Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dchard

    veterán

    válasz bambano #7 üzenetére

    "a taxi alapból nem drága. központi rendelet szabályozza az árakat, tehát az ára annyi, amennyit a fővárosi önkormányzati hivatal megszab, nem pedig a taxis kénye-kedve szerint van"

    A kettő nem zárja ki egymást. Emlékeztetlek, hogy az egységes tarifával a taxis jól járt, mert a szabályzás előtti "piaci" árakhoz képest 30-50%-kal drágább most taxiba ülni. Vicces is lenne, ha még a taxis háborogna hogy nem akarok 30-50%-kal több pénzt ugyanazért a munkáért.

    Az Uberrel kapcsolatban sokkal inkább a kéz kezet mos elvét látom érvényesülni: az állam, önkormányzat (karhatalom) tisztán tartja a terepet a konkurencia elől a belterjes taxis maffiának, cserébe a taxisok lejattolják a lóvé egy részét mindenféle mondva csinált önkormányzati díj formájában.

    Én továbbra is azt gondolom, hogy amennyiben az Uber sofőr rendesen leadózza az így keresett jövedelmét (bevallja) akkor nincs ezzel semmi gond. Az, hogy ezt a sofőr megteszi-e vagy sem, viszont nem az Uber felelőssége. A többi díjat meg nem kell fizetnie (droszt pénz, sárga rendszám tábla), mert nem is használja sem a drosztot sem a buszsávot. Én mint utas (akiért ez az egész van elvileg) továbbra is azt látom, hogy az Ubernél lényegesen több lehetőségem van úgy elmondani a véleményemet, hogy abból adott esetben változás is legyen, és fordítva. Például ha én rendszeresen összehányom valaki kocsiját, nem fogok autót kapni. Ha viszont egy sofőr tróger szolgáltatást nyújt, az meg nem fog fuvart kapni. Hol van ilyen a normál taxinál? Hiába a szabályozás, a színvonal még mindig hullámzó, pedig elvileg ezért fizetjük a megemelt tarifát.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • GeryFlash

    veterán

    válasz bambano #7 üzenetére

    Első bekezdés ---> nem az utast szolgálja a rendelet, mivel kizár egy olyan szolgáltatást, aminek az utasközönségnek elég nagy (és egyre erősödő) igénye volt.

    Versenypiac----> nem a taxisokat vonom kérdőre (itt), hanem magát a rendeletet. Hadd választhasson az ember különféle szolgáltatások közül. Az egyik drágább és biztonságosabb (egyáltalán nem biztonságosabb egy taxi mert 3 évvel újabb meg egyéb kreténség, de tegyük fel van értelem a szabályoknak, így a minőség jobb), a másik olcsóbb és fizetéssel se vernek át. Majd az utasközönség eldönti melyik éri meg neki. Nem mintha gazdagék amúgy taxi helyett uberzenének valaha is, de ha például lemerül az órám, elkésnék egy zh-ról tömegközlekedéssel ne 15 ezer Ft legyen bejutni. Vállalom azt az eddigi gyakorlatból lejövő állati magas kockázatot hogy megdöglök az Uber miatt.

    Harmadik bekezdésed egész jó lett volna, ha a szépen felállított érvelésedet nem döntötted volna romba az ,,úgyhogy a rendes taxisoknak se fenékig tejfel." dologgal. Tehát akkor mindenkinek félni valója van, függetlenül attól, hogy lehúzós vagy sem. Jó az ellenőrzési rendszer, remek. Hogy lehet, hogy egy út egyszer ennyibe, máskor annyiba kerül? És ubernél miért nem? Nem lehetne legalább ezt átvenni, ha már muszáj, hogy maximum 5 éves, ilyen-olyan kretén előírásoknak megfelelő autókkal vagyok hajlandó megtenni az utat?

    Negyedik bekezdésre nem tudok reagálni, kiragadtál 5 szót aminek magába nincs értelme.

    #8 dchard: ,,Például ha én rendszeresen összehányom valaki kocsiját, nem fogok autót kapni. Ha viszont egy sofőr tróger szolgáltatást nyújt, az meg nem fog fuvart kapni. Hol van ilyen a normál taxinál? Hiába a szabályozás, a színvonal még mindig hullámzó, pedig elvileg ezért fizetjük a megemelt tarifát."
    +1

    [ Szerkesztve ]

    Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

  • -Skylake-

    addikt

    válasz bambano #7 üzenetére

    Azt megkerdezhetem , hogy amugy szerinted mi koze van BARKINEK is ahoz , hogy en kinek fizetek azert hogy munkaba menjek ? Itt arra celzok hogy nagyon ki van utalva az uber merhogy jajjajj szegeny taxisnak mennyi engedelyt kell fizetni meg fsztudja. Oke , de ki a pcsnak van ahoz koze , ha en egy random embernek fizetek , hogy elvigyen ? Erdeklne , hogy kerul ide az allam esatobbi. Az uberrel egyetlen problema van , megpedig az hogy sajna sok orszag vezetosege egy nagy csicskatarsulas. Nem tetszik nekik , hogy van jobb. Ha olyan kurvara az utasokert lenne a taxi , akkor olyan aron is lenne. Keleti - Erd 9600ert mentem haza. Szerinted ez normalis ? Szerintem takarodjanak nyugodtan , en nagyon nagyon drukkolok az ubernek.

    [ Szerkesztve ]

    "Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

  • Lala77

    tag

    válasz bambano #7 üzenetére

    Egyetlen mondatod sem arról szól, hogy UTASként mit gondolsz az egészről.
    Szülőd vagy a munkád oda kötődik hogy így véded a taxit és a mostani árakat? Vagy milliárdos csemete vagy? Bár akkor mondhatnád, hogy uberrel utazzanak a szegények, oszt leszarnád.

    Ha a taxi ára a normális ártartományban lenne rögzítve, akkor nem lenne gond. Akkor az uber lehet, hogy el se indult volna komolyabban. Viszont majdnem kétszeres áron rögzítették az addigi (és államilag nem szabályozott) versenypiaci árakhoz képest! Jó, a cégek egymás árai alá mentek, de érdekes mód 160Ftért is megérte egy km.

    Ja, és a szöveged:
    Versenypiac": a versenypiac azt is jelenti, hogy mindenki egyenlő feltételekkel vesz rajta részt. ezt nem akarja az uber elfogadni." - te hallod is amit beszélsz? Nem tűnsz egy közgazdász típusnak :) Egyenlő feltétel az államilag rögzített ár? Az hol versenypiac? Azelőtt az volt. És elhiheted, hogy kurvára nem az utasok érdekében történt a változás.
    És tudod mit, ha az ubert nem basztatnák, akkor is meglenne a piaca mind a kettőnek. Aki konzervatív, az úgyis taxizik tovább, aki meg hív ubert, lehet, hogy inkább gyalogol egyet, ha taxis árral számolja ki, hogy mennyibe kerülne az út.

    Egyetlen előnyös tulajdonsága lehetne a taxinak, hogy követelmény szerint fiatalabb az autópark és a buszsáv használata. De nekem nem ér meg egy 20 perces úton pluszban 2-3000 Ft-ot hogy sárgább autóval utazzak. Amellett sosem jött értem szakadt autó, sőt. A 2x-es árra mondhatod, hogy megteheted, de tényleg nem értem minek, ha megoldhatod fele annyiért?
    Az olyan dolgokról például nem is beszélve, hogy most engem kerestek, hogy valamit otthagytam az egyik autóban (nem volt ismerős a cucc, így keresik tovább a tulajt). Régebben taxistól hallottam, hogy hogy vágott át külföldieket (nem adott oda akkor vásárolt dolgokat a csomagtartóból, mert nem vették észre), és büszke volt rá.
    Az uber sofőrt értékelik az utasok, és ha valamit rosszul csinál elindul afele, hogy nem kap fuvarokat. Senki nem fog betelefonálni a taxitársasághoz, ha nem valami extra kellemetlenség volt a sofőrrel, de az uberen minden utat értékelsz, addig nem is kérhetsz másikat.

    Szóval nem értem a véleményedet.

    ingyombingyom

Új hozzászólás Aktív témák