Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #47 üzenetére

    Így érthetőbb egy kicsit, bár bétateszt civil sofőrrel, úristen:Y...

    Az eset amúgy nagyon betett az önvezető autók renoméjának, azért más gyártók tolják már élesben a teszteket és nem volt belőle tudtommal halálos baleset.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • justaview

    őstag

    válasz MaCS_70 #47 üzenetére

    A Tesla a hivatalos és nemhivatalos kommunikációjában és az autói leírásában is a legnagyobb, vastag betűkkel jelzi, illetve a vevővel való tárgyaláskor és az átadáskor szóban is nyomatékosan szájba rágja, hogy az Autopilot, a neve ellenére nem helyettesíti a vezetőt, igenis folyamatosan figyelni kell, a szoftver béta,

    LINK

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #70 üzenetére

    Baromi veszélyes - hacsak nem erre kiképzett pilóta vezeti a gépet: humanoidként nem tudod, hogy a gépagyú csak kicentizi és az utsó pillanatban fékez, vagy tényleg benézte és kinyír mindkettőtöket.

    A "vezetéssegítőket", ahol ketten vezetjük az autót a géppel, sztem skippelném, vagy teljesen az én kezemben legyen a kormány, vagy a gépében, és ha át akarom venni, ahhoz egyértelműen meg kelljen nyomnom valamit, hogy most kedvem támadt pl kiszedni a sárbaragadt autót.

    #75: talán a fékes változat nem fordulna elő (programozható lenne, hogyha a csupasz majom fékez, akkor fék van és kész), de sokkal fentebb ecsetelt egy kolléga olyan szitut, amikor padlógáz lenne szükséges alkalmasint az életmentéshez.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • MaCS_70

    félisten

    válasz MaCS_70 #87 üzenetére

    Eszembe is jutott egy nemrégiben megtörtént eset, ami jól passzol ide.

    A vezető egy jó sofőr, rutinos, sokat vezet, érdemi balesete sosem volt, nem egy notórius szabálytalankodó, ráadásul a munkahelye jóvoltából pár évente részt vesz vezetéstechnikai képzésen is. Ergo pont az, aki a legkisebb kockázatú csoportba tartozik, mondhatnánk, hogy ő aztán okkal-joggal mellőzné a vezetéssegítő, pláne az autopilot rendszereket.

    Emberünk teljesen szabályosan halad egy főúton, de előtte valaki kicsit talán hirtelen, de még szabályosan be akar fordulni balra egy kapubejáróba, ezért megáll az út közepén. Emberünk egy kicsit elbambul, későn kap észbe, és elkerülendő, hogy hátulról beleszálljon a befordulni akaró autóba, jobbra rántja a kormányt, de egy kicsit eltúlozza a mozdulatot, és kb. 25 centi szélességben felfut a járdára, ahol elsodor egy gyalogost.

    Nagy baj szerencsére nem történik, a gyalogos ugyan elesik, csak a ruházata sérül, de ténylegesen éppen csak elkerüli a feje az ott álló utcabútort, úgyhogy elmondható, hogy centimétereken múlt, hogy nem lett akár halálos baleset a dologból.

    Provokatív kérdésem a szkeptikusokhoz: ha a Ti hozzátartozótok kerül hasonló helyzetbe, és neadjisten komoly baj történik, és ráadásul kiderül, hogy az autóban volt olyan elektronika, ami kivette volna a vezető kezéből a döntést és reagálást, ezzel szinte biztosan elkerülve a balesetet -- de a vezető nem szerette, ha az automatika dönt helyette, és ezért kikapcsolta a rendszert, na, ekkor nem vonnátok felelősségre ezért?

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • #82729984

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #87 üzenetére

    Félreértés ne essen, nekem nincs bajom az önvezető rendszerekkel, sőt várom is nagyon őket (sokszor megyek autópályán nagyobb távokat, ez halál unalmas jó lenne inkább hátradőlni és olvasni valamit).

    A bajom azzal van amikor a sofőröket béta teszterré avanzsálják olyan módszerekkel amit biztosan nem müködnek embereknél.
    A kézikönyv 626. oldalán le van irva, meg olvasd el a what's newst, meg lejött egy szoftverfrissités kapcsán, meg autópilotnak hivnak egy sávtartó automatikát...

    Szóval van egyszer az önvezető rendszer ami egy k.rva jó dolog lesz és ezzel nekem nincs is bajom, meg van az ahogy a Tesla ezt megpróbálja bevezetni ami szerintem nagyon gáz.

    Amig a kocsi egy nyerges vontatót felhőnek néz, meg amig egy szétkenődő bogár a kamerán meg tudja borítani a kocsit, addig ezt a rendszert csak olyan sofőröknek szabadna használni akik explicit aláírtak egy szerződést hogy ők az autopilot rendszer béta teszterei lesznek és megkaptak hozzá mindenféle tájékoztatást. És csak nekik lehetne engedélyezni ezt a funkciót és amint megszünik/felmondják a szerződést, kötelezően ki kellene kapcsolnia a gyárnak ezt a funkciót.

    Szerintem ez lenne a normális.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #99 üzenetére

    A jelek szerint csak hiszik, hogy jól tájékoztatták. A bekövetkezett balesetek nem azt mutatják.
    Amúgy nem ok nélkül nem élesben tesztelnek a gyárak egy új fékrendszert. Mondjuk a Tesla még meglépheti.

  • justaview

    őstag

    válasz MaCS_70 #100 üzenetére

    A biztonsági öves példád jónak tűnik, csak egy helyen nagyon sántít. A biztonsági öved nem gondolkodik helyetted, ha bekapcsolod, ott is marad (amíg szét nem megy a fém kapocs).

    De mit szólnál akkor, ha bemész az autószalonba, ahol a kiszemelt jármű megvétele előtt örömmel közölnék Veled, hogy kifejlesztettek egy teljesen új biztonsági öv rendszert, ami az autódba installálásra is került már. E rendszer a baleset előtti tizedmásodpercben kielemezi a helyzetet, és ha úgy gondolja, hogy jobbak a túlélési esélyeid akkor, ha a baleset közben kiröpülsz az autóból, mint ha bent maradsz, azonnal kioldja a biztonsági övet, és hagyja, hogy kiröpülj a szélvédőn át.

    „Ugye milyen klassz? Persze még csak BÉTA, de higgye el szuper, az egész családja sokkal nagyobb biztonságban lesz!” …mondja az eladó.

    Felhőtlen lenne az örömöd?

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #107 üzenetére

    Asszem ilyenkor tényleg rendszerezném a kocsiban az övvágót... +elsétálnék a konkurrenciához, akik nem reptetik bétában az ügyfelet.

    A statisztikával az a gond, hogy lehet ám vele játszani:(

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #110 üzenetére

    Auch:( beteszem akkor, csak vmi értelmes módon kell rögzíteni, ha fejreáll az autó, akkoris elérjem/mentőemberke elérje ha nincs sajátja.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • noPublicFG

    senior tag

    válasz MaCS_70 #109 üzenetére

    A béta nekem azt jelenti, hogy nem kész. Valószínűleg azért gondolom ezt, mert a számítástechnikában legalább felhasználói szinten járatos vagyok.

    Megkérdeztem, a feleségemtől, neki mit mondana ez a dolog, ha bemegyünk egy autószalonba és autó vásárlásnál közlik velünk, hogy a bent lévő szoftver béta verzió?
    A válasz az volt, hogy nem értem, milyen márka?

    Vagyis, a felhasználói kézikönyvben, vagy EULA-ban leírtak elolvasása esetén sem biztos, hogy érti mi is az.

    A hosszú felvezetés után szimplán csak annyit akarok mondani, hogy az elnevezésen sok múlik. Ha egy fedélzeti rendszert az autóban "Autopilot"-nak hívnak, akkor a felhasználó joggal hiheti azt, hogy egy autómata pilóta van építve az autójába.
    Szerintem az elnevezés a rossz. Szerintem.

    plus ça change, plus c'est la même chose

  • Snoop-y

    veterán

    válasz MaCS_70 #109 üzenetére

    Igen lattuk alaposan ki volt tesztelve a 20 tonnas kamiont is egybol meglatta. Ja nem ;]

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • #06658560

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #115 üzenetére

    Mondom: Musknak volt nyilatkozata, hogy szándékos volt a nem reagálás. Ami gyakorlatilag megegyezik a nyugodtan bele hajthat a téglafalba is állapottal, magyarul egy szándékosan kialakított, életveszélyes helyzetet okozni tudó opció.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #119 üzenetére

    The Verge
    Twitter

    "Ténylegesen egy olyan opció, ami a rendelkezésre álló adatok alapján a legkevésbé okoz életveszélyes helyzetet, de az adott körülmények között a kialakult környezeti elemek meghaladják rendszer saját korlátait (amik vélhetően jóval túl vannak az emberi vezetők korlátain), és éppen a statisztika rosszabbik, bár kevésbé valószínű oldala üt be."

    Lásd nyilatkozat.

    "Az a gondom, hogy sokan azért kritizálják ezeket a rendszereket, mert nem 100%-osak, lát, a jelen helyzetben is csődöt mondott a Tesla. Legyen mondjuk 80%-os a rendszer biztonsága -- az ember viszont ezen az önkényesen definiált skálán jó esetben ha teljesíti az 50%-ot."

    Ez lehet, hogy jó az IT-ben, de az autóiparban rohadtul nem elfogadható. Pláne nem biztonságkritikus rendszereknél. ESP, ABS, egyik sem akkor érkezett a piacra, mikor fele-fele arányban tudott helyesen ítélni. Ahogy az elektromos kormányszervó, a holttérfigyelő sem.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #119 üzenetére

    Az a baj, hogy nagyon hasraütött számokkal pedálózol.

    "Az a gondom, hogy sokan azért kritizálják ezeket a rendszereket, mert nem 100%-osak, lát, a jelen helyzetben is csődöt mondott a Tesla. Legyen mondjuk 80%-os a rendszer biztonsága -- az ember viszont ezen az önkényesen definiált skálán jó esetben ha teljesíti az 50%-ot."

    Kérnék ezekre a számokra valami alátámasztást. Nem fogsz tudni adni, mert pl. teslából olyan kevés fut és olyan speciális körülmények között hogy abból semmit nem lehet kiokoskodni.
    De az emberinél is nehéz, maximum azt tudod megmondani hogy kb. hány ezer kmerenként történik átlagosan egy baleset.

    Szóval majd ha fut 100 millió önvezető autó a világon, akkor össze lehet vetni őket az emberi vezetéssel.

    Egyébkéntl, olyan önvezető autóként beszélsz a Tesláról, amilyen autó még nincs, lehet 30 év múlva sem lesz.
    Ez jelenleg egy kőegyszerü sávtartó automatika, aminek még annyi esze sincs hogy magától felismerje hogy egy akadály közeledik, ergó lassítani kéne.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #126 üzenetére

    Én ezt értem, de amit irtál az ma még biztos hogy hülyeség.

    Ma ezek az autók meghalnának bárhol Európában, ha nem autópályán kell mennie és ott is csak akkor ha jók az út és látás viszonyok.

    Szóval elméletben igazad van, illetve igazad lesz, az önvezető autók sokkal jobban fognak tudni vezetni mint az emberek, de ez majd csak 30-50 év múlva fog valóra válni.

    De ma ez még csak álom, jelenleg az emberek sokkal jobban vezetnek mint a tesla. A totalcaros videóból is látszott, hogy amint csak egy picit is rossz az út, hiányosak az útburkolati jelek azonnal vége van a kocsinak és már adja is vissza a vezetést (és ez még a jobbik eset, mert ott olyan is volt hogy lekapott az útról meg átment a szembe sávba és észre sem vette, nem adta vissza a volánt).

    Szóval ez a jelen. És nagyon nem szabad a vágyott jövőbeni állapotot úgy feltüntetni mintha az a jelen lenne mert abból komoly problémák lesznek.

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #118 üzenetére

    Jó szenzorozást igényel a dolog oldalirányba is, hogy az alkalmas menekülőhelyet fel tudja mérni. Ideális esetben teljesen elhiszem, hogy egy gép jobban be tud húzódni egy egérlyukba hasonló szitu esetén... (=kapásból tízméterekkel jobb reakcióideje van).

    #120: alakul ez. Repülőknél-hajóknál rengeteget segítenek ezek a rendszerek.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #129 üzenetére

    "Tehát az IT-ben, ahol ezért elenyésző az életveszély, bevezethetjük a jobban teljesítő (bár még béta)megoldásokat, de az autóiparban, ahol ugyan még nem teljes a kidolgozottság, de már most is emberéleteket ment, még várjuk egy ideig, haljanak csak közbe a közlekedők?! :Y :Y :Y"

    Lehet, hogy mint baleseti szakértő így gondolkodol, viszont fejlesztő mérnökként nem megengedhető valami nem kiforrott forgalomba hozatala. És valahogy ezt nem akarod megérteni, odáig jutsz, hogy mert biztonságosabb. lehet, de nem elég biztonságos ahhoz, hogy tömeggyártásba lehessen engedni. A közút nem tömeges tesztpálya.

    Nem tudjuk, melyik gyár mennyit vezetett már. És mindegy is, a Tesla még mindig nem üti meg azt a biztonsági szintet, amivel ki lehetne engedni. Ugyanígy a többiek sem, ezért nem is forgalmazzák. Csak a Tesla esetében tök jó mindenkinek azon ugrálni, de jó, és örülni a fehéregér feladatnak. Ingyen, nem tudva róla, hogy ténylegesen az. Plusz nem is rendes tesztüzem, mivel nincs normális visszacsatolás, kiértékelés. Hasonló viselkedésért egy Fordot, VW-t, toxyotát keresztre feszítenének, élen az NTSH-val.

    [ Szerkesztve ]

  • #82729984

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #129 üzenetére

    "Mellékesen kérdezem, hogy saját belső, "biztonságos" tesztüzemben melyik másik fejlesztő tud 200.000.000 levezetett kilométernyi útnak megfelelő tapasztalatot felmutatni?"

    Nem akarod megérteni. Sz@rt sem jelent ez a km szám, ha az ragyogó napsütésben történt autópályán jó út és látási viszonyok mellett.
    Ha meg lejössz az autópályáról akkor mész az árokba mert épp lekopott a sávfelfestés.

    Ezek a számok semmire sem jók, akármelyik autógyártó publikálhatná hogy az aktuális tempomatja hány millió km-ert vezetett le baleset nélkül és akkor jöhetne valami okos hogy miért nem biznád rá reggel iskolába menet a gyereked életét a a tempomatra hisz a számok szerint mennyire biztonságos.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #131 üzenetére

    Figyelj próbáld megérteni:

    Ezek a szerinted csodagépek ma még ott tartanak, hogyha nincs sávfelfestés akkor belemegy az árokba vagy átmegy a szembe sávba.

    Amit te leírsz az szintiszta scifi jelenleg, én elhiszem hogy sok mozit nézel, de amit leírsz az mese. Én meg a szoftverfejlesztés területén dolgozok, hidd el nekem, ha egy tesla szoftvermérnök öszintén beszélhetne és elmondanád neki a fenti gondolatmeneted, körberöhögne.

    Jelenleg ott tart a tudomány, hogy a sokmillió számítás ide vagy oda, nem tudják megtalálni a sávokat felfestés hiányában.
    Ott tart a tudomány hogy a reklám/közlekedési táblákat nem képesek megkülönböztetni a közlekedési akadálytól, ezért hogy az autó ne vészfékezzen minden egyes utcai hirdetőtáblánál, hardkódolták a rendszerbe hogy az x*y-nál nagyobb valami az reklámtábla és nem kell megállni.

    Ezért ment bele a nyerges vontatóba.

    És csak azért nincs túl sok tesla hiba, mert olyan kevés fut még az utakon és mert a másik sofőr egy ember. És amikor látja hogy a tesla átvág az ő sávába akkor beletapos a fékbe. És ez nem fog belekerülni semmilyen statisztikába, csak amikor a másik autó sofőrje is hibázik.

  • Snoop-y

    veterán

    válasz MaCS_70 #131 üzenetére

    Ez egeszen addig igaz amig eppen nalad nem mukodik majd tokeletesen es felkened a csaladodat egy kamion oldalara. Akkor is hajtogatnad hogy statisztikailag mennyire fasza? Vagy elgondolkodnal hogy megsem jo a fasz rossz oldalan lenni ha beut a menyku?

    Kicsit olyan a gondolkodasod mint regen az embereknek. Nem kotok biztositast hiszen minden baj csak massal tortenik meg.

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • Snoop-y

    veterán

    válasz MaCS_70 #131 üzenetére

    Ezek a rendszerek általában 1 másodperc (rossz látási viszonyok között akár 2 másodperc) reakcióidő-előnnyel indulnak, sokkal több információval rendelkeznek a helyzetről, mint akármilyen emberi vezető, és pontosan ismerik a jármű határait, amire az ember minden önáltatás ellenére gyakorlatilag képtelen. Nem blokkolnak le, nem esnek pánikba, ellenben ismerik a fizikát, és pármillió számítással már akkor tudják, hogy hogyan lesz optimális az ütközés, vagy az hogyan kerülhető el, amikor az ember agya még azt sem tudja, hogy egyáltalán baj van.

    Kanyarodjunk vissza az ominozus kamionos tortenethez egy pillanatra es nezzuk meg milyen elemi hibakat vetett a zsenialis rendszer:

    1 Reklamtablanak nezte a kamiont (ezt programoztak bele ezt vegyuk ki a kosarbol bar megjegyzem ez oriasi baromsag volt mert hibas mukodest miszerint minden reklamtablat akadalynak erzekelt es lassitott nem ugy javitunk hogy ignoraljuk a hibakat hanem tokeletesitjuk a rendszert)

    2 Bar reklamtablanak nezte a kamiont azert megprobalt alatta athajtani WTF :F (ez is erdekes hiba mert hat azert latnia kellett volna hogy nem fer el alatta)

    3 Mikor nekicsattant ha jol emlekszem a logbol kiderult hogy nem fekezett egy fikarcnyit sem (miert?)

    Ez nekem nem tunik olyan rendszernek amirol te almodsz. Felettem irtak egy olyan szerintem meg minimum 20 ev.

    [ Szerkesztve ]

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • DigitXT

    félisten

    válasz MaCS_70 #47 üzenetére

    "gázadással menekülni egy váratlan közlekedési helyzetből ... gyakorlatilag nincs"
    Megyek a Fehérvári út kereszteződésén át motorral... nekem zöld a lámpa.
    Érzékelem, hogy jobbról egy Suzuki Swift eléggé tempósan érkezik a neki
    nyilvánvalóan piros lámpa felé. Mire felfogom, hogy ez nem fog megállni és
    "kiszámolom", hogy ha így haladunk tovább, telibever a kereszteződésben,
    már késő megállnom. Viszont "kövér gázzal" + kitéréssel elhúzok előtte.:K
    Ez váratlan közlekedési helyzet, amiben jól jött, hogy volt erő a motorban...

    Az más kérdés, hogy egy vezetéssegítő rendszer* hamarabb fékezett volna!
    Továbbá, eleve nem mentem volna bele a friss zöldbe lendületesen, ha kicsit
    óvatosabb vagyok, mert sajnos KRESZ ide, vagy oda, lesznek ilyen barmok,
    akik a rohadtérett sárgán is át fognak menni, mert "nem szoktak még jönni".

    *: annyira tudnék értékelni legalább egy ABS-t a motoron, mivel ha "baj van",
    ott még az is bejátszik, hogy jóval az akadály előtt pofára esel a megcsúszó
    kerék miatt. (Hálistennek az új motorokon már kötelező felszereltség, szóval
    már csak évek kérdése, és nekem is lesz használt motorom, amiben van.:D)

    Szerk: ja és lehet, hogy fékezés és kitérés is működött volna, de ahhoz már
    tényleg túl lassú volt a "kompjuter" (az agyam:DDD), hogy azt is végiggondolja.
    (Adott esetben az ütközés elkerülésére tett mozdulat vezet pont ütközéshez:
    balról akarok kitérni, de pont odaér? Jobbról akarom kerülni, de ő is befékez.)

    [ Szerkesztve ]

  • fordfairlane

    veterán

    válasz MaCS_70 #138 üzenetére

    Abban a pillanatban viszont, hogy vészhelyzet áll elő, behozhatatlan előnybe kerül gyakorlatilag bármilyen emberi vezetővel szemben.

    Kivéve, ha olyan vészhelyzet adódik, mint a cikkben vázolt eset. Mert akkor csak arra jó, hogy hamis biztonságérzetet keltsen. Autopilot ide vagy oda, jobb, ha nem veszed le a kezed a kormányról, a szemed az útról, a lábad a pedálról. Úgy autonóm, hogy nem autonóm. Autopilot delux v0.02beta.

    [ Szerkesztve ]

    x gon' give it to ya

  • #82729984

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #138 üzenetére

    Oké fejezzük be, ez meddő vita.
    Te élsz a kis álomvilágodban ami majd nagyjából 30-50 év múlva válik valóra és elhiszed hogy ezek mindenféle algoritmusokat futtatnak hogy kitalálják a legoptimálisabb elkerülő manővert mint valami scifi filmben.

    Én meg élek a valóságban, ahol látom hogy még nem tudják megkülönbözteti a kamiont a táblától és ahol nem tudják megkülönbözteti az utat vagy a sávot az út szélétől ha nincs sávfelfestés.

    És olyannyira hardkódolt az egész technika, hogy nem hogy intelligens algoritmusok nem futnak, hanem nincs egy darab intelligens ellenörző rutin sem ami szólna hogy helóka, oké hogy reklámtáblának van detektálva, de nem férek el alatta, jó ha nekimegyek a táblának?

  • #06658560

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #133 üzenetére

    Amikor eléri a négykilences megbízhatóságot. Akkor lehet forgalomba hozni. Na, a Tesla ezt nem tette meg, hamarabb kezelte fehéregérként a vevőit. Szerinted minden más autóipari cég direkt tököl és nem borítja az utcákra a saját megoldását?
    Ahogy a repülésben sem a menetrend szerinti és charter járatokon engedjük kísérletezni a Boeinget és az Airbust.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz MaCS_70 #159 üzenetére

    Azt nem akartam idekeverni, mert nem tudni, hogy mi történt, illetve az eddigiek alapján inkább műszaki hiba lehetett.

    De ott van pl. a győri női kosarasok buszbalesete, ott dupla sofőrhiba volt (egy papa valami bogarat kergetett az autóban ahelyett, hogy az útra figyelt volna, a buszsofőr meg a létező legrosszabb megoldást választotta azzal, hogy félrerántotta a kormányt).

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz MaCS_70 #169 üzenetére

    "Mihez képest 4.9?"

    Izé, a négykilences az a 0,9999 (vagy 99,99%) :D

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Hennet

    aktív tag

    válasz MaCS_70 #125 üzenetére

    Ilyen hozzáállásal rá is köthetnéd magad a (még) nem létező mátrixra...

    Az én életemről, döntéseimről nem fog egy lelketlen, rideg, emeri érzelmeket, érveket, morált és mindösszességében bármilyen emberi vonást nélkülöző dolog dönteni, illetve meghozni azokat helyettem.

    Valahogy megvoltunk autópilóta nélkül pár évtizedig, az embereket közlekedni kell megtanítani, nem leépíteni egy újabb (ahogy te is írtad agyat igénybevevő) képességet. Az emberi fejlődés (elme, egészség) így is hanyatlik.

    A baleseteket soha, semmilyen körülmények között, vagy rendszerrel nem fogod tudni kiiktatni amit ember tervezett/tart fent. A robotok uralmát meg még talán Te sem akarhatod. :U

    Kit üssön el, egy nyugdíjast az unokájával, egy terhes nőt, egy sebészorvost aki életeket ment, vagy egy államfőt aki egy országot irányít? Még Te sem tudsz döntést hozni, nem hogy egy gép.

    "Ööü... Én meg már azt hittem, hogy mivan, pedig mégsem."

  • speed471

    aktív tag

    válasz MaCS_70 #189 üzenetére

    Tudod múltkor néztem egy repülő balesetet, és egy rosszul megcsinált elektronikai áramkör vezetett balesethez 3xx ember életét követelte :U Az összes gépbe lecserélték a elektronikát.

    Miért vagy olyan biztos a elektronikában?
    Iszonyat sok ellenérvet fel lehet ide sorakoztatni de!

    Amíg a adott elektronika bizonyos utakon nem jól teljesít nincs miről beszélni.
    Én szeretek vezetni még nem okoztam halálos balesetet igyekszem óvatosan vezetni és körültekintő vagyok.
    Villanyszerelő a szakmám a másik a számítógépek, utóbbi kétségtelen jobban teljesít mint egy ember de meddig?

    Ha egy robot hibázik és megtörténik a beleset a te lelkedet lesz a teher vagy könnyelműen egy gépre fogod? Jogilag téged fog terhelni minden téren! Te mész börtönbe nem a robot.

    Én nálam is voltak szituációk, de olyan nem hogy semmit nem csinálok.... :N
    Nézzünk egy felmérést hogy hol és miből származnak a balesetek. De ez is lényegtelen ki lehet vesézni nagyon sokszor az adott témát, gép és ember ugyan úgy hibázik, "elromlik", ennek következtében "helytelen" döntést hoz :)

    Én tudom hogy hibázik a ember, de te tudod hogy napjainkban mennyi gépet javítanak? :U És kik?

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • nemlehet

    őstag

    válasz MaCS_70 #189 üzenetére

    Mert fölényeskedni és kötekedni könnyebb mint érvekkel alátámasztani egy állítást. Valószínűleg még fiatal, ego és benzingőztől megszédülés van, logikus gondolkodás, felelősségtudat, elegendő levezetett km meg még nincs.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • speed471

    aktív tag

    válasz MaCS_70 #197 üzenetére

    Kötekedni ti kötekedtek egyszerű példa: adot egy telefon elektronika be hal vagy sem?
    Jah be akkor? Vagytok itt páran akik kitartotok robotok mellet rendben. A többség nem.

    Ha megnéznétek egy nagyobb várost ahol naponta akár 200km megtesznek munkábajárás végett elektronikátok el hal nincs mindenhol csili vili út/szép tábla, napsütötte tájak. Az összes elektronika -15c fokba belasúl. A telefonomat is úgy kell dörzsölni hogy működj még ki nem olvad. Nagy melegbe fater toyotájaba a automata váltó elektronikája be sül minden évben! maga a vezérlő egység ragasztott újonna 500 000ft kalap kabát se előre vele se hátra izgi ugyan ez kereszteződésben nesze japán elektronika :C

    A robototoknak elég egy apró hiba a porfelhőtől kezdve a zsúfolt utcákig ahol kis robot nem tud komunikálni.

    Kérdezem és joggal ha netán a robotpilóta hibázik milyen lelki sérülést fog szenvedi a illető? Netán el üt egy gyereket mert nem látta/ meghibásodot/ ?

    A repűlőkről annyitt hogy a balesetek 90% elektronika okozza maradék 10% emberi mulasztás.

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    válasz MaCS_70 #208 üzenetére

    Előzőhöz képest nagyobb troll.

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • speed471

    aktív tag

    válasz MaCS_70 #214 üzenetére

    Jobban teljesít a Tesla?
    Ezt majd akkor írhatod le ha a utakon ugyanannyi Tesla autó fog mászkálni baleset mentesen, mint amennyi civil autó van a közutakon napjainkban. :DDD

    Példáúl arra a kérdésemre ha: Elektronika hibás adatokat küld a központi számítógépnek amely helyesnek véli a szenzorok álltal kapot információkat és a zebrán elüt egy gyalogost kinek a lelkén szárad?

    Egy egyszerű autómata váltó ahol szenzorok vannak kis koszolódástól be hall.
    És itt összetett dologról beszélünk ahol biciglistől kezdve hó, árok, macska, vaddisznó, őz, eső.

    Kérlek menj be egy autószervízbe és kérdezz rá a autószerelőknél milyen tipusì autók a legmegbízhatóbbak.
    Válasz: minnél egyszerűbb és kevesebb elektronikával ellátott autó legyen, ne a ABS-t hozzátok fel mert az egy hótegyszerű történet ha bedöglik nem fogsz tudni egyenletesen megállni, na bum. :)

    [ Szerkesztve ]

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

  • justaview

    őstag

    válasz MaCS_70 #197 üzenetére

    az autót vezetők egyharmada a meglevő érvényes jogosítványa ellenére alkalmatlan a közúti vezetésre ....akik egyszerűen mentálisan képtelenek felfogni a felelősségüket és a közösségi érdekeket.

    +1

    Bár a korábbi beszélgetésünk alapján az már kiderült, hogy a szoftveres automata rendszerekkel szembeni bizalmam alacsonyabb a Tiednél :) , a sok felelőtlen idióta helyett, akik csak a gázpedált ismerik az autójukban, és versenypályának nézik a közutat, én is szívesebben néznék szembe önvezető rendszerekkel. :K

    [ Szerkesztve ]

  • speed471

    aktív tag

    válasz MaCS_70 #222 üzenetére

    Sok trolkodás volt ebbe a topikba! Te rábízod magad egy gépre egészségedre. :R
    Én nem, ez miért fáj?

    Be állítottak itt hazugtól kezdve isten tudja minek. Amikor egy adott kérdés felmerűlt én válaszoltam rá nyiltan.
    Szerintem nem helyén való és nem lehetséges egy ilyen összetett rendszer kiépítése.
    Arról van szó hogy sokan szeretik a szabadságot, sokan szeretnek vezetni.

    Jogilag pedig már leírták itt hogy a sofőr megy börtönbe!
    Aki ennyire fél/utál vezetni még mindig van bkv.

    Francia autók televannak elektronikai hibával, egy egyszerű műszerfalat nem tudnak úgy összerakni, hogy az 2 évnél tovább működjön.

    Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

Új hozzászólás Aktív témák