Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Crystalheart #68 üzenetére

    Nem értek veled egyet. A tételezgetős tanulás nem fog az összefüggések felderítésére, megértésére, keresésére kényszeríteni. Arra azonban igen, hogy egy adott témában keresd ki azokat a pontokat, amiket nagy valószínűséggel fognak fonotsnak tartani. Simán lehet egy szóbeli vizsga beszélgetős, elkezdünk beszélgetni valamiről, és szépen át is vesszük a témát.

    A jelenlegi magyar oktatási rendszer legnagyobb hibája szerintem az, hogy az érettségi benne nem egy köztes lépcsőfok, hanem maga a nagy cél. mindenhonnan ezt szajkózzák, és eszerint is tanítanak, tisztelet a kevés tanárnak.Volt olyan tanárom, akivel lehetett napi akutalitásokat megbeszélni, hogy miről mit gondol, és egyáltalán mik vannak mögötte. Vagy matektanárom, aki tanított olyanokat, amik még a tananyag környékén sincsenek, emelt óraszám mellett sem. Nála pl szóbeli felelet ebben a formájában nem volt, és írásbeli is csak nagyon kényszerből, amikor kellően átrágtuk magunkat egy-egy fontos témán. De az órai munkánkra kaptunk annyi jegyet, hogy Of nem győzte beírogatni őket utólag.

    ami a történelemnél még nagy bajom: kilökjük a térképet a táblára, és letudtuk a szemléltetést. időtengelyt pl alig-alig használnak a tanárok, folyamatábrákat meg mégkevésbé. pedig azokkal többet lehet elmondani, ha okosan hazsnálják, mint akár húsz oldallal.

    Ha meg az ének-zene oktatást nézem, hogy visszatérjek a kezdőtémához is valamennyire: addig nem tanítottak nekem zenetörténetet, amíg nem jutottam el Fellegi Ádám házihangversenyére. Ott megtanultam sokmindent egy-egy darabról, a motívumokról a zenében, egyáltalán mik a motívumok, stb. Egyetlen koncertje érdekfeszítőbb, és több információt tartalmaz, mint egy egész évnyi énekóra suliban. Ehhz megjegyzem, jártam zeneiskolába is, és hááát had ne mondjak semmit.

Új hozzászólás Aktív témák