- ArchiCAD és Artlantis topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI kábel TV
- Milyen routert?
- Zyxel NAS326
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mikimano2
csendes tag
Üdv. Mindenkinek!
Segítség kellene favorit 136l -hez.
Most került hozzám egy ilyen példány eléggé elhanyagolt állapotban.
-egyenetlen alapjárat(berezonál tőle a kaszni) az autó feketén füstölt, gyertyák koromfeketék voltak (ezen azóta javítottam kicsit némi porlasztó állítgatással, a füst nagy mértékben csökkent, de az ingadozás maradt)
-ablakmosó nem kap áramot(nem tudom pontosan hogy a kapcsolókart befelé kell nyomni, vagy magam felé húzni, de sehogy nem működik) próbáltam megnézni a biztosítékokat, de sehol nem találom a táblát!
-kilóméter számlálót asszem elrontottam egy menet közbeni nullázással
-csomagtér csak kulcsal nyitható(látok ugyan elektromos csatlakozót az ajtón, de kapcsolója sehol sincs, plusz nem is ér hozzá rendesen az ellendarabjához)
Szóval a fenti témákban kérnék segítséget, valamint ha tud valaki letölthető szerelési könyvet, az is érdekelne.
(pl. porlasztó beállítása, ill. hogy miket kell ellenőrizni rajta,
gyújtás beállítása, stb.)
Várom szíves segítségeteket. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16644 üzenetére
Kössz a gyors választ.
A kartergázt hogy tudom ellenőrizni?
A kesztyűtartónál akko ki kell bontani a belsejét és alatt lesz a tábla, ha jól értem.
Írok majd hogy mik a fejlemények. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16646 üzenetére
Sajnos ma délelőtt már be se tudtam indítani.
Ahogy mondani szokták, megszívhatta magát.
A porlasztó hátsó részénél folyik ki a benzin.
(pedig tegnap melegen már egész bizakodóan ment...)
Mi legyen, szedjem le a porlasztót és tisztítsam ki azt is, meg a gyertyákat is...? -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16649 üzenetére
A hátsó részénél, amelyik a szellőztető ventillátor felé néz.
Ha jól láttam, van ott valami membrános rész is, meg egy kis csappantyú szerűség, aminek egy görgő féle van a végén. ezt ha kézzel mozgatom, csepeg hátul a benzin, rá a kipufogó csonkra. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
Az nincs, de most sikerült elindítani a gyertyák megpucolása után, de nincs alapjárat, rögtön leáll.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
a fotón látható fekete membrános részből szivárog a benzin szerintem.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16656 üzenetére
Én szeretném megoldani, ha lehet.
Majd akkor leszerelem az egészet és megnézem.
Ezért is lenne jó egy szerelési útmutató, ahol le vannak írva, mit hofy kell csinálni. pl hány fordulatra kell tekerni a beállító csavarokat, mikor jó az úszószint, stb. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16658 üzenetére
Bocs, most néztem csak, király!
Ezer kössz! -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16664 üzenetére
Oké, ha itt az új membrán, kipróbálom...
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16664 üzenetére
Kicseréltem az ominózus membránt. A benzinfolyás megszűnt, a kocsi hidegen először beindult, majd alapjárat hiányában le is állt. azóta nem is tudtam beindítani.
Benzint tuti hogy kap mert a gyertyákon is látszik, a gyújtógyertyákat szikráztatva olyan, mintha nem mindig szikrázna, de ezt csak egyedül próbáltam ellenőrizni, úgy hogy a kivett gyújtógyertyát a kábel végére dugva rátettem a motorra, így próbáltam nézni a szikrát.
Az a fura, hogy a kezdeti beindulás óta még csak be se pöffen. -
Mikimano2
csendes tag
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16680 üzenetére
Megnéztem a gyújtást a hátramenetes módszerrel.
Ha jól látom, a sűrítéskor hátulról nézve az első kis rovátkánál fúj a henger, tehát ha a leghátsó rovátka a 0, akkor az 5 fok megvan.
Fejlemény, hogy próbából átraktam a megane ból a gyertyákat, és azzal elindult. Most tehát ugyanott tartok mint az elején, döcögős, egyenetlen járás és sok füst...
A porlasztót hiába tekergetem, még nem sikerült javítani a helyzeten. -
Mikimano2
csendes tag
Kössz, ki fogom próbálni majd az általad leírtakat, amint eláll az a nyomorult eső...
Közben az érdekesség kedvéért megosztok még egy két gondolatot lehetséges hibákról:
- A sok sok indítózástól asszem kezdi megadni magát az önindító, mert néha már nem forgat, csak kattangat.
(arra gyanakszom hogy a bronzkeféket cserélnem kell majd.
- Kevés menettapasztalatom a kocsival, hogy a benzin baromi gyorsan elfogy (a tank pedig nem lukas) és ahogy a benzinmérő mutatója eléri a piros tartalék sáv tetejét, meg is áll a kocsi.
Nem tudom, hogy a tankban levő szintmérő lehet a rossz, vagy van e valami más ok esetleg, mert például régi 100-as skodánknál anno volt olyan, hogy a tanknak valami szellőző csöve dugult el és így vákuum képződött a tankban, amitől kevés üzemanyagnál már megállt az autó.
Ha tudjátok, hogy a favoriton hol van hasonló dolog, ami az üzemanyag rendszert ilyen módon befolyásolhatja, írjátok meg, mit tegyek, miket és hol ellenőrizzek le....
Üdv. -
Mikimano2
csendes tag
Megnéztem az előgyújtást és a leírasoddal kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy az ötödik rovátka hogy lehet a -5fok, mert az én autómnál a 0 után 10, 20, 30 stb. feliratú rovátkák vannak az öntvényen, közöttük pedig számozatlanul kisebb rovátkák ( gondolom azok az 5 fokok).
Ha én beállítom az egyes henger gyújtására az elosztót (a főtengelyt tekerve - rotor órába forog) akkor az egyes henger szegmensénél- de még a pontos vonalba állás előtt kb 1mm-el egy kattanás van az elosztóban, (ekkor a tárcsa jele a 20 as rovátkánál van-2. nagy rovátka) majd ha még egy picit tekerek rajta úgy, hogy mind a négy szegmens tökéletesen illeszkedik a "csillag" pontjaihoz, a 10-es rovátkára negy át ( A 0-tól az első nagy)
A korábban tőletek kapott gépkönyv leírása szerint a 136L motornál az alap előgyújtás 8-12 fok közé kell essen.
Ezek szerint most jó a gyújtásom, vagy sem? -
Mikimano2
csendes tag
Hát igen, merni kell nagyot gondolni... Nekem már attól is jobb lenne az álmom, ha egyenletessé válna az alapjárat.
Próbából azért majd visszább állítom az előgyújtást, de szerintem az ingadozás oka inkább a porlaszó háza táján lesz.
Korábbi hozzászólásokban írta valaki, hogy a benzingőzt a tankhoz visszavezető cső dugulása is tud érdekes dolgokat produkálni. Megnéztem az enyémet és hát szájjal nem sok levegőt tudok átfújni rajta. A tank szellőztetőt egyelőre nem találtam meg, de még majd kinyomozom azt is. -
Mikimano2
csendes tag
Hello,
Fejlemények a favorittal kapcsolatban:
Kicseréltem a dúsító membrános részt, amit írtál, valóban el volt repedezve.
Most megy a kocsi és szerintem a benzinből sem folyik bele annyi, hogy megfulladjon a motor, viszont...
jelenség, hogy hidegen tök jól indul, működik a szivató is, aztán ahogy melegszik a motor, elmegy az alapjárat, de úgy, hogy pl. tegnap bellítottam, hogy melegen se fulladjon le és így közlekedtem vele, viszont ma reggel elindulás után ahogy már kezdett bemelegedni, megint lefulladt, még akkor is, amikor a hőmérő már középen állt, tehát elvileg üzemmeleg állapotban.
Akkor a levegő csavaron még tekertem bejjebb kicsit, így viszont már később, mikor a hőmérő mutatója a fehér sávnak kb a közepén volt, túl magassá vált.
Nem tudom, hogy most a szivatónál lévő lépcsős tárcsa nem léptet rendesen, vagy egyéb beállítási hiba lehet...
Ha van ötlet, szívesen fogadom.
Az előgyújtást amúgy megnéztem, 12 fok körül volt, most 6 körülire állítottam, de igazán különbséget nem észleltem, úgyanúgy indul , megy, stb.
Amúgy a km számláló nálam se jó, de szerintem akkor rontottam el, amikor gurulás közben nulláztam ki.
Azóta néha számlál pár km-t, aztán megint semmi.
Nagyjából ezek a fejlemények, de legalább ha döcögősen is, de a-ból b-be el tudok jutni. -
Mikimano2
csendes tag
Időközben tanulmányozgattam a favorit porlasztó rejtelmeit, és újabb kérdés merült fel bennem.
Az un. pulldown egység, ami asszem vákuumosan szabályozza a szivató működését, rendelkezik egy menetes kupakkal.
Mit befolyásol, ha a menet kijjebb ill. beljebb van csavarva? (én ugyanis ezt kitekertem, mikor a porlasztót leszedtem hibakeresés céljából, és aztán összerakáskor a menetet tövig rátekertem.
Lehet hogy most emiatt is ment el valami beállítás? -
Mikimano2
csendes tag
Szia
Sajna azóta még nem tudtam tovább boncolgatni az alapjárat kérdését. Most már kezdem megszokni, hogy a jobb lábam mindig a gázon van.
Az mondjuk érdekes, hogy néha megjön az alapjárat menet közben pl ha mondjuk gurulok 50-el üresben, aztán ha fékezni , megint lefullad... -
Mikimano2
csendes tag
Kössz a tippet, meg fogom nézni ezeket is, amint lesz időm.
Amúgy szerintem tutira van valami a fékkel, mert amikor leállítom a motort, mindig hallok egy szuszogó hangot, vagy ez normális?
A porlasztót amúgy már szétszedtem és kitakarítottam, minden átjárható volt benne, egydül az volt gyanús, hogy a ház alsó felén, ha felülről nézzük, van egy furat, ami a keverékszabályzó csavar járatával van összeköttetésben és ezt az újonan berakott papír fedél tömítés elfedi. (valójában ha nem fedné el, akkor sincs semmi folytatása a fedélen, így nem is egészen értem a szerepét...)
Amit még nem tudtam ellenőrizni, az az úszó helyes működése, nem e folyik túl sok benzin a házba, mert amúgy mert elég büdös van az utastérben. (azt nem tudom, hogy a beniztől, kartergáztól lehet e, a kipufugó úgy látom nem fúj ki...)
Ma pl vidáman elfogyasztott kb 5 litert 50 km-en, és az volt az érdekes, hogy mielőtt kifogyott volna a benzin, pár percen keresztül az amúgy 1500-2000 körüli alapjárat helyett 2500-3000 -el közlekedtem.
Miután kannából megtankoltam, ismét az 1500 körüli állt vissza.
Ebből gondoltam, hogy talán túl sok a benzin az úszóházban és ahogy fogy, úgy jut lélegzethez a motor.
Hát, egyelőre itt tartok, az újabb infókat majd írom, ahogy tudom.
Üdv. -
Mikimano2
csendes tag
válasz FeniX- #16736 üzenetére
Megnéztem a fékszervo vákumcsövét, elég ramaty állapotban van és amikor lehúztam a végét a visszacsapó szelepről a szelep maga kettéesett. Olyan volt mintha már korábban szilóval ragasztották volna. Összeraktam és ha belefújok működik, tehát csak egy irányból enged át, de hogy szívhat e további falsot, nem tudom ( majd kipróbálom az indítósprays módszert is)
Minden esetre a magas alapjárat ugyanúgy megvan és a fékpedál erősebb vagy hirtelen nyomására ugyanúgy lefullad a motor.
A tankszellőzőre korábban már én is gyanakodtam, de nem a magas alapjárat miatt, hanem mert a benzinszint jelzőnél, mikor még csak a piros vonal tetejénél jár a mutató, már megáll a kocsi. -
Mikimano2
csendes tag
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16742 üzenetére
Az ominózus két caavarral nem lehet beállítani az alapjáratot , akár 1, akár 3 v 4 fordulatra van kitekerve a co csavar, az eredmény mindig ugyanaz, kb 1500 on van alapjárat, de még itt is úgy, hogy egy idő után gondol egyet és elkezd csökkenni, majd lefullad.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16742 üzenetére
Amúgy jobbulást kivánok!
Üdv. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16751 üzenetére
Szia
Megpróbáltam a beállítást, ahogy leírtad, akár leveszem a kupakokat akár nem, az alapjárat magas marad.
valamit amúgy reagál a keverék dúsító csavarra, de hiába próbálom utána a pillangószelep ütköző csavarával visszavenni a fordulatszámot, 1500 alá ritkán megy és mindegy hogy 1 vagy 5 fordulattal van kitekerve a dúsító csavar. Olyan, mintha egyszerűen nem lenne alapjárati rendszer és gondolm hogy az 1 es torokba felülről jutó benzin próbál alapjáratot "csinálni".
Olyan nem lehet pl hogy a mágnesszelep hiába húz be, mégsem enged át rendesen? Le lehet ezt valahogy ellenőrizni?
(ha kiveszem és adok rá 12V-ot behúz és szemre nem tűnik koszosnak) -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16751 üzenetére
Ja, még az ac-val kapcsolatban annyi, hogy új a pumpa és van átlátszó szűrő is, amin látsik hogy megy a benzin.
(olyant viszont már tapasztaltam vele, hogy mondjuk fél napi állás utá a szűrőből lefogyott a benzin (ami az ac után van) viszont indult és ment utána is...) -
Mikimano2
csendes tag
Szia
Karburátor tisztítási tapasztalatok a következők voltak:
az alapjárati résben, amit írtál, beletoltam egy vékony drótot, simán végigment a mágnesszelepig, tehát onnan kell hogy benzin jusson szerintem a pillangószelep alá.
Van egy másik, nagyobb kör alakú nyílás az egyes torok alsó pereménél is, ami a keverék szabályozó csavar furatával van összekötve, mert ha levegőt fújok be a csavar felől, érezni ahogy ott kijön.
Viszot, ha jól néztem a porlasztó rajzát, a résnek és a kör alakú nyílásnak is összeköttetésben kell lennie, ezt viszont eddig nem tudtam megállapítani, de talán, ha ott van eltömődve, az az oka az alapjárat hiányának és akkor tényleg hiába tekergetem a co csavart...
(valamit azonban reagál azért a tekerésre, szóval ez is csak egy próbálkozás lesz, de majd meglátom, vezet e valami eredményre. -
Mikimano2
csendes tag
Akkor nézzük sorban. A fekete anyag azért van ott mert amikor sokadszorra visszatettem a karbit, bekentem tömítő pasztával. Falsot itt amúgy nem hinném hogy szív. A két torok fúvókáha rendben van és meg van húzva jól.
A gázbowden is ép szerintem és nincs túlfeszítve, bem az tartja a pillangószelepet hanem az ütközőcsavar.
Lehet hogy a kép caalóka, de amúgy szerintem a pillangószelep középen áll (nem cseréltem amúgy semmit a karbiban csak a két membrán új meg a fedél tömítés.
A 800 as alapjárat álom a számomra, nem amiatt ilyen nagy a rés, hanem hogy ne fulladjon le a kocsi 1500 on.
(ami még fura, hogy ha jár is a motor egy darabig mondjuk 1500 al, egyszer csak - hozzányúlás nélkül - leesik az alapjárat és lefullad.
A 2 es torok szerintem teljesen zárt, lehet hogy azon nyitni kell egy kicsit, az 1 eset us be tudom állítani zártra, de akkor semmi alapjárat.
A könyvben olvastam egy olyant hogy a lépcsős tárcsának a legfelső állásában a pillangószelep nyitási hézaga 0.9-1.1mm
Ezt beállítottam, amihez a jelenleginél 6 fordulattal kellett bejjebb tekerni a lépcsős tárcsa állító csavarját, ez mostanra viszont kb 4000 es fordulatot eredményezett szivatóval.
Szóval itt sem stimmel valami, de miután a szivató ezidáig jó volt, asszem hogy visszaállítom. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16791 üzenetére
Az ac val kapcsolatban írtam már hogy cserélve lett és új, szóval azt talán kizárnám...
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16794 üzenetére
#16753
Ebben volt a reagálásom, amit hiányoltál....
A késői reagálásból levont következtetéssel nem értek egyet, hiszen nem tudhatjuk, ki mikor ér rá, mivel foglalkizik, stb...
Ha nem akarnám megoldani ezt a problémát, nem irogatnék itt napok óta! -
Mikimano2
csendes tag
Tisztelt Fórumozók,
Az lenne a laikus kérdésem, hogy a skoda favoritba be lehet -e tenni átalakítás nélkül a 120-as önindítóját úgy, hogy működjön is?
Üdv.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #18101 üzenetére
Lassan, vagy egyáltalán nem forgat, mintha zárlatos lenne. A kommutátor résznek kb 3-4mm-es válla van, szerintem az se normális, de mérni nem mértem meg. Gondoltam, minél kisebb ráfordítással ússzam meg, ezért kérdeztem.
Közben találtam egy oldalt és az ottani infók alapján a forgórész és a szénkefe tartó kompatibilis, esetleg, ha a bendix-et le tudom szedni, akkor át lehetne cserélni a favoritéra.... -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #18104 üzenetére
Azt gondolom, hogy a felszabályozáshoz ez már túl kopott (biztos van egy minimum átmérő ami alá nem lehet menni) meg szerintem 10e alatt hozzá se nyúlnak.
Majd még utána kérdezek azért. Kössz a hozzászólást!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen