Új hozzászólás Aktív témák
-
gs20
tag
válasz rob210 #10150 üzenetére
Sok függ attól, hogyan használod, hol tartod (garázs), stb.
Amit én írtam fogyasztás, az -15 fok környékén, 20 centis havazós időben volt. Akkor reggel 6hatkor én voltam az első nyom győrben ami ment az utcákon reggel 5kor a friss 20 centis hóban, 1-es, max kettesben ballagtam a munkahelyig meg este vissza.
És szó szerint minden nap több mint fél órát ketyergett az autó míg lesöpörtem a havat, kilapátoltam, na meg melegedett, hogy ne kelljen 20 méter után megállnom a szélvédőre belülről ráfagyó lehelet miatt
Ezek a körülmények értelemszerűen más fogyasztást generálnak, mint ha valaki járható utak esetén hozza csak ki az autót a fűtött garázsból. Amúgy utcán lakik az autóm, a NORMÁL körülmények közti téli fogyasztásom 8.5 körül van. Afenti példát csak kiragadtam, hogy olyan IS van.
E=MZ²
-
Atuska75
tag
válasz rob210 #10150 üzenetére
Nekem is csak extrém körülmények esetén ment 10 fölé, de a 9.5-10 liter az mínusz 10 alatt mindig játszott ha csak a melóhelyre használtam. Ha ki kellet mozdulnom akkor nem ment fel 8.5 fölé
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
darius
tag
A 11 liter nekem is soknak tűnik, 8,5-9 max, ami elfogadható téli időben.
Kérnék némi segítséget. Úgy néz ki, valami nem stimmel az akku-generátor párossal, gyorsan veszít a töltöttségből az akkum.
Szeretném megmérni mennyit tölt alapjáraton, lámpával stb. Multiméterem van, de igazából nem tudom, hová tegyem az érintkezőket. -
rob210
nagyúr
válasz darius #10154 üzenetére
Nem egy agysebész mutatvány.
Multiméter DCV állás 20asra tekered.
Piros a pozitívra fekete a negatívra.
Amit kiír az a töltés.Emelt fordulaton olyan 14Volt lehet a töltés, alapon 12.5 körül lesz, ha jó a generátorod.
De ha az aksi veszíti el a töltést akkor ne a generátort akard mérni, mert nem azzal lesz a baj.
HA csak nem túltölt, de azért arra kisebb az esély mint, hogy szar az aksi.Renault power
-
darius
tag
válasz rob210 #10155 üzenetére
Aha, értem. Annyit még érdemes tudni, hogy ez egy max 10 hónapos aksi, és az előzőt se ért meg matuzsálemi kort amaga 12 hónapjával. Akkor még nem volt gyanús a dolog, kifoghattam hibás terméket is.
Pár éve majdnem kigyulladt a kocsi, és akkor megégett a kábelköteg, illetve a generátor is kapott némi tüzet. Ugyan helyreállították, de lehet, hogy nem teljesen.
Délután megmérem. -
darius
tag
válasz Retro DJ #10157 üzenetére
Vika acpumpa kivezető ág adta meg magát anno. A fő probléma az olt, hogy nagyobb csövön (8-as) ment a benzin, mint amire tervezték (6-os), a túlhúzást pedig nem tolerálta, és kirobbant a helyéből csővestül. Iszonyat gyenge termék.
Fogok mérni emeltet is, nincs akadálya csak a feledékenységem
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
válasz darius #10161 üzenetére
Csak egy kérdés: Milyen aksi van benne? Egy időben évente cseréltem aksit aztán bele tettem egy márkásat kétszer annyiért és azóta nincs vele baja az új tulajnak se. Pedig már 5 éves lesz.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Elvagyok
senior tag
válasz darius #10161 üzenetére
Szia.Egy gyakorlati tapasztalat.Az a feszültség amit írtál,jó.Azt nézd meg hogy valamelyik cella vagy több cella nem tejes e enyhén vagy fehér morzsalék nem úszkál-e a savban.Ebben az esetben ez a cella vagy cellák zárlatosak mert az a paszta amivel a cellaelemek rácsait bekenik (pozitív,negatív)lepergett alulra a cellában és azt rövidre zárja.E miatt már sok autó gyulladt ki és égett le.Ezt nem tudod javítani,venned kell egy másik akkumulátort.Laci.
Soha többé ...
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #10166 üzenetére
Akkor csak annyi a kérdésem hogy azokat a Wynni-s akkukat miért kellett cserélnem 1 év után (és garanciában cserélte a bolt) a Varta aksi meg 5 éve lett véve és múltkor beszéltem az új tulajjal mondta hogy, azóta is az van benne és nincs vele semmi gondja. Ez szerintem egyértelműsíti hogy az aksik voltak szarok.
Persze az is tény hogy, a töltési problémák is ki tudnak nyírni egy akkut.Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Elvagyok
senior tag
válasz Retro DJ #10166 üzenetére
Ha részt vettél akkumulátor gyártásban,szerelésben és állításod a gyakorlatban bizonyítani tudod akkor vitatkozhatunk.Azért mert az akkumulátorod ilyen hosszú életű csak egyéni szerencséd valamint valószínű hogy úgynevezett "Gondozásmentes Akkumulátor"-od van vagyis lehet hogy "Gelée"-s,nem jelenti azt hogy amit állítasz,IGAZ.Ha viszont az akkumulátorod savas akkor a benne levő lemezrács elég stabil hogy a rácsban levő kenőanyagot benntartsa vagy alul bordás és a kihulló kenet emiatt nem csinál zárlatot.Laci.
Soha többé ...
-
rob210
nagyúr
Szerintem meg vegyen mindenki banner gondozásmentes aksit
6 évig biztos felé se kell nézniRenault power
-
Retro DJ
aktív tag
Figyu, nem felitatott elektrolitos az akku, hanem egyszerű savas.
Az akkuknak - tudtommal - a legnagyobb halála a szulfátosodás, ez alapján tudnak zárlatosodni is.
A szulfátosodás akkor a leg intenzívebb mikor nem tudjuk teljesen feltölteni az akkut, vagy nagyon lemerül.
Egyébként nekem mindegy.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atuska75 #10167 üzenetére
Én azt tudom, hogy a Banner nem annyival jobb mint amennyivel drágább. Sőt a Varta sem. A Fabia-ban az Akkuma akku 6.5 évet tudott és akkor sem azért cseréltem, mert meghalt, hanem féltem, hogy cserben hagy. Az Octiban is Akkuma van, de ez már sokkal szarabb, ha időszakonként (télen 4 hét, nyáron 8 hét) nem töltök rá akkor lemerül teljesen. Méréseim alapján nem tud egyszerűen normálisan feltöltődni.
Retro
-
vecsepapa
csendes tag
Az ülepítőtartályon kívül mi a különbség a 2 fajta ac pumpa között?
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #10174 üzenetére
Nem osztom a véleményed, a Banner az egyetlen amit nem itthon raknak össze.
Nekem nagyon bevált, előtte Exide volt az is nagyon jó volt, de arról az utóbbi időben sok rosszat hallottam.
Ez a Banner viszont mindent visz.
Ismerősöm targoncaszerelő, ők is csak Bannert építenek be, nem véletlen.Renault power
-
KisCobiii
aktív tag
Sziasztok!
Ismét lenne egy problémám, amire az istenért se tudok rájönni, hogy mi lehet az oka.
A szitu a következő.: 1 éve volt egy komplett motorgenerál "hüvely csak hónólva, dugó cseréve, gyűrű, csapágy, olaj, kipufogórendszer "közép/hátsó dob" kuplung stb.. ) ,akkor összeraktuk és erős volt a motor minden jó volt.
Eddig hibák nélkül elmászkáltam vele átlag 7 literből.
Viszont egyik napról a másikra érezhetően gyengébb lett. Nekem van vákuummérő a kocsiba és alapjáraton
0.75bar szokott lenni (ami nem utal kopott motorra), motorféknél 0.82 (ami szint jó érték szerintem), eddig amikor negyed/fél gázzal mentem (mint mindig átlaggal) ,akkor 0,4bar-nál már volt nyomaték rendesen. Most hogy erőtlenné vált, alapjáraton ugyan úgy 0.75bar viszont 0.2bar-nál jön meg az a nyomaték meg ami elötte sokkal kisebb gázzal megvolt. Az első dolgaim közt volt, hogy állítottam egy szelephézagot, lecseréltem az olajat, kipucoltam a gyertyákat (mind a 4 gyertyának gőzbanra színe van, tehát egészséges), kipucoltam a karbit (nem rángat és nem torpan gázra egyenletes az alapjárat is), valamint kipucoltam a gyújtás elosztót is és állítottam a gyújtáson is 7-10°ra. Akármit teszek vele az erő eltünt, gázadásra és alapjáraton sem füstöl. Viszont ami aggaszt hogy, szerintem sok a gartergáz.Mindent meghallgatok, mert tanácstalan vagyok. Az egyik tippem az, hogy a szelepek közül valamelyik nem zár rendesen és elmegy mellette a nyomaték, de erre hangot nem hallok, a másik tippem talán a szelepszár szimering kopás.
Előre is köszönöm az időtöket..
[ Szerkesztve ]
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
rob210
nagyúr
-
KisCobiii
aktív tag
válasz rob210 #10178 üzenetére
Hmmm, az olajat most cseréltem le, azon kívül nem anyira vészesen de eszegette, kb nyár óta, de most vált hirtelen erőtlenné. Viszont ha hegynek felfele megyek jól megpakolva, akkor szigorúan csak mielött felérnék mondjuk a 2km út végéra pl. norma fa, elötte egy 500m-el elkezd kékesen füstölni majd fent 2 perc járás útán abba haggya. Szelepszár szimering okozhat ekkora erőveszteséget?
Kompressziót eddig csak azért nem mértem, mert azt mondták, hogy ha van elég szívó vákuum, 0,7bar körül akkor jó a kompresszió. Nekem meg nonstop megy a vákuum mérő
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
Elvagyok
senior tag
válasz KisCobiii #10181 üzenetére
Szia.Szerintem a szelepeknél lesz a gond.Le kellene venni a hengerfejet és a szelepeket meg kellene nézni.Lehet hogy valamelyik nem zár rendesen,lehet hogy a szeleptányérok a kipufogószelepeknél el van égve.Az is lehet hogy elfogyott a szelephézag és a szelepek nyomás alatt maradnak.Laci.
Soha többé ...
-
Elvagyok
senior tag
válasz KisCobiii #10184 üzenetére
Valahogy így.A szétszedésnél figyelj mert ha jól tudom akkor nem szimeringes a szelepek szára hanem a régifajtájú,vagyis a szelepszár illesztése tömít.A szétszedésnél arra figyelj hogy a szelepszárcsészék kivételénél a szelepszár fel van 0.01-0.015 század milliméternyit fel van verődve a félcsészéktől.Ha csak úgy kihúzod a helyéből akkor kitágíthatja a szelepszár furatát és az már csak szakműhelyben,szakember tudja helyrehozni,feldörzsárazni.A szelepek fészkét ha rászánod Magad,Te is megcsinálhatod,ha akarod.Egyébként ha nem szánod rá magad,akkor szakműhely,szakember.Laci.
Soha többé ...
-
rob210
nagyúr
válasz KisCobiii #10184 üzenetére
A nyomáspróbát feleslegesnek érzem, ha nem fogy a víz.
A síkolást szintén, ha fémvonalzó hézagmérő segítségével megnézed és nincs benne eltérés, akkor az is felesleges, bár az 4.000.- meg szokott lenni.Itt a szelepfészek és szelepvezető megmunkálás ami drága esetleg szelepcsere, ha bemaródott, vagy elkopott.
Ezeket viszont szakműhelyben kéne csináltatni.Renault power
-
Elvagyok
senior tag
válasz rob210 #10189 üzenetére
Csak azért mert amikor újítgattam fel a szelepeket és azok fészkeit akkor gondolkodtam hogy veszek egy ilyet és utána becsiszolom a szelepeket.De szerencsém volt mert elegendő volt hogy a szelepeket becsiszoltam.Igazad van!Csak olyasvalakinek éri meg ilyesmit beszerezni aki egyrészt rendszeresen használja,másrészt saját maga szereti a problémát megoldani.Laci.
Soha többé ...
-
KisCobiii
aktív tag
Hát köszönöm a válaszokat, most még napi használatban van a kicsi kocsi, mert sok a munkám, de amint sorkerül rá, megírom mi lett csinálva és hol/menyiért. Amugy ahoz képest hogy gyengébb lett, tegnap 4 személlyel koppig megpakolva nem voltak sehol gondok és elment a kocsi, bár hozá teszem nem egy veyron erejével. Hegynek felfele ma is mentem ott kék füst van amíg nagy nyomatékból megyek utána semmi, víz derékszögben üzemin van mindig ha város van, hidegebb időkben az alsó vonal és a derékszög között (hűtő kitakarással). Szóval egyenlőre megy, csak zavar ez a hirtelen csökkenés.
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
wladymir
csendes tag
Sziasztok.
Valaki tudna nekem szerezni,vagy csinálni ft-ért ilyet?
http://skodaklub.com/atepites/35_1.jpg -
Tom5
addikt
Sziasztok!
90-től elkezd rázni a kormány/első futómű. Ez egészen 110-ig kb igy is marad. Kerekek centírozva lettek, jelenség nem enyhült/szünt. Mitől rázhat? (Mpi Felicia)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen