyfajta valósidejű akusztikai profilalkotás.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Ami a topic eredeti témadója volt, azon gondolkozom. Hogy miért szeretik jobban az mp3-at, akik megszokták. Ez volt az eredeti kérdés. Ehez csak annyit kéne tudni, milyen jellemzőket emeltek ki az érveik alátámasztására. Lehet, sokkal egyszerűbb a válasz a miértre, mint gondolnánk. Szerintem a tömörített zenéket hallgatók között arányában több a vázlatosságot jobban elfogadók aránya, mint a audiofülesek között.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
-
Auratech
őstag
Nekem nem az a kényelmetlen, hogy kell tömörítvény hallgatni, hanem az, hogy "nem számít, ha annyira nem hifi a hangzás, úgyis mp3-ban hallgatják meg". És ez rombol. Előállítási oldalon. Talán utoljára hangsúlyozom. A hallgatott zenékről kialakított benyomásban a tömörítés hallható vesztesége sokkal kisebb a hangsúlyozottnál.
Ami mp3-ban szarul szól, az nem volt sokkal jobb eredetiben sem. Manapság a maszterelés egyik oldalága az mp3-ra való optimalizálás, ahol a zenét előkészítik az adatveszteségre.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
A hangszóróm darabonkinn' 60 kiló, meg a drót is 12. Úgy szóllaz mp3 rajtamintazatom. BEAG HEC45-jómegcsináva
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Most hallgatom a gagyi mp3ban Josh Groban Collectione-lemezét. A macskánk öt perce szeretne átkerülni a dimenziókapun. Öt perce tiszta erőből kaparja a tükröt és nem tágít. Ha lekapcsolom a zenét, nyávog. Lehet, hogy a bitráta nem tetszik neki, vagy a frauenhoffer ellen tiltakozik. Megprobálom flac-al, vagy lazaccal.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Sok hatalmas hifi belsejében láttam a kezelőpanelre felragasztott walkman elektronikát Persze az akkori csúcs hifik analóg fokozataival a mai digitális eszközök nem szólnának rosszabbul. Az IC javulásával a mérettel nem csökkent arányosan a minőség. A digitális forrásokhoz igazítva meg egyféle megközelítésben még javult is.
Az mp3-at a kis kapacitás hívta életre. Komprpmisszumnak indult, de ahogy javult a kódolás, szükségtelenné tete a visszarendeződést, pedig már hely lenne. Most meg itt vagyunk a gigás mütyürök közt és nézegetjük a lejátszási listát, amiben többszáz órányi zene van.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Nekem úgy tűnik, hogy sokunknap a zenehallgatás egyfajta pótcselekvés, a gondolkodás kínos üresjáratainak palástolására. Gyakran elbújnak a felületes zenehallgatás mögé, hogy ne érintse öket a környezet.
Persze sokaknak meg örömforrás. Néha buszon, utcán amikor feldob a zene, a környezetet videoklippé varázsolom és gyönyörűség, amikor egy szép lány épp a ritmusra sétál és a refrénnél kisüt a nap.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Hát én meg busszal járok haza Győrből egy faluba. Néha zenét hallgatok. Elandalít. Elszundítok. A sofőr felébreszt, (azt hiszi be vagyopk macskázva, pedig csak Bruckner szimfóniát halllgattam..) letessékel a buszról. Megkérdezem: legyen szíves mondja meg melyik faluban vagyunk? Dunaszeg. Ok! Akkor merre kell Ladamér felé elindulni? Belövöm az irányt, elindulok nagy dérrel-dúrral. Hazafelé sétálva rájövök, hogy milyen szép is a nap befejezése egy ilyen kiadós sétával és Telemannal. Aztán lefekvés közben Wagner, vagy Sepultura az tudniillik altat...
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Azt hiszem a topicban tárgyalt téma általánosan uralkodó jelenség. Kiszámolják, mi az, amit képesek vagyunk felfogni, érzékelni statisztikai általánosságban. Aztán e vezérelv mentén kivonják a "felesleges" tartalmat az alapanyagokból. Kapunk tejebb ízű tejet, zenébb mp3-at, szabadságabb szabadosságot, igazabb igazságot.
Mintha titkon arra menne a játék, hogy a finomságokra minden irányból érzéketlenebbé tegyék az EMBERT. Mintha előkészítése lenne az első tökéletlen mátrixba kapcsolásunknak, hogy ne vegyük észre a bétaverzió hiányosságait. Ahol valódinak fogjuk érezni amit hazudik nekünk, mivel egyszerre sokféle majdnem valódi érzés fog elbizonytalanítani minket, hogy merre az arra.
Szellemi értelemben folyamatosan becsatlakoztatnak minket, de még túl gyakran ledob a háló.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
És az új időknek új dalaival érkező perc emberkék hitet tesznek a valótlanságok mellett.
A tömeghatás meg elbizonytalanítja a kétkedőket, akik egyedül maradva kétségeikkel kedvüket vesztik küzdeni a valódinak megszeretett életükért. Aztán letottyannak a TV elé, miközben kinn süt a nap és a kismadarak borzolgatják egymás tollát a melegedő délelőtti szellőben.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
....the matrix has you...
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Vannak akiknek a füles úgy szól, mintha a fejében jelennének meg a hangok, nem pedig a virtuális hangtérben a "fej előtt és körül" Az oka , hogy a két fül között lévő rész és a két fül áthallása módosít a hangzáson. Fejhallgatónál ez nincs(keresztmoduláció, áthallás). Van akinél ez zavaró, másnál nem. A diffuse field és hasonló,(beyer dt770-990.., AKG k701..) meg az elektrosztatikus(Stax, AKG K1000, Orpheus..) füleseknél a rezgések a membránról homogénebben jönnek le, mint a hagyományos sugárzókról. Emiatt a fülkagyló besegít a hangkép rendezésébe. A fülesekben mindig kevesebb a tér öszbenyomása, mert nem adódik hozzá a helység akusztikája. Viszont a felvett tér jobban érvényesül, mert nem rontja a helység akusztikája.
Az mp3 és tsai. Szerintem csinálni kellene a hidrogenaudios teszthez hasonló hangmintagyüjteményt lefelé skálázódó felbontással 24-20-16-8 bit linear pcm, dither...valamint flac, lossless wma..., no meg mp3 32-320vbr és 32-320cbr mp3, wma...
Sok stílusban, hangszerrel, normál és -60db-re hallkítva és visszanormalizálva. Engem fogva tart a téma annyira, hogy meg fogom csinálni. Rövid jellemző részleteket fogok használni a jogok védelme miatt. A grabbelésről, kodekekről később.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Vannak használható 24/96-os hangszer felvételeim, koncertfelvétel, csomo audiofil cd, sample bank 24/96. Grabbelni a wavelab5-el ultra safe level3( 3szor ugyanaz a bit tartalom, tehát EAC)
Ha elfogadjátok, szeretném, ha lenne közös nevező a beszélgetésben, mert az eszközök(HW/SW) minősége a zenékben lévő szórásnál kisebb. Ha ezután hivatkozunk zenére, segít a mindanyiunk által elérhető kvázi referencia.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
A lényegesnek a skálázódásban tettenérhető különbséget tartom, ami vagy megjelenik adott konfigon, vagy nem. De ne lehessen végre egymás mellett elérvelgetni, meg mindenféle varázsjelenségekről elmélkedni. Az összeállítás anyagáról és módjáról pontos leírást fogok adni a bolygók állásáig bezárólag.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
-
Auratech
őstag
A zsebemben lévő "vörös könyvecskéből" olvastam. Szektoronként egy "frame" van szinkronba csapva a szerkesztéshez, meg grabbeléshez, de ez úgyse hallatszik az mp3-ban.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Az én sorrendem így első blikkre A-75, B-90, C-25, D-50
A két jobb és a két rosszabb durván elkülönül, a felbontás nem lineárisan skálázódik. A párok lehetnek fordítva is, de most így hallottam jobbnak. Kicsit becsapós. Egyébként fura hogy a vokál a dob és a basszus egymás mögé van téve és csak a gitár van félretolva. A zenei anyag nagyon tettszik. Szívesen hallgattam.Auratech Field Recording
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
- Új Gamer PC Ryzen 5 5600X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
- Samsung Galaxy Buds2 Pro, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs