Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz JossyFavo90 #12550 üzenetére
Az is lehet, hogy csak az egyik csöved mondta be az unalmast.
Vagy elszivárgott valamelyik illesztésnél, eltört az egyik bilincs.
Mielőtt szétbombáznátok megint a motort érdemes alaposan átnézni mi lehet a baj.Renault power
-
gs20
tag
válasz JossyFavo90 #12552 üzenetére
A fém cső tipikusan ki szokott rohadni, és tű vékony sugárban spriccelni. Gumicsövek közül leginkább a vízpumpa és a fémcső közti kis darab szokott ludas lenni. Na meg a fagydugók mindenhol, hengerfej két oldalt, meg a szívócsonk is, ott az alsó tud alattomosan szivárogni (kipufogócsonk felett).
E=MZ²
-
JossyFavo90
csendes tag
Ma szétkaptam a motor oldalának az alján lévő fémvízcsöves részt meg ha már ott voltam leszedtem ellenőrzésre a vízpumpát is.
A fémcsövet kívülről letakarítottam, jó vastagon volt rajta olajos trutymó. A belsejébe kukkantva láttam jó vízköves+a leeresztő csavarnál is alig tudott a víz is kifolyni, el volt tömődve. Öntöttem bele lefolyó tisztítót hagy marja fel a vízkövet, vagyis abban reménykedek.
A vízpumpán nem találtam rendellenességet, de a gumibak cserész lesz, látott jobb időket is. Kérdésem lenne:
A vízpumpa alján van egy kisebb meg egy nagyobb luk, azok mire szolgálnak? Továbbá mikor lenne cserés egy pumpa?
A vízcsöveken nem láttam rendellenességet, de még egyszer átnézem, biztos ami biztos. -
Retro DJ
aktív tag
válasz JossyFavo90 #12555 üzenetére
Vizpumpa cseres, ha folyik az altalad emlitett lyukakon, vagy ha szethullott benne a csapagy, megforgatva hangja van, akadozva jar.
A tomito feluleteket femtisztara letisztitani, uj tomites + nemi tubusos tomites javasolt!
Retro
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz Retro DJ #12556 üzenetére
A csapágy még jó benne, szépen forgott akadás és hang nélkül. Gondolom ha folyt volna víz a lukakon akkor a csapágyon keresztül ami akkor csikorogna vagy ilyesmi, de semmi jele ilyesminek. Szóval akkor visszategyem, vagy fektessek be egy újra ami gatyarámenős mert utána néztem?
A gumibakra visszatérve nagyon lötyögött a házban és ahogy utána néztem fixen kellene lennie benne, és így valszínű azért rángatott a motor vagyis remélem mert a bak elkopott. De ez majd ezután valamikor derül ki, ha beszerzem a dolgokat... -
sikabacs
csendes tag
Érdeklődni szeretnék,hogy valakinek volt már gondja a váltóval?Milyen olaj kell bele és mennyi?90-es favoritba.Ma cseréltem motorolajat +olajszűrőt+levegőszűrőt és akkor vettem észre halk ropogást a váltóműben,egyszer már hallottam de utána nem.Eddig nem volt gond vele és most is jó csak félek,hogy otthagy valahol.
Favorit1990
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Retro DJ
aktív tag
Mi erre a tapasztalat? Hidegen nagyon szép hangja van a motornak, semmi szelephang, bemelegszik üzem melegre és fülem számára hallhatóan csattogós szelephangja lesz a motornak. Nem túl durva, de hallható.
Szerintetek ez így rendben van?
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Norbert@270
csendes tag
válasz JossyFavo90 #12557 üzenetére
Nekem is ott folyt a viz azon a lukon amit említettél,és cserés lett.
Ha jól emlékszem a töbszelence a neve ami kimegy benne.
A motortartó bakkal ügyelj mert ha fordítva rakod vissza kifog csuszkálni egy cm-t kb. -
Norbert@270
csendes tag
Holnap hozza vissza nekem is a szerelő a járgányt,hála istennek 3hét után.
-
Norbert@270
csendes tag
Annyi kérdésem lenne hogy szelephézagot lehet házilag beállítani?
Tudja valaki hogy hogy kell,mert láttam már videókat róla,de sztem azok marhaságok. -
Retro DJ
aktív tag
válasz Norbert@270 #12571 üzenetére
Lehet, de én még nem mertem hozzá fogni... sokszor magyarázták, de még felügyelet nélkül nem mertem ezt az agyműtétet elvégezni...
Retro
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Norbert@270 #12571 üzenetére
Nem nehéz le is tudom pontosan írni, de a lényeg hogy sokat futott motoron NEM LEHET szelephézagot állítani objektív okoknál fogva. Más a vidi és más a valóság
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #12573 üzenetére
Ezzel nem tudok mit kezdeni. Akkor elvileg az én motoromon nem lehet szelephézagot állítani.
370 000km van most benne, és nem csörögnek a szelepek.
Szerintem meg LEHET.
[ Szerkesztve ]
-
sikabacs
csendes tag
Tegnap cseréltem olajat,eddig nem füstölt a gép most meg füstöl.Miért??????
Favorit1990
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mágus2 #12574 üzenetére
Szerintem azért nem lehet mert a szelephimba szélesebb a szelepszárnál és a szelep szára egy vállat képez a himbán, valamint a szelep mivel nem forog a perselyben szintén egy homorú bemélyedés tulajdonosa lesz. Ezért a hézaglemez amivel az értéket méred nem megfelelő helyen fekszik fel. Természetesen lehet állítani: gyémánt reszelővel a himba ívet korrigálni majd Mississippi kő segítségével fényt adni a felületnek. A szelep szárát síkba munkálni, arra is van ötlet és akkor a beállítás során a hézagmérő azt mér ami az érték. Különben becsapós
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #12576 üzenetére
Pedig nem reszeltem rajta semmit. Igaz, mióta nálam van, minőségi 5w 40 olajat kap a motor.
sikabacs Milyen olaj került bele? Nincs túltöltve?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #12578 üzenetére
Ha rossz olajat kap, akkor szétkopik, mint minden, de el kell hanyagolni a motort ahhoz, hogy jelentős legyen a kopás. Azt erős túlzásnak érzem, hogy a sokat futott motort nem lehet beállítani. Inkább a kopott motorra igaz.
A másik dolog, vezettem azt a favit, amiről Retro DJ itt ír, se nem sokat futott, se nem kopott az a motor. Olyan szép favorit duruzsolást már régen hallottam. Ezt nála kizárnám. Csak egyszerűen be kell állítania a hézagot, meg rendes üzemanyagot tankolni bele és kimegy a világból.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mágus2 #12579 üzenetére
Tudod hogy nagy híve vagyok a Favinak, a dolog rendkívül egyszerű. Azt a himbát ami egyébként is laza helyzetben van felcsavarni az állító csavart kiakasztani a tolórudat és akkor a himbát annyira el lehet emelni a szeleptől látni lehet hogy van fenforgás vagy sem. Azt kell figyelembe venni hogy a két kapcsolódó alkatrész kopása ha 0. 05 milliméter felületenként az hogy aránylik a kívánt hézaghoz.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz Norbert@270 #12569 üzenetére
Hát akkor majd szerzek újat. Addig pihen a favi a tőkéken nyugodtan, megszökni nem tud, 3-om kerékkel nehéz lenne, bár kitudja...
-
gs20
tag
válasz bringasisti #12580 üzenetére
Ezt tapasztaltam én is, a himbák és szelepszárak felreszelése mindkét Favoritunknál bevált anno.
Pontos állításhoz a másik megoldás a mérőóra, egyik autószerelőnél láttam, volt felfogatószettje mindegyik szoci autóhoz. Na igazából az a tuti, ott nem csap be a kopás mint a hézagmérőnél.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
martinez111
csendes tag
Hello emberek. Van 1 Skoda Favoritom. megvan már 5éve és olyan problémám lenne, hogy....
Hidegen 3henger ment mindig csak addig még be nem melegedett. Ezzel nem is lenne probléma de tegnap este leraktam. Ma pedig kb 20perc köszörülés (indítózás) után sem akar beindulni. Benzin van,szikra van.
Mi lehet a probléma? Köszi a válaszokat.a 3hengeres jelenség kb 3hete észlelhető. Eddig mindig tökéletesen ment minden
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
-
martinez111
csendes tag
válasz bringasisti #12585 üzenetére
Gyertya cserélve lett. Rotor nem lötyög meg akkora szikrát ad, hogy leszakítja a testemet
-
bringasisti
Topikgazda
válasz martinez111 #12586 üzenetére
A rotor és a gyújtáselosztó bakelit azért kíván figyelmet mert át tud égni és nem oda megy a szikra ahova kell. Szabad levegőn a szikrának 10 milliméternek kell lenni hogy nyomás alatt is működjön. Abból hogy eddig három henger ment szerintem következik hogy nem karburátor.
BENEFON DELTA--------N8
-
rob210
nagyúr
válasz martinez111 #12584 üzenetére
Gyújtáskábeleket mérd ki szerintem ott valami nem oké.
Renault power
-
martinez111
csendes tag
válasz bringasisti #12589 üzenetére
Köszi. Próbálkozom majd valamivel. Csak idegesítő, hogy 1ik este lerakom tökre királyul ment. Reggel meg kapa
-
PainKiller69
csendes tag
válasz martinez111 #12584 üzenetére
Helló,
Nekem is ugyanezt csinálja. Három hengerezést a gyújtó-kábelek cseréje oldotta meg. A nem indulást viszont a Székesfehérvári Auchanos vizes benzin okozta... Január 3-án még direkt rá is indítottam, hogy a nagy hideg ne szívja le az aksit, másnap délután nem volt hajlandó elindulni. Nyektettem, megszívta magát utánna meg azért nem indult. Leszedtem a karbit, kipucoltam, hagytam szellőzni a szívó részt pár órát hadd párologjon a nafta. Összeszereltem és azóta megy.
[ Szerkesztve ]
-
martinez111
csendes tag
válasz PainKiller69 #12591 üzenetére
Én ugyan ott tankoltam mint eddig :\ Szóval ez a lehetőség nem áll fent. A kábelek ki vannak cserélve. De semmi...
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz PainKiller69 #12591 üzenetére
Bárcsak nekem az indítózással lenne a legnagyobb gondom... Lehet mínusz 30 fok vagy akármi, nekem nem szívja le a hideg az aksit, mindig pöccre indul olyankor, a diesel-es T2-nél már más a helyzet... XD De mondjuk néha csinál olyat indítózáskor, hogy nyekereg az önindító, mintha megszakítgatva kapna áramot, olyankor nehézkes az indulás de általában 3-om nyerítés után már dobognak a lovak...
Erre tud valaki mondani valamit, mert azért kíváncsi lennék? -
bringasisti
Topikgazda
válasz martinez111 #12592 üzenetére
Egy beválalos lehetőség. Ha a gyertyák tiszták a sok indítási kísérlet után akkor egy rongyot locsolj meg denszesszel, és a légszűrő gége csövet lehúzva /ami a kipufogóról hozza a meleget / a légszűrő csatlakozása elé tartod hogy a beáramló levegő az alkoholos szuflát szívja mikor a segítség indítózik.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Norbert@270
csendes tag
Hát sanos nincs még autó.meglett rajta csinálva minden.a vezérmülánc csere,gyertya csere,rotor és elosztofedélcsere,karbi kipucolva,karbi talp,egy pár csövecske,buborékleválasztó pohár.és mégse megy!azt mondja a szerelő hogy szerinte ac-pumpa baja van.megcsinálta ezeket,a beállításokat.kipróbálta és haza kellett huzza az autót.hol megy-hol nem.
-
goldblum
csendes tag
válasz Norbert@270 #12595 üzenetére
Gyújtáselektronika csatlakozói és testelése rendben vannak?
-
Norbert@270
csendes tag
válasz martinez111 #12584 üzenetére
Nemakarlak elszomoritani,de nekem is ugyanigy kezdödött minden.és eddig 4 hete odavan a járgány és 35 ezerbe van.igaz nem jó emberhez vittem mostsem
-
Norbert@270
csendes tag
Aztmonta mikor hazahúzták akkor meg az udvaron szépen ketyegett.pöccre
-
goldblum
csendes tag
válasz Norbert@270 #12598 üzenetére
Mondjuk léteznek módszerek arra, hogy pontosan meg lehessen állapítani, hogy tényleg az AC hibája okozza e a működésképtelenséget. Tippelgetni szerintem bárki tudna. Égne a pofám, ha autószerelő lennék és csak ennyire futná: találgatni és hibásan visszaadni az autót. Részvétem...
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Diablo IV
- Horgász topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Synology NAS
- Futás, futópályák
- macOS PC-re
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- SteamWorld Heist II - Középpontban a történet és a küldetések
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen