Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Shadowbull
addikt
Adott körülmények között átveszi a vezetést. Pusztán ennyit csinál.
A Tesla meg ott tart hogy még egy megbízhatóan működő, sebességkorlátozásokat felismerő és alkalmazó adaptív tempomatot sem tudnak összehozni a mák napig, miközben ilyenek már jópár éve vannak akár kommersz autókban is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Mondjuk nézz meg néhány összehasonlító tesztet, hallgass meg néhány hiteles véleményt. De olyat aki egy fapados Suzuki Swiftből ült át egy Teslába, aztán el van varázsolva.
A Tesla Európában jelenleg ott sem tart, ahol a konkurencia 5-6 éve.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Mondom, alapfogalmakat kéne először megismerni.
Az FSD béta egy bevallottan kísérleti rendszer, ilyen van másnak is, csak azt nem bízzák az amatőrökre.
A Merci L3-as rendszere viszont kereskedelmi forgalomban kapható, engedélyezett, típusvizsgálaton átesett, validált rendszer.Amikor megértetted ezt a két pontot, akkor megyünk tovább.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Szóval nem sikerült még az alapfogalmakat sem megérteni. Akkor magas lesz neked ez a sztori.
"Én viszont az eladásokról beszéltem és állítottam, hogy a Tesla Model Y a legnépszerűbb autó abban a kategóriában. Adtam hozzá forrást is."
És? Senkit sem érdekel ebben a kontextusban.
Másrészt meg ez egy szar összehasonlítás, a Tesla nem prémium.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
"Egyéb?"
Hivatalosan átveszi a vezetést úgy, hogy nem kell odafigyelned.
"vígan megyek autópályán 130-al ugyanígy egy T-ben, és még index után sávot is vált"
Mint az összes többi L2es rendszer ebben az árkategóriában, hosszú évek óta.
"És még a szutykos sebesség korlátozásokat is felismeri"
Kivéve a Tesla, akinek ez a mutatvány meg mindig nem megy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"A táblafelismerés nem része a Merci level 3 cuccának."
Nemhogy az L3nak a része, de az L2-nek is, hosszú évek óta, és használja is aktívan a tempomatnál.
"természetesen a Teslának is van"
Köztudott dolog hogy a Tesla Autopilotja autópályán nem használja a táblafelismerést Európában, hanem a térképadatok alapján állítja be a tempót. (A legújabb hardverrel szereltek. Régi S/X tudja, de nem veszi át automatikusan, abban még Mobileye cucc van) Ez olyan hiba, ami miatt a Tesla tulajok évek óta reklamálnak a Teslánál, és várják hogy a következő frissítés majd megoldja.
Nemrég jött is egy frissítés, 2022.20.5, júliusban kezdték el kiküldeni, de a táblafelismerés az autópályán csak a briteknél, Olaszországban és Hollandiában fog elvileg működni máshol nem. Gyakorlati tapasztalat még nincs róla.Rengeteg tesztet lehetett olvasni az elmúlt években, meg felhasználók gyakorlati tapasztalatait. A teslafan buborékon kívül mindenki látja, hogy a konkurencia egyértelműen jobb.
Itt van hirtelen két link, az első egészen friss.
[link]
[link]Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Gondolod az ilyen csúsztatásokkal célt érsz? Nézzük csak meg mire is vonatkozik az idézett mondat?
"Die Langstreckentauglichkeit sieht trotz des riesigen Akkus des BMW aber einen unerwarteten Gewinner: Der Stromverbrauch des Tesla ist so viel niedriger, die Ladeleistung vor allem an Tesla-Superchargern so hoch, dass lange Reisen damit einfach schneller und flüssiger ablaufen. Der reine Nutzwert des Tesla ist damit insgesamt sogar höher als der des BMW."
Tehát az idézett mondat a fogyasztásra és a SuC használat együttes előnyeire vonatkozott, nem pedig mindenre. És mit is mondott a teszt az Autopilotról?
"....Der BMW bremste weich von den voreingestellten 130 km/h auf jede Beschränkungsstufe herunter, fuhr mit genau 60 km/h in die Baustelle ein und folgte der gelben Baustellen-Markierung und der Barriere zur Gegenspur sehr genau. Das Auto überholte auf der engen linken Spur die langsamer fahrenden Fahrzeuge auf der rechten Bahn und wirkte dabei vollkommen sicher und zuverlässig.
Unterschied zum Tesla könnte nicht größer sein: Selbst mit der höchsten Ausbaustufe des Autopiloten („volles Potenzial für autonomes Fahren“), die im Model Y aktiviert war, ignoriert das Auto Geschwindigkeitsbeschränkungen in Autobahnen völlig. Stellt man die Geschwindigkeit von Hand auf den richtigen Wert ein, dann zeigt sich schnell das nächste Problem. Der Tesla orientiert sich zwar grundsätzlich an der gelben Baustellen-Linie, die linke Spur reicht ihm aber offensichtlich nicht: Er überfuhr beim Test die Linie immer wieder und pendelte nervös hin und her, schließlich ging das Symbol für die Spur-Erkennung einfach aus.
Diese offensichtliche Schwäche des Tesla passt überhaupt nicht zu dem Selbstbewusstsein, mit dem „Navigation mit Autopilot“ agiert: Das Auto wird dabei fest in der gewählten Spur gehalten und es braucht einen deutlichen Kraftaufwand um den Assistenten zu übersteuern. ...Für den deutschen Funktionsstand ist die Bezeichnung „Autopilot“ nach wie vor grob irreführend. Klarer Sieg für den BMW.Erről beszéltem.
*a Tesla FSD Beta a gyártó oldalán egy kattintással megvehető az autóhoz."
LOL. Jaj dehogy vásárolható meg. Az USAban egy válság pénzért megveheted a lehetőséget, hogy esetleg nálad is bekapcsolják a béta verziót és lehetsz tesztpilótája a cégnek ingyen, a saját felelősségedre. Európában erre semmilyen lehetőség nincs. Sőt az USAban sem mindenhol.
Ja, bekapcsolja az "önvezetést" aztán kéz a kormányon, láb a féken, hogy az autó életveszélyes hülyeségeit korrigálni tudd. És ha történik valami baj, akkor bocsi, te vagy a felelős. Ez nem önvezetés, ez vicc.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Az hogy a Tesla nem ismeri/használja a táblákat Európában az autópályán, az nem a törvényi korlátozások eredménye, hanem a Tesla elmaradottsága a konkurenciához képest.
"ami többet tud az USA-ban, mint a Tesla"
A mondat arra vonatkozott, hogy a konkurensek többet tudnak az USAban mint Európában. Egy BMW rendszer ott okosabb, többet tud mint az európai BMW rendszer.
"eddig csak a semmi habosítását művelted meg a primitív, azonnal lebukó csúsztatásokat"
Az nem az én bajom hogy a legalapvetőbb dolgotat sem ismered, kizárólag a Tesla marketinget hitted el, de nagyon.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Érdekes módon egészen eddig azzal trollkodtál, hogy a Tesla egyáltalán nem ismeri fel a táblákat"
Trollkodik a nénikéd. Nem tudom milyen alapon veszed az önbizalmat ahhoz hogy engem trollozz.
Tény hogy a Tesla nem ismeri fel/használja a táblákat az autópályán. Ezt írtam. Te meg egyből személyeskedsz, tipikus teslafan."a Teslánál mindenkinek a rendszere többet tud."
Ebben az árkategóriában valóban mindenkié többet tud, sőt néhány olcsóbb típus is.
"Eddig erre egészen pontosan nulla bizonyítékot hoztál"
Egy feketeöves teslafannak nem lehet bizonyítékot hozni semmire. De továbbra is azt javaslom neked hogy tájékozódj, és tanulj, különösen az autóiparral kapcsolatban, utána talán tudsz velem érdemben vitatkozni.
"már megint hazudni akarsz."
Az a te szokásod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A Merci kísérleti rendszerének aktuális tudása nem nyilvános.
De már 9 éve elmentek autonóm módon Mannheimból Pforzheimba.De nem ez a lényeg, hanem amit megvehetsz. Az pedig aktuális egy L3-as rendszer. Ami a Teslának nincs, és még jó ideig nem is lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Én nem vagyok senkinek a pszichológusa, és nem érdekel a lelkiállapota sem. Így is erősen visszafogom a mondanivalómat, mert nagyon érzékenyek a moderátorok errefelé.
Ha valaki hülyeségeket állít akkor nem fogom udvariaskodva megvitatni vele, hanem megmondom hogy hülyeség aztán kész.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #69 üzenetére
A dolog ott kezdődik, hogy érteni kellene hogy mi a különbség egy kísérleti rendszer meg egy kereskedelmi forgalomban kapható validált típusengedélyezett rendszer között. Akinek nincs még ehhez a kellő háttértudása, az egyszerűen nem érti még azt sem hogy minek lovagolok ezen ennyit, és valószínűleg nem is lehet neki elmagyarázni.
Ha ezzel együtt még rendkívül magabiztos is, akkor arra mindig felhúzom a szemöldököm.Aztán azt is kéne tudni hogy mi az FSD, hol és kik tudják használni, mi az Autopilot, milyenek a konkurens L2-es rendszerek, egy vitában ebben minimum napra késznek kéne lenni.
Szóval nehéz téma.
Amúgy meg a Tesla FSD az nem L5 hanem max. L4. Lenne, ha működne. Jogilag L2.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #74 üzenetére
"A Tesla Európában jelenleg ott sem tart, ahol a konkurencia 5-6 éve"
Ez a kijelentés az Európában kapható L2-es Tesla rendszerre vonatkozott, ami konkrétan Autopilot illetve Enhanced Auropilot néven árult rendszerekre vonatkozik. (Ha sok felesleges pénzed van akkor megveheted Európában is az FSD opciót, ahhoz jár még lámpa felismerés is).
Na ezen L2es rendszerek összessége nem tart ott tudásban, mint a hasonló áron kínált konkurens rendszerek tudása.
"L4-be a konkurencia még csak be sem nevezett"
Hmm, és ezt milyen alapon jelented ki? Mert nem demózzák minden nap hogy éppen hol tartanak? Megnyugodhatsz, minden nagyobb játékos fejleszt ilyet is, csak nekik ez a sztori nem része a központi marketingnek. Néha azért mutatnak dolgokat, de inkább csak dolgoznak.
Hogy kinek mikor lesz hamarabb kész, azt nem tudom, de nem fogadnék nagy összegben a Teslára.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem, nincs ilyen. Olyan van hogy részt veszel a béta tesztben, aztán kőkeményen figyelve, kezedet a kormányon, lábad a féken tartva felügyeled az autót, és korrigálod a hülyeségeit. Ami sokkal fárasztóbb mintha te vezetnél...
Ez nem önvezetés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Mondom, a legalapvetőbb fogalmakat sem ismered, plusz még a Teslát sem ismered eléggé, ami egy feketeöves teslafannak elég nagy szégyen.
Egy rendszer akkor önvezető, ha jogilag is annak van tekintve, tehát hivatalosan és legálisan átveszi az irányítást és viseli a felelősséget. A Tesla FSD nem ilyen, hanem egy kiforratlan és veszélyes kísérleti rendszer, ami jogilag minden pillanatban L2.Majd ha ezt megértetted akkor megyünk tovább.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Mesterséges intelligencia topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dacia topic
- Renault, Dacia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Dell Professional P2214Hb 1920 X 1080 22" IPS LED MONITOR 2025.07.31-ig garanciával 27% áfás
- Garanciás Apple iPad 10. Gen 10,9 Wi-Fi 64 Gb ezüst
- Eladó vagy telefonra cserélhető Lenovo Tab M11 wifi+cellular
- Asus ROG Maximus VIII Formula + i7 7700 + 4x8GB 3200MHz Corsair Vengeance RGB Pro
- Garanciás Playstation 5 Fat
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen