Új hozzászólás Aktív témák

  • WaterWave

    veterán

    válasz rinpocse #45450 üzenetére

    Ilyen tv-t és most remélem nem bántom meg azokat akik vagy nem szeretik, vagy nem tudják helyileg megoldani, de illik a falra szerelni...
    Helyspórolás miatt, és azért is mint egy festmény...
    Ennek fényében a tv talpa századlagos

    Viszont, aki nem preferálja ezt, mondjuk nem értem miért.. de akkor vegyük ugy, helyileg nem megoldott, akkor a talp alá kell rakni a soundbart, de az kb mint halottnak a csók. Házimoziélménytől messze van, max arra jó, hogy kicsit más lesz a hangzás. Viszont a TV hangszórója nem rossz, 10-12 esen szoktam hallgatni és teljesen jó.

    [ Szerkesztve ]

    • PlayStation 5 • PSN: waterwave0122 • Thinkpad X1 Yoga • LG 48 OLED C1 • Samsung Galaxy S9+ • Tp Link AX6000 • Marantz SR8015 AV Receiver • Synology Nas 718+ 6GB • Klipsch R-28F 7.1.2 Dolby Atmos •

  • robyroby

    tag

    válasz Luissimo #45096 üzenetére

    Szia, Sony Bravia KD-55XE7077-re mi a legjobb szerinted? (kodi?) :R -nem szeretném átmásolni PC-ről külső vinyóra a 4k-s filmeket-

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz rinpocse #45450 üzenetére

    Könyvek? ;] :DD

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • icemad

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rinpocse #45450 üzenetére

    A legtöbb soundbaron van felfogatási pont. Én simán becsavartam 2 csavart a tv szekrénybe és arra raktam. Mondjuk nekem az esztétika sokadlagos szempont a mancaveben.

    Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

  • mexel

    veterán

    Sziasztok. Megint én.
    Sokat állítgattam-tesztelgettem ( még most is ) az 55xf7005-öt. Közben megtaláltam hogy amit hibának véltem az sajnos igencsak általános jelenség a direct led-nél ( vinnyettálás - vignettálás mint megtudtam), ezt igazán már kezdem megszokni, ha nem nézem nem látom, de sokszor ha nézem sem látom, pár beállítással csökkenthető és csak néhány színárnyalatnál látszik. Szóval ez miatt nem megy a tv. 8más miatt sem azt hiszem)
    Sikerült úgy beállítgatnom hogy azt kell mondjam bőven túlmutat szerintem az árán, szóbval aki azt mondja hogy "sz@r belépő , stb, nem ezt kell venni, csak azt tudom mondani hogy nagyon szép képet ki lehet hozni belőle ami nem okoz csalódást ennyiért. ( sőt)
    Na ennyit a véleményről, most kérdésem lenne:

    Általában van 3 üzemmód a képbeállításoknál ( az általános vagy auto-ról beszélek most)
    van az "élénk", a "normál" és az "egyéni". Ezeket ugye személyre lehet szabni, a normál és az egyéni ugyanúgy állítható, ha minden ugyanott van akkor nincs különbség.
    Az egyéni viszont más. Ott egészen odáig megegyezneka beállítások amíg el nem érünk a "Részletes beállítások"-hoz, az ott nem aktív, nem használható.

    Nos az a helyzet, hogy igazán az "élénk" beállítás lenne ami legjobban tetszene, de pár apróságot kellene azért módosítani.
    Próbáltam ugyanazt elérni a másik kettővel, de egyszerűen nem sikerül. Bármit bárhogyan állítok, nincs olyan "fényes" képük és itt nem a fényerőt értem, hanem olyan csillogós, vagy nem tudom hogyan írjam.

    Szóval nem tudom mitől ennyire más, és a színeket sem tudom ugyanolyanra tenni, pedig az "élénk" lenne ami talán ebben a legjobb. ( ha lejjeb veszek a színtelítettségből mert az sok, de az árnyalat is más, és nem tudok a többin semmit úgy állítani hogy az meglegyen)

    Szóval a kérdés: nem jött rá valaki mi lehet az amit be kellene állítani a többinél ( normál és egyéni) hogy ugyanazt megkapjam? Mert ha a színeknél és a "fényességnél" meglenne akkor a Részletes beállításoknál vissza tudnám majd venni az autó kontrasztot mert az valószínűleg fullon van az élénkben, de az nem szerencsés. Az élénk módban viszont nem tudom módosítani.

    Ha valaki megtalálta esetleg a megoldást, vagy érdekelte akkor megköszönöm ha megosztja.

    [ Szerkesztve ]

  • Buckey

    senior tag

    válasz mexel #45457 üzenetére

    Mondtam én, hogy ha jól (jobban) van beállítva, akkor már nem is látszik (annyira). Ilyen az LCD technológia, ezt el kell fogadni.

    Én játszottam a színekkel, próbáltam is valósághűt beállítani (nappali fénykép pl. színes pólóról), de 100% nem lett. Kalibráltatni kellene, de egy frissítés és nagy az esély, hogy lehetne kezdeni előröl.

    Ráadásul minden panel más, mindegyiken másmilyen a szín. Egymás mellett látszik, de ha nincsenek egy helységben, netán egy épületben, akkor meg mindegy.

    Sony (fent) -Samsung (lent) , és mindkét TV egyformára van beállítva (viszont nem kalibrált!)

  • mexel

    veterán

    válasz Buckey #45458 üzenetére

    Klasszak :)

    De én most ugyanarról a tv-ről beszélek, és azon belül a 3 féle módról.
    Tehát az "élénk" beállítás érdekelne hogy pontosan hogyan lehetne a másik kettőben beállítani ( a normál és egyéni módban) hogy ugyanazt a képet kapjam.
    Ami állítható azt ugyanarra tettem de így sem ugyanaz, mert az "élénk"-ben nem lehet látni/állítani a részletes beállításokat.

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz Buckey #45458 üzenetére

    Nekem a sony pirosa jobban tetszik. A samsungé kicsit kékesebb(hidegebb).

    mexel
    Ezen én is agyaltam és arra jutottam, hogy az előre kalibrált módokban vannak olyan beállítási pontok, amihez te nem tudsz hozzáférni. Pl game módban van a legjobb imput lag, de ugyebár máshol nem tudod variálni...

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • Buckey

    senior tag

    válasz mexel #45459 üzenetére

    Tudom, hogy ugyan arról a TV-ről beszélsz, de itt a két különböző TV, két különböző panel (de mindkettő VA), de mindkét gyártó máshogy értelmezi az alap piros színt ugyanolyan (vagyis nagyon hasonló) beállítások mellett. Be tudtam ugyan olyanra állítani a pirosat, eljátszottam vele kb. 1 órát, de akkor a többi (zöld, kék) mászott el. Így inkább visszaraktam alapra, nem szórakoztam vele. Nem egymás mellett van a két készülék (több kilométerrel odébb), piros-kék-zöld van, hogy más árnyalatú, nem érdekel senkit. Nem fotószerkesztésre van használva. A képe szép, színes, hogy nem színhelyes (lehet, hogy a Sony nem az, sőt biztos), kit érdekel.

    A részletes beállításokban van a lényeg! És azért nem lehet átállítani, mert akkor Egyéni/Normál mód lenne. :K

    A Normál/Egyéni módban a részletes beállításokkal kell játszanod. Egy kicsit mindent (vagy csak amit kell) feljebb állítasz és akkor élénk lesz minden. Ez olyan, mint hangoknál az equalizer. Ha mindent feltolsz, hangosabb lesz, ha csak bizonyos részeket, akkor azokat kiemeled. Itt is ugyan úgy működik, csak itt látod.

    (#45460) Quqesz , egymás mellett igen, de külön nézve nem mondja meg senki, hogy ez most milyen piros (max., aki ezzel foglalkozik). És mindkét készülék színhőmérséklete is egyforma volt (a fehérek kb. egyszínűek voltak, minimális volt az eltérés).
    A kék (és zöld) nincs lefényképezve, de azok is más színűek voltak.

    [ Szerkesztve ]

  • Ronam

    addikt

    Taviranyitoval masnal is vannak problemak? Van amikor mukodik rendesen, de elofordul, hogy 10 "kattintas" utan sem tortenik semmi. Az elobb akartam, egy kicsit allitgatni a kepet, de feladtam, ugy felidegesitett :). Elemet mar probaltam cserelni..(XE90)

    [ Szerkesztve ]

  • 2v

    csendes tag

    Sziasztok.
    Hogy tudom beállítani hogy külső adatárolót tudja írni a tv? (XF85)

    Tv-n fajl kezelővel nem tudok törölni, átnevezni stb

  • mexel

    veterán

    válasz Buckey #45461 üzenetére

    Igen, tudom hogy a részleteknél kell állítani, azért kérdeztem meg hogy valakinek megvan-e már, próbálkozott-e vele mert akkor megspórolok magamnak sok órát mire meglesz. :)
    Nem először állítok tv-t, nem az alapok érdekelnek, anno amikor a színes tv-k megjelentek keresztapám az első tv műszerészek között volt akik színes tv tanfolyamot is végeztek a meglévő mellé, és akkor sok mindent magyarázgatott ( akkor még kicsit máshol kellett állítgatni a tv-ket, de egy két dolog azóta is alap nálam ami a színkézésnél fontos lehet.) Persze manapság már normál esetben műszerrel kalibrálnak, de jól be lehet lőni manuálisan is ha türelmes az ember. ( sok régi crt tv-t javítottam-állítgattam anno)
    Ha minden oké akkor a valós fekete-fehér képnek pl nincs semmilyen elszíneződése. ( ebben a Sony és Pana jó nagyon szerintem)
    Én szeretek ettől kicsit hidegebb irányba menni ( de inkább a semleges), meleg felé soha. ( ez már egyéni ízlés dolga)
    Plusz nem szeretem a nagyon feltolt színtelítettséget, azt csak annyira teszem fel hogy valóságosnak hasson. ( az életben sem olyan erősen színes minden)
    Itt most főként a kontraszt és fény amivel játszani kell, sajnos az már biztos hogy az auto kontrasztot maxra teszik az élénk módban, a gammát -1-re. Ez nem lenne baj, de azt vettem észre hogy az élénk módban és bármelyik másikban ha az auto kontraszt max-on van, akkor világosabb filmeknél a legtöbb képváltáskor van egy villanás. ( ha nagyon figyel valaki észreveszi, nem feltűnő, de ott van. Még közepenél is sajnos néha mintha meglenne.)
    Ezért ezt kell valami más módon ellensúlyozni. Ráadásul nem szeretem az auto dolgokat, de itt úgy tűnik muszáj lesz használni valamennyire.
    ( már kb megvan mi az "élénk" mód beállítása és sikerül az auto kontraszt kikerülésével is eléggé hasonlót összehozni)
    Finomítani még kell rajta, azt akarom hogy a sötét részek is megmaradjanak amennyire lehet és ne is világítson nagyon a háttér, de már nagyon közelít ahhoz amit akarok :)

  • robyroby

    tag

    válasz hegylako01 #45454 üzenetére

    Király :) esetleg van valakinek tapasztalata mi lenne rá jó? (KD-55XE7077) :R
    A lényeg h lássa a PC-n lévő filmeket a TV...

  • junior19

    senior tag

    válasz mexel #45464 üzenetére

    Erre válaszolok, de mindenkinek szól, aki segít ennek a tévének a beállításában.
    Az a baj, hogy alapvető dolgokban vagytok tévedésben a videómegjelenítéssel kapcsolatban. Sok dolgot jól tudtok, de az alapok hiányoznak, így mindig van egy pont, amikor félrementek, s az már hatással van a megjelenítésre. Mert azt is tudni kell, hogy minden mindenre hatással van kalibráláskor. Ha valamit változtatsz, az befolyásol más paramétereket is, így minden változtatás után ellenőrizni kell a megjelenítést.
    Hogy konkrétan a kérdésedre is válaszoljak, ha inaktív egy mód, annak oka van. Ezért kalibráláskor az ilyen képmódokat figyelmen kívül is hagyják. Például a Samsung tévéknél ezért kalibrálják a film képmódot, mert csak ott lehet hozzáférni a 10 pontos fehéregyensúly állításához.
    Neked is azt a képmódot kellene állítani, ahol amire szükség van, állítható. Egy kalibrálás akár 3-4 óra is lehet, ezért előtte meg kell mérni a különböző képmódokat, s ahol a legpontosabb és lehet állítani, azt szokták kalibrálni. Ez az első lépés. ha csak neki állnának az első képmódnak, s az nem pontos, s akkor menni a következőre, akkor egész nap tartana a kalibrálás. Persze, aki több modellt kalibrált már, az típusonként tisztában van már vele, melyik típus, melyik modellje kalibrálható.
    Elhangzott, hogy a Sony pirosa lehet nem színhelyes. Ez akkor igaz csak tapasztalatom szerint, ha az a készülék nagyon el van állítgatva. A Sonyk színhelyessége az egyik legjobb, de persze csak akkor, ha a szürkeskála rendben van. Ha az nincs rendbe téve, akkor felesleges is a színeket állítani. Egy tapasztalat, Sony tévét használtak, s lecserélték Samsungra. A kalibrálás után azt mondta a tulaj, hogy végre olyan a színek a Samsungon is, mint a Sony-n. A Sony nem volt kalibrálva, alaphelyzetben közelebb volt a szabványhoz, mint a Samsung.
    Ezt nem okoskodásnak szántam, mielőtt valaki félreértené, de utána kellene nézni egy kalibrálásnak, mert ez már inkább hasonlít arra, mint beállításnak. Eszközök nélkül sajnos korlátozottak a beállítási lehetőségek, mert a szem az nem műszer. Még a kontrasztot sem illik ma már állítgatni, mert valamelyik színcsatornát biztos nagyon megemeli, s a szem már csak akkor veszi észre, ha az tényleg jelentősen meg van emelve.
    Arra is csak egy tippem van, hogy azért nem tetszik a meleg színhőmérséklet, mert az is kalibrálás nélkül már színezve van, s nem láttál még kalibrált megjelenítőt. Vagy pirosas árnyalatot, vagy sárgásat kap. De ha be van műszerrel állítva a három szín, akkor az fehér. Ha láttál kalibráltat, akkor az nem lehet az a fehér elszínezve. Ha akkor sem tetszett, akkor az már azért van, mert a hidegebb színhőmérsékletet szoktad meg, vagy ízlés szerint neked az tetszik. De a hideg színhőmérséklet használatának is meg vannak a hátrányai, azt is tudni kellene, hogy a hidegebbet miért nem vesszük annyira észre, mint a melegebb színhőmérsékletre állítást a kijelzőn. Ezek az alapokhoz tartoznak, s ezekkel is tisztában kellene lenni.

    codec project

  • mexel

    veterán

    válasz junior19 #45466 üzenetére

    Köszi!
    értem amit írsz és tisztában is vagyok vele :)
    A monitorom egyébként kalibrált :)
    A színekehez egyébként a Sony-n nem is nyúlok, ahogy írtam szerintem itt a legjobb. ( Samun- LG-n kellett vele mókolni. Ez napokba telik mire megvan az elfogadható kép - műszer nélkül, de így szubjektív hogy mi a végeredmény)

    Azt tudom hogy az inaktív mód azért van mert azt akarják hogy az adott profil olyan maradjon aminek akarják. Csak én azért keresem az ahhoz hasonló beállítást mert azon változtatni szeretnék, mégpedig azt csak úgy tehetem meg ha egy másik profilt ugyanolyanra beállítok ( azaz megtalálom mit állítottak azon be), és akkor utána már módosíthatom.

    Az előre beállítot profilok nem mindig tökéletesek, azok nem kalibrált profilok, csak valami előre definiált módozatok.
    Már megvan hogy mit hová toltak ebben a profilban és sikerült is így a túltolt auto kontrasztból visszavenni.

    A színeket pl több lépcsőben. fekete-fehér alapon szoktam beállítani amikor szükséges. ( Sonyn nem kellett a színekhez nyúlnom, itt csak fény-kontraszt-háttérvilágítás amivel játszani kellett, és pár funkció ami félig auto-vagy auto módon működik. Samsungon és a régebbi samu-lg plazmákon már szervizmenüben kellett egy szintre hozni a beállításokat mert ott hasraütésszerűen voltak az értékek eltolva. )

    Egyébként nem a tökéletes a kalibrálás a lányeg, hanem egy elfogadható, mondjuk a természeteshez legközelebb álló kép amit keresek.
    Főleg teljesen más a tv adásoknál vagy pl hdmi bemenetnél.

    [ Szerkesztve ]

  • junior19

    senior tag

    válasz mexel #45467 üzenetére

    Ezzel nagyrészt egyet is értek.
    A gyári profilok annyira nem pontosak, hogy inkább az a jellemző, hogy alacsony szürke szinteknél magas gamma értékre állítják, a a magasabb szinteknél pedig alacsony gammára állítják, így a kép jó kontrasztos lesz. Csak sok minden mást bukik a felhasználó, a beállításkor pedig alacsonyabb lesz a kontraszt. de hát így lehet eladni, ha jó kontrasztos a kép.
    Az utolsó bekezdéshez még annyit, hogy én nem szeretem, mikor azt hallom, vagy olvasom, hogy természeteshez próbálják állítani. Természeteshez nem lehet.
    A műszeres kalibrálás lényege, hogy a beérkező jelhez állítsuk a kijelzőt, amennyire lehet. Tehát amilyen jel érkezik a bemenetre, az jelenjen meg lehetőleg a kijelzőn.
    Ezért van az is, hogy videóláncot szokás kalibrálni, természetes, hogy a tunert használva más lesz kép, mintha akár a szolgáltató vevőjét használnánk. Megint más lehet a kép egy BD lejátszót használva másik hdmi bemeneten, megint más egy játékkonzolt csatlakoztatva. Egyáltalán nem törvényszerű, sőt, hogy a lejátszók azonos videojelet küldenek a kimenetükön a tévére, így az is előfordulhat, hogy már a lejátszónál ha lehetséges bele kell nyúlni a videójelbe.

    codec project

  • mexel

    veterán

    válasz junior19 #45468 üzenetére

    Így van. Azt nem írtam, hogy én leginkább az egyik hdmi bemenettel játszok most amin egy tv box van, ami tuneres is. Most ehhez próbálom beállítani a képet. Más eszközzel máris más lesz minden. ( a természeteshez legközelebbin azt értem, ami nekem leginkább természetes: nem piros és sárga bőrszín és sárgás-zöldes vagy bármilyen elszíneződéső pl ösz haj) Valamint ne legyen túlszaturált semmilyen átlagos filmnél semmi, ne "világítsanak" és follyanak ki a színek. ( ezt sokan szeretik, én kevesebb színt használok mindig)
    Persze ez a filmek felvételén is múlik.
    Műszer nélkül csak ezekből tudok kiindulni. Gyárilag egyértelműen minden túl van lőve, és minden maxon hogy a kivilágított boltokban színesnek, élénknek tűnjön minden.

    Ma pl bekapcsolás után rájöttem hogy tegnap már túl sokat állítgattam, és maradni kell a semleges beállításnak, a hideg bármennyire vonzóbbnak tűnik, hosszú távon a semleges jobb a szememnek.
    Ráadásul miután be szoktam állítani ami igazán tetszik, pár nap múlva mindig lejjebb veszek a fényerőn és kontraszton, mert ami jónak tűnik az este sötétben nem túl jó a szemnek és ez fontosnak tűnik nekem.
    Miután megszokom már az is jó lesz.

    Láttam pár műszerrel kalibrált tv-t és az a helyzet nem mindig mondtam volna azt hogy úgy szerettem volna használni :) A valódi kalibrált szín fontosabb szerintem egy monitoron főleg ha valaki grafikai dolgokkal foglalkozik, ott valóban kell.
    A tv szubjektívebb, sok mindenkit ismerek akik szeretik a nagyon színeset, a kifestőkönyvet, a fák levele legyen nekik olyan zöld ami a természetben soha, az ég olyan kék amit szintén nem nagyon látni, stb :)
    Hiába tudom én is hogy a kontrasztosabbra állított kép messzebb van a normális kalibrálástól, de mégis jobban esik nézni.
    Szerintem sokan vannak akik sok kontraszttal-fénnyel és sok színnekl nézik a tv-t, és úgy tetszik nekik legjobban. De ez nem baj, ha úgy szép nekik akkor miért ne?

    A TV- gyári tunerjénél is teljesen más beállítások kellenek, ott a hdmi beállításai nem adnak jó képet pl. az még később jön majd.

    Szívesen megnéznék egyszer itthoni körümények között egy ilyen tv-t kalibrálva ( műszerrel, hozzáértőtől) hogy mit mutatna.
    Te egyébként foglalkozol ilyennel?

  • mexel

    veterán

    Ja, még 2 kérdés, aztán nem írok ilyen hosszan többet mert azt sokan nem szeretik. :)

    Az első:
    már kérdeztem a "Mastered in 4K" funkciót. Ezt úgy látom cska a "Mozi1" jelenetválasztásnál lehet aktiválni ha a "Reality Creation" be van kapcsolva. ( amiről még mindig nem tudom pontosan micsoda)

    Ez a Mastered in 4k ha jól sejtem a BluRay-hez kell, ha 1080/24p jelet kap a tv, akkor működik.
    Ha egy boxot kötök rá és annak a felbonását 180-ra teszem akkor így "átverhető" és aktív lesz a beállítás. A kérdésem az lenne hogy vajon ez javít valamit a képminőségen? Mit csinál ebben az esetben? Ilyenkor felkonvertál-skáláz 4k-ra? ( én nem látok semmit, de ha nagyon akarom akkor azt hiszem hogy tisztább a kép pl egy 720p vagy 1080-as filnél. 720-asnál is 1080-as jelet kap a boxtól a tv) Persze lehet hogy ezt az egészet teljesen rosszul értelmezem, ezért is kérdezem meg.
    Szóval érdemes lehet ezt használni? Nem találok konkrét infót erről sem, csak a hivatalos sablon szöveget.
    Sajnos ha a Mozi1 jelenetet használom akkor nem vált automatikusan pl HDR-re. Amennyiben nincs értelme ennek a Mastered in 4k-nak akkor marad auton a jelenet és azt állítom be ugyanúgy és akkor vált is hdr-re.

    A másik kérdés: mi alapján vált automatikusan pl sport, hdr vagy akármiylen jelenetre? Mert csak HDR-re vált ha olyan demot nézek tesztelni. Pl mi kell ahhoz hogy mozira váltson vagy sportra?

  • TCr

    veterán

    válasz mexel #45470 üzenetére

    A "mastered in 4K" funkciót az így készült gyári BD lemezekhez tették bele, részünkről totál felesleges, hagyd kikapcsolva.

    IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)

  • mexel

    veterán

    válasz TCr #45471 üzenetére

    Köszönöm szépen! Akkor az a funkció valóben nem érdekes jelen esetben :)

  • TCr

    veterán

    válasz mexel #45472 üzenetére

    Nincs mit.

    "A másik kérdés: mi alapján vált automatikusan pl sport, hdr vagy akármiylen jelenetre? Mert csak HDR-re vált ha olyan demot nézek tesztelni. Pl mi kell ahhoz hogy mozira váltson vagy sportra?"

    Csak a HDR olyan opció, aminél automatikusan arra vált, hiszen ott felismeri a forrásból érkező jelet, hogy SDR, vagy HDR.
    Viszont a sport és mozi között nem tud különbséget tenni, azt maganak kell manuálisan átlőni az adott bemeneten, ha erre van igényed.

    IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)

  • junior19

    senior tag

    válasz mexel #45470 üzenetére

    Nem ismerem annyira a Sony tévéket, pár modellel volt még csak "szerencsém". Így nem tudom pontosan mit csinál ez a Mastered 4K opció. Kalibrálásnál az is általános szabály, hogy minden "képjavító" funkciót ki kell kapcsolni. Először lehet, hogy tetszik, de az általános gyakorlat az az, hogy inkább ront a megjelenítésen, mint használ. Ha pedig még ilyen anomáliákat is okozz, hogy funkció nem kapcsol be miatta, aminek működnie kellene egyébként, akkor pláne nem ajánlatos használni.
    A másik kérdés nem igazán tiszta. Ha arra gondolsz, hogy hdr anyagot játszol le, a tv átvált hdr módba, s ott hogyan lesz mozi, sport mód, akkor azt neked kell kiválasztani, ez nem automatikus. Ha jól értettem a kérdést.
    De egyébként is egyet kell használni. Ahogyan sdr megjelenítéskor sincs sport, vagy film szabvány, hanem csak egy létezik. Ez a gyártók hülyesége, hogy különböző elnevezést adnak a képmódoknak.
    Az előző hozzászólásodhoz pedig az nem jó, ha a kontraszton állítgatsz.
    Azt nem írtad, vagy csak nem emlékszem rá, hogy este sötétben nézed, vagy van környezeti fény? Ha sötétben, akkor be kell állítani a sötétrészek fényerő szintjét, a kontraszttal pedig a fehér szintet. A fényerőt a kellemes értékre kell állítani. Ezután ha nappal nézed, akkor csak a fényerő értékét kell emelni, a kontrasztot felesleges, s lehet még rosszat is tesz. Sötétben pedig vissza csökkenteni a fényerő értékét a kellemes értékre.
    Ha maximalista vagy, s lehet másik képmódot is hasonlóra beállítani, akkor inkább a sötétrészek fényereje opcióval a fekete vágás szintjét kell beállítani mindkét környezeti fény használata közben, mert erre nagyobb hatással van a változás, mint a fehér vágásra. Ha sötétben nem vágja a fehér szintet, akkor több környezeti fény mellet sem fogja. S ha beállítasz két képmódot sötét használatra, illetve nappali használatra, akkor csak a megfelelő képmódot kell kiválasztani.

    codec project

  • TCr

    veterán

    válasz junior19 #45474 üzenetére

    "Ahogyan sdr megjelenítéskor sincs sport, vagy film szabvány, hanem csak egy létezik."

    Márpedig a sport az tényleg egy külön állatfaj, szerintem a kolléga sem véletlenül hozta ezt példának.
    Míg a filmeknél utálom az interpolációt, úgy szerintem a sportközvetítéseknél igenis hasznos, ahogyan a világosabb kép is.

    Ha sportot néz így az ember, akkor egyszerűbb egy erre fenntartott "preset"-et kapcsolni, mint külön-külön a fenti opciókat állítgatni.

    IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)

  • mexel

    veterán

    válasz TCr #45473 üzenetére

    Köszi! Akkor az auto jelenetválasztás csak a HDR-t fogja kezelni. ( nem mintha mindennapos lenne hogy azt nézek, de jó ha van.)
    A többi mód sem egyforma, kicsit módosítanak rajtuk ( főleg a kikapcsolt részeken amik nem állíthatóak)

    Junior19: szerintem kicsit félreértesz :)
    Ez a fentebb említett kapcsolás nem a képbeállítással függ össze, ez csak a jelenetválasztás, nevezhetnék akárhogy, a HDR-en kívül a többi csak több opció egyéni beállításokhoz igazán. ( azaz nem olyan képjavító alkalmazásról beszélek ami miatt nem kapcsol be valami, teljesen más táma ez) Ezt csak megkérdeztem függetlenül a kép beállításától.

    Amit szerintem félreértesz, hogy ezt írtam:
    "Az előző hozzászólásodhoz pedig az nem jó, ha a kontraszton állítgatsz."

    Aztán pedig azt írod:
    "be kell állítani a sötétrészek fényerő szintjét, a kontraszttal pedig a fehér szintet. "

    Valószínűleg úgy érted hogy én mindig állítgatom a kontrasztot és a többit.
    Ez nem így van, a tv még új és most szeretném belőni azt ami majd kelleni fog és utána úgy marad. Tehát nem állítgatom mindig, henem egyszer be akarom állítani a megfelelő szintre, de ehhez tesztelgetnem kell.
    Valamit kell állítani rajta hiszen nem valószínű hogy az lesz a jó ahogy a gyárból kijött. :) Ha kalibrálja valaki a tv-t akkor is állít a kontraszton amíg nem lesz meg a jó megoldás.

    Ahogy írod, 2 féle beállítást csinálok majd, egyet nappalra egyet estére ( az egyik az egyéni a másik a normál lesz), én főként sötétben tv-zek. De kb egy köztes megoldás lesz majd hogy ne kelljen sokat állítgatni. Teljesen világosban max háttérnek megy a tv.

    A képjavító és egyéb funkciókat én mindig ki szoktam szinte kapcsolni minden tv-n, nem nagyon szeretem. ( ezt írtam fentebb már)
    Amit itt viszont sajnos talán használnom kell az a "részl. kontraszt kiemelő", de mivel ez nem auto kontraszt és látok folyamatosan ugráló-változó képet, szerintem ez a local dimming beállításához van. ( persze lehet hogy tévedek) Szemre ezzel kicsit javul a minőség, de ahogy írtad ez valószínűleg nem a helyes irányba viszi a képet, csak szebbnek tűnik. De mindenképpen kell ahhoz hogy én jobbnak lássam. Nem baj ha nem kalibrált tv-m lesz, én a nekem leginkább tetszőt keresem :)
    Már nem vagyok messze tőle azt hiszem.

    Ami igazán hátravan hogy a kontraszt-fényerő és sötét részek fényerejét hogyan lőjem be normálisan. Az ami a tesztábrák szerint jónalk tűnik az a filmeknél már nem annyira tetszik, kicsit több kontraszt és fényerő, valamint kevesebb sötét részek fényerő kell ahhoz hogy maga a kép is tettszen nekem :) Ebben kell valami köztes megoldás.

    [ Szerkesztve ]

  • junior19

    senior tag

    válasz TCr #45475 üzenetére

    Persze, sportműsor nézésekor, vagy a többi tévéműsornál, amikor általában 50hz-es a továbbítás, azt be kell állítani a kijelzőn, hogy megfelelően jelenjen meg.
    De én a szabvány értékeknél a gamma, színhőmérséklet, színtér értékekre gondoltam. Ezeknél teljesen mindegy, hogy sportműsort, filmet, színházi közvetítést, stúdióbeszélgetést nézünk. Ezekre nincs külön szabvány, a tévégyártók még is teljesen más képi világot állítanak be ezekre
    Ha csak a mozgásinterpoláció lenne más a sport képmódban, az teljesen rendben lenne.
    Remélem így már érthető mire gondoltam.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mexel #45476 üzenetére

    A kontraszton nem feltétlenül kell állítani, az van, amikor úgy jó, ahogyan kijön a gyárból. Értelemszerűen csökkenteni senki nem fogja, mert senki nem szereti a kisebb kontrasztot. Emelni viszont nem mindig célszerű, mert lehetséges, hogy valamelyik színcsatorna túlcsordul. Erre is vannak ellenőrző ábrák, illetve méréskor ki is derül egyértelműen. Ez is olyan, hogy szemre csak bizonyos anyagnál fogod észrevenni, de lehet akkor sem, mert ha a kék lesz sok, azt nehezebb észrevenni, mint a zöldet, vagy a pirosat.
    Nem tudom, milyen tesztábrákat használsz, de az AVSHD 709 lemez egy jó kiindulási alap. Fotókat használva nem lehet pontosan beállítani ezt a hármast, amit felsoroltál. Ellenőrzésre jók, de beállításra nem. Azok sem, amiket korábban itt beraktak. S ha a fényerő, kontraszt, sötétrészek fényereje nincs pontosan beállítva, addig nem is lehet tovább menni. S ne felejtsd el, hogyha bármelyiken állítasz, hatással van a másik kettőre, így ha valamin változtatsz, akkor ellenőrizni kell újra. S ezeknél egy érték is számít.
    Például a sötétrészek fényereje sötétben az alaphelyzetben 50-es értéken jónak kell lennie. Max 1-2-őt lehet eltérni. Te pedig ha jól emlékszem levetted elég sok értékkel, ezzel bezártad a fekete szintet, amit azzal korrigáltál, hogy emeltél a gamma értékén 2-őt. De ez nem helyes! Ha nem így van, elnézést, lehet már keverem valakivel, de a lényeg, akkor is ez. A fekete szintet a sötét részek fényerejével kell első sorban beállítani, helyes kontraszt érték mellett.

    codec project

  • mexel

    veterán

    válasz junior19 #45478 üzenetére

    Igen, így volt hogy a sötét fényerőt levettem és gamma +2 volt, de ezt már vissza is vettem, az csak egy próbálkozás volt még, nem volt jó :) Már ott tartok hogy a sötét rész 50 gyári helyett talán 48-ra veszem vissza, de már az 50-el is barátkozom, a gammát pedig inkább -1 felé tologattam, de lehet hogy a nulla marad ( a -1 kicsit szebb). Az nem volt jó megoldás az elején.
    A kontraszt is kb gyárin van, +-5 az eltérés amivel játszom. Gyárilag talán 90-100-nál volt, most a 90 amit megcéloztam és a szememnek is jó. A fénypedig 20 és 35 között lesz, ezzel játszogatok még. A színtelítettség a gyári 50-és 60 helyett inkább 50 és max 55, de közelebb az 50-hez, ez lesz a vége.
    Egyedül a részl.kontraszt kiemelés amit talán 1-re veszek, de gyárilag az is azt hiszem a 2-esen van ( közepesen, én alacsonyra teszem.) ha azt kikapcsolom akkor nem annyira tetszik. Szóval nagyjából a gyári értékek körül leszek, csak a digitális és hasonló szűréseket kapcsolom ki mindenképpen.

    Vannak olyan gyári beállítások is amik ettől nagyobb arányban elmennek, de azok nem is tetszenek, pl a profi 1-2 színhőmérsékletek nekem nagyon sárgás-pirosak, azt nem tudnám nézni.

    A lényeg hogy már tetszik a tv képe, szóval megérte az árát és nem bánom hogy sony lett a vége, még ez a belépő szint is jó.

    Azt nem tudom, mennyiben lehet más a képe ugyanennek az egy évvel régebbi modelljének ( az 55XE7005-nek) amiben Edge led van, ebben pedig Direct led+local dimming. Ahogy olvasom ez a Local dimming kicsit jobb részletgazdagságot eredményez sötétebb képeknél. ( ami meg is van valóban, csak nincs ilyen VA panelhez viszonyítási alapom a másik fajtával)

    Köszi a segítségeket. :)

    [ Szerkesztve ]

  • junior19

    senior tag

    válasz mexel #45479 üzenetére

    [link]
    Ezt nézd át, a leírásoknál azt hiszem le is töltheted a mintákat.
    Ha így beállítva 50-es sötét részek fényerőszintjénél jó a fekete szinted, akkor az a jó érték. Úgyis lesznek olyan anyagok, amik nem lesznek jók, például a Solo filmnek is meg van emelve a fekete szintje, de ezzel nem tudsz mit kezdeni. A legtöbb anyagnál viszont jó lesz az az érték. És ha ezekhez a rossz anyagokhoz korrigálsz az értékkel, vagy a kontraszttal, akkor azok lényegesen belenyúlnak a többi paraméterbe, így a fekete szinted jó lesz, de a gamma és a színek együtt futása lényegesen megváltozik.
    A Sonyknál pedig valamelyik profi beállítás áll a legközelebb a szabványhoz, csak nincs pontosan beállítva. Ezért látod sárgás- pirosnak, mert kevés a kék. Ha viszont a monitorod kalibrálva van, akkor nem szokatlan számodra a 6500K, ha be lenne kalibrálva a tévé, akkor azon sem látnád elszínezve.
    Esetleg ezzel tegyél egy próbát. Azt a profi színhőmérsékletet válaszd, ahol kevésbé látod a fehéret elszínezve, válaszd ki a 2 pontos fehéregyensúly állításánál csökkents az R-gain értékét, esetleg a G-gain értékén is, de azon csak legfeljebb 2-3 értéket.
    A szürkeskálára is találsz jó ábrát az AVSHD lemezen. Ha azokon úgy látod, hogy elszínezi még jobban az állítás a szürkeskálát, akkor rakd vissza gyári helyzetbe.

    codec project

  • mexel

    veterán

    válasz junior19 #45480 üzenetére

    Köszi, elolvasom és megpróbálom, mindenképpen érdekel. :R
    Az AVSHD-t már le is töltöttem.

    [ Szerkesztve ]

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz junior19 #45466 üzenetére

    Azért itt vannak ízlésbéli eltérések. Van, akinek a hidegebb, van akinek a melegebb kép jön be. Az xf85-öt az rtings oldalán bekalibrálták....2 percig bírtam nézni. Színhelyesség ide v oda. Aztán van ahol azt írták a cinema pro a legtutibb beállítás....olyan volt a kép, mint mikor gyerek koromban bagarollal bekentem a tv-t otthon(jó gyerek voltam);]
    A képjavítók kikapcsolása meg akkor buli, ha minden jelet 4k-ban fogsz. Kapcsold ki egy sd adásnál, olyan pixelháború lesz, mint egy Minecraft játék....

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • blakey

    titán

    válasz Quqesz #45482 üzenetére

    A kalibrált kép nem ua. mint mások adatait beírom a saját készülékembe, ne keverd a dolgokat. Egy jól kalibrált megjelenítő (mindig az adott) tökéletesen hozza a "kötelező" szintet és ha van 3 TV-d, mindegyiket egyenként kalibrálod akkor jó eséllyel tökéletesen ua. a képet adják. Ha neked nem tetszik egy dolog, de attól még az a helyes. Minden készüléken más értékek hozzák a kalibrált szintet. Rtings-et meg felejtstd el, egyrészt amerikai modelleket kalibrálnak, másrészt teljesen más eredményt fogsz kapni.

    *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

  • mexel

    veterán

    Az biztos hogy nem lehet ráhúzni egy kalibrálás eredményét még ugyanarra a típusra sem, nincs 2 egyforma darab.
    Mindenesetre abban egyetértek Quqesz-el is, hogy egy tv-nél nem biztos hogy mindig a kalibrált kép a megfelelő mindenkinek, színhelyesség ide vagy oda. ( a monitor más, de pl a kalibrált monitoromon nem tudnék filmezni annyira más)
    Amiket én léttam kalibrált tv-ket ( igaz nem otthon és nem sokat néztem egyiket sem), nem biztos hogy úgy, olyan beállításal tudnám használni.
    A tv és a filmezés kicsit olyanízlés dolga is, hogy kicsit saját ízlésre állítjuk. Én jobban szeretem a kicsit túlkontrasztolt, "csillogósabb" képet mint ami megfelelő lenne, az sem baj ha kicsit több a sötét is benne, de túl sok szín nem kell nekem.
    Szerencsére a Sony-nál a színek szerintem elég jók ( panánál is) ha a színek maradnak a helyükön és a többit sem nagyon piszkálja az ember ( kivéve pár képjavítót) akkor nem lesz olyan rossz az eredmény azért. Még egy belépő modellnél sem.
    A nagyok meg biztosan jobbak sokkal.

    Samunál LG-nél most nem tudom az újabb belépő 4k modellek milyenek mert csak pár éve láttam ( próbáltam) azokat de ott voltak bajaim ilyesmivel, azt biztos eltekergettem volna mindenfelé.

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz blakey #45483 üzenetére

    "Ha neked nem tetszik egy dolog, de attól még az a helyes."
    Pontosan erre akartam rávilágítani, így van és fordítva is: attól, hogy helyes még nem fog mindenkinek tetszeni. Azt még hozzáteszem, hogy nálam most egy alapséma van beállítva(normál), és elvagyok vele.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz mexel #45484 üzenetére

    Na kíváncsiságból az "Egyéni" módot visszaraktam gyárira(minden javító funkciót kikapcsol,fényerő 40, kontraszt 90, sötét részek fényerő 50, gamma 0, szín profi1) és ez lett:

    Majd "Normál" módban(fényerő 40, kontraszt max,gamma 0, sötét részek fényerő 50, képjavítók közepes funkcióban, szín semleges) és ez lett

    Ugyan onnan fotózva kb 2 sec különbséggel.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • Joshi

    titán

    válasz Quqesz #45486 üzenetére

    A képüzemmódoknak pont az a lényege hogy mindegyik különböző képi világú. Ebbe nyilván beletartozik ugyanúgy a szín mint a mozgás és képjavító funkciók. Nekem van egy x-rite display pro kalibrálóm és a Cinema Pro képmód állt a legközelebb a referencia értékekhez. Ez azt jelenti, hogy a szürkeskála itt volt a legjobb, de nem tökéletes. Igaz hogy ez egy Sony A1-nél, mert az XF8505 tévénél már nem néztem meg.

    LINK

  • icemad

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Sziasztok. Ha csak kicsit szeretnék állítani a képen, akkor ez jó leírás hozzá?

    [link]

    Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz Joshi #45487 üzenetére

    Őszintén: ha bekalibrálod a tv-t melyik erősebb? A látvány, az a nűansznyi különbség, amit kihozol belőle(persze a nagyon látványos különbséget megérteném), vagy a tudat, hogy te most bekalibráltad? És valójában az tetszik, hogy olyan a kép amilyen lett, vagy a tudat, hogy ez most gép szerint tuti?

    A képjavító funkciók azért kerültek szóba, mert van aki szerint akkor jó a tv, ha minden ki van kapcsolva. Sztem meg nem.....ezért csináltam a két képet kíváncsiságból.
    Persze mindenkinek más tetszhet.....

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • blakey

    titán

    válasz Quqesz #45489 üzenetére

    Ha mértékkel és tudatosan használsz valamilyen képjavítót akkor még jó is lehet, azt gondolom te is látod a képeken, hogy melyik a jobb, mondjuk tudni is kéne látni, a második kép egyértelműen nem jó.

    *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

  • junior19

    senior tag

    válasz icemad #45488 üzenetére

    Én ezt kihagynám, a kép ellenőrzésre jó. Fentebb linkeltem az rtings-es beállítás leírást, azt próbáld meg inkább. Minden beállításra van minta is, amit azzal játsszál le, amivel használni is fogod. Ha van külső lejátszó, akkor azzal, ha a tv beépített lejátszóját használod, akkor azzal.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Quqesz #45489 üzenetére

    Vissza kérdezek, s talán azzal te is megérted a kalibrálás lényegét.
    Nem szereted a melegebb színhőmérsékletet használni, mert mintha bekenték volna a tévét. Ezt te írtad. De az, hogy a jó színhőmérséklethez pontosabb profilt használod, az még nem kalibrálás. Kalibrálással eltűnik az a máz(elszíneződés) a képről, a fehér fehér lesz, s a szürke minden árnyalata is megfelelő arányban fogja tartalmazni a 3 színt.
    Ha ezt látod, akkor téged mi érdekel jobban? Az, hogy kalibrálva a készülék, vagy a látvány?
    Egyébként pedig egy kalibrált kép látványosan jobb lehet, mert akkor áll össze az egész megjelenítés egységessé, amikor minden paraméter be van állítva. Ha én csak a fehéret állítom be fehérre, attól még a megjelenítés nem lesz tényleges jobb.
    Egyébként Joshi válaszára én is kíváncsi vagyok, mert arról nem beszéltünk vele, hogy kalibrálás után mennyivel változott nála a megjelenített kép. S a kalibrálás előtt ő is az Rtings-ről bemásolt értékekkel használta a tv-ét, ami elég rossz volt, ha jól emlékszem.

    codec project

  • robyroby

    tag

    [link] Sony Bravia KD-55XE7077 -nél előfordulhat, hogy nem játsza az MKV-ket DLNA kapcsolatnál? :R

    "Megjegyzés• A szervernek DLNA Certified™ szervernek kell lennie.• Egy hálózati eszközről származó fájloknak a következő formátumúaknak kell lenniük:Állóképek: JPEGZene: MP3, lineáris PCM, WMAVideo: AVCHD, MPEG2, MPEG1, MP4 (AVC), MP4 (MPEG4), WMV• A fájltól függően előfordulhat, hogy a lejátszás nem lehetséges még akkor sem, ha támogatott formátumról van szó."

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz blakey #45490 üzenetére

    Erre mondtam, hogy ízlések és pofonok. Én a második kép szerint használom(hidegebb képet jobban szeretem). Azt is belátom, hogy lehet nem ez a legtökéletesebb, de nekem jobban bejön(anno írtam, hogy a te általad berakott tájképpel csináltam egy beállítást, de aztán lecseréltem).

    Junior19
    A Joshi féle dologra kívaáncsi vagyok én is. Sőt akár egy összehasonlító képre is kíváncsi lennék részéről(ilyen volt-ilyen lett).

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • TCr

    veterán

    válasz Quqesz #45494 üzenetére

    Mihez kezdtek ezekkel az összehasonlító képekkel, amikor 100%, hogy nem azt látod, mint élőben?

    1. lefotózod, a kamera optika és szoftver beleszól a kapott eredménybe.
    2. megnézed a már módosult látványt egy monitoron, ami tovább torzítja a végeredményt.

    IBKR - - Revolut - - Gránit Bank <--- ajánlói kódokért küldj privát üzenetet. ;-)

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz junior19 #45492 üzenetére

    Egyértelmű, a látvány..:)

    Tcr
    Ennyire ne gondold túl a dolgot. ;) ez olyan nagyjából összehasonlítás volt....amúgy igazad van.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • Joshi

    titán

    válasz Quqesz #45494 üzenetére

    "A Joshi féle dologra kívaáncsi vagyok én is. Sőt akár egy összehasonlító képre is kíváncsi lennék részéről(ilyen volt-ilyen lett)."

    A mérőműszeres mérés a tuti, de lehet neked a magas fényerő és az erőteljesebb színek tetszenek. Hiába készítek képeket azt nem az én tévém kijelzőjén nézed, így semmi értele.

  • blakey

    titán

    válasz Quqesz #45494 üzenetére

    Azt is belátom, hogy lehet nem ez a legtökéletesebb, de nekem jobban bejön(anno írtam, hogy a te általad berakott tájképpel csináltam egy beállítást, de aztán lecseréltem). - tehát te szereted a nem neutrális, valótlan színeket és ez nem ad teljes képet a látványról. Mert azon az egyszerű, semmitmondó képen is lehet látni, hogy a kék, a zöld de a szürke sem jó, még így monitoron keresztül sem.

    [ Szerkesztve ]

    *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

  • Quqesz

    nagyúr

    válasz blakey #45498 üzenetére

    Yes. De nem akarok senkit sem meggyőzni arról, hogy ez a jó. Ez csak egy összehasonlítás volt a két mód közt(minden kikapcsolva v minden bekapcsolva).

    [ Szerkesztve ]

    Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro

  • blakey

    titán

    válasz Quqesz #45499 üzenetére

    Oké, nincs ebből gond csak nem azt látod amit kéne, előfordulhatnak olyan helyzetek, hogy teljesen más színt látsz, mint ami valójában lenne. Sok azonos színbéli árnyalatot sem látsz, mert nem úgy van beállítva, ez elsőre nyilván, meseszerű látvány, de nagyon sok részletet nem tud megmutatni. A finom színátmeneteket el is feljetheted, pl. a metál fényezést nem látod olyan szépnek csak erőteljesnek, stb. A helyednem egyik színprofilt azért beállítanám normálisan is, hogy legyen mihez viszonyítani.

    *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

Új hozzászólás Aktív témák