- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
Új hozzászólás Aktív témák
-
Plasticbomb
addikt
Javaslom, nézd át, hol kell vesszőnek lenni és hol pontnak, nagybetűnek. Így kicsit olyan, mintha most rúgtak volna ki, és teljesen dühös lennél valamiért rájuk, ezért írtál róluk egy cikket...
Amúgy tetszik!
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
trufa12
addikt
Jó ez a kis iromány .) ismertető , Nekem tetszett. A helyesírás fontos de nem kötelező . Én így is értettem miről szól az egész.
Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
-
atee
őstag
válasz Plasticbomb #1 üzenetére
Köszi Nem nem rúgtak ki. Későn hulla fáradtan írtam. Már a tököm ki volt vele, de be akartam fejezni. Ki is maradt belőle néhány dolog.
D-day 2002-01-04 01:54
-
kirkri
addikt
Nekem tetszett.
Szeretek olyan munkakörökbe betekintést nyerni ami az enyémtől merőben eltér. Még akkor is, ha kb. 10 éve nem ültem buszon. Viszont gyerekként buszsofőr szerettem volna lenni.Remélem lesz folytatása, esetleg pozitív élményekkel is.
21 éve a Prohardveren! ™
-
atila4
senior tag
Nekem az a tervem, hogy buszsofőr legyek. Szóval nekem hasznos olvasmány volt.
Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG
-
trufa12
addikt
Az a poén én is gondolkodtam még 1 éve ezen. de magamtól is eldöntöttem nem szeretnék végül is az lenni.
Ezután meg hogy elolvastam végképp nem persze tudom hogy a munkaadótól függ hogy milyen a meló de nem nekem való ez.Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
-
atee
őstag
Én teljesen más pályáról tévedtem ide. Vezetni mondjuk mindig szerettem. Azt gondolom, hogy ez egy jó foglalkozás. Ideális esetben lehet vele jól is keresni. Igaz ezt az én jelenlegi példám nem támasztja alá Buszsofőrt elég sokszor keresnek is. Igaz most, hogy csak a 24. életév betöltése után lehet D jogsija valakinek. Így még kevesebben lesznek azok akik ennyi idősen még nem helyezkedtek el más területen.
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Az biztos, hogy nem mindenki alkalmas erre. Viszont tényleg nem azért írtam, hogy bárkit is eltántorítsak. Van egy barátom. aki miatt végül ebbe bele vágtam. Na ő pl. tényleg nagyon jól keres buszozással.
Illetve, ha nem az egyik legrosszabb Volánhoz megy az ember akkor a Magyar viszonyokhoz képest jól is lehet keresni.
Engem az lepett meg, hogy az a hiedelem, hogy az ország nyugati fele jobb helyzetben van. Sokat elárul az a nem hivatalos adat, hogy a 19 megyéből. Ez a Volán a 18. helyen van az összesített rangsorban. Szomszédos megyében a dupláját keresik pl. ugyan azon munkakörben. Nincs is felvétel szinte sosem.D-day 2002-01-04 01:54
-
finest
őstag
Nagyon tudom tisztelni a buszsofőrök hivatástudatát, amivel nap mint nap, ünnepnapokon is, hajnalok hajnalától késő estig melóznak, h utazhassanak mások ide-oda, miközben a saját családjukat alig látják.
Húsz évig heti rendszerességgel jártam egy vonalon, és "törzsutasként" több sofőr is nagyon közeli ismerősömmé vált, és nagyon élveztem azt az állandóságot, amit a jelenlétük biztosított a vonalon.
Sok sikert kívánok a munkahelyeden![ Szerkesztve ]
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
McDog
aktív tag
Nagyon tetszett a cikk. Ez a betanításos dolog más szakmára is jellemző, nincs arra se idő, se ember, hogy a kezdővel foglalkozzon, de ha nem menekül el, akkor a saját tapasztalatán, sokszor saját hibájából, kárából, jobban megtanulja a szakma csínját-bínját, mintha hetekig a feje felett ülnének és magyaráznának.
-
atee
őstag
Igen ez így van.
Nem írtam bele, de volt úgynevezett típus ismeret is. Ez arra lenne hivatott, hogy az általam vezetett autóbuszokat megismerjem. Ez úgy nézett ki, hogy 1 hónap munka után behívtak rá. Majd az ember elém tett egy papírt, hogy írjam alá. Ő megtartotta az ismertetéseket
Illetve fél évente van egy tesztlapos "vizsga". Berángatnak a központba és lediktálják a válaszokat. Beszedik és el van intézve. Mindenki megfelelt...
Ilyen és hasonló dolgokért emberek pénzt kapnak.. ez a vicc.D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Pár rövidebb cikkre még van mesélni való. Lehet rászánom magam és lesz rendszeres "napló"
D-day 2002-01-04 01:54
-
Carlo009
tag
Nagyon jó olvasmány! Egy nap hány órát dolgoznak a buszsofőrök? Mindig másik buszt vezetnek vagy van "megszokott saját" busz is?
-
atee
őstag
Hivatalosan itt van, hogy mennyit lehet vezetni egy napon vagy egy héten összesen. Illetve, hogy mennyi pihenő időt kell két alkalom között. [link]
Pofon egyszerű
A gyakorlattal ez szinte összeegyeztethetetlen. Főleg mondjuk egy maszek vállalkozónál, tele turistákkal.
Amikor minden nap programod van velük. Baromira nem érdekli őket, hogy neked mennyit lehet menned egy nap és mennyit kéne pihenned utána. Mivel spórolás megy mindenhol. Ezért egy sofőr megy a kettő helyett.
Gyakran kockáztatva a nagyon komoly bírságot. Digitális kártyákat nem lehet kijátszani. Akkor elő fordul, hogy alkalmanként más kártyáját használják. Ez bűncselekmény! A régi menetíró korongok meg olykor a kukában végzik.
Mindezek nem jelentik azt, hogy a sofőr nem felelőssége tudatában ül a volán mögé. Pusztán azt, hogy ez a szabályozás szinte semmi mozgásteret nem ad. Illetve, hogy két sofőrrel nem éri meg sajnos senkinek egy-egy ilyen kaland.
Más a helyzet a Volánnál. Mivel az ellenőrzés itt nem fenyeget ezért mindenki megy és kész. Elvileg úgy van összeállítva minden járat, hogy beleférjen, de a gyakorlat itt is teremt kényszerhelyzeteket.
A tegnapi napom hivatalosan úgy nézett ki, hogy 4 előtt kicsivel ébresztő. Vége 22:55 Kimenni a buszhoz 10+ km. 5 kor indulás. Pár kanyar majd egész délelőtt 4.5 óra pihenő. Utána kisebb 40-50 perces megszakításokkal, de menni kell éjszakáig. Természetesen ilyen extrém esetben a másnap mindenképp szabad. Legközelebb hétfőn dolgozom. Amikor egy távolabbi városba indulok hajnalban. Ott van 6 óra semmittevés. Általában elmegyek úszni egyet Délután meg vissza és végzek 15:30 körül. Még lehetne sorolni. Majd később kitérek rá a következő írásomban, miként dolgoztam még.A busz azoknak akiknek van külön vonaluk már. Azoknak mindig ugyan az. Kivéve, ha javítani kell. Akkor jön a tartalék busz ami kivétel nélkül! Valami rettenet lesz. Megkérdőjelezem az alkalmasságukat is, de nincs más.
[ Szerkesztve ]
D-day 2002-01-04 01:54
-
Misi1979
őstag
Köszönöm a cikket! Nekem van egy pta-4000+(16), anno ezen tanultam programozni "Fekete Vonat", valaki?
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
-
JHC
tag
Nem szabad leszólni a 260-as típust, mert korunk elnyűhetetlen csodája. Classic-ként tovább fognak még élni, felújítva és már nem saját motorral. Nekem most is kedvencem még a 260 távolsági változata, mert kiváló a légrugózása, magas támlásak az ülések, csak kár hogy nem sikerült egyformára megválasztani az ülés távolságot, mert nem mindenhol fér el a hosszú lábam.
Rengeteget adtunk az oroszoknak, futnak még talán az afgánoknál, és Kína külső tartományaiban is talán. Rába motorját D10-sé alakítva a fogyasztása is javult. Olvastam tesztet ahol a 415, a merci egy típusa, és egy Volvo típus fogyasztását mérték ugyanazon a belvárosi szakaszon. Azért ugye azt tudjuk, hogy a belvárosi buszok nem annyit fogyasztanak 100 km-en mint a távolsági járatok mert itt sok az elindul-megáll-elindul játék. Amennyire rémlik, talán a Volvo fogyasztott legtöbbet 48 litert, a merci 46-ot, és a 415 beérte 38 literrel.
Az hogy az Ikarusz-ok füstösek, nem annyira konstrukciós hiba, a hiba a karbantartás nem megfelelősége, és a sofőr hanyagsága, aki hallotta a Józsi bácsitól, hogy a dízel motort nem szabad pörgetni, és ezres fordulatszámon kínozza padlógázon a szerencsétlent, holott aki ismeri a D10-et az tudja, hogy 1300 alatt alig van nyomatéka, mert csak e fölött indul meg igazán a turbó.
A karbantartásról annyit, amikor zöldkártya külön volt elvégezhető akkor is megoldották a Volánok belsőleg, hogy okosan de átment zöldkártyán a busz. Ha neadj Isten kiszedték a porlasztókat, akkor is csak azt nézték, mekkora nyomáson indul meg a porlasztás, arra már nem figyeltek, hogy utána csepeg, vagy ahogyan szaknyelven mondjuk "hugyozik" a porlasztó, és nem porlaszt. Pedig ha ekkor kicserélnék a csúcsokat akkor ötezer km alatt visszahozta volna az árát, és onnan csak megtakarítást hozna. Ezeken a darabonként 5000-10000 forintos dolgokon múlik leginkább a motor füstje.
Írtam ezeket úgy, hogy 4 évig zöldkártyás voltam egy cégnél, és bizonyítékként álljon itt egy példa. Az egyik ismerős öreg dízel autója már a végét járta, kopott is volt a motorja, vagyis szépen csipegette az olajat, a porlasztó csúcsok is oda voltak benne, mert elég nehezen indult, és eléggé keményen kopogósan járt a megnövekedett gyulladási késedelem miatt. Mivel úgyis csak a csúcs cserére volt pénze, kíváncsiságból elhozta az autóját mérjünk füstöt előtte és utána is. Az előtte mérésnél úgy teleköpte a műszert korommal, hogy az megvakult; le kellett törölgetnem az érzékelőjét. Az utána mérésnél viszont közel a gyári értéket tudta a kocsi, és mindezt úgy, hogy már kevesebb a kompressziója. -
atee
őstag
Elnyűhetetlen az nem azt jelenti, hogy ebben a korban még helye lenne. Evvel az erővel a szakóca is elnyűhetetlen. Mégis van már korszerűbb eszközünk.
Persze értem amit mondasz erről a típusról és valóban tény, hogy még mennek.
Azért abban egyet érthetünk, hogy 25+ éves járműveknek nem kéne már szolgálni. Vezetni ezeket rémálom. Hangosak és nem mennek. Nem nyílnak és záródnak rendesen az ajtók. Az ablaktörlő leginkább nem töröl rendesen. A fűtés, hűtés se mondható minden esetben megoldottnak. A váltót már említettem az írásomban. A kormányzás se hasonlítható egy mai korszerű járműjéhez. És hosszan lehetne sorolni. Gyakorlatilag azon kívül, hogy még matuzsálem korukban is mennek. És szerte a világban sok van belőle. Más nem szól mellette.
Szép és sikeres volt a maga idejében.
Az infók viszont hasznosak voltak. Így teljes a kép.D-day 2002-01-04 01:54
-
dejaris
addikt
Ezen az irason jot mulattam. Nagyon szellemes
-
kovy79
őstag
Sejtettem, hogy ebben a szakmában is rengeteg "szívató tényező" van, de ennyire nem gondoltam.
Nagyon érdekes téma és jó írás.
Leszámítva ezt az irgalmatlan mennyiségű mondatvégi, mondatközi írásjel hibát.
Hová tud még süllyedni a ph-s lektorálás? Úgy látszik, mindig van lejjebb...[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
kovy79
őstag
Dehogy is az ő vérét szívom. Az írás baromi jó és nem kell mindenkinek példásan helyesen írni, de akinek az a feladata, hogy átnézze és lektorálja, legyen már olyan, aki általános iskolában legalább kettes helyesíró volt!
[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
csibe1
addikt
Igazad van.Néha a falra tudnék mászni a megjelent írásokban hemzsegő hibáktól,
és ez az egész lapcsaládra jellemző.Komolyan kellene már valaki aki rendesen átnézné a megjelenésre váró írásokat,teszteket.Ahogy látom a többség a böngésző a helyesírásellenőrzőjét használja ami kb. kutyát dobálni se jó."Hová tud még süllyedni a ph-s lektorálás? Úgy látszik, mindig van lejjebb..."
Hogyne lenne,a bányászbéka alsó fele még odébb van.Talán....A cikk érdekes,nem nagyon van hasonló témájú írás,de a hibákat tényleg jó lenne kijavítani.
Sokat dobna az íráson.A személyazonosságod meg tényleg óvjad jobban,mert ha úgy gondolják,hogy rontod a cég hírnevét akkor simán kirúghatnak szögletre." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
atee
őstag
Köszönöm!
Sajnos ebben a rohanó világban sokan elfelejtünk helyesen írni. Vagy meg sem tanultunk rendesen! Szomorú vagy sem! A helyesírásból nem lehet megélni. Mint ahogy egy matek érettségit se tudnék most meglépni. Vannak hiányosságok Nevezhetjük ezt akár igénytelenségnek is. Én úgy gondolom, hogy vannak ennél fontosabb dolgok. Amik közvetlen kellenek ahhoz, hogy az ember teljes értékű életet élhessen.
Persze ettől még igyekszem, de nem veszem elő újra a szabály könyveket és nem futom át 2-3 alkalomnál többször!D-day 2002-01-04 01:54
-
Ati1979
veterán
Érdekes olvasmány! Gratula!
Várjuk a folytatást, ha lesz.
-
gubel96
csendes tag
jó cikk,élmény volt olvasni.
amit írtál az mind igaz,tudom mert a családban van volános.rettenetes hogy azok a szerelők mit neveznek
javításnak,pedig a jó öreg 260as-t is fel lehetne úgy újítani hogy jobb legyen mint a mostani ikarus v134-esek,
amelyek télen mindig a műhelyben állnak,tartalék meg nincs mert már mindet elvitték.
várom a fofytatást -
ricshard444
veterán
Tetszett az írás. Több kép elfért volna, de mindig érdekelt, hogy egy buszsofőr hogyan vélekedik a munkáról.
Még szívesen olvastam volna 2x ennyit is, kösziVannak dolgok...
-
atee
őstag
-
fesii
aktív tag
Én elhiszem, hogy nem egyszerű egy ilyen tragacs elvezetése ennyi fizetéssel de közben temérdeknyi képzéssel.
Elhiszem, hogy nem egyszerű 12órákat levezetni, de van néhány olyan szinten paraszt buszsofőr, hogy az valami eszméletlen.
Azt azér sok buszsofőr elfelejti, hogy én egy szolgáltatást veszek igénybe és a szolgáltatáshoz szerintem hozzátartozik az illedelmes viselkedés is. Néha elég extrém dolgokat megtudnak maguknak engedni. Mint ahogy a vevőt se érdekli, hogy én mennyire vagyok másnapos úgy egy buszsofőr se legyen tapló csak azért mert a fizetése szart se ér. Vagy nem tetszik a munka? Nem kötelező...
A gki-ról szívesen látnék egy irományt. Akinek nincs meg annak szerintem fogalma sincs mit is tanítanak egy ilyen képzésen, aki kicsit is elgondolkodik egy c kategórián annak maximum annyit lát, hogy egyedül nálunk van ez a pénzlehúzás oszt ennyi. Esetleg a tanfolyamról beszélhetnél mit is tanítanak ott egy valog pénzér .[ Szerkesztve ]
-
Rakman
tag
Én naponta járok dolgozni távolsági busszal. Minden tiszteletem a buszsofőröké...
(Felénk kihalásos alapon megy a bekerülés! )http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=rakman
-
Zol01
tag
Jó írás, várom a folytatást én is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen