Új hozzászólás Aktív témák

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz 7 #10 üzenetére

    Közöm van a vasúthoz. Betéve tudom a szabályzatokat, közlekedésmérnöknek tanulok, vasúti szakirány. Apám is vasutas, vasút az életem. Másrészt a MÁV rengeteg biztonsági előírást betart.

    Sok ember halálát láttam már vasúton. A mozdonyvezető sosem felelős a gázolásért! A mozdonyvezetőt a gázolás után megkérdezik. És ilyenkor lehet pszichológiai szabadságot kérni. De az állásába biztosan nem kerül. A pszichológiai szabadság maximum két hónap. Ha kéri, utána van vizsgálat, pszichomókus által, hogy az idegei rendben vannak-e. De kényszerűen biztos nem veszik le a gépről őket. Van aki a gázolás után rendesen továbbvezeti vonatát.

    Két történetet írnék le.

    Nyár volt, 2005. A Balatonparton vonatoztam, vasútimádóhoz mérhető lelkesedéssel egész úton a mozdony möögötti első kocsi ablakán kandikálok ki. Elindulunk Tapolcáról a 116-os Szergejjel, 5 kocsival. 116t a mozdony, 5*32t a kocsik tömege. A gép orosz gyártmány, elképzelhetitek, milyen robosztus, és masszív lehet. Azon a pályán 80km/h sebességgel lehet közlekedni, kb. ennyivel mehettünk. Balatonedericshez közeledve a sorompón (nem volt csapókarja, csak lámpája) átment előttünk kb. 100m-rel egy fehér furgon, mögötte egy kék kocsi, megállni látszott. Behajoltam, újságolni szintén mérnök-hallgató kollégámnak, milyen hülyék vannak. Egyszer csak elment a levegőnk. Szakavatott ember tudja, hogy gyorsfékezés történt, minden fék azonnali maximális fékerővel fékez a vonaton. Rántást nem lehetett érezni. Kinéztem, és hatalmas porfelhő fogadott, mozdonyunk a világoskék kocsit gyűrte maga előtt. Amiről azt hittem, a másikat látva, milyen hülye, megáll. Nem állt meg, és így a mozdony a vonattal segített neki még 300m-t haladni, csak sajnos a nem kívánt irányba. Torkomat elhagyta a "Gázoltunk!" felkiáltás. A rutintalan utasok összenéztek, a rutinosak az ablakokhoz kaptak. Én is kinéztem, ahogy megálltunk, és elült a por, láttam a szakállas sofőr kifordult nyakát. Másnap a hírekből megtudtam, hogy német nagypapa, nagymama, és a fiú kisunoka szörnyethalt. A kislány még egy hétig vívta haláltusáját a Győri kórházban. A mentők pedig rekordsebességgel, kb. 5 perc alatt kiértek. Maximális fékhatás, autó gyűrődik a mozdony előtt, és csak 80-nal ment a vonat. Így is 300m-t tolta.

    Tavasz vége volt, kezdődött a nyár. Már sok automata ajtós szerelvény volt, de még sok hagyományos a ceglédi elővárosi vonalon. Még középiskolás voltam. Kandikáltam kifele a vonatból, az utasok közt gyönyörködve, nézelődve, a vonatokat szemlélve. Még ez is hagyományos szerelvény volt. Kb. 5 perccel indulás előtt jött egy pár. Jóképű, atletikus férfi, és mesés szépségű, modellnek is beillő lány. Nagyon szerelmesek voltak. Az ajtó előtt csókolóztak végig. Mikor az indulás ideje eljött, már sípoltak a kalauzok, a srác fellépett. A lány is. Én még láttam, hogy a lépcsőn csókolóznak. A kalauzok és a forgalmista nem látták, nem is láthatták, mert messzebb voltak. Mivel felléptek, elindították a vonatot, mely már így is két perc késésben volt. Utolsó csók, a vonat már lomhán, egyre gyorsabban mozog. A csajszi pedig magassarkúban, háttal lelépett. Elesett, a vonat alá került. A forgalmista észrevette, azonnal megállította a vonatot, jelzést adva a mozdonyvezetőnek. Odasereglettek az emberek, a lány magánál volt. Egy bökkenő volt, az egyik lába, combban elkülönülve, kb. 10 centivel arrébb, a sín másik oldalán. Egy utas odaszólt a srácnak, hogy "Na most is kitartasz mellette egy életen át?". Ez a mondat nagyon megmaradt bennem. Mikor a mentősök kiértek, akkor ájult el a lány.

    Mod: és ezek még nem is öngyilkos esetek voltak, hanem csak balesetek. A vasút sajnos veszélyes üzem.

    HGyu

    [ Szerkesztve ]

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

Új hozzászólás Aktív témák