Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Diopapa #92 üzenetére

    Ez egy öngerjesztő kör. A nyomda nem lesz egyenesen arányosan olcsóbb a csökkenő példányszámokkal, így az egy előállított példányra jutó költségek folyamatosan emelkednek, ahogy elmennek az előfizetők. A nyomdában egyszerűen nem gazdaságos kis példányszámban gyártani. A megmaradt előfizetők meg csak azt látják, hogy egyre több a reklám még úgy is, hogy előfizetési díjat fizetnek. Ez nem mese, csak gazdaságtan.

    Ezen valamennyire lehet javítani, hogy a nyomdák sok számjegyű beruházásokkal fejlesztenek a kis példányszámú gyártást gazdaságosabban megoldó rendszerek felé, de alapjaiban nem ez a trend, hanem sok nyomda inkább olyan irányba specializálja magát mint mondjuk a csomagolóanyag. A print média szarban van, nincs mit szépíteni rajta. Főleg olyan kicsi piacon, mint a miénk. Én is előfizetője vagyok néhány magazinnak, abban is vannak reklámok. Mondhatnám, hogy felmondom a National Geographic előfizetésem, mert nem tetszenek a reklámok, de akkor elesek az egyébként értékes tartalmaktól, így marad a tűrés.

    Bosszantók a reklámok ezt tudom jól, de jelenleg nincs más működő üzleti modell ami meg tud tartani egy szerkesztőséget. Egy online lap így is összehasonlíthatatlanul kisebb költségvetésből dolgozik, mint a print a fénykorában. Ez a bevételekre is igaz. Interneten sokkal kevesebbet fizetnek a hirdetők egységnyi olvasó eléréséért, mint printen.

    Attól meg nem tartok, hogy az internetes portálok körében elterjedne az előfizetéses modell, ez nem nagyon működik. Ilyet igazából eddig csak üzleti és politikai lapoknál láttam, ahol az alap ingyenes, de a komolyabb hangvételű cikkek, elemzések csak az extrák között érhetők el, amiért már fizetni kell. De ott ugye a fizetésre hajlandó közönség adott, akik egy elegáns kávézóban két korty között befizetik a 15 dolláros havidíjat az iPad-en. De egy Prohardveren senki nem fizetne érte, hogy a következő nagy SSD összehasonlító tesztet elolvashassa.

    Szóval egyelőre marad az ingyenes hozzáférés + reklám a többségnél. Olvasói oldalon is ennek van a legnagyobb elfogadottsága, persze csak egy bizonyos szintig. De nehéz a határon belül maradni, mikor a pénzügyes rágja a főszerk fülét a meetingen, hogy nem elég a bevétel, mert négy új ember bérét kell fizetni (+járulékok), újabb adót kapnak a nyakukba, megemelték az iroda bérleti díját, szervert kellett cserélni, stb.

    (#95) Pötyi: Van különbség AV (megtekintés) és CT (átkattintás) között. A reklámügynökségek nem szeretnek AV alapon fizetni, így az elszámolás inkább CT szerint történik. De ezt a kampány jellege is meghatározza, van ahol az alacsony CT, de magas AV is képes effektív lenni.

    De egyébként a reklámügynökségek sem hülyék. A semmire nem fizetnek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák