- Windows 11
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
Új hozzászólás Aktív témák
-
And
veterán
Szerintem ez így nem igaz. A fény sebessége minden körülmények között (azaz minden vonatkoztatási pontból figyelve) ugyanakkora. A fénynek nincs relatív sebessége. A sebességek különbségének maximuma is mindig c. Ha konkrétan két 0,75*c sebességű tárgy halad egymás felé, akkor a relativisztikus sebességek összeadása szerint az egymáshoz viszonyított sebességük 0,96*c lesz. [link].
-
And
veterán
Végiggondoltam. Arra jutottam, hogy még mindig nem igaz, de engem meg lehet győzni . Ha egy pontból nézve egy test sebessége 3/4*c, és egy másik testé is ugyanekkora, de ellentétes irányú, akkor sem lesz az egymáshoz viszonyított sebességük 3/2*c. Hiába kapod látszólag ezt az eredményt egy "harmadik" ('fix'? mihez viszonyított?) pontból nézve, attól a két test még nem fog a c-nél gyorsabban mozogni egymáshoz képest. Márpedig az eredeti felvetés erről szólt. Tehát szerintem az a 2*c továbbra is csak egyetlen c, még ha látszólag nem is.
-
And
veterán
Akkor máshogy: mérhetünk-e két ellentétes irányban haladó tárgyra külön-külön 1/2*c-nél nagyobb sebességet magunkhoz képest? Igen. E két test egymáshoz viszonyított valódi (relativisztikus) sebességének vonatkozásában helyes-e az az eljárás, hogy ezt a két sebességértéket minden további nélkül összeadjuk? Nem. És szerintem ez a lényeg, és ez az, amivel mindegyikünk tisztában is van.
-
-
And
veterán
válasz Dare2Live #124 üzenetére
Az adott speciális esetben (fekete likak) nem pont arról van szó, hogy mégicsak "valódi" tömeget von el belőlük a spontán keletkező részecskepár negatív energiájú (tömegű) tagja? Vagyis egy olyan tömegből lesz egyre kisebb, amelyből elvileg nem távozhat semmi. Így egy hosszú, de egyre gyorsuló folyamat során valós tömeg alakul valós sugárzássá (nem spontán bomlással), eredetileg virtuális részecskepárok közreműködésével.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bestbuy játékok
- Háztartási gépek
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Dragon Age: Origins
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Óvodások homokozója
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen