- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- TP-LINK routerek
- Kriptovaluták és az adózás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gusztáv
addikt
Én viszonylag rendszeresen taxizom, és még nem nagyon volt rossz tapasztalatom. Volt olyan is, hogy benn felejtettem egy projectort a hátsó ülésen, és az is meglett. De mondjuk mindig telefonon rendelek kocsit, és egy társasághoz ragaszkodom. De amit az Uber-el művelnek az gusztustalan, mert jó láthatóan csak a taxis lobbi érdekeit próbálják érvényesíteni.
- a taxi társaságok is egyéni vállalkozókkal dolgoznak, így ők sem jelentenek garanciát az adózásra
- a taxisok tapasztalatom szerint elég ritkán használják a biztonsági övet, sokszor igen kreatívan parkolnak
- nem tudsz gyereküléses taxit rendelni, még egy fránya ülésmagasító sincs náluk, a taxitársaság szerint taxiba nem kell ilyet használni
- az Uber rendszerével ellentétben simán lehet fekete fuvart bonyolítani, csak nem kell a taxiórát elindítani
- az elszámolás alapját képező taxiórát senki sem vizsgálja, hogy nincs e megpiszkálva (bezzeg a pénztárgépeket)
- a fix tarifa a 400 Ft-s benzinárhoz lett kalkulálva, de eszük ágában sincs csökkenteni, pedig most jóval alacsonyabb az üzemanyag ár4 - mindenki szabad akaratából használja az Ubert, ezze vállalva a kockázatot, hogy baleset esetén max polgári peres úton tud kártérítéshez jutni. A másik félben okozott kárt meg a kötelező biztosítás fedezi.
5 - a probléma ott van, hogy a magyar állam nem akar megegyezni az Uberrel, mindent megtesznek hogy ellehetetlenítsék a szolgáltatást. Jól látszik, hogy folyamatosan újabb dolgokba kötnek bele (ahogy az előző kifogásolt dolgot teljesítik). És a sofőröket egyre extrémebb szankciókkal fenyegetik (rendszám levétel, 9 büntetőpont, vidéki rendőrők felhozása Budapestre). Érdekes mód Livániában a helyi NAV meg tudott egyezni az Uberrel. És itt merül fel a kérdés, hogy vajon erre mi a magyarázat? Az, hogy az anyacég nem itt adózik, az ordas nagy kamu. Sem a Facebook, sem a Google ellen nem vívunk szabadságharcot, pedig ők ennek a nagymesterei, az Uber-nél nagyságrendekkel több pénz után adóznak valami egzotikus országban, miután a magyar online reklámpiacon elköltött pénzek nagy részét ők teszik zsebre.
[ Szerkesztve ]
Laci
-
JamesHun
addikt
1) miért jogtalan?
a taxisok sírták ki ezeket a változásokat és akkor a több 100 taxist senki nem siratta akik nem tudták meglépni az előírásokat amit kilobbiztak
2) nem minden személyszállítás taxiszolgáltatás, nem is minden személyszállító mehet buszsávban, nem állhatnak be a taxis várókba, nem vehetnek fel találomra utasokat
így ha ezekre ezek nem vonatkoznak, az uberre miért?
3) és miért megint csak az uber van elővéve
blabla, oszcar és társairól megint csönd van és semmilyen akciót nem indítottak ellenük
4) az meg meg sem fordult senkinek a fejében, hogy netán hozzá is lehet nyúlni a törvényekhez, szabályzásokhoz, hogy haladjunk a korral
5) minek a fix tarifa a taxisoknál? ennyi erővel lehetne összesen 1 cég az egész bp-re, mert nincs sok értelme 5-6 társaságnak üzemelnie, ha ugyan annyiért visznek
6) mikor kapnak a taxisok is hasonló nav vizsgálatot, mint amiket az uber sofőrökre csináltak
7) ha megszűnne a taxikban a KP, máris biztonságosabb lenne a taxizás és beköthetnék magukat a sofőrök is, mert nekik persze azt nem kell, én meg ha megtörök egy taxis fizethetek többlet pénzt (a biztosítóm), mert megsérült jobban a sofőr, mert nem votl bekötve, mert nekik nem kellSeriesX: JamesSHun
-
MageRG
addikt
A jelen mínusz egyedik pillanatban meg pont a taxitársaságok élveztek jogtalan piaci előnyt a törvényi monopóliummal és a kiharcolt kartelláraikkal.
Amint most látunk, az a piac természetes válasza. Nem az alternatívákat kell eltaposni, hanem a szabályozást ügyfél- és piacbaráttá tenni."De nem ám. "
Kifejtenéd bővebben? Van magyar képviselet, ügyfélszolgálat. Tudtommal a söfőröket sem importálják."What is bravery, without a dash of recklessness!"
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation Plus 2024 Extra/Premium - A teljes májusi lista
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ford topik
- Xbox Series X|S
- Ukrajnai háború
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen