Új hozzászólás Aktív témák
-
-
vodkaboy22
addikt
Azt én is bár az is közvetlen befecskendezéses sajnos.
És az új skyactive mazdák nagy rákfenéje a speckó full szintetikus 0W-20-as olaj és ehhez való olajszűrő. 100ezres olajcsere rulez...
100 000km alatt 5-8 olajcsere máris felér egy turbo cserével árban[ Szerkesztve ]
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
RufuszX
senior tag
válasz vodkaboy22 #155 üzenetére
Erre csak annyit mondok, hogy 191 ezernél még nem volt turbó cserém... és semmi gondom a 3-as 1,6 dízel mazdával (ami PSA ráadásul...), ha normálisan kezeled nem lesznek ilyen költségeid, de ez mást tészta. Mindjárt nekem ugrik mindenki a kormolással, meg hogy kamuzok, szóval nem megyek bele, aki akarja elhiszi aki nem az nem. Aki akar az vesz dízelt, aki nem az nem.
15 ezres olajcsere szűrőkkel (üzemanyagszűrőt is időnként!), időben vezérlés csere és jó minőségű olaj és üzemanyag (semmi nagy titok nincs benne), ja és persze hidegen nem hajtjuk, agy komoly veretés után amikor forró a motor nem egyből leállítani (de ezt vásárlásnál senkinek nem mondják el, ha nulla műszaki érzéked van akkor nem is foglalkozol vele és mész 100k-nál turbót cserélni). Amúgy ezek minden motorra igazak, csak turbósnál hatványozottabbak a költségek és a hibalehetőségek száma is nagyobb. -
8th
addikt
válasz vodkaboy22 #155 üzenetére
Azért az elég durva vicc lenne ha egy turbó csere 500-800ezer forint lenne.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Rusi
senior tag
Nos, a benzines semmiképp sem tud ugyanúgy kormozni, mivel a dízel és a benzin égésekor egész másfajta égéstermékek keletkeznek. Ezen pedig az sem változtat, hogy közvetlen befecskendezéses vagy épp turbós a gép. Lehet, hogy termel valamennyi kormot, meg azért ne keverjük a kokszos szívócsövet a kipufogón távozó brutális nitrogénoxiddal és koromrészecskékkel. Na meg vajon miért kell egy dízelhez részecskeszürő, meg AdBlue adalék és a benzineshez miért nem? Továbbá ha egy benzines olyan fekete felhőt ereget (mondjuk inkább kéket szokott, amikor már olajat eszik benzin helyett), mint a dízel, akkor ott komoly baj van (dízelnél se jó, de sajnos néha "természetes", hogy füstől).
Mobilaréna (2010-2017)
-
Mi5u
tag
"nitrogénoxiddal és koromrészecskékkel"
Euro 5 és 6-nál mindkettő szűrve van(katalizátor és DPF).
Most ne vegyük ide a tuningjóskák és szerelőik által herélt rendszereket. Sajnos miattuk a gondos tulajok is köpködve vannak mert most ez a divat.
Amúgy NOx kibocsátása minden közvetlen befecskendezésű motornak van. Egy példa.Sajnos afelé tendál a dolog, hogy vedd meg, használd, majd minél előbb dobd el.Mind benzinesnél, mind dízelnél.
[ Szerkesztve ]
-
vodkaboy22
addikt
Sajnos afelé tendál a dolog, hogy vedd meg, használd, majd minél előbb dobd el.Mind benzinesnél, mind dízelnél.
És sajnos ebben nagyon igazad van. Kár a mostani a kocsikból így soha nem lesz oldtimer...
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
Rusi
senior tag
Az oké, hogy van bennük katalizátor, meg szűrő, de mondjuk miért nem kell benzinesnél AdBlue, ami ugye a szűrő tisztítására szolgálna, amikor a motorelektronika időszakonként "kikormolja", leégeti a lerakódott trutyit. Ilyen viszont semelyik benzinesnél sincs, pedig ha az is termel nitrogénoxidot, amit megszűrnek, akkor annak a szűrőjét is tisztani kellene, nem?
Mobilaréna (2010-2017)
-
8th
addikt
És ha valamikor tönkremegy a turbód akkor mi van? Bruttó 110ezer forint egy gyári alkatrészekkel szakszerűen felújított és beállított 0km-es eredeti Garrett GT1544V az autódra. Az szó szerint aprópénz. Főleg ha számolgatni kezdünk. Spritmonitor szerint a Mazda 3 1.6 109hp dízel motorral 5,81 míg az 1.6 105hp benzin motorral 7.87 litert fogyaszt száz kilométeren. A jelenlegi üzemanyagárral számolva 191 000 kilométer megtétele alatt a benzines közel 1.5 millió forinttal többet ereszt le a torkán mint a dízel verzió. Ennyit dob ki az ablakon az aki csak azért nem vesz dízelt mert azt drága szervizeltetni.
Sok ember ott generál magának több százezres javítási költségekkel járó hibákat, hogy hiába cseréli az olajat előírás szerint a jó minőségű olajszűrőre már sajnálja a pénzt mert esetleg az a többszörösébe kerül mint egy dzsunka kínai szűrő ami sok esetben hamar telítődik leromlik az áteresztő képessége és ettől kenési rendellenesség lép fel a turbónál ami sok jót nem jelent. Üzemanyag szűrőnél dettó ugyanez a helyzet. Az olcsó noname szűrők sokat átengedhetnek az üzemanyagban található és a tankban összegyűlt szennyeződésből ami előbb vagy utóbb de biztosan hazavágja a rossz minőségű üzemanyagra fokozottan érzékeny befecskendező rendszert de minimum az injektorokat. Nem elég a megkérdőjelezhető minőségű magyar gázolaj a tulajok még tetézik is a bajt a fillérb*szó hozzáállásukkal.
Duliee: "100ezres olajcsere rulez... 100 000km alatt 5-8 olajcsere máris felér egy turbo cserével árban." Utólag visszaolvasva meglehet, hogy félreértettem a mondanivalót.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
vodkaboy22
addikt
Ez mind szép és jó de mennyivel is drágább indulásnál egy dízel? És ha 50-70%-ban városban használod napi 2*10km-re mennyire is fog gyorsan tönkremenni?
Gazdaságilag évi 20 000km alatt normál magyar felhasználás mellett (min 50% város) nem éri meg. Eltömődik a részecskeszűrő, gyakori lesz a motor kiégetés ciklus (nagyobb fogyasztás), hideg üzem (nagyobb fogyasztás és gyors amortizáció), nagyobb bekerülési költség, nagyobb értékvesztés és drága szerviz legvégén pedig rossz magyar dízel (igen sajnos itthon nem a minőségről híres vagy vedd meg a drágább dízel üzemanyagot ami 30-40ft-al drágább).
Lehet számolgatni. De nem éri meg újonnan. Használtan meg azért nem éri meg mert jóval nagyobb lutri (ki tudja ki gyilkolta előtted a turbót, kettős tömegűt stb...) nem véletlen ugyanolyan árban megy a dízel használtan mint a hasonló benzines pedig új árnál akár 1.5 millával is drágább, de átlagosan 10%-al.Amint látod lehet mindenkinek érvet, ellenérvet felhozni, nem dízel vagy benzin a világ (fekete - fehér ) van akinek az egyik éri meg van akinek a másik. Átlagos Gipsz Jakab János magyarnak nem a dízel éri meg. (Persze vannak kivételek de nagy átlagban)
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
RufuszX
senior tag
válasz vodkaboy22 #168 üzenetére
A modern benzinesekben is sokban van kettőstömegű...
-
Stanlee
őstag
En igaz mas gyarto gepeit neztem, az uj motorgeneraciok eseten ugyanakkora teljesitmenyu motoroknal a benzines es diesel kozott van kb. 500 e HUF differencia vasarlaskor. Igazabol lenyegtelen az uj motoroknal, hogy a turbot, kettostomegut a dieselen vagy a benzinesen csereli az ember, mert elobb vagy utobb ugyis kell (van egy-ket gyarto, akinel pl. kettostomegu nincs, de azt is nagyitovalkell keresni). A javitasi es szervizkoltsegek kozott nagy kulonbseg nincs, es akkor jon kepbe a fogyasztas es az uzemanyag ar kulonbsege, meg olyan elhanyagolhato dolgok mint vezetesi elmenybeli kulonbseg. Meg a kezdeti magasabb vasarlasi ar eseten is a vegen megerte a diesel.
Persze akkor erte meg csak igazan, ha a motorfelujitas koltsegei nem az elso vasarlonal csapodnak le :-)
Ha ma kellene uj autot vennem, biztos diesel-t vennek. De ha hasznaltat kell vennem, akkor is. (Ma mar nem 2005-ot irunk, amikor mondjuk a VW 1,6-os MPI benzinese es az 1,9-es PDTDI kozotti turbocsere van/nincs opciok kozul lehet valasztani a gepjarmufenntartaskor - nagyon szerettem azt az 1,6-os motort, 2 Octaviat hasznaltam el, kozel 230 e km-t tettem belejuk.)
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
sdd2
veterán
-
RufuszX
senior tag
Családi 206 1,4 hdi 160k-val csak városban rohangalasra nagyon ritkán autópálya. Nulla szerviz igény a kopó alkatrészeken kívül. De ezeket senki nem fogja elhinni. Alapvetően hitvita az egész meggyőzni senkit nem fogunk (és nem is akarok), csak látatlanban ne vágjuk rà élből hogy drágább, szarabb úgy hogy közünk sem volt hozzà...
Egyébként az az 1.6 hdi nagyon eltalált motor amit említesz (és nekem is van + a családban még 2), csak normálisan kell vele bánni.
[ Szerkesztve ]
-
RBJ
addikt
Tudtommal ez vitara topik nem benzin vs diesel párbaj. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy 13 éve 1.4 vvti corollám van soha semmi nyűgje, most ez 1.4d 4d auris ra lesz cserélve. Két külön kategória két külön vezetési stílus lesz.
Ubuntu / Realme GT2 / Fitbit charge 6 / Gaggia Classic / Xbox Series S
-
apaszka
veterán
Hát szépen szét van offolva ez a topik.
Jöhetne valaki rendbe tenni az tuti?https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
User64476
őstag
válasz vodkaboy22 #143 üzenetére
Na így már megnyugtatóbb, kíváncsi lettem volna, hogy sikerül beletenni a hengerfejbe Az olajcsere intervallumok kitolása szerintem tiszta marketing, nagyon nagy gyilkolás nélkül minden motor elmegy 100e km-t, ha utána letérdel az meg már nem az első tulaj problémája aki addigra rég eladta... Én benzinesnél is a 10e km-es csere híve vagyok, a motor vére az olaj.
-
bajnokpityu
félisten
válasz vodkaboy22 #155 üzenetére
vitarába is 0w20 kell. sok mindenben hasonlít a vitara 1.6 szivója a skyaktivra. kompresszió annyira nem durva, de viselkedésben elég hasonlóak.
viszont a gyári olaj+szűrő+munka suzukinál asszem15rugó. és ha jól emlékszem 15ezrenként kell cserélni.
vitara városi+város körüli fogyija első kézből: nyáron 5.6 télen 6.5. 7 litert ezzel kb csak padló-satu felváltva használattal lehet összehozni.
RufuszX: van ismerősi körben néhány 2.0TSI. TC szerint ezek totál hulladék fos blokkok, csoda, ha beindul kategória, de több (húzott és nem húzott) 1.8TSI, TFSI, RSt ismerek bármi hiba nélkül 200e fölötti futással. Többnek még gyári a kettőstömegűje is, turboja mindnek, olajfogyi nincs, hibakód computerbe nincs (égéskimaradás esetén kéne vinni szivószelepeket takaritani).
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
RufuszX
senior tag
válasz bajnokpityu #178 üzenetére
Pont erre is írtam, hogy megfelelő kezelés és gazda mellett ezeknek a motoroknak és alkatrészeknek is el kell mennie 200k fölé gond nélkül, sőt...
15 ezres intervallumot adna meg a Suzuki? Ezt örömmel hallom, ha igaz.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
pár éve kinti újságoktól indul a vw lejárató kampánya. nem vagyok hívő, és én se tartom tökéletes tervezésűnek őket, de egyáltalán nem annyira szarok, mint mondják. volt 1db auto, aminél valamiért magas volt az olajfogyi.
Majd EA888as blokkokat (1.8 és 2.0 TSI, TFSI) azonnal kikiáltották olajevő szörnynek. én meg láttam már ignis blokkot út közben orrom előtt felrobbani. most akkor gyilkos az összes ignis-t kéne skandálni?le nem megyek megnézni, mi van a füzetben, de úgy emlékszem 15e. de az is lehet, h 20e, vagy 1 év. sztem a legtöbb vitarát városban fogják hazsnálni, sose fognak elmenni 15v 20ezret egy olajjal, hamarabb lejár az 1 év.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
vodkaboy22
addikt
válasz bajnokpityu #178 üzenetére
Na ez nekem is új! Kösz az infót az viszont megnyugtató, hogy 15eFt-ból megáll a dolog. Az ismerősi körben lévő mazda6 ugyanezt majdnem 100eFt-ból oldja meg
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
RufuszX
senior tag
válasz vodkaboy22 #181 üzenetére
Főleg örvendetes annak fényében, hogy most rákerestem és csak a 4L olaj 12k.
-
bajnokpityu
félisten
ugyan nem kérte a könyv, de mi 1500nál kidobtuk a gyári olajat, egy cserén már túl vagyunk. többi márkához képest filléres a gyári "fullszintetikus" suzuki olaj cseréje. és 0w20, abban is biztos vagyok.
abban már nem, csak a szalonban mondták, hogy ez eneos olaj.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
batai15
félisten
válasz bajnokpityu #183 üzenetére
régi swifteknek eneos a gyárija..
-
Integrale
veterán
Miért kéne 150-200e km-nél turbót cserélni? Azért mert nem tudsz turbós autót használni, még nem kell butaságot írni. Leírtad utána a tutit, olajat lecseréled 10e km után, bemelegíted majd visszahűtöd, és nem lesz semmi baja.
Rusi: Az előző Vitara 2005-től gyártott modell, az Ignis pedig igazából 2000-től 2003 a magyarországi gyártás kezdete.
sdd2
"A Suzuki mostani dízelkínálata: Swift 1.3 DDiS, S-cross, Vitara 1.6 DDiS mind Fiat dízelmotorok, vagyis olasz a dízelmotor amit én nem nagyon ajánlanék senkinek. Nagyon hangos, nagyon remeg tőle az autó és kételkedem a megbízhatóságában is."
LOL, az egyik legjobb dízeleket a piacon a Fiatnál találod, az 1.3-nál sarkalatos az olajcsere, nem a gyári 50! e km-t kell betartani, hanem mint fentebb is írtam. A hangerő és a remegés autónként eltérhet, zajcsillapítás, motortartóbakok stb. Az 1.6-os kifejezetten jó motor. De a felhasználói vélemények is ezt tükrözik, nem kell az előítélet.
Korábban írtad a Fordtól Mazdához érkező motorokat, igen amik a PSA-tól jönnek eredendően (HDi).
batai15: a helyesírásod még a régi. osztóköre
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
vodkaboy22
addikt
válasz bajnokpityu #183 üzenetére
Na ezek jó infók.
Rakom talonba, hogy mire ideér a kocsi mindenre legyen válasz. Téligumira is nézegettem már. Viszont oda biztos veszek használtan valami 16"-os lemezfelnit arra olcsóbb is a gumi.
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
batai15
félisten
ha már felni, mi a vitara osztó köre?5x112 ?
-
bajnokpityu
félisten
válasz Integrale #185 üzenetére
jaja, az az 50e az durva túllövés volt. három olajcsere, és kuka a blokk.
de, ha jól emlékszem cikk jelent meg az 1.3 dieselről, hogy nem felújíthatóra, és 150e km-re tervezték.egy nagy geciség van a vitaránál (és egyébként több más márkánál is) az, hogy guminyomás szenzor kötelező minden autóba, és a suzuki ezt egy 12e/db árú szeleppel oldja meg. tehát 10 a lemezfelni, 20 a gumi, 3 szerelés, és 12 a szelep(ha éppen van raktáron, ha nincs, akkor 20e a listaár)
ezt néhányan ABS jeladóval is meg tudták oldani, aminek ráadásul a hivatalos életciklusa se 5 év, mint a szenzor esetén... és amikor mi vettük a vitarát, még nem álltak rá a kinai gyártók, nem volt 8rugóért szelepszett.t
batai15: 5x114.3x60
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Integrale
veterán
válasz bajnokpityu #188 üzenetére
Láncot kell cserélni 150 körül az 1.3-ban. Egy barátomnak és munkatársamnak is van 1-1 Puntoja ezzel a motorral, mind a kettő 200e felett jár, a gyári periódust elfelejtették, és cseréltek láncot, nincs velük probléma.
Illetve bizonyos modellek esetében páralecsapódás miatt lehetnek problémák, de ez sem feltétlenül a motor hibája, sok kaszni, sok speciális megoldás."Bad reklám is reklám too"
-
vodkaboy22
addikt
válasz bajnokpityu #188 üzenetére
MIcsoda csoda? Mezei gipszjakabtól alkudott 16"-os lemezfelnit fel se rakhatok a gépre???
A suzuki is kezd elkurvulni, ha így van...Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
apaszka
veterán
válasz vodkaboy22 #191 üzenetére
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
bajnokpityu
félisten
ez ha jól tudom még nem kompatibilis a vitarával. 2015től más szelepet használ, igy ezek talán más frekin kommunikálnak.
olyan felnit raknak rá, amilyet akarnak az emberek, de akkor jön a műszerfalon a hibajelzés, hogy alacsony guminyomás. És akkor semmi mást nem képes mutatni a műszerfal, meg ha jól tudom, akkor narancssárgára is vált.
Amúgy nem feltétlen hülyeség, pláne, hogy ideje nincs teljesértékű pótkerék. Magam részéről mindig körbejárom a kocsit indulás előtt, h rendben van-e a guminyomás.
Csak azért említettem meg, mert ez is hozzátartozik az összképhez. Nomeg a gyárirádió, ami bosch termék is sajnos 1.1es mirrorlinkes, tehát csak néhány fajta programot lehet kirakni a telefon képernyőjére. 1.0 maradt volna, szinte minden proggit lehetett volna tükrözni.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Pickit3
aktív tag
válasz vodkaboy22 #191 üzenetére
Simán felrakhatsz a gyárihoz hasonló 16-17" felnit csak a fidesz fog sírni a műszerfaladon. Ha veszel a felnikre mérős/jeladós(?) szelepeket aminek darabja 12k akkor megy mint a gyári.
Ez nem Suzuki fícsör. A tpms minden új kocsiban jelen van.
-
batai15
félisten
és ezek a specó szelepek minek? kemez felniről nem lehet ki applikálni?
-
Thome
addikt
válasz bajnokpityu #193 üzenetére
És nem lehet kiikapcsolni programozással, hogy ne figyelje a guminyomást?
-
bajnokpityu
félisten
Ki kell szedni a gyári felniről a szelepeket, berakni pl egy pótkerékbe mind a négyet, igy garantáltan nem fog jelezni. 4 év múlva műszaki, addigra majdcsak lesz kinai verzió. hozzátenném, nem ócsójánoskodom, úgy fogtam fel, ennyit megér a gyerekek, anya biztonsága.
25ezerért kiütni a programból sztem nem oké, ha 48ért még vigyáz is ránk..
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
batai15
félisten
válasz bajnokpityu #199 üzenetére
olvastam hogy ithol kapni már megfelelő menetes szelepet amibe a cserélhető a tömítés, mert hogy általába az megy tönkre nem a szenzor.
A pótkerékbe cucc azért nem jó mert egybe van építve a szeleppel, és 1 kerekébe max 1 szelepet rakol csak..
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Facebook és Messenger
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen