Új hozzászólás Aktív témák
-
#82729984
törölt tag
A szabályozás hiányával van a gond.
Önvezető (jellegü) rendszert nem szabadna kereskedelmi forgalomba engedni amig nincs jogilag szabályozva (pl. felelőségi kör) és amig müszakilag sincsenek meg a kritériumok.
Például el tudom képzelni, hogyha egy tesla bekapcsolt autopilottal balesetezik (legyen csak szimpla anyagi kár) és a teslát hozzák ki hibásnak, akkor a teslát "vezető" sofőr kötelező biztosítója megtagadja a kár kifizetését arra hivatkozva hogy erre nem vonatkozik a normál kgfb. (mint ahogy pl. taxira is másfajta biztosítás kell, csak erre még kategória sincs a biztosítoknak).
És ez esetben a másik autó sofőrje mehet polgári pereskedni, a vétkesre meg simán ráverhet több tizmillió ft kárt is.
Szóval nem csak arról van szó, hogy akármit csinál az autopilot, én (a sofőr) leszek a hibás és a felelős, hanem hogy előfordulhat hogy kvázi ez azt jelenti hogy érvényes biztosításom se lesz. És ez már nem annyira adja magát.A többiben egyetértek.
-
speed471
aktív tag
"akármit is állítanak néhányan itt, hatalmas igény van arra, hogy az emberek megszabaduljanak a vezetés macerájától."
Magad nevében beszélj, mert pl a én baráti körömben aki vezet senki nem akar ilyen autót mindenki élvezi a vezetést.
Sok még evvel a rendszerrel a baj és szerintem nem ez fog elterjedni túl sok környezeti tényező kell hozzá, higy helyesen működjön. Amúgy nem ez a első baleset mindent úgy se írnak le.
De jót jászanak vele mint a google a szemüvegével.Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
speed471
aktív tag
Nem megyek dugóba élvezem a vezetést mert tervezek! Persze belecsusszan a ember egy balesetbe... idősebb koromra pedig egy kényelmes autómata váltó bőven megteszi. Ha ennyire autónom lessz nem lessz szükség soförre minek? Szállítás megoldható nélküli. Magánutakra Bkv szvsz.
Zárjuk le avval hogy ha dugóba álsz akkor sokan szeretnek vezetni egyéni de amit én nem szeretek nem csinálok kényszerből sem. Tovább állok!
Van aki szeret vezetni, valaki nem. Annak most is ott a lehetőség van busz.
Világ szinten jobban szeretnek a emberek mrgcsinálni maguk a dolgokat.
Aki meg full automatizálni akkar mindent az lusta.[ Szerkesztve ]
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
Igen, én pl nagyon szeretek vezetni, de el tudom kézelni, h céges buliból hazavigyen a kocsi, vagy a gyereket hazahozza oviból. A dugóktól mondjuk hülyét kapok, nálam ez lak+munkahelyválasztási kritérium, ha kell megyek az Antarktiszra havat lapátolni, de dugós helyre nem...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#06658560
törölt tag
Helyes megoldás az lett volna, hogy szalonban aktiválható frissítés, aminek része egy egy órás oktatás is. És utána, nyilatkozat aláírásával lehetett volna aktiválni.
A mit kéne bevezetni: jöjjön az autonóm autó, de nem menet közben kapcsolható módon és nem úgy fejlesztve, ahogy a Tesla teszi. Hanem ahogy mindenki más a Google-től a Volvón, VW-n át a Fordig. A vevő ugyanis nem fehér egér.
-
#82729984
törölt tag
"A perek nagy részében is komoly ellentét, hogy mit mond a jog és mit érez az ember igazságosnak."
Igen, de a jogi szabályozás pont azért szokott lenni, hogy csökkentse az ebből következő károkat, félreértéset. Ha ez elmarad, akkor mindig rákefélés lesz.
Lásd pl. devizahitel válság, ahol amikor beütött a krach mindenki szaladgált mint a mérgezett egér, mert az emberek szerint ők nem azt a tájékoztatást kaptán, nem úgy értették, csak épp a szerződésben meg amit aláírtak az volt ami (nem olvasták el). A vége meg az lett hogy sokan rákeféltek és a végén az államnak kellet "megmenti" őket a többiek pénzén, tehát hiába kárörvendett valaki hogy a többi hülye miért nem olvasta el amit aláírt, őt is ugyanúgy büntették. És miért? Mert hitelpiac egyáltalán nem volt szabályozva.Volt egyszer egy teszt, ahol egy online szolgáltatás eulába beleírták hogy aki ezt az eulát elfogadja, vállalja hogy 10 évre rabszolga lesz. A teszt vége az lett hogy az emberek 99%-a elfogadta az eulát. Ha ez nem lenne jogilag szabályozva (senki nem lehet rabszolga), akkor ennyiből állna rabszolgává tenni az emberek 99%-át.
Vagy ha nem lenne szabályozva hogy hogyan lehet eladni egy ingatlant, akkor ennyi lenne egy ház eladás. A Microsoft beleirná a windows 10 eulába hogy aki ezt elfogadja az az összes ingatlanát a Microsoftra ruházza, az új eula lejönne egy szoftverfrissités keretébe, te leokézod (senki nem olvassa el) és voalá, máris a microsofté lenne a fél világ.
Érted a problémakört, ha mindig egy eula vagy what's new lenne a mérvadó, akkor a fél világot földönfutó rabszolgává lehetne tenni 5 perc alatt.
Szerencsére mivel ez jogilag szabályozva van, a gyártó azt ir amit akar az eulába, ha az ellentétes az adott ország törvényeivel, akkor érvénytelen. -
#06658560
törölt tag
-
félisten
válasz nemlehet #104 üzenetére
Így van, kérdés, hogy ki milyen szinten húzza meg a béta határait.
Még Windows-szinten is vannak örök béta programok, amik már generációkkal ezelőtt is stabilak voltak.
A Tesla nem akar kockáztatni, eleve alaposan tesztelt szoftvert telepít az autóiba, és a bétával is hangsúlyozza, hogy mindenki vigyázzon magára. Lehet, hogy más cégek már kész verzióként kezelnék -- ez szerintem tisztán nevezéktani kérdés.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Snoop-y
veterán
válasz nemlehet #145 üzenetére
Arra probalunk ravilagitani hogy jelenleg a vezetesi tudasa a rendszernek meg nagymamamhoz kepest is gyenge nemhogy rabizzam az eletemet meg akar segitseg formajaban is.
Dobaloztok itt 200 millio kilometerekkel mikor egy masodrendu uton nem kepes biztonsagosan kozlekedni.
Arra is erdemes lehet kiterni, hogy valyon milyen egyeb dolgot ignoral szoftveresen amirol jelenleg nem tudunk?
Ez engem jobban erdekel mint a 200 millios km szam. De ugye errol nem tudunk semmit.
Barmennyire is hihetetlen en ha Teslat latok (napi 5-6 jon velem szemben leven itt a szalonjuk 3 sarokra tolunk)
allandoan keszenletben vagyok hatha valamelyik marha epp auto uzemmodban kozlekedik es engem osszetor. Bar ez is lehet baleset elkerulo ujitas elvegre en is jobban figyelek[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
válasz nemlehet #160 üzenetére
De A olyan hibakat vet ami elemi. Nem egy olyan hibat amiben 100-bol 100 sofor meghalna de mivel az autopilot is hibazik ezert elmeszeljuk. Nem. Itt arrol van szo hogy eleve olyan idiotan van megirva a szoftvere, hogy kepes oriasi baromsagok elkovetesere. Azert egy napsuteses napon egy negysavos uton keresztben egy kamiont illik eszrevenni egy atlagembernek.
kieg: Nem irtam hogy jobbak a humanok. De attol hogy mindenki szarul vezet miert kell egy szarul mukodo autopilotot hozsannaznom
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
válasz nemlehet #171 üzenetére
Szedjuk elo azokat mikor az automata magassagallito okozott kigyulladasos baleseteket?
Abbol siman levonhatok egyebkent kovetkeztetest ha szerintem a jozan esz logikajat mellozve fejlesztenek es elmismasolnak hibakat vagy nem?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
speed471
aktív tag
válasz nemlehet #183 üzenetére
És ha a robot hibázik és te pont jól döntöttél volna? Kinek a lelki ismeretén szárad? Aki nem képes felelőséget válalni utazzon bkv-n Robot is hibázik!
Egyébként meg ha arra koncentrálsz amit épp csinálsz, nagyobb esélyel döntesz helyesen, ellenben ha utólag kapkodva kell belenyúlni a renszerbe 90% -ban sem ídőd sem helyes döntésed sem lesz.
Én mindenapp szembesülök helyes/helytelen döntésemmel mind munkábban és mind a életbe. Ez a élet velejárója.
Jogilag meg logikus senki nem fog felelőséget válalni, ez mindig ránk lesz hárítva.
[ Szerkesztve ]
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
félisten
válasz nemlehet #194 üzenetére
Ezt én is valószínűnek tartom, és ilyenkor drukkolok, hogy az illető baleset okozása nélkül vészelje át az első pár tízezer kilométerét...
Ha meg nem így van, az már komolyabb baj. A szakmán belül elég egybehangzó az a vélemény, hogy az autót vezetők egyharmada a meglevő érvényes jogosítványa ellenére alkalmatlan a közúti vezetésre. Ebben persze benne van a nagyi is, aki már nem látja át a forgalmat, meg azok az esetleg valóban jó érzékű sofőrök, akik egyszerűen mentálisan képtelenek felfogni a felelősségüket és a közösségi érdekeket.
Sajnos nagyon sok ilyennel találkozom a munkám során, jellemzően úgy, hogy tőlem kérnek segítséget, mert éppen nem jött össze nekik valami.
Gyanúm, hogy most is hasonló polgártársakkal lehet dolgunk...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
speed471
aktív tag
válasz nemlehet #207 üzenetére
Opel f astra: technikus szerint egyik szonda hibás ezért magas a co... mondom nézd át hibát nem fogsz találni, így lett. Magas co maradt.
Mint írtam toyota itt áll a ház elött lehet vizsgálni.
[ Szerkesztve ]
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
speed471
aktív tag
válasz nemlehet #212 üzenetére
Ha megcsinákod a autót trolkodás nélkül, kapsz 100 000ft.
Egyébként itt volt hirdetve hogy keresek szakit, de feleslegesen. Pilisvörösváron van egy nagyon jó elektronikus szaki, de hiába.
Én hoztam több élő példát trolkodáson kívűl érdemleges választ nem kaptam.
Ma is ment egy repülős műsor ahol a érzékelők hibás adatokat küldtek a központi számítógépnek, a pilóták nem kapcsolták ki a robotpilótát, mivel azt hitték helyesen korigál, ezért a gép lezuhant.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
tatabike
őstag
válasz nemlehet #233 üzenetére
Ezek a kamionokban alkalmazott cuccok csak bizonyos mennyiségű fém cucra reagálnak. Tehát egy gyalogost vagy egy biciklist ez is eltapos. Lehet még egy Trabantot is...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Új hozzászólás Aktív témák
- SONY LCD és LED TV-k
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- Notebook hibák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen