- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sutszi
veterán
Közvetve kényszerhelyzetben vagyok én ezt megértem... Viszont rajtatok csattan az ostor, mert az hirdetésnek sok értelme sem lesz mert akkor blokkolni fogják...
Engem amúgy nem zavarna alapvetően a mozgó, ilyen-olyan tartalom, de van két olyan módszer amitől ledobja az agyam az ékszíjat:
1. 100%-ra terheli a gépet. +hő + zaj +fogyasztás ... Ha nagyon bele akarok magyarázni akkor megkárosítanak azáltal, hogy többletfogyasztás keletkezik áramból. Miattuk...Amit én fizetek. Kicsit más kontextusba helyezném az akciót, és átnevezném a szereplőket akkor kb támadó jellegű kiberfenyegésnek is beállítható. (Mielőtt ebbe valaki belekötne, azért gondolja át.)2. Beugrik valami ordenáré nagy kép és takarja a tartalmat. Mindenképp felhasználói beavatkozás kell ahhoz, hogy az eredeti célomnak megfelelő tartalmat vissza tudjam szerezni.
Ha ezek nem lennének akkor nem lenne ekkora ellenállás...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
bambano
titán
azt a részét nem fikázzuk szét, hogy az adblock komolyabb mennyiségű zsozsó esetén nem tiltja az általad tiltott reklámokat?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
saelin
veterán
A gamestart tabletről és mobilról nem is szoktam látogatni, mert ezek a felugró/takaró reklámok nem kinyomhatóak. Egyszerűen nincs x gomb, vagy csak pont az nem látszik a zoom miatt.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
sztanozs
veterán
-
djculture
félisten
Én sose használtam de rákényszerűltem kb fél éve. Mert már annyira kókány programozók csinálják ezeket a reklámokat hogy mindenfléle nem optimalizált parancsfájlokkal vannak telenyomva amik egy 4 magos gépet is képesek megfektetni.
Reklámok nem zavarnak de az hogy miatta egy jó működő gép fagy az már nonszensz..[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz djculture #63 üzenetére
Nálam csak a Flash szokott kiakasztó lenni, de amióta a Youtube és a Vimeo is átállt HTML5 (H.264) alapú lejátszóra, azóta tiltva van Chrome-ban minden Flash tartalom. Ez már hónapok óta így megy és még nem volt szükségem rá, hogy visszakapcsoljam. Cserébe a vinnyogó, pörgő, forgó, ugráló Flash alapú
reklámokminden marhaság helyén csak egy szép puzzle ikon jelenik meg.Azt nem tudom, hogy ez reklámozói oldalról sikeres AV-nak számít-e (elvégre a reklámot meghívta a böngésző, csak megjeleníteni nem tudja), de a sima, nem villogó reklámokkal és egy sokkal gyorsabb böngészővel nekem boldog az életem.
[ Szerkesztve ]
-
Pötyi
őstag
Ne haragudj, de azért ez durva csúsztatás! Az autópályán azért fizetek, hogy eljussak A-ból B-be.* Ezzel szemben az útszéli étteremben megállni opcionális. Az internetelőfizetésnél pedig azért fizetek, hogy azt nézzek meg, amit én akarok. Csak és kizárólag azt. A reklámot nem akarom. Kértem? Nem. Akkor tehát mit keres a képernyőmön?
*(Hobbiból tyúkperekkel foglalkozó ügyvéd mondta, hogy 1970-es években a Zemberek által befizetett adóból építette a Kádár-kormány pld. az M7-es utat. Ez sajnos le van írva, nyomtatásban megjelent, visszakeresheted a napilapok mikrofilm-archivumából. A mi pénzünkből építették, nekünk. Egyszer már kifizettük. Most akkor miért kell újra fizessünk érte? Csak ez most nem az aktuális témához kapcsolódik...)
QNX is cool!
-
Stauffenberg
nagyúr
Az internetszolgáltatónak az internethez való hozzáférésért fizetsz, nem a rajta fellelhető tartalmakért. Ugyanez van a televízióval is, ott sem azért fizetsz, hogy megnézhesd a Transformers 3-mat, hanem azért, hogy elérd XY csatornákat és oda kapcsolva azt kapod amit éppen sugároznak.
Ha úgy lenne, amit te mondasz, akkor ennek a fórumnak a tulajdonosa részt kellene kapjon a te internet havidíjadból.
-
ntomka
nagyúr
-
Pötyi
őstag
válasz Stauffenberg #68 üzenetére
Mi??? Könyörgöm, hát mi a francért fizessek, ha nem azért, amit _én_ megnézni akarok? Nehogy már más mondja meg nekem, hogy mit nézzek meg a neten! Az, hogy minek van hívva, az csak lingvisztika! Ha én internet-előfizetéssel rendelkezem, az azt jelenti, hogy felcsatlakozhatok a netre - de ott azt nézek meg, amit én akarok!
QNX is cool!
-
#06658560
törölt tag
Még soha nem láttam az általam rendelt pulóver tömegét feltüntetve a zacskón.
#71 Pötyi: Nem lingvisztika. A netes rádiót nem nézed, viszont megkapod mint adatot. Ha okosotthonod van, akkor a riasztáshoz nem nézed állandóan a kamerákat, termosztátokat, de megkapod az adatot. Stb. Valamint a reklám hol zárja el előled azt, amit nézni akarsz?
[ Szerkesztve ]
-
újraregelt
tag
Bocs, nem olvasom el a hozzászólásokat, vegyétek úgy, hogy trollkodok...
Olyan körülmények közt, amikor először a yahoo, később a google ads szerverein át terjesztenek vírusokat a kedves bűnözők, miért ne lenne jogom megvédeni a gépemet az ilyen támadási felületektől is?
-
Pötyi
őstag
válasz #06658560 #72 üzenetére
Kedves! Nem úgy "zárja el", ahogy érted! Hanem úgy kell felfogni, nem tudod 100 %-ban arra használni a bizonyos dolgot, amire akarod, mert kéretlenül kapsz valamit mellé. Jelen esetben a reklámot, ami lopja a sávszélességet a hasznos információ elől.
De mondok egy másik példát, csak hogy szemléletesebb legyek! Van egy videokazettád, amin van egy véges szalagmennyiség. Mondjuk 240 perc. Már van rajta egy-két film, a számláló alapján maradt rajta 60 perc. Ez azt jelenti, hogy egy órát tudsz még rá felvenni. Node ha valamelyik kertévéből szeretnél rögzíteni a filmet, az tuti több lesz, mint egy óra, hiszen tizenöt percenként lesz benne öt perc reklám! Ha így veszed fel, a film vége garantáltan nem fog ráférni. Jobb gyártók, pld. a JVC, vagy a Panasonic gyártottak olyan videokészüléket, ami képes volt venni és értelmezni az adásba kevert PAUSE jelet. Nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országban, pld. Németországban, USA-ban a reklámblokk előtt bele volt keverve a PAUSE jel az adásba, ami felfüggesztette a rögzítést. A reklámblokk végén jött a második, a PAUSE-t feloldó jel, akkor folytatódott a film rögzítése. Kapísi? Tehát úgy is lehet értelmezni ezt az egész kérdéskört, hogy van egy erőforrásod, hadd te döntsd el, hogy mire szeretnéd felhasználni. Hát kábé így "zárja el" a reklám előlem azt, amit meg akarok nézni.
QNX is cool!
-
Polllen
nagyúr
Az issue viszont ott van, hogy a reklámot a tartalomszolgáltató teszi oda. Vagyis ő reklámmal együtt adja ingyen neked a tartalmat. Te meg eldöntheted, hogy kell vagy sem, álá a szűkös erőforrásod erre a tartalomra használod fel vagy másra.
Amúgy az adblock mellett a böngésző ugyanúgy meghívja a reklámot, csak nem jeleníti meg, nem?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Stauffenberg
nagyúr
Senki nem tiltja meg, hogy blokkold a reklámokat. Ezt még bíróság is kimondta, pont erről szól a topikot indító hír.
Amibe belekötöttünk, az az érvelésed tartalma. Csúsztatást emlegetsz, miközben te próbálod félremagyarázni, hogy mit tartalmaz az internet előfizetésed díja és mit nem. Amikor előfizetsz, akkor csak az internet eléréséért fizetsz, aztán azt böngészed, amit mások előállítanak.
Azoknak a tartalmaknak az előállítása meg nincs ingyen. Például a topikot indító hír előállítása sem volt ingyen. Ezeket nem fedezi a Te internet előfizetésed havidíja.
Nem szükséges ilyen terjengősen félremagyarázni azt, hogy fizetni nem akarsz érte, de azt elvárod, hogy mások ingyen adják oda.
-
Pötyi
őstag
Ööö, bontsuk ezt már szét technikailag egy kicsit részletesebben, csak hogy érthetőbb! Mondjuk szereplőkre! Én, a netező magánszemély, én fizetek az internet-elérésért. Hogy még jobb legyen a dolog, ugorjunk vissza az 56.6-os US Robotics modemek világába, ahol az internetelőfizetés árára még rárakódott a telefon díjja is!
Van egy X cég/blog/fórum, aki meg csinál egy tartalmat, DE neki is van bizonyos költsége, amiből fel kell tartania a szerverbérletét a BIX-ben. Ő választhat több megoldás közül, hogy miképp termeli ki ezt? Mondjuk fizetőssé teszi? Vagy szponzorokat keres? Vagy reklámokat tesz ki és ebből származik bevétele? De ez már a másik oldal, a tartalom. A honlap HTML kódja a szerveren van, amibe bele van keverve a reklám.
A. Én, mint felhasználó minél gyorsabban le akarom tölteni az oldalt, hiszen minél tovább vagyok felcsatlakozva, annál több lesz a telefonszámla
B. A honlap tulajdonosa a reklám letöltésével tudja igazolni a reklámozó felé azt, hogy hányan látták a hírdetését. Minél többen, annál több zsét kap.
C. A hírdető azt akarja, hogy minél többen lássák a reklámját.
A. Én, a felhasználó annak örülnék, ha csak a színtiszta tartalom jönne át (reklám nélkül), mert akkor sávszélességet spórolnék, amivel időt spórolnék, amivel telefonszámlát spórolnék. De ha már bele van keverve a honlap kódjába, ha nem tudok megszabadulni tőle, akkor legalább ne lássam, akkor legalább a szemem elé ne kerüljön, ezért AdBlockot használok, ami kiszűri. Tehát a reklám letöltődik a gépemre - csak hála az AdBlocknak, nem látom.
B. A honlap tulajdonosát effektíve nem érdekli, hogy én, az olvasó ténylegesen láttam/nem láttam a reklámot, hiszen a kattintás, letöltés adatát továbbítja a reklámozónak elszámolás céljából, nem pedig a valódi megtekintések darabszámát. Egyelőre nincs a retinámba reklámszámláló építve.
C. Egyedül a reklámozó az, aki nem lehet teljesen biztos abban, hogy a reklámja célba ért-e? Nyilván ő is tisztában van az AdBlock létezésével és zavarja a dolog. Hátha a büdös paraszt - mámint én - kiszűri a jópofa felugró, villogó animgif Viagra-reklámot! Node nehogy már a reklámozó (vagy az ő presszionálása miatt a honlap tulajdonosa) mondja meg, hogy én, mint felhasználó mit nézek!!! Örüljenek annak, hogy a sávszélességembe belerondítottak, nehogy már a reklámot kötelező legyen néznem! Ez alapján tiltsák be rendeletben, hogy csatornát váltsunk reklám esetén!
QNX is cool!
-
sztanozs
veterán
-
Pötyi
őstag
válasz Stauffenberg #79 üzenetére
Ott van a bibi, hogy a szabad akarat az enyém. Én dönthetek arról, hogy MELYIK tartalmat nézem! Egy szóval sem vitattam én sem, hogy a tartalom előállítása is pénzbe kerül. Ezt természetesen én is felfogtam és megértettem. Nem is várom el, hogy ingyen legyen. Ha pénzért adod, akkor vagy fizetek, vagy keresek másik, hasonló tartalmú honlapot, ami ingyenes.
A kérdés az az, hogy a jelenleg hatályos törvények értelmében egy honlap tulajdonosa mit vár/mit várhat el tőlem?
Azért emeltem ezt így ki, mert van egy olyan viszkető érzésem, hogy kész tényként el kell fogadjam, hogy márpedig reklámot kapok a pofámba, akár tetszik, akár nem. Csak ez nem egészen így van!
[ Szerkesztve ]
QNX is cool!
-
Rive
veterán
Néhány hete volt hír valamelyik torrent-kliensről, hogy' mutyiba' bitcoin-bányásszal fejelte meg a felhasználó gépét.
Alternatívának (nyilván szabályozott keretek között) egy lehetséges megoldás lenne.Értem én a tartalomszolgáltatók problémáját, de ha valami nem megy, akkor más modell után kell nézni. Márpedig úgy fest, hogy a felhasználók nagyrésze nem akar reklámáradatba fulladni, és a direkt fizetős megoldás se bejövős. Viszont egyre több a szabad gépidő.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
-
#06658560
törölt tag
-
Stauffenberg
nagyúr
Teljesen elbeszélsz mellettünk. Sem én, sem más nem vitatta, hogy nincs jogod letiltani a reklámokat.
Az viszont erős csúsztatás, hogy a Te megkárosításod a reklám. A reklám megtekintésével fizetsz a tartalom eléréséért. Az teljesen más dolog, hogy téged, engem, meg millió más ember zavar a reklámok jelenléte. De kár félremagyarázni az egészet és egy hamis legitimitás mögé bújva magyarázni arról, hogy miért érzed jogosnak letiltani őket.
"Ha pénzért adod, akkor vagy fizetek, vagy keresek másik, hasonló tartalmú honlapot, ami ingyenes."
Nem keresel, mert letiltott reklámok mellett nem is kényszerülsz rá. Így viszont ingyen fogyasztod azt, amiért mások dolgoznak (a reklámok megtekintését vegyük ebben az esetben fizetőeszköznek, mert lényegében az). Ehhez persze jogod van. Más kérdés, hogy akkor teljesen felesleges valamilyen kicsavart etikai-erkölcsi szónoklat mögé bújni.
-
Polllen
nagyúr
Eddig azért pötyögtél, hogy a te internet előfizetéseden csak a kért tartalom jöjjön, reklám nélkül... Csak arra hívtam fel a figyelmed, hogy az, hogy a tartalomhoz tartozik-e reklám vagy sem, az a tartalomszolgáltató tiszte eldönteni, nem a tiéd.
Pont ahogy az idecitált kábeltv. A reklámmal együtt nézheted csak a műsort és ha nem tetszik az egyetlen dolog amit tehetsz, az az, hogy elkapcsolod a csatornát.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Diopapa
addikt
válasz Stauffenberg #30 üzenetére
"A print népszerűsége folyamatosan csökken, de már azt sem lehet reklámok nélkül, pusztán előfizetési díjakból fenntartani. De az emberek már előfizetni sem akarnak, ha van ingyenes. Az online (néhány kivételtél eltekintve, pl: politikai, üzleti hírportálok) szinte kizárólag csak ingyenesen hozzáférhető, reklámokkal telehányt módon tudja kitermelni a béreket és működési költségeket. De az emberek reklámokat nézni sem akarnak.
Szóval sem előfizetni, sem reklámokat elviselni nem óhajt a közönség."Vagy vannak kivételek.... Én pl előfizetője vagyok a Dunántúli Naplónak (napilap), de kezdek elgondolkodni, mert a színvonal folyamatosan zuhan, kb 4 oldal színes, ebből 2-3-on reklámok vannak.. Úgy néz ki, hogy a 3. vagy az 5. oldalon már az oldal 3/4-ét elfoglaló gigantikus reklámok foglalnak helyet. Tudom, jön a szöveg, hogy annyiból, amennyiért veszem nem lehet előállítani. De akkor is, mi ez már? Fizetek érte és dugig van reklámmal... Elhiszi bárki is, hogy ha online is elterjedne a fizetős, oda nem szivárognának vissza a reklámok? Hihető...
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
raskolnikoff
őstag
Nem tudom egyébként miért kell különbséget tenni aközött, hogy látható a hirdetés, de nem veszem figyelembe, vagy le van tiltva. Mondjuk persze inkább az utóbbi, de ki szoktam bírni az előzőt is.
Nálam a fő ok inkább az, hogy mikor lassan jött 1-1 oldal, alul egyre csak azt láttam, hogy a terhelt ad szerverek által szolgáltatott tartalom miatt jönnek be lassan az oldalak. Mit ad isten, Adblock után ilyen problémáim nincsenek.
A gazdasági válság és az emelkedő energiaárak miatt arra kényszerültünk, hogy kikapcsoljuk a fényt az alagút végén. A kellemetlenségért elnézést kérünk.
-
Pötyi
őstag
Azzal nem vitatkoztam, hogy a tartalommal jön a reklám is, hiszen úgysem tehetek ellene semmit.
Viszont azzal az állítással, hogy a tartalomszolgátató tiszte eldönteni mi a tartalom, azzal azért vitatkoznék. Én például netezőként tartalomfogyasztó vagyok, minimális közöm csak van hozzá nekem is! Mások nagyon szépen leírták, hogy a reklámok mennyisége elérte és meghaladta az elviselhető szintet. Lassan ott tartunk, hogy egy youtube videónak szinte nem látszik a képe. Én, mint tartalomfogyasztó, nem ilyen lovat akartam!
QNX is cool!
-
Pötyi
őstag
válasz Stauffenberg #89 üzenetére
Node akkor valami nem stimmel az érvelésben! Mert ha - tételezzük fel, csak a példa kedvéért - minden netező AdBlockot használna, akkor tulajdonképpen senki nem "fizetné meg" reklámnézéssel a tartalom előállítását. Viszont a reklám letöltése mégiscsak megtörtént. A reklámozó fizetni fog a tartalomszolgáltatónak, mégse látta senki!
Ez esetben hol a hiba?
QNX is cool!
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez egy öngerjesztő kör. A nyomda nem lesz egyenesen arányosan olcsóbb a csökkenő példányszámokkal, így az egy előállított példányra jutó költségek folyamatosan emelkednek, ahogy elmennek az előfizetők. A nyomdában egyszerűen nem gazdaságos kis példányszámban gyártani. A megmaradt előfizetők meg csak azt látják, hogy egyre több a reklám még úgy is, hogy előfizetési díjat fizetnek. Ez nem mese, csak gazdaságtan.
Ezen valamennyire lehet javítani, hogy a nyomdák sok számjegyű beruházásokkal fejlesztenek a kis példányszámú gyártást gazdaságosabban megoldó rendszerek felé, de alapjaiban nem ez a trend, hanem sok nyomda inkább olyan irányba specializálja magát mint mondjuk a csomagolóanyag. A print média szarban van, nincs mit szépíteni rajta. Főleg olyan kicsi piacon, mint a miénk. Én is előfizetője vagyok néhány magazinnak, abban is vannak reklámok. Mondhatnám, hogy felmondom a National Geographic előfizetésem, mert nem tetszenek a reklámok, de akkor elesek az egyébként értékes tartalmaktól, így marad a tűrés.
Bosszantók a reklámok ezt tudom jól, de jelenleg nincs más működő üzleti modell ami meg tud tartani egy szerkesztőséget. Egy online lap így is összehasonlíthatatlanul kisebb költségvetésből dolgozik, mint a print a fénykorában. Ez a bevételekre is igaz. Interneten sokkal kevesebbet fizetnek a hirdetők egységnyi olvasó eléréséért, mint printen.
Attól meg nem tartok, hogy az internetes portálok körében elterjedne az előfizetéses modell, ez nem nagyon működik. Ilyet igazából eddig csak üzleti és politikai lapoknál láttam, ahol az alap ingyenes, de a komolyabb hangvételű cikkek, elemzések csak az extrák között érhetők el, amiért már fizetni kell. De ott ugye a fizetésre hajlandó közönség adott, akik egy elegáns kávézóban két korty között befizetik a 15 dolláros havidíjat az iPad-en. De egy Prohardveren senki nem fizetne érte, hogy a következő nagy SSD összehasonlító tesztet elolvashassa.
Szóval egyelőre marad az ingyenes hozzáférés + reklám a többségnél. Olvasói oldalon is ennek van a legnagyobb elfogadottsága, persze csak egy bizonyos szintig. De nehéz a határon belül maradni, mikor a pénzügyes rágja a főszerk fülét a meetingen, hogy nem elég a bevétel, mert négy új ember bérét kell fizetni (+járulékok), újabb adót kapnak a nyakukba, megemelték az iroda bérleti díját, szervert kellett cserélni, stb.
(#95) Pötyi: Van különbség AV (megtekintés) és CT (átkattintás) között. A reklámügynökségek nem szeretnek AV alapon fizetni, így az elszámolás inkább CT szerint történik. De ezt a kampány jellege is meghatározza, van ahol az alacsony CT, de magas AV is képes effektív lenni.
De egyébként a reklámügynökségek sem hülyék. A semmire nem fizetnek.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
egy elméleti kérdésre adtam választ, mivel feltételezte hogy csak és kizárólag a megjelenítés számít, pedig nem.
az egyébként se kattintana át meg az egyébként se venné meg kérdéskör, abba meg én már nem mennék bele, egy hete ellőttem a témában a keretemet, úgyhogy ebbe bele se mennék most
-
Stauffenberg
nagyúr
Mert a reklámszakember észjárása szerint nincs olyan, hogy valaki nem kattint rá, legfeljebb nem megfelelően van belőve a célcsoport. De ez nem is annyira a marketingest bosszantja, hanem az oldal tulajdonosát, akinek hiába van sok látogatója, ha köztük sokan blokkolják a reklámokat. Az ő látogatásaikat nem tudja pénzre váltani.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen